17
  • AgentKis
    #17
    Akkor az utasokat is be kell tiltani, mert mivan, ha beszélnek a vezetővel és elvonják a figyelmét!
    Ez egy abszurd szabályozás, de a franciák "megérdemlik" XD
    Tiltsuk be a közlekedést és akkor 100%-kal csökken a közlekedési balesetek száma!!
  • Macropus Rufus
    #16
    azért érdekes ez a HUD probléma. Tehát a vezetésről elvonja a figyelmet ua. a vadászgépek pilótáinak meg nem... érdekes.
    Szerintem meg be kellene tiltani az összes műszert a kocsiban (seb.mérő, ford.szám mérő, egyéb visszajelző műszerek)
    És azt is be lehetne vezetni, hogy egy adott úton egy időben egyszerre csak 1db autó közlekedhet. Amiben nem lehet semmi, még rádió sem, se műszerek sem pedig utas! Mert ez utóbbi is elvonja a figyelmet.

  • dyra
    #15
    Pontosan minél gyakoroltabb vagy annál nagyobb az esélye, hogy nem látod meg a veszélyt. A láthatatlan gorilla című könyv pont ezeket a szitukat veszi sorra. Lehet kezelni ezt a dolgot. Csak annyit kell, tudni, hogy az ember egyszerre csak egy dologra tud koncentrálni. Ha másra is kell figyelned akkor váltasz a két esemény között. Van akinél ez gyorsabb, de ő sem képes két dologra figyelni max neked mint megfigyelőnek úgy tűnik. Rengeteg baleset történik amiatt, hogy a sofőr figyelme elterelődik.
  • Skylake
    #14
    A headsetek betiltását igazi baromságnak tartom, de azzal viszont egyetértek, hogy vezetés közben a kedves pilóta ugyan már ne b*sztassa az okoskütyükéit, ne akkor posztoljon már valami marhára fontosat: szóval a bamba szemeit ha lehet, akkor arra a fekete vagy szürke színű csíkra ott előtte előtte rögzítse, illetve a kezeit, amelyeket a permanens digitális szellemi önkielégítés fenntartásához használ a kütyükéin, ugyan már arra a kör alakú tárgyra helyezze, ott előtte. Várja meg, hogy az okosautók elérkezzenek hozzá, utána annyit piszkálgathatja digitális személyiségének eme tárgyi megtestesüléseit, amennyit csak akarja, és ameddig nem kezd jojózni a szeme, és ameddig meg nem fárad le a képernyőjén megjelenő digitális szemét folyamatos, és a jövőben várhatóan még inkább addiktív áradatától.

    Egyébként a mai okostelefonoknak van egy óriási hátrányuk: mivel nem lehetséges (jelenlegi technológia színvonalon) fizikai visszajelzést adni a működés meghatározott fázisairól, ahogy az a mára butatelefonná lett készülékeken van, mint fizikai billentyűzet, mindez ergonómiát tekintve nagyon is problémás. Az összes többi tényező ebből nő ki szerintem. Az érintés a mi számunkra egy adatbeviteli csatorna. Az okostelefonok óta az érintés nem működik - biztosra veszem, hogy te sem tudsz vakon begépelni egy telefonszámot az üveglapot tapicskolva - így ez rákényszerít minket arra, hogy a látás elnevezésű csatornát használjuk, és terheljük túl bizonyos helyzetekben: elég megnézni, a sok okosteló és tablet-zombit, amikor sétál valahova, és ha sokáig követed, megfigyelheted, hogy az átlagnál mekkorát romlik a multitaszking: amikor elkezd kacsázni, mozgása koordinációja csökken kissé, miközben bámulja / nyomkodja a kijelzőt, akkor biztos lehetsz benne, hogy valami fontos érkezett számára. Lehet sok ilyet látni, úgyhogy ennyit a multitaszkingról, és hogy mi mennyire óriási királyok vagyunk a multitaszkingban. Meg még ezt:

    http://www.forbes.com/sites/travisbradberry/2014/10/08/multitasking-damages-your-brain-and-career-new-studies-suggest/
    https://news.stanford.edu/news/2009/august24/multitask-research-study-082409.html

