6
  • Zombee
    #6
    De ki akar digitálisan analógnak látszót csinálni? Vagy digitális, vagy analóg, de ne legyen olyan, mint a másik.

    A hagyományos technikát én is jobban szeretem a filmekben, még a speciális effektusoknál is. Meg lehet nézni pl. a Mad Max-et, bár abban is van CGI, de ott főleg a környezetnél használták. Ellenben közel 150 járművet építettek meg, és szó szerint zúztak a forgatáson...
  • end3
    #5
    A digitális kontra analóg probléma, csak műprobléma. Manapság digitálisan bármilyen filmes szemcsézetet, de akár annak "mozgását" is lehet emulálni. CGI felhasználásának kérdése.

    (De mindig voltak olyanok, akik idegenkednek bármiféle computer-használattól, az "okosmobilok" előnyei sem hatják meg őket, sőt talán még autóvezetéstől is idegenkednek.)

    Tisztelem a véleményüket, végül is lehetnek nagyon okosak és műveltek is, valahol alkotásaikkal értéket teremtenek a "real time" élők számára is.

    Egy gond van: Jelen életüket a 21. században élik, de "emulálva", mintha mondjuk 19. században lennének. Ettől függetlenül joguk van tudomást nem venni, folyó dolgokról. Hogy lemaradnak valamiről, vagy nem jutnak el mindenkihez, akihez egyébként eljuthatnának? Ezt maguknak kell rendezni önmagukkal.

    Ők valójában "időutazók" és valahol, valami hiba folytán, a múltban rekedt a tudatuk.
    Utoljára szerkesztette: end3, 2015.06.26. 12:18:01
  • dchard
    #4
    Valóban, de a mélységérzet nem azért más, mert az egyik analóg a másik meg digitális, hanem mert egészen más kategória a két kamerarendszer amivel a kettő készül. Ha a barátok közt is filmes alexán forogna, annak is lenne mélységérzete, mint a profi filmnek.

    Azt meg érvként felhozni, hogy akárhány felvétel készíthető a digitális kamerával, meg csak akkor igaz, ha az órára vetített produkciós költség nulla, márpedig a filmkészítés drága dolog. Nehogy már az amatőr természetfotóst hozza fel példának, aki egy erdőben valóban annyi fotót csinál "nulla" forintból amennyit akar. Egy profi filmnél sem a nyersanyag jelentette az elmúlt időben a szűk keresztmetszetet, hanem az, hogy magát a jelenetet sokba kerül újra és újra felvenni.

    Inkább azon kéne dolgozniuk, hogy a mostani mozikban elterjedt 2K-s vetítőket cseréljék mielőbb 4K-ra, és emeljék a képkockaszámot legalább a duplájára.
  • BrockSamson
    #3
    Nem ertem miert porognek ezen a rendezok. A rossz filmet a szalag sem tesz jobba, a jo filmet pedig a digitalizacio sem tudja elrontani.

    Amugy pedig mi ertelme az analog felvetelnek, ha a mozikban es foleg otthon csak digitalisan tudom megnezni?
  • Cat #2
    A legtöbb érve a digitális fényképezésnél is előjött már évtizede, pl. hogy a 24-32 kockás filmnél sokkal inkább meg kellett gondolni minden egyes kattintást, mint a mai gépeknél, melyekkel ennek költsége gyakorlatilag nullára csökkent. Ugyanúgy sokan gondolják, hogy a szemcsés kép "menőbb", még Instagram filter is van ilyen.

    Abból a szempontból igaza van, hogy a mélységérzet teljesen más, ezt bárki észreveheti a tévében is, ha egymás után jön egy kommersz szappanopera és egy mozifilm.
  • dchard
    #1
    Ezt a nettó f@szságot, már bocsánat. Ez kb. olyan, mikor a remegő svenkelésen felnőtt emberek az állítják, ha 48fps-sel veszel fel valamit, az nem moziszerű, mert "túl folyamatossá" válik a kép. Érted, neki a szar minőségű, remegő kép jelenti "a moziélményt".

    A másik ilyen ostobaság az ez:

    "A "celluloid kémiája" azt eredményezi, hogy "valami mindig mozgásban van", a digitális kép pixeljeivel ellentétben "a film szemcséi mozognak""

    Tecckérteni, tehát a hagyományos filmkészítés során fellépő hibától, a képzajtól lesz egy film igazán nagyszerű, és attól hogy a kép szemcsésedik. A legdurvább hülyeség ennek a teteje, amikor teljes egészében animációs filmeket nyomnak tele mesterséges grain-nel (szemcsésítik őket), mert attól lesz "valósághű" meg "moziszerű".

    Milyen érdekes, hogy operatőrök valahogy nem szoktak ilyen baromságokat mondani.

    Az ilyeneket életfogytig tartó VHS nézésre kárhoztatnám, hiszen annál egyedibb nincs, ha kétszer egymás után lejátszva sosem lesz ugyanolyan az eredmény (mindig eggyel szarabb lesz).

    És akkor meg sem említem a 10-20 vetítés után szarrá karcolódott, koszos, vacak celluloid kópiákat, amiket a magyar moziban látni lehetett évtizedekig. Ennél még mindig jobb a digitális.
    Utoljára szerkesztette: dchard, 2015.05.27. 22:09:52