25
-
kamionosjoe #25 Elnézést a kemény megfogalmazásért, de ezek a blokád építők nálam kiverik a biztosítékot. -
kamionosjoe #24 Nyugodjatok meg, a következő 100-150 évben még rengeteg kétkezi fizikai munka lesz, aki ilyen munkát akar az fog találni. -
fonak #23 A különbség az, hogy most ez gyorsabban és szélesebb körben fog lezajlani (a technológiai szingularitás felé haladó görbe jóval meredekebb szakaszánál tartunk), és nem lesz ami felszívja a munkanélkülivé vált tömegeket.
Anno ugye a feleslegessé vált mezőgazdasági munkásokat felszívta a gyáripar. Most nem nagyon lehet azzal számolni, hogy a feleslegessé vált fizikai melósokat, sofőröket stb. felszívják majd a szoftverfejlesztő cégek. -
#22 Igen, amikor megjelentek a kombájnok, és felváltották a kézi aratást, akkor is milliónyi ember került gettóba, és össze is omlott a kapitalizmus. Meg a gőzgépnél is, meg a villanymotornál is. -
#21 Halgatyú kb. 5-6 éve teljesen meghülyült... -
Zero001 #20 Igen, mert Franciaország ~hetvenmillió lakosa az egy hivemind, és mindenki ugyanazt gondolja, ugye? Meg nyilván a jellemzően iskolázatlan, főleg bevándorló taxisok lesznek a libertáriánus szabadpiac legfőbb szószólói? Így gondoltad? -
Zero001 #19 Neked már egészen biztosan elment a józan eszed.
Csak egy apró dolog: hogy gondolod a tolólapos takarítást, te gyökér? Mit csinálsz, ha beáll a sofőr a tolólap elé, eltolod őt is? Igen, te biztosan, mert egy pszichopata faszkalap vagy, de ezt épeszű ember nem vállalja be.
És aztán ebből, hogy valaki a karrierjét félti, illetve van annyira EMBER, hogy poltiikai nézeteltérés miatt azért ölni meg megnyomorítani nem akar másokat*, ebből aztán rittyentesz egy világszintű összeesküvést.
*ezt a lécet például neked nem sikerült megugranod
Elárulom, hogy azért szar az életed, mert ekkora agyhalott faszidióta vagy, nem pedig azért, mert titkos összeesküvés van ellened. -
gemihu #18 Zero001. Én arra értettem,hogy pont ők vannak oda a nagy szabadságért , így szabadpiacot és a szabadkereskedelmet is támogatniuk kéne,helyette tüntetgetnek, persze ezt is lehet,..
-
Ragnaar #17 Sajnos ilyen ez a taxis szakma, mivel gyakorlatilag helyismereten (amit 20 ezer forintos GPS jelentősen meg tud támogatni) és jogosítványon kívül egyéb szakértelmet nem igényel, a konkurencia könnyedén tudja nyújtani a szolgáltatás színvonalát. Dehát erről szól a világ, senki nem fizetne szívesen 2x annyit ugyanazért termékért, ha azt olcsóbban is megkaphatja. Akinek pedig számít a taxizás okozta plusz, a feeling, legyen az a sofőr személye, a taxióra, vagy akármi egyéb pl. utasbiztosítás, az továbbra is a taxit fogja választani valószínűleg, ha neki megéri az akár 2x árat is.
Utoljára szerkesztette: Ragnaar, 2015.06.26. 11:36:36 -
Skylake #16 Én most elvonatkoztatnék konkrétan az Uber-től. Pontosabban az Uber elleni megmozdulást egy olyan dolognak tekintek, amely a jövőben, ahogy technológiánk potenciálisan alkalmas lesz egyre több emberi munkakör teljes mértékű, maradéktalan kiváltására, állandósulni fognak, és terjedelmükben is sokkal nagyobb volumenűek lesznek.
Senkinek ne legyen kétsége, a gépekkel, a robotokkal emberekként nem fogunk tudni versenyezni, és ez nem azon fog múlni, hogy „szarul dolgoztam” vagy sem. Teljesen máson fog múlni, azon, hogy a robotoknak nem lesznek emberi esendőségeik, és ezekből adódó emberi igényeik, és kiharcolt jogaik, például:
- nem fáradnak el,
- nem vesztenek a precizitásukból, mindig ugyanakkora hatékonysággal dolgoznak,
- nincsenek érzelmeik, nem gondolkodnak, nincsenek kétségeik, csupán kalkulálnak algoritmusok szerint,
- nem lesznek betegek,
- és ami a legfontosabb: nem kell utánuk munkabért, járulékokat fizetni, nem kell nekik szabadnapot, szabadságot adni!
Mindezek olyan tényezők, amelyeket te alapvetően elvársz, ha te vagy egy gyár főmenedzsere. De fordítsuk meg a dolgot, avagy nézzük, milyen ha a f*sz rosszabik végén állsz – elvégre az a gyakoribb! Tegyük fel, hogy valami gyárban a szalag mellett, vagy gyorsétteremben dolgozol, gályázol, mint egy állat. Ezek tipikusan betanított munkák, könnyen robotizálhatók lesznek a jövőben. Nos, én mint tőkés és a cég menedzsere, azt mondom neked, hogy jövő hónaptól húzhatsz a p*csába, mert robotok fognak dolgozni helyetted! Ekkor te joggal leszel nagyon is dühös, főleg, ha kiderül, miután állást keresel: a szakmádban általános tendencia, hogy az embereket tömegekben rúgják kifelé, és robotokat állítanak helyükre, azaz olyan technológiákkal optimalizálnak, amelyek azon alapulnak, hogy a nem kívánatos, de szükségszerű emberi jellemzőket kiszűrik. Ekkor neked, és számtalan korábban abban a szakmában gályázó sorstársadnak megkezdődik a nyomor. Persze a kapitalista működés eredményeként, ha sok munkanélkülit hozunk létre, akkor nem lesz, aki megvegye a most már robotizált gyárakban termelt sz*rokat, mivel te és sorstársaid a gettóban rohadtok meg, éheztek – hiszen emberek vagytok, ez a bűnötök, hogy nem vagytok robotok.
Nos, ha ez a folyamat eléri a világ fejlett részét, és a technológia fejlődése eredményeként a teszem azt, a személyszállítástól kezdve, a virágkötészeten át, a hivatali melókig mindent robotok fognak átvenni – mert azok hatékonyabbak, mint az emberek, akkor oda fogunk jutni, hogy emberi mivoltunk tesz minket kitaszítottá. Amikor ez tömegesen meg fog történni, akkor az egész robotizált kapitalizmus össze fog omlani, mivel neked, és a nyomorgó tömegnek senki sem fog semmit juttatni, mert nem vagytok hatékonyak, viszont nem is fogjátok tudni megvenni a termékeket. Elvárják hogy ne legyetek munkaerő, de legyetek fogyasztók egyidejűleg – ez nem fog menni, és ez be fogja dönteni az egészet! Abba sem mennék bele, hogy a társadalmi feszültségek is robotizált technológiákkal lesznek brutálisan elnyomva – így a te saját emberi életed is, felfoghatatlanul kemény módon, („1984-módszer”), vagy pedig totálisan leszedálttá téve – ami viszont társadalmilag nagyon drága, nem kifizetődő, és ezért haszontalan („Szép új világ-módszer”). Ebben a csodálatos korban, amely felé úgy tűnik nagy sebességgel haladunk, te és sorstársaid sokmilliói pedig megismerkednek azzal, milyen amikor a hatékonyág annyira ellened lesz fordítva, hogy az konkrétan a sz*ros életedet veszélyezteti, és mindezt azért, mert „csupán” ember vagy. Bizony, ekkor nem lesz igaz az, hogy „a technikai fejlődést nem lehet sem erőszakkal, sem tiltakozással, sem törvényekkel megállítani. A taxisok vagy most döglenek éhen, vagy majd ha elkészülnek a robotautók. Elavultak ők is, mint a lovak, ez van.” Ugyanis a technikai fejlődés csak addig üdvözölhető, amíg miértünk, emberekért vannak. Ez a fejlődés, azonban már nem értünk van – nem fogunk belőle részesedni, mert emberként csak hátráltatói vagyunk. Pár prominens ember további gazdagodásáért, és biztonságáért fog haladni a technológiai fejlődés, azon az áron, hogy kiküszöbölje minden más ember létét, amelyekre e fejlődés nézőpontjából nincs szükség, mert nem termel hasznot – v.ö. Bentham utilitarizmusa. Ezt viszont ember nem döntheti el más emberről, legalábbis jelenleg még.
