42
  • Nemzsidó
    #42
    Na jó, nem írom le a BOJKOTT szót, ne kelljen törölnöd annyit, még elzsibbad az ujjad.

    De fenntartom, hogy magyar ember, ha valóban magyar, s nem csak annak mondja magát (parazita), az akarattal nem nézi meg ezt a filmet, mivel olyan történéseket dolgoz fel, melyek egyrészt kitaláltak, mint az ember-szappan, másrészt egy nem európai népcsoport titkon idesereglő és beilleszkedni képtelen csoportjainak agóniáját mutatja be. Valljuk be, ez a magyar embert a legkevésbé sem érdekli.
    Biztosan készülnek statisztikák, s a nézőszám jó alapot ad a számításhoz. Különösen a vidéki mozik adataira lennék kíváncsi.
  • UUUU
    #41
    Látom innen is hiányoznak a hozzászólásszámok. És még azt mondják, hogy szólásszabadság van, vagy csak nem mindenki istenitette a filmet ?
    Értem, tehat igy működik a liberális kultúra, ami nekik tetszik az médiafelhajtást kap, aki meg elakarja mondani a saját véleményét, ami nem olyan mint az ovék az törlésre kerül. :) Éljen a szólásszabadság, ami a liberalizmus alappillére. Ja nem... csak egy maszlag, mint ahogy a liberalizmus is, amely csak addig működik, amig a saját igazukat vagy hazugságukat tudják szajkózni.

    Utoljára szerkesztette: UUUU, 2015.06.14. 22:54:47
  • Nemzsidó
    #40
    Hé cenzor!
    Gondod van az igazság kimondásával, leírásával, ha az a "kiválasztottakra", vagy a latorállamra vonatkozik?
    Vagy netalán egy zsidókról szóló filmre, melyhez a KOLLEKTÍV magyarságnak nincs köze, ezért felelősség sem terhel bennünket?
    Nem haragszom rád, legalább Te elolvastad. Remélem izraelből, vagy legalább a Dohány utcából nyomod a gombot :)
  • Nemzsidó
    #39
    Egyébként ezt a filmet NEM A MAGYAR EMBEREK nevezték Oscar-díjra, hanem valakik, akik vagy filoszemiták, vagy maguk is zsidók, de semmi esetre sem "átlag"-magyar, nem a többségi társadalomhoz tartozó. A kollektív magyarságnak semmi köze a hollokauszthoz, soha nem is volt! Bár nem zárom ki, hogy lehettek egyes emberek itt is, akik "csúnya" dolgokat csináltak, de azokat már megbüntették. (?) Ez viszont nem jogosít fel egy nációt sem arra, hogy örökké tartó "fizetési meghagyásként" ezer évig kárpótolni kényszerítsen egy földrésznyi területet. Nézzük meg, milyen barbár és aljas módon foglalták el Jerikót, megölve öreget, várandóst, gyereket, még a kutyákat is, vagy emlékezzünk a palesztin területek önkényes elfoglalására, az ott megölt százezrekre, melyre nem reagálnak azok, akik e filmet méltatják, vagy valamire egyáltalán tartják.
    MAGYAR filmesnek Isonzóról, Trianonról, a Don-kanyarról kellene filmet készítenie. Véleményem szerint ez a film -témája miatt- baklövés, amit legfeljebb zsidók, ha megnéznek. Nagy közönségsikertől nem kell tartania sem a film készítőinek, sem a díjra jelölőnek. Ettől függetlenül a díjat még meg is kaphatja, mint ahogy Barack is kapott Nobel-békedíjat. Körülbelül ugyan azon az alapon.
  • ostoros
    #35
    "(egyébként ez a kinek a pénze dolog elég mélypont. nem hiszem, hogy van olyan ember, aki úton-útfélen azt nézi, hogy ez a felújítás, az a hirdetés, az a közmunka, vagy ez a futóverseny az ő adójából jön létre.) "

    Pedig ballib oldalon ez az új sláger. Meg az, hogy, "hány lélegeztetőgép jönne ki belőle".

    Egyébként meg, ha ennyire nem érted, akkor szádba rágom, miért is jó az, hogy visszajön egy befektetés ára.
    Azért, mert utána újra be lehet fektetni. Erről szól ez a kibaszott kapitalizmus. Hol éltél te mostanában?
    Ha meg esetleg még sem abba fektet be az állam, hanem mondjuk oktatásba, az is megtérül, úgy hogy nem értem hogy mit nem értesz.
  • ostoros
    #34
    Az a mozi adót fizet, tudted-é?
  • kalapos01
    #31
    "Akkor olyan film készüljön belőle, amit sokan megnéznek (...) Ez talán jogos kérés, nem igaz?"

    jogos kérés ez is. nézőpont kérdése. ezért mondom, hogy van, aki azt akarja, hogy Meseautó meg más gagyi kommersz készüljön a pénzből és gazdagodjon meg a gagyi készítője. más meg azt mondja, hogy olyan film készüljön, ami jó hírét viszi az országnak, amit elismernek. sőt, készüljön ilyen és olyan is. olyan ne készüljön, amit senki nem néz, és nem is ismer el.

    csak azt nem értem, hogy miért akarod azt, hogy az állami pénzből a mozik gazdagodjanak meg. az miért jó neked?:)

    "Az meg hogy "miért lenne jó, ha bármit vissza kapna az állam?" Ilyen ostoba kérdést keresve sem találhattál volna még egyet!"

