12
-
pakeszke #12 ha a 400 HUF os benya felmenne 1500 HUFra(~ az elozoekben altalam emlitett 100 Ft /km plusz utdij!), akkor ugy cuzamme atallna mindenki elektromosra, vagy tomegkozlekedesre :)))
ne feledjuk a kotott palyas tomegkozlekedes az megvalosithato konnyen -
#11 Vajon 2050-ben is ilyen "olcsó" lesz a kőolaj? -
pakeszke #10 az autosok 80% -a ha a km dij 100 Ft/km lenne, meg tudna oldani az amugy most hiperul ubersurgos problemajat mashogyan
ennel az arnal meg mar profi soforoket lehetne alkalmazni
elhatarozas kerdese az egesz csak amig olyan hibbant barmok kapnak szavazati jogot aki azt fejtegeti hogy a busz miat all be a belvaros addig itt semmi sem lesz -
ostoros #9 Dugás nélküli város? És abban mi a jó? :) -
kvp #8 "intelligens rendszerek? Mit sem érnek intelligens városvezetők és intelligens sofőrök nélkül. Kíváncsi lennék én arra a rendszerre, ami megbirkózik a pesti félhülyékkel ;)"
Az intelligens rendszer resze az intelligens robotsofor. Ha minden jarmuvet gep vezet, akkor a soforhiba kerdese nem merul fel. A pesti utepitesi helyzetet is konnyu lenne megoldani, pl. a korutra azt mondana ilyenkor a szoftver, hogy csak a tomegkozlekedes megy ra, meg celforgalom, de csak ha lesz neki szabad parkolo. A tobbieket meg elvezetne a keruloutakon, viszont megis gyorsabban ernenek oda. Ez ugyan emberekkel is mukodhetne egy bizonyos szintig (az emberi precizitas hatarain belul), ha mindig hallgatnanak a kozponti utvonaltervezore, de ez nallunk nem jellemzo, ezert marad a teljes automatizalas, aminek a mellekhatasa, hogy mar ma is sokkal jobban mukodik mit az atlagos soforok es ez a jovoben csak javulni fog. -
lamer the true #7 intelligens rendszerek?
Mit sem érnek intelligens városvezetők és intelligens sofőrök nélkül.
Kíváncsi lennék én arra a rendszerre, ami megbirkózik a pesti félhülyékkel ;)
Egyszerre mindenhol útépítés 2 hét után süllyedő csatornafedőkkel.
+
Mindenen állat módjára átgázoló sofőrök, hídon keresztbefordulni próbáló félkegyelmű bkv buszosok...
Reménytelen...
Utoljára szerkesztette: lamer the true, 2015.05.22. 16:42:38 -
#6 Nem feltétlen. Saját autód van, beírod a célállomást, és az útvonaltervezésnél figyelembe veszi a többi jármű útvonalát, az utak terheltségét. :) Máris nem tömegközlekedés, és mégis központilag koordinált. -
gemihu #5 Szerintem egyébként elektromos robottaxikkal lehetne a legjobban megoldani,amelyeknek a mérete fél sávos lenne. Gyakorlatilag egy zárt kabin,ami oda visz ahova kell. Ebből kettő el tudna férni egymás mellett.
-
#4 Akkor amikor beszálsz egy brancsba, akik hétvégén mennek haza, majd vasárnap vissza a koleszba, akkor az is tömegkölekedés? -
gemihu #3 Én úgy gondolom,hogy a tömegközlekedés az,amikor a cél is meg van határozva az üzemeltető által az útvonal pedig fix és menetrendszerű. -
#2 Ha minden "járművet" központilag koordinált rendszer irányít, akkor azt úgy hívják hogy tömegközlekedés. Ergo, valójában mindkét megoldás ugyan az. :)
Másrészt az igazán nagy dugókat nem az autók maguk okozzák, hanem ha egy túltelített autós forgalmat, még egy kis tömegközivel meg is bolondítunk (lásd Margit-körút manapság). Ahol az autók kis sebességgel egyenletesen haladnának, oda ha beengedünk egy buszt, ami 150 méterenként ki akar menni a megállóba, megáll, majd megpróbálja visszakűzdeni magát a forgalomba, na ez a tökéletes módszer az adott útszakasz megbénítására és mindenkinek totális agykárosodás okozására (beleértve a tömegközin utazó "gyalogosokat" is). Ennél még az is jobb lenne mindenkinek, ha adott útszakaszról az autósokat kitiltanák, keressenek alternativ pályát ahol nem találkoznak tömegközivel sem.
A különböző mozgáskarakterisztikájú, méretű járművek, közlekedési eszközök összevegyítése, amelyek az eltérő áteresztőképességű szakaszokat is máshogy kűzdik le, az ami nagy gebaszt okoz és nem egyszerűen a sok kocsi.
A jelenegi körúti állapotokat egy központilag irányított autósokra vonatkozó rendszer sem tudná javítani, rontani azt talán. -
kvp #1 Egy dugo nelkuli varos ket modon erheto el. Vagy annyira keves auto van benne, hogy ne tudjanak forgalmi dugot okozni vagy minden autot egy kozpontilag koordinalt rendszer iranyit, kizarva az emberi tenyezot. Szvsz. mindket megoldas jarhato.