Hogy jön mindez az Uber-hez? Az Uber egy olyan, egyébként szerintem űberprimitív és abszolút nem forradalmi technológia, amely a hatékonyságot összekapcsolt informatikai rendszerek által kényszeríti ki, és ugyan számodra teremt hatékonyságot, de ezt mind azon az áron, hogy másfelől nagyon durván, és abszolút gátlástalanul, és törvénytszegve érvényesíti azt. Okés, mondhatjuk, hogy ez egy fejlődés, és ilyen a kapitalizmus. Azonban az Uber-nek is az a végső célja, amit fent leírtam: előbb-utóbb teljesen kiküszöbölni a felsorolt, hibának tekinthető emberi tényezőket. Nem véletlenül akar a cég önvezető járműveket kifejleszteni – ekkortól sofőrökre sem lesz szüksége. Egyelőre még szüksége van emberekre. De már nem sokáig. Valószínűnek tartom, hogy ezt valamennyire a taxisok is érzik, amelyet leírtam, és noha túlárazott kutyaütőknek tartom őket, megértem azt, hogy féltik a jövőjüket egy olyan technológiával szemben, amely jelenleg még emberi tényezőkön, meg joghézagokon keresztül maximalizálja a hatékonyságot, de amint lehet, az emberi tényezőt is ki fogja küszöbölni a rendszerből, amint erre módja lesz – hiszen a rendszer vegytisztán informatikai alapú így is.
-
kvp #15 A francia taxisok talalhattak volna kevesbe maceras modot is a tiltakozasra, bar ez legalabb latvanyos.
Az uber egyebkent felolem maradhat, csak tarsak be a torvenyeket, adofizetes, mukodesi engedely, pesten sarga auto es hitelesitett menetiro. (az utobbi is az adozashoz kell) A sarga auto alol egyebkent kaphatnak felmentest ha nem veszik igenybe a buszsavokat, de az adozast, az engedelyeket es a menetirot (taxameter) tartsak mar be. Az utobbira ket megoldas van, vagy hozzaferest ad az uber a kozponti adatbazisahoz a nav-nak vagy folyamatosan megy, akkor is amikor a taxis nem uberezik. Ez utobbi az egyszerubb, ebbol lesz egy szep kerek osszeg amit le kell adozni, azt szepen kifizeti az uber vagy a taxis, attol fuggoen ki valtotta ki az engedelyt. Onnantol fogva felolem mehetnek, meg keszpenzt sem kell elfogadniuk, csak tartsak be a hatosagi maximalizalt arakat.
ps: Onnantol, hogy az urbernek adoznia kellene az adott orszagban, mar nemhogy nyereseges, de egyenesen veszteseges lenne, meg akkor is ha ugyanazokat a magas arakat hasznaljak mint a tobbi taxis. Csak ugy tudnak olcsobbak lenni, hogy mind az adokat, mind a soforok tb-jet lesporoljak, tehat mind a ceg, mind a soforok feketeznek (Magyarorszagon is). Igy azert konnyu olcsonak lenne. -
StrikeFor #14 "150-250 ezer eurós taxisképzés" aha oké.............valamit nagyon benézett a cikk írója -
#13 Ennyit a taxisokról. Autókat borogatnak, mert konkurencia van ? Szánalmas... -
#12 Kiváncsi vagyok a postások mikor kezdenek sztrájkba az email ellen? Esetleg a pizzasutok is az utcára vonulhatnának Dr.Oetker halálát kívánva nem is beszélve a lovaskocsi-hajtókról, akiktol tisztességtelen versenyben vették el a kenyeret az autógyártó vállalatok... -
#11 Tisztességtelen versenyt eredményez az uber??! :DD Röhögnöm kell. Pont, hogy most van szabad verseny, és egy fuvar annyiba kerül, amennyit valójában ér. Persze borogassuk autókat a jövő ellen, nehogy inkább megpróbáljuk megérteni, neadjisten megtalálni a helyünket az új rendszerben. -
#10 Igazad van. A liberalizmus csak azt engedi, ami rombolja a tradicionális rendet. -
#9 "1. Ha más veszi el előled a munkát, akkor te voltál a szar valamilyen szempontból."
Ez baromság. Persze biztos van olyan is, de van, amikor egy pályakezdő semmit se tudót raknak be, mert EZ éri meg a cégnek. Ha nem válik be, majd jön másik pályakezdő semmihez se értő, oszt vagy bele tanul, vagy jön a következő... -
halgatyó #8 Megjegyzem, én magyarként nem sajnálom a csigazabálókat, menjenek csak oda a négerek, ne ide jöjjenek hozzánk. -
halgatyó #7 Asszem nem véletlen, hogy pont most űberkednek:-))
Amikor Franciaország a megszállás ellen harcol, és minden rendőrre szüksége volna az Afrikából betóduló fekete áradat ellen, akkor döfik hátba a saját hazájuk... nak hazudott országot.
Nem ez az első ilyen eset a történelemben. Ugyanezek a körök már Németországot is hátbaszúrták, amikor az 1. világháborúban a fronton harcoló katonák háta mögött sztrájkokat szerveztek.
Mellesleg ha jól olvastam, akkor az UBER-t az év elején MÁR BETILTOTTÁK Franciaországban. Akkor ezek a "taxisok" most ki ellen is tüntetnek?
A kormányuk ellen?
Vagy az emberek ellen, akik menni szeretnének, végezni a dolgukat, de nem hagyják őket?
Az 1991-es magyarországi taxus BANDITIZMUS ÉS ÚTONÁLLÁS óta tudjuk, hogy miféle izék szervezik ezeket.
És az 1991-es taxis útonálláskor más is kiderült, ami NAGYON FONTOS. AZ, HOGY A NÉPI ELLENÁLLÁSNAK ÁLCÁZOTT TAXIS BANDITIZMUS SIKERÉNEK OKA A FELSŐ KÖRÖKBE BEÉPÍTETT HAZAÁRULÓ SZEMETEKBEN KERESENDŐ.
Több akkori rendőri felsővezető kijelentette, hogy márpedig ő "nem lövet a taxisokra" ... mintha csak a lövetés lenne az egyetlen eszköz... és a lánctalpas tolólapos gépek hol maradtak?
És azzal, hogy ők "nem lövetnek" minden további cselekvésük is megszűnt az ügyben. Durva kötelezettségszegésüknek nem lett következménye, mint azóta sok másnak sem Abszurdisztánban.
Megjegyzem, hogy Ukrajnában is hasonló történt. A népi felkelésnek ÁLCÁZOTT banditizmust a hadügyminiszter hasonló módon nem volt hajlandó megfékezni, vagyis neki is jutott a Nuland-féle 5 milliárd dollárból, ez nyilvánvaló.
Az események bizony összefüggenek, hiába hörögnek és óbégatnak az "anti konteósok".
Mindenütt ugyanazok keverik a masszát, legyen szó taxisbanditizmusról, weimari köztrsaságról, színes forradalmakról, Kossuth téri sátortozgatásról, az éj sötétjében sziporkázó mobiltelefonokról, idegenek millióinak Európára zúdításáról és az ellenük való VÉDEKEZÉS SZERVEZETT MEGHIÚSÍTÁSÁRÓL, a nép lázadását kiváltó mosléktörvények meghozataláról, a középosztályt pusztító tendenciák módszeres megvalósításáról sok-sok választási cikluson átívelve, függetlenül a LÁTSZAT-jobb-és-baloldali kormányzásoktól, országhatároktól és kontinenshatároktól.
A Sátán jár itt közöttünk, és pusztít. -
Zero001 #6 "Megnézném mennyire "éjjen" a technológia ha kibasznának mint macskát szarni mert egy program vagy gép vagy más veszi át helyetted a melót."
1. Ha más veszi el előled a munkát, akkor te voltál a szar valamilyen szempontból. Ez nem olyan mint a másik kettő.
2. A technikai fejlődést nem lehet sem erőszakkal, sem tiltakozással, sem törvényekkel megállítani. A taxisok vagy most döglenek éhen, vagy majd ha elkészülnek a robotautók. Elavultak ők is, mint a lovak, ez van.
3. Ha olyan kurvajó Uberesnek lenni szerintük, MIÉRT NEM LESZNEK ŐK IS UBERESEK? -
Zero001 #5 A liberalizmus nem azt jelenti, hogy mindent engedünk, te gyökér. -
Ra1n #4 Nem a "taxis mocskok" húzták le az utasokat hanem:
- Az állam aki szinte kötelezi a taxisokat hogy cégekhez tömörüljenek majd ezeket a cégeket megsarcolják
- A taxiscégek akik nyomják a zsét az állam felé adó formájában, közben azon túl hogy esetleg van egy telefonközpontjuk 1-2 emberrel és várják a taxirendeléseket szart se csinálnak csak szedik be a pénzt a taxisoktól tagdíj és minden egyéb formában
- a hiéna taxisok akik ahhoz képest hogy még taxis céghez sem tartoznak és nem kell sem nekik sem az államnak adózni lévén feketéznek, mégis brutális díjszabásokkal rohangálnak.
A taxisnak van 3 variációja.
1. Feketézik
2. Magánvállalkozó és fizeti a töméntelen mennyiségű adót -taxisként ilyen bevételt nem is tud összehozni hogy megéljen hacsak nem magas kilóméterdíjat számláz.
3. Taxis céghez csatlakozik akik szintén oda teszik a kilóméter díjakat ahova akarják,és ez rendszerint magas mert a legtöbb zseton az övék illetve állambácsié, a maradék a taxisé.
Ergo itt is aki a létra legalján van (a taxisofőr) az szív és te általánosítva rájuk köpködsz. Mert "éjjen" a technológia. Megnézném mennyire "éjjen" a technológia ha kibasznának mint macskát szarni mert egy program vagy gép vagy más veszi át helyetted a melót.
És nem,nem szeretem a taxisokat, de bármilyen hihetetlen nálunk is vannak korrekt taxis cégek korrekt kilóméter díjakkal és szolgáltatással. Már csak emiatt is csesz fel egy ilyen hozzád hasonló "Éjjen"-ző (legalább tanulnál meg írni) büdös paraszt általánosító "taxis mocskok" szövege.....
Utoljára szerkesztette: Ra1n, 2015.06.25. 21:24:02 -
kamionosjoe #3 Pár nap a rendőrörsön aztán majd lecsitulnak. Eddig csak lehúzták a népet, taxis mocskok, meg is érdemlik hogy most átmentek oda az utasok. Éjjen a technológia! -
gemihu #2 Hol van a liberalizmus,hogy mindent engedünk?:)
-
gombabácsi #1 indítani kéne egy kickstarter kampányt egy open source uber-jellegű okostelefon alkalmazás készítésére :)
amit aztán bárki ingyen használhat!