    írjam le harmadjára is, hogy az állam nem stúdió. nem filmgyártó. nem befektet. támogat. a támogatás nem azért van, hogy visszajöjjön. ha valami siker, akkor van rajta nyereség az állam részére, de nem monetáris, hanem presztízsnyereség. a bevétel a moziké és azoké, akik terítik a filmet.

    de ha megmondod, hogy miért ostoba a kérdés, akkor elfogadom. tegyük fel, hogy az állam visszakapja. mi abban a jó, ha visszakapja? akkor elkölti másra. ami vagy visszajön vagy nem. utána meg addig költi el, míg nem jön vissza. a végeredmény így is, úgy is ugyanaz: el lesz költve. nem fizetik vissza. (az, hogy kinek az adója, az hol számít? te nem a filmért fizetsz, te az államnak fizetsz. csak a közvetlen kapcsolat számít. ilyen alapon nem a te adódból készül a film, hanem a munkáltatód által neked fizetett pénzből.) (egyébként ez a kinek a pénze dolog elég mélypont. nem hiszem, hogy van olyan ember, aki úton-útfélen azt nézi, hogy ez a felújítás, az a hirdetés, az a közmunka, vagy ez a futóverseny az ő adójából jön létre.)
  • kalapos01
    #30
    gombabacsi: szerinted miért támogatja az állam a kultúrát? miért ad pénzt filmekre, operákra, színházra?
  • gombabácsi
    #29
    ez marha nagy hülyeség
    lehet kulturálisan érték olyan is ami populáris. pont a sokak által megvetett halivud képes erre (nem, nem a szuperhősfilmekre gondolok :D)
  • gombabácsi
    #28
    készüljön olyan művészfilm ami populáris
    jaaa hogy ahhoz sokkal nagyobb szakmai tudás és alázat kéne...
  • ostoros
    #27
    Az meg hogy "miért lenne jó, ha bármit vissza kapna az állam?" Ilyen ostoba kérdést keresve sem találhattál volna még egyet!
    Mert mi van ha elköltik a következő filmre? Az már rossz film, mert nem a TE ízlésedet szolgálja?
  • ostoros
    #26
    Már elnézést, de ez hülyeség. A mi adónkból ment el rá a pénz. Akkor olyan film készüljön belőle, amit sokan megnéznek, ne pedig egy 8 órás művészfilm, amit a rendező barátain kívül senki nem néz meg.
    Ez talán jogos kérés, nem igaz?
  • kalapos01
    #25
    "Engem az a része érdekel, amit az állam befizetett. Az térüljön meg az államnak, a többi mese. "

    Olvastad, amit írtam? Az állam nem stúdió. Nem az állam kapja a bevételt, hanem a mozik. És a forgalmazó. Valamint a gyártó, aki eladja a filmet.

    Egyébként sem értem a logikát, hogy miért lenne jó, ha bármit visszakapna az állam? Semmit sem nyernél rajta. Az állam sem nyerne. Ha visszakapná (de nem kapja), akkor elköltenék a következő filmre. Ennek a pénznek az a lényege, hogy el kell költeni. Azért kapja a Filmalap, hogy elköltse. Hogy filmeket támogasson belőle. És, hogy kulturális értéket teremtsen, esetleg öregbítse az ország hírnevét.

    A Saul fiával érték teremtődött, és az elmúlt iksz évben már biztos, hogy ez a film tette a legtöbbet a magyar film megítéléséért. Ennél jobban nem lehetett volna elkölteni a pénzt. Akkor is, ha nem lenne bevétel. Ha lesz bevétel, akkor gazdagodnak a mozik és pár filmes producer - ha neked ez jobban számít, lelked rajta.
  • RAZOR27
    #24
    +1
  • SirBubu
    #22
    "A Saul fia a hivatalos magyar nevezés az Oscar-díjra "

    gratulálok!
  • kalapos01
    #20
    Persze, igazad van, de ez technikai kérdés, hiszen megvásárolták forgalmazásra, az Oscar-időszakban bemutatják, mert a Sony pontosan tudja, hogy esélyes a jelölésre. Nem kell ehhez specializálódott mozi, normális, kiemelt, limitált terjesztést fog kapni, mint más Sony Classics filmek.

