11214
  • Andule
    #11214
    Detto gamepad analfabetakent en ezt egy sima alap vezeteknelkuli bill+egerrel hidaltam at. (Egyeduli problemat az okoz mikor jon a macska dorgolozni es pont belefejel a "sleep" gombba)
  • Torzonborz
    #11213
    Én se vagyok nagy gamepades de ha már ott a gép mellett a 4k-s tv akkor gondoltam kiteszem rá a játékot aztán messziről gamepad-el csapatom vele de így elég problémás.
  • coolpet
    #11212
    Egyszer tettem fel gamepadot a gépre, és mivel nem ment az irányítás, nem vagyok konzolhoz szokva, hagytam is :)

    Nem tudok neked segíteni ebben.
  • Torzonborz
    #11211
    Köszi. Olyat esetleg tapasztaltál, hogy menükben (options/pipboy) a léptetés az ugrált? Gamepad jó, más játékban nem csinál ilyet.
  • coolpet
    #11210
    Igen, vagy Gamepad vagy keyb+mouse.

    De hogy az egér miért nem látszik a desktopon ha kiléptél azt nem tudom.
  • Torzonborz
    #11209
    Sziasztok, az helyes működés, hogy gamepad beállítás utána billentyűzet/egér inaktív lesz a játékban? Sőt az egér kurzor desktopra váltás után se látható? :(
  • Jóózsf István
    #11208
    A kettőt ne keverjük össze. Nincs konkrét kapcsolat! A 11200-as hozzászólásomban azért hoztam össze őket, mert nálam összefüggött eddig!
    A Riva... úgy került a képbe, hogy én annak az OSD és a sebességhatároló részét használom. Az OSD egyértelmű...
    A határolóval... Egyszerűen nem járatja feleslegesen a VGA-t (Nem fűt, nem ordít!) . Mivel csak 60 fps-re van szükségem, nem hajt feleslegesen, mint egy barom. Azt a munkát elvégzi, ami ehhez kell, utána leül beszélgetni, kávézni, kimegy dohányozni, etc. (Én most ezt a határolót kapcsoltam ki. Aminek következtében csoda történt, de csak mert az a mod fent van!)
    Annak a mod-nak az a lényege (gondolom), hogy a játék valami(ket) a VGA-val számoltat ki, amikor helyszínt váltunk.
    A mod feloldja a korlátozást és plusz p.csán is rúgja a vga-t. Az elkezd ezerrel dolgozni (Egészen pontosan 350-el) és ripsz-ropsz már kint, vagy épp bent is vagyunk valahol. Józan paraszti ésszel, anélkül, hogy értenék hozzá, ennyire futja.
    De majd jön valami okos és elmondja a tutit!

    Tehát.:
    A gép nem lesz gyorsabb! (Talán hatékonyabb)
    Ellenben sokkal csendesebb lesz! (A Riva miatt)
    És nem utolsósorban a töltési idő lecsökken 5-10 extrém esetben 20 másodpercre! (A mod miatt) Természetesen SSD szükséges a csodához és a mod-hoz is! "Under HDD environment does not seem to have much effect."

    Ha ezek után nem kerek, akkor adj egy telefonszámot inkább élőszóban elmondom...
    Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2020.02.20. 16:27:59
  • akyyy
    #11207
    tegnap megint elkezdte a játék, hogy fogja és kidob az asztalra, hibaüzenet nélkül, kb 2-3 perc után. aztán sokáig nem csinálja. nem, győzöm nyomkodni az F5-öt, hogy legyen biztonsági mentésem :D
  • mulli1986
    #11206
    István én nem ismerem és nincs is időm elolvasni a hozzá tartozó másfél oldalt, ami arról ír hogy mi ez, de amit levettem eddig a beszélgetésekből.
    Ez még a nVidia Riva TNT videókártyához készült anno. A név maradt, de tovább fejlesztették, a youtube video alapján már mindenbe bele lehet vele nyúlni. És ha jól értelmezem, sebességet tudsz vele korlátozni, ezért nő a hatékonysága a gépnek és ettől lesz gyorsabb? Vagy hogy is van ez?
  • Jóózsf István
    #11205
    RivaTuner Statistics Server. Együtt jár az MSI AfterBurner-el. Magyaráznom sem kell mire való. Az oldalon minden le van írva.
    Mióta az eszemet tudom, használom. "Leginkább az OSD-je miatt" Meg a sebességhatárolója miatt, amit a VGA gyártók még csak most kezdenek "FELTALÁLNI"!!!

    Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2020.02.20. 05:41:16
  • Sunsetjoy
    #11204
    Ugyanaz, és támogatja szerintem, de leginkább más programok alá/mellé használt inkább szerintem, az OSD-je miatt (tehát pl. meghívja az OC program).
  • TokraFan
    #11203
    Riva Tuner?? Ezt még valamikor a W95/98 idején használtam, és valahol az XP idején hallottam róla utoljára. Létezik még és támogatja az új kártyákat is? Vagy ez valami más?
  • Anonymusxx
    #11202
    Nagyon jó ez a Far harboros zene:

    https://www.youtube.com/watch?v=rZePVyL2uEU
  • Sunsetjoy
    #11201
    Majd nézd meg, hogy a zárfeltörés közben mennyire gyors a vezérlés. Nekem anno túlzásba vittem a szerkesztgetést, mágiát, és úgy felgyorsult ott az egérkezelés, mintha olajos kézzel kellett volna halat pucolni taknyos késsel :D
    Bár ha játék közben jó, akkor elvileg jó lehet.
  • Jóózsf István
    #11200
    Beleolvastam ennek a fórumába (Ez van fenn nekem is)
    És látom, hogy hihetetlen számok repkednek. Ilyenek mint 5 - 10 másodperc. "Ez hülyeség!" gondoltam magamban. De tovább olvasgatva valaki leírta a varázsszót: "RivaTuner" Mondok "Mi baj lehet? Kikapcsolom benne a 60-as korlátozót, legfeljebb egy kicsit megtornáztatjuk a VGA-t!" És úgy is lett. És akkor jöttek a csodák: Tényleg néhány másodperc BEjutni valahova KIfelé a város közepén, ahol a legzsúfoltabb a légkör tizen-egynéhány. A leghosszabb töltés húsz másodperc volt. Ó. És átvette a sebességhatárolást is a rivától. Tehát ugyanúgy maradt a hatvan játék közben. Csak a töltések idejére megy fel 350 környékére.
    Azt persze, még mindig nem értem, hogy a képkockaszámnak mi köze az egészhez... De már nem is érdekel.
  • TokraFan
    #11199
    Egyébként én is meglepődtem, hogy az ini-s megoldás gyorsított rajta.

    Az építkezéssel nem az a bajom, hogy kicsi a beépíthető terület, hanem az, ahogy a játék az objektumokat kezeli. Pl. van egy kockád amit leteszel, oldalirányba képes snap-elni, így pontosan mellé tudod tenni a másik blockot, de felülre és alulra már nem képes erre, szarakodni kell mindenféle trükkel, hogy egy sima kockát pontosan egymásra tudjak tenni. Érthetetlen.
    Aztán ott van a kábelezés, ami szintén nem valami elegáns, főleg ha rejtve szeretné az ember megoldani. Meg lehet csinálni, de rettentő körülményes és időrabló folyamat, nem nevezném élvezetesnek. Aztán nincs terrain manipulator, tehát nem lehet egy árkot ásni, vagy egy dombot eltüntetni, a lehelyezett objektumon pedig "átlóg" a fű. Fent van a Scrap Everything is, de csomó mindent az se tud eltüntetni sajnos, pl. a füvet és néhány bokorszerű, magas növénymaradékot sem, ami baromi zavaró ha szépet akarsz építeni.
  • TokraFan
    #11198
    Értem, ezt nem tudtam, bár ettől még vicces marad a végeredmény. :-) Nem zavar, inkább poénos.
  • Jóózsf István
    #11197
    Igen. Nem is értettem hogy jön a képkockaszám a töltéshez, de nálam meg az működik. Még úgyis, hogy közben be van kacsolva egy 60-as határoló az afterburnerben! És így az is biztos, hogy maga a képkockaszám nem emelkedik, de mégis van eredménye! Amikor alkalmaztam mellé a "te módszeredet", akkor semmi nem változott. Azt is kijelenthetem, hogy semmivel sem használt több magot, (A 12-ből) mint addig! Ezt én folyamatosan tudom ellenőrizni a HWinfo és az Afterburner segítségével. Tehát nem találgatok. Viszont kísérletezgetni meg már nincs kedvem, hogy: kiveszem a modot és átírom az ini-t.
    Akkor maradhatunk annyiban, hogy két eredményes módszer is van, ha az egyik valakinél nem működik, akkor ott a másik!

    Építkezés.: A régi gépemen a játék állandóan kifagyott az építkezés közben. Persze nem az elején, hanem amikor már jól kiéltem a kreatív hajlamomat... Az egész ment a kukába. Na így lehet megutálni az építkezést a játékban! Pedig engem is érdekelne!
    Ha a limitáció alatt a beépítettségre (is) gondolsz, akkor arra is van mod. (Még régről rémlik) Meg olyan, amivel a grafikába lehet belenyúlni és el lehet tüntetni, amúgy mozdíthatatlan tárgyakat.

    Nekem még nagyon nagy fájdalmam, hogy a mostani .50-es kaliberű puskák, kicsit alul vannak "kalibrálva" A FO3-at és a New Vegas-t végig tudtam vinni egy rombolópuskával és egy dobtáras sörétessel. Itt még a legendás ötvenesek is ímmel-ámmal használhatók! És akkor el is érkeztünk a képesség-képzettség táblához - fához: Attól, hogy hangtompítós, mitt'omén kétszer akkorát sebez???!?!??! Nanemá'!
  • PiszkosFred
    #11196
    > Az NPC-k közül néhányan pedig rendre a tetőn kötnek ki valamiért, pedig se lépcső, se semmi nem vezet oda.

    Láttad az újkori Jumanji filmeket? Amikor meghalnak és respawnolnak a főszereplők? Na az NPC-ket is így jeleníti meg a játék amikor a közelbe érsz, "fentről lefelé", ezért jelennek meg mindig a tetőn :) Még az állatok is.
  • TokraFan
    #11195
    Ami azt illeti, az építési rendszer is katasztrófa...Legalább is akkor, ha komolyabban akar valaki kreatívkodni, mert rengeteg a limitáció. Ilyen szinten átláthatatlan perk-fát sem láttam még egyetlen másik "RPG"-ben sem. Az NPC-k közül néhányan pedig rendre a tetőn kötnek ki valamiért, pedig se lépcső, se semmi nem vezet oda.
    Az egésznek a hangulata viszont így is behúzza az embert.

    István
    Nálam a Load Accelerator mod nem volt hatásos, de a két metódus egyébként másként működik. A mod a v-syncet kapcsolgatja töltéskor, vagy valami ilyesmi, a lényeg az, hogy a VGA-val kapcsolatos problémát kezel. A .ini-s negoldás viszont a CPU magokat használja ki, viszont lehet ez csak akkor hatásos, ha 4 magnál több van a gépben. Lehet, hogy nekem azért dobott annyit.
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.02.16. 00:04:00
  • Sunsetjoy
    #11194
    Hehe, igen, ezeket a plusz legendásító hatásokat dobálja fel mindenre a játék nagyjából korlátozás nélkül, erre se figyeltek bethesdáék.
  • xFreex
    #11193
    Szerezz egy ilyen fegyvert olyan legendary hatással ami a Ghoulok ellen adja a +50 %-ot.... Na ott fogsz csak furcsán nézni.....
  • coolpet
    #11192
    De legalább a majdnem semmit megduplázza :)
  • Jóózsf István
    #11191
    Van egy találós kérdésem Sherlock-oknak.: Mi nem stimmel ezzel a fegyverrel?


    Szabad a gazda?
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!

    A gammafegyverek szinte teljesen hatástalanok robotok ellen!

  • Jóózsf István
    #11190
    Nuka World rádióadás harmincas szinten jelentkezik normál fokozaton.
  • coolpet
    #11189
    Hát survit lvl50 környékéig toltam egy meele karakterrel, de más nehéz és uncsi volt :)
  • Andule
    #11188
    Hat abbol a szempontbol talan nem, h a nehezsegi fokozat kvazi azt jelenti, h a bekapott sebzes no (kulonbozo szorzok szerint, igy pl hardon masfelszeres a sebzes normalhoz kepest). Bevallom nekem NWben nem volt gondom az altalad emlitettekkel, szocske sztem sosem jutott kozel hozzam, skorpio meg az sem remlik ott hol volt. (de az mindenhol marha idegesito egy joszag, mielobb magasabb helyre kell jutni vagy villamgyorsan pofanloni) Gyorsan vegiggondolva anno 5szor haltam NW soran, detto 75-85 kozotti karakterrel. (igaz Survivoron de tekintve h akkor mar jo ideje nem tortent ilyen, es utana is csak 1szer mikor ellazaztam Far Harborban a dobalj husit a vizbe kuldi veget {mivel kozvetlen elotte mentettem}). Rogton a vonatozas utan belefutottam a Gauntlet elejen 3 torony kereszttuzebe ami jo leckevolt, h komolyabban vegyem az egeszet, aztan az uros/robotos resz elejen alabecsultem a sebzeset a lassu, cammogo kekes AOEt lodozo robiknak, majd a palackozoban meglepett egy lathatatlanul rohamozo assa bot, aztan volt egy "jol" elhelyezett raketas torony a "zombis" reszen es utoljara mikor a jofiu befejezest valasztva mentem az allatmaszkos raiderekhez "latogatoba". Ebbol az elsot es utolsot leszamitva mind one shot kill volt (azok meg ilyen "2 sec alatt veged" tipusuak).

    #11187 Horizon nezopont kerdese h nehezebb-e valojaban. Elkepeszto hosszan kitolja a "szenvedsz mert sosincs eleg toltenyed" erzest es valoban vegre megfelelo helyre kerulnek az automata fegyverek de ha az ember vegigolvassa a leirast akkor szemet szur, h nagyobb HP pool-lal dolgozik, ergo mar elso szinten tobb az eletunk de cserebe nem is no szintenkent (ahogy az ellenfeleke sem) illetve macerasabb gyogyulni is (egy darabig legalabbis). Es ami miatt vegkepp nezopont kerdese a nehezseg az az a teny miszerint ha lelonek a francba nem az alap Survivorhoz hasonloan jon a "that's all folks!" hanem kvazi respawn-olunk a legkozelebbi telepunkon minimal HPval es jo esellyel egy sulyos serulessel. (ami szinten csak a kezdeti szakaszokban igazan gebasz)
    Utoljára szerkesztette: Andule, 2020.02.13. 12:00:50
  • Although
    #11187
    Nem mindegy a szint a túlélő szint az egész más nívó mint a többi szint. Főleg a Horizon moddal :)
  • coolpet
    #11186
    Normal vagy hard mindegy :) glowing Alpha DC-nek mindig úgy állok neki, hogy Last Minute messziről 2 Headshot, ha kölelebb ér akkor szintén de vatsból 2 lövés mindkettő krittel :) De ezekkel a radscorpionokkal meg szöcskékkel nem vagyok kibékülve.
  • Andule
    #11185
    Ugy emlekszem azt irta h normalon jatszik, mig te sztem nem :)
    Amugy meg "nem ajanlott, nem ajanlott ..." de ettol meg oda lehet menni
  • coolpet
    #11184
    Hát én lvl80 közelében vagyok 150+-os páncélban, meg 200+ damage dual shoot fegyverekkel, de egy Nuka World-os szöcske rámugrik és vágem. A Giant Radscorpionokról nem is beszélba, hogy alólam törnek fel a földről. Aztán ott vannakazok a nyálkaköpő mocsári dögök. 2 másodperc alatt szétmar a sav.