    Sajnos ez nem túl jó hír a kütyügyártóknak meg a keményvonalas IoT evangelistáknak, de sajnos ez van. Emberek vagyunk. Egyébként ahogy Turkle is megfigyelte (Turkle: Alone Together) agyi kémiánk olyan beállítottságú, hogy ha egyszerre több dolgot mi a saját nézőpontunkból elvégezhetőnek ítélünk, akkor ezt jutalmazásnak érezzük, illetve azt érezzük, hogy tevékenységünk teljesítménye különösen magas. Ezzel szemben ha objektív módon mérik meg személyek multitaszking teljesítményét, azok a személyek akik önmagukat jó teljesítményűeknek érzik, egyáltalán nem lesznek kimagasló teljesítményűek e rajtuk kívül álló mércék alapján. Az ergonómia és a munkapszichológia bőségesen kutatta és kutatja ezt a területet. A multitaszking vélt / valós képessége, az azzal kapcsolatos önjutalmazás, az objektív teljesítménnyel szemben tulajdonképpen ezért kicsit olyan, mint a mélységi mámor a búvároknál.
  • halaszlo
    #13
    Nem. Mondom, ha szitu van, nem figyelek az asszonyra. Egyszerűen kapcsol az agyam, hogy most ott action van és már nem is az asszonyra figyelek. Ez a kapcsolási idő pedig nem több, mint a normális reflex, amikor éppen nincs más zavaró tényező.
    Persze ehhez gyakorlat kell. Kezdő sofőrként volt, amikor azért karamboloztam, mert a tükröt néztem. A tükör volt a hibás? Nem. Meg kellett tanulnom, hogy az út a legfontosabb és minden más másodlagos.
    Ennyi erővel tényleg tiltsuk be az utasokat is. Főleg a feleségeket, mert azok a legveszélyesebbek. :)
    Utoljára szerkesztette: halaszlo, 2015.07.02. 10:22:59
  • dyra
    #12
    Súlyos tévedés. Ha épp az asszonyra figyelsz lehet, hogy nem látsz meg egy gyalogost az úton és átmész rajta. Ezen a döbbenetes videón magad is megtapasztalhatod a szitut https://www.youtube.com/watch?v=uWKlGb1gWyc . Jómagam mikor először láttam nem akartam elhinni.
  • SupraMKIII
    #11
    +1

    Tiltsuk be a vezetést mert a balesetek 100% ennek következtében van!

    Sőt, a járműveket is, mert így már csak bűncselekményre használhatók!

    De most komolyan: nincs valami bolygóközi szervezet, ami már betiltotta az idiótákat, és lehet hozzájuk csatlakozni?
  • dyra
    #10
    Nem értem ezen mit hőbörögtök, ezer meg egy kutatást igazolta, hogy az emberek képtelenek több dologra figyelni egyszerre. Akik azt hiszik, hogy tudnak a legveszélyesebbek mert tévednek. Amikor ott kell lenni mert helyzet van akkor ott kell lenni. Aki ennek a felelősségét nem érzi át ne vezessen autót az önmaga és embertársai érdekében. Hasonló intézkedésekre számítok és reménykedek itthon is.
    Utoljára szerkesztette: dyra, 2015.07.02. 09:44:10
  • halaszlo
    #9
    Elemir: "Az emberek 98%-a nem képes a multitaskingra"
    Ez így van. Viszont tud priorizálni. Ha beszél hozzám vezetés közben az asszony és valami fontos dolog történik az úton, akkor egyszerűen a fontosabb dologra koncentrálok és szólok az asszonynak, hogy bocs, de nem tudtam figyelni, mert az utat néztem. Ugyanez van az összes többi "kütyüvel", beleértve a műszerfalat is. Amikor éppen kanyarodom, nem valószínű, hogy éppen azt fogom nézni, hogy mennyivel megyek. És ha csörög a telefon, egyszerűen nem veszem fel. Majd amikor nyugottabb útszakasz következik, akkor lehet a figyelmet egyéb helyre osztani.
  • NEXUS6
    #8
    Heccetet eleve utálom. Van akinek egész nap ott a fülén (bár még nem láttam, hogy használta is volna ;). Érdekes módon a beszélgetés nem zavar annyira, de ha sűrűsödik a helyzet én is elvesztem a fonalat, meg persze másra, káromkodásra használom a számat. Mondjuk vezetés közben telefont eleve föl sem veszem, tisztában vagyok a képességeimmel, úgy hiszem. :)
    Hud-on gondolkodtam, de el tudom képzelni hogy zavarhat. Bár szerintem elég ha az ember a perifériás látásával szerzi onnan az infót, de azt valszeg meg kell tanulni.
    Szal itt az a gond, hogy a tanulási fázisban sokkal több odafigyelést igényelhet minden és ezért kisrészben igazat akadok akár a vezetésközben telefonáló emberkéknek, hogy ők ezen már túlvannak. A kezdőt, gyakorlatlan vezetőt meg minden zavarja, leginkább a vezetés maga.
  • Elemir
    #7
    Az emberek 98%-a nem képes a multitaskingra, ez kimutatott.
    Azaz a telefonálás önmaga a probléma és nem a kézben tartása!

    Nagyon egyszerű teszttel megállapítható, hogy ki képes egyáltalán megfelelő információkat megválaszolni miközben vezet. Persze ez függ a témától, de a ha a beszélgetésben számítási dolgok, esetleg útvonalak, valami elhelyezkedésére utaló téma van, már elveszi a figyelmet. Ja és észre sem veszi az illető, mert egyszerűen nem dolgoz fel az agy egy információt, például egy gyalogost vagy előzést.

    Hiába a sok fikázás, tessék pár tanulmányt megnézni.

    Vagy párosan csináljatok valamit, mondjuk taps, majd összecsap jobb kézzel, taps, ballal, taps, mindkettővel. (nem jut eszembe a neve:) ) Eközben pedig matematikai kérdést tegyen fel egy harmadik.Megfogtok lepődni mennyire nem megy...

    Ha mégis, akkor király 2%-ban benne vagy, de ez csoda, még nem találkoztam a tesztek során olyannal akinek ment volna.
  • gemihu
    #6
    Veszélyesek lehetnek az autósokra nézve az út szélén lévő táblák,a sétáló gyalogosok, a közlekedő többi ember,az időjárás, a napsütés, az anyósülésen ülő és beszélő ember,a reggeli hírek,a vezetés előtt olvasott könyv...,mert elvonják a figyelmüket.
  • Jeffjohnson
    #5
    Már most is van sávtartás és automata vészfékezés, veszély esetén. Számos gyár bevezetett hasonló rendszereket. Lassanként megjönnek az első teljesen önvezető autók, feleslegessé téve az összes ilyen szabályzást.
  • syn7h37ic
    #4
    Tiltsuk be a franciákat is. Ostoba dilettáns döntés.
  • levy668
    #3
    Hűha, akkor ebben az esetben tiltsuk be a sebességmérőt, fordulatszámmérőt, sőt az egész műszerfalat, mivel az a sok bigyó is elvonja a figyelmet a vezetésről.Sőt a visszapillantó tükrök miatt is le kell venned a szemedet az útról, tiltsuk be azt is.
    Ha a headset is tilos, akkor tiltsuk be az utastárssal történő beszélgetést is!

    Viccet félretéve, a HUD jó dolog, elég lepillantani és máris a fontosabb adatok a birtokodban vannak, extraként a szemednek nem kell fókuszt váltani, mint a hagyományos műszerfalnál.

    Tényleg a sofőröket kellene megvizsgálni, akik ezt nem tudják normálisan használni!
  • Berber
    #2
    Azt nem vizsgálták véletlenül, hogy az alanyok (Darwini hulladék) egyáltalán alkalmasak e a közlekedésre, vezetésre, ha gyakorlatilag bármi elvonhatja a figyelmüket? Nem kéne az ilyen jogsikat bevonni?
  • kissssss
    #1
    meg gyorsan rádiót is be kell tiltani mert a figyelem megzavarására is alkalmas híreket mondhatnak be..... sőt még a cigi gyújtót is.