7
  • molnibalage83
    #7
    Attól függ, hogy mire értették. Tényleg van burutális fegyver, amire rá lehetne húzni. 12.7 és 20 mm-es speciális mesterlövész fegyverek, de ezeket kézifegyvernek hívni elég erős, mert csak levámasztva villán lehet velük lőni, 2-3 méter hosszúak és szétszerelve lehet cipelni őket...

    A magyar spéci pct. puska is ilyen fegyver, de kb. itt véget is ér a kategória tudtommal.

    Amikor az index/oriogón olyan olvas az ember a repülőgépeknél a "look-down/shot down" képességre, hogy föld alá néző radar. Nos, akkor ébre rá arra, hogy ezek szart sem tudnak. És majdnem minden területen ilyen hülyék, csak az átlagembernek nem tűnik fel, mert azok is műszaki analfabéták.
  • Katalizátor
    #6
    5. kommentre csak meglett a cikk lényege...
  • gforce9
    #5
    Ennek szerintem nem az a lényege. Hallgatók kalapálták össze. Ezzel többet tanultak az elektronika és a mechanika gyakorlati felhasználásáról mint 5 félév seggeléssel és még versenyt is lehet nyerni vele. :) Szerintem tök jó projekt. Azt én sem tartom valószínűnek, hogy autóban fogják majd az itt összegyűlt ötleteket felhasználni, viszont más területeken hasznos lehet majd később nekik az itt megszerzett tudás.
  • kvp
    #4
    A napelemek az idojarastol fuggoen csak 10-150 km-t adnak hozza a kapacitashoz, az energia tobbsege (kb. 700 km/toltes) az aksikbol jon. Azert ilyen hatekony az auto, mert konnyu es aramvonalas, tehat kevesebb energiaval messzebb jut. Ha minden auto ilyen lenne (vagy az orszaguton lenne elvalasztott konnyu jarmu/bicikli es normal sav, akkor a torestesztekkel sem lenne gond. Egyebkent kb. 60 km/h a vegsebessege, ez is segit az energiahatekonysagban. A lenyeg, hogy az elektromos energia nagyobbik reszet a halozatrol kapja. Amikor nem mozog a jarmu, vagy ha kevesebb mint 10 (januar) - 150 (julius) km-t tesznek meg vele naponta, akkor a maradek energiat az akiskban tartolja es a halozatra vissza is tudja taplalni. A maradek idoben meg a parkoloban allva es a toltore kotve, bufferkapacitast nyujt a halozat szamara, azaz ejszaka feltoltik, elmennek vele dolgozni, nap kozben napelemkent mukodik, csucsodben (reggel es este) pedig besegit a halozatnak.

    Az otlet jo, de szvsz. olcsobban jovunk ki, ha a napelemeket a sivatagba tesszuk, az autokat csak a minimalisan szukseges aksi kapacitassal latjauk el. (akar munkabajaro es kirandulo aksi csomagokat adva hozzajuk), tovabba a helyi bufferelest statikus aksik vegzik. Ez utobbi egyebkent a Tesla megoldasa is, tehat uzletileg is mukodokepes. Egy Tesla suv-ra meg senki nem mondja, hogy nem egy rendes auto vagy nem megy jol.
  • ostoros
    #3
    Mert a butaság egyre általánosabb. Origón tudod mit láttam? "Kézi nehézfegyver."
    Mint hozzáértőt kérdezlek, én voltam tudatlan, vagy tényleg irgalmatlan faszság?
  • kissssss
    #2
    és aztán jön egy szép nagy felhő ami eltakarja a napot és a család ott áll az autó mellet letolt szoknyával/gatyával.....
  • molnibalage83
    #1
    Mikor adják már fel ez a napenergiás ökörséget? Ez kb. sík terepen és ordító napsütésben műjködik aranyáron. Ezek érdekes és szórakoztató projektek, de a napsütés teljesítmény sűrűsége és a sokszor elég random és tartósan alacsony teljesítménye igaz. Erre nem lehet közlekedési eszközt építeni. Ezek az ultrakönnyű szarok egyetlen töréstesztes sem mennének át és nagyobb tömeg esetén meg kraft nincs és nem is lehet. Az autó felülete véges, a teljesítménysűrűségről meg már írtam. Ennél még az akksis elektromos autó is értelmesebb, pedig ott is tonnányi baj van...