    Nem ajánlott odamenni lvl20-on :)
  • Andule
    #11183
    Nuka radio, lasd bugok szekcio. persze az is lehet h mivel az ajanlott szint 40es addig nem is lehet fogni az adast. (bandukolj el az emlitett kezdohelyre es nezd meg ugy elindul-e az All Abourd)
  • Sunsetjoy
    #11182
    Esetleg közelebbről működik csak...
  • mulli1986
    #11181
    Ja, hogy az automatron az a caravanos rádióadás? Akkor sínen vagyunk, mert az megvan, csak nem mentem még oda :)
    Akkor csak a nuka world-ös rádióadás hiányzik valamiért.
    Utoljára szerkesztette: mulli1986, 2020.02.12. 14:51:26
  • Andule
    #11180
    tuti neked lesz igazad mert nem sokat hallgattam radioadasokat a jatekban, eleg gyorsan marha unalmasak lesznek imho. gyorsan rakerestem es azt irja h a caravan distress call adas az amit vegighallgatva dobja be a helyet (ami a Wattz Consumer Electronics mellett van amugy).
    #11177 ha ejszaka mesz arra akkor a lezershowt marha messzirol ki lehet szurni es ebbol kifolyolag elkerulheto is relative egyszeruen. a kuldi veget esetlegesen leszamitva nem anyira izmos, de az onnantol felbukkano random extra orjaratokat nem szabad lebecsulni.

    Nukahoz a tranzit a Sunshine Tiding-tol kicsit delkeletre van. ha nem tudod mire szamits akkor viszont nem ajanlott alacsony szinten.
    Utoljára szerkesztette: Andule, 2020.02.12. 14:15:14
  • Sunsetjoy
    #11179
    A rádióadás beindul az Automatronnál helyszíntől függetlenül, a kezdő küldetés indul be a helyszín közelében, amire vigyázni kell.
    Én azt mondom, várhatsz a húszas szintig, talán jobban látható lesz a helyzet.
  • Andule
    #11178
    Automatron egy bizonyos helyen kezdodik, nuka radioadast passzolom de helyszinre erve sztem az is beindul akar alacsony szinten is.
  • mulli1986
    #11177
    Hát 16-os vagyok azthiszem, de Automatron még nem jelent meg. A nuka-world rádióadását meg nem látom. Nem tudom eldönteni, hogy most akkor egyes DLC-k mennek, egyesek meg nem?
  • Sunsetjoy
    #11176
    Automatron: 15-ös, Vault-tec workshop 20-as szinten indul be. Far Harbor az egyik társad mellékküldetéséből indítható, a Nuka-World pedig egy rádió meghallgatásával, vagy a helyszínre menéssel indítható.
    Az építgetős DLC-k nincsenek szinthez kötve, már az elejétől működnek.
  • mulli1986
    #11175
    Na, nekem is sikerült a VR-verziót megerőszakítani, fentvannak a DLC-k is, bár azt hittme nem működnek, mert se a rádió adást, se egyébb küldetéseket nem kaptam meg. Nem tudjátok, hányas szintől vagy melyik felfedezett területtől lesznek aktívak a DLC-k? Onnan tudom, hogy némelyik megy, hogy a workshop DLC-ből már csináltam lövedék gyártósort. EGyébként a supply chain beállítás is jól el lett dugva a VR-ban, több videó és forum olvasást követően is nehezen találtam meg. Ami viszont zavar, hogy a szemétdombi kutya bugos, hiába companion, nem reagál a talk parancsra, illetve, hogy a grafika modot se tudtam feltenni, mert nagyon katyvasz a leírás és az egész a nexuson. Nem tudom ki ment már el rajta, de pld a commonwealthből hiányzik 4-5 terület és csak annyit ír, hogy töltsem le máshonnan...