    Ha láttad a filmet, akkor tudod, hogy a stílusa olyan, hogy simán kaphatna jelölést operatőribe, viszont nem sok fesztivál van, ahol operatőröket díjaznak.
  • Serutekin
    #19
    Remélem lesz még 3-4 hasonló film és a Pázmány példa is ragadós lesz és akkor megvan a tuti befutó 2018-ban :)
  • asgh
    #18
    Csak a "legjobb idegennyelvű film" kategóriában kaphat jelenleg, mert az állami jelölés csak azt teszi lehetővé.
    A többi kategóriába csak akkor lehet jelölni, ha legalább 1 hétig ment a film egy los angelesi moziban. Ez nem olyan nagy ügy egyébként, mert vannak mozik, amik direkt az Oscar jelölésre specializálódtak, 1995-ben kb. 10 ezer dollárba került az egy heti vetítés egy idegennyelvű filmnek. (Most nem tudom mennyi.) Ez azonban csak a jelölés jogi része és megint más kérdés, hogy ki hogyan jut be a jelöltek közé.
    Operatőr kategóriában pl. nem árt, ha már begyűjtött valami rangosabb fesztiválon operatőri díjat, mert az akadémia adott szakbizottsága általában csak olyanokat jelöl, amik szakmai körökben már ismertek. (Értsd: ciki lenne kihagyni.)
    Nyeréshez már az is kell, hogy megfeleljen a mű az akadémia ízlésének. Ez az operatőri díjnál vagy valami feltűnően speciális képi megoldást vagy szép tájképeket jelent.
  • ostoros
    #17
    Hol vannak erről adatok?
  • szomferi
    #16
    annyi cég vásárolta meg a vetítés jogát, hogy már a bemutatása ELŐTT visszahozta az árát bőven
  • kalapos01
    #13
    Gondolja a csőlátású Móricka, mert nyilván a többi hasonló témájú film idénről, vagy akár tavalyról is nagy siker. A legtöbb közelébe sem jut semmilyen sikernek.
  • TokraFan
    #12
    Nagyon nyomja az SG ezt a szokásosan szar magyar filmet...
  • gombabácsi
    #11
    megtérül az... +5% jobbik szavazó... :/
  • ostoros
    #10
    Engem az a része érdekel, amit az állam befizetett. Az térüljön meg az államnak, a többi mese.
  • Pares
    #9
    Ezen csak nevetni tudok... hát igen, megvannak azok a témák, amik sikerre vannak ítélve...
  • kalapos01
    #8
    A visszahozza az árát kifejezésnek a stúdió rendszerben van értelme - bár ott is tök mindegy, hiszen csak azt jelenti egy árvisszahozás, hogy több filmre tudják elkölteni a pénzt. Viszont itt nem az kapja a bevételt, aki fizetett a filmért, hanem leginkább a mozik, és kisebb részben a produkciós cég (ők inkább az eladásokból kapnak pénzt) és talán az alkotók. Persze fontos, hogy a mozik gazdagodjanak, hiszen javíthatnak az infrastruktúrájukon.
  • kalapos01
    #7
    Bármelyik kategóriában kaphat. Mint tavaly a lengyel Ida operatőriben, vagy a The Artist vagy Az élet szép a fő filmesben. Utóbbiból Roberto Benigni színész Oscart kapott. sőt, a Tigris és Sárkány talán egy tucat Oscarra is jelölték mindenféle kategóriában. Nyilván a Saul színészi, operatőri és hangvágási jelölést kaphat esetleg, a fő kategóriát nem tudom, hogy van-e kikötés.
  • ostoros
    #6
    Hát, csak annyit fűznék hozzá, hogy hozza vissza a pénzt. Onnantól kezdve nekem mindegy. Ha megkapja az Oscart, majd esetleg megnézem egyszer.
  • gombabácsi
    #5
    az a baj hogy a trailer alapján a sorstalanság film szintje kb :(
    de ne legyen igazam
  • Axlkenobi
    #4
    Pedig úgy tudom, hogy kaphat, egyedül a "legjobb film" kategóriában nem, ugyanis ott meg van határozva, hogy a szöveg hány százalékának kell angolnak lennie ahhoz, hogy ott is indulhasson. De ha annyira jónak találja az akadémia, akkor az egyéb kategóriákban bármikor lehet jelölt.
  • molnibalage83
    #3
    ????

    Hogyan kaphatna más kategóriában jelölést...?
  • kalapos01
    #2
    Basszus. nem vártam sokat tőle, de nagyon durván jó lett. Abszolút egyedi és nem lerágott csont. Simán megvan az esélye, hogy ne csak külföldi kategóriában kapjon jelölést.
  • Archenemy
    #1
    Nagyon jó, végre egy egyedi világú, ízig-vérig magyar film!