4
-
zetortraktor #4 nem azért sztrájkoltak, mert kevés pénzt kapnak a szkriptekért. az írás iszonyatosan jól meg van fizetve, és valóban van 1-2 kiemelt, 1 millió fölöttis szkript. de a szkript csak egy része az üzletnek, a fontosabb része a development.
arról nem is beszélve, amit szinte senki nem lát, miszerint az íróktól rengeteg forgatókönyvet megvesznek és dolgoznak velük évekig, hogy aztán a film sose készüljön el. évi egy, soha el nem készített szkripttel, amit mozifilmes stúdió vesz meg magasan az amerikai átlagfizetés fölött lehet kaszálni. -
zetortraktor #3 "a studiok, forgalmazok, befektetok es egyebek akar tobb szaz millios "hasznot" is termelhetnek. "
nincs befektető meg egyéb és általában a stúdió se kap ilyen hasznot, max minden huszadik filmmel, miután több száz milliót kockáztat. -
Gerysama007 #2 Így van. És épp ezért volt 2007-ben az a forgatókönyvírói sztrájk. Kéne még egy. -
#1 Az irokrol (eredeti es/vagy forgatokonyv) ritkan beszelnek, foleg a dijazasaikrol. De ha a fenti osszegek kiemeltnek szamitanak, akkor kicsit igazsagtalannak tunik a helyzet, amikor egy valoban jol sikerult filmbol egy-egy szinesz akar 25-50M-ot kaszal, mig a studiok, forgalmazok, befektetok es egyebek akar tobb szaz millios "hasznot" is termelhetnek.