18
A Last Year egy 5 az 1 ellen elven alapuló aszimmetrikus multiplayer horrorjáték.
  • JonasSandor
    #18
    Megjelent már a játék?
  • bundaskenyerrrr
    #17
    sajnos 2017-re csúszik a megjelenés. de jött egy új gameplay videó: https://www.youtube.com/watch?v=skZS-fviHBI
  • bundaskenyerrrr
    #16
    Valószínűleg a következő hetekben megjelenik a játék. Az eddigi updateket már megtudjátok nézni képek formájában(csak kickstarter backerek tudták eddig megnézni). http://imgur.com/gallery/6UO2a Novemberben érdemes nézni rendszeresen majd a Last Year fb oldalát is: https://www.facebook.com/lastyearthegame/?fref=ts
    Utoljára szerkesztette: bundaskenyerrrr, 2016.10.31. 17:25:27
  • Kaixo
    #15
    Nagyon szívesen! A Péntek 13 játékot anno figyeltem kickstarteren, de egy rövid gameplay video után elment tőle a kedvem is. Azért megvárom a megjelenést, hátha élvezhető minőségű játékot készítenek belőle.
    A másik játékról nem is hallottam, de a hangulata nagyon adja. A procedurálisan váltakozó pályák pedig érdekesek, de még jól működni nem nagyon láttam a Minecrafton kívül. De ennek is adok egy esélyt amint lesz 1.0-ás verzió belőle.
    Topicot nem hiszem, hogy nyitok majd hozzájuk, de kipróbálni kifogom őket. Köszönöm egyébként a linkeket, nagyon hasznosak voltak!
  • bundaskenyerrrr
    #14
    Kaixo köszi az infókat. még 2 ilyen típusú játék lesz.
    egyik a Friday 13 a másik a Dead by Daylight. ezeknek is csinálhatsz topikot, ha van kedved.

    Friday13
    Dead by Daylight
  • Kaixo
    #13
    Április 24. Gameplay video update

    Ezt is megértük végre. Megkaptuk az első pár másodpercnyi gameplayt is tartalmazó anyagot a játékról. Ugyan messzemenő következtetéseket nem nagyon lehet levonni a videóból, azonban úgy tűnik, hogy a játék olyan lesz amilyennek a rajzokon és a különböző képeken tűnt. Hangulatosnak és szépnek.
    Alább a videó:



    Ezen kívül megtudjuk, hogy egy új taggal bővül a Last Year fejlesztői brigád. Az új tag pedig nem más mint Nicholaos Mouzouraki, aki korábban a Deus Ex: Mankind Divided című játékon is dolgozott.
    Elég sok dolga van már most is az újoncnak. A játék UI részén, a fegyverek integrálásán valamint a gyilkosok speciális képességein dolgozik jelenleg többek között. Lesz dolga bőven.
    A fejlesztőknek sikerült egy élvezhető játszható verziót készíteniük a játékból. Az idő előrehaladtával ez remélhetőleg még jobb lesz. Fegyverekből és különböző tárgyakból sem lesz hiány, mint például:
    Baseball ütő, elsősegély csomag, zseblámpa, Molotov koktél, csőbomba. A közeljövőben még bekerülnek a játékba a következő tárgyak is: Shotgun, lángszóró és aknák.
    A játékban lesz craftrendszer is. Minden karakterosztály képes valamilyen szinten használni a mérnök toolboxát, így ha a szükség úgy hozza, akkor a gimi plázacicája is képes barkálcsolni valami hasznosat ha a helyzet úgy kívánja.

    Megtudhatjuk továbbá, hogy ha a gyilkost sikerül is legyőzni, akkor az azt irányító játékos (Jelenleg összesen 3 féle gyilkos karakter található a játékban) egy másik mészáros karakterként fog újjászületni.
    A végére pedig jöjjön néhány kép.

    Gameplay kép


    Hallway concept


    Cafeteria Entrance Concept


    Strangler head


    Sok-sok tárgy amellyel elkészültek és az engine-en belül tesztelhetik és pakolhatják oda-vissza.




    Utoljára szerkesztette: Kaixo, 2016.04.24. 14:21:49
  • Kaixo
    #12
    Március 26. Multiplayer update

    Az elmúlt hónapokban ahogy a játék fejlesztői sem voltak túlságosan bőkezűek az infók áramoltatásával, úgy én sem törtem magam, hogy írjak bármit is a Last year fejlesztéséről.
    Annyit azért hozzátennék, hogy nem telt el úgy a 2015-ös év, hogy ne kaptunk volna valami újdonságot a fiúktól. Az más téma, hogy erről nem írtam, de ezt most több hónappal később pótolom végre.
    Íme:


    Amikor a legtöbb ember az új esztendőt várta, akkor rukkolt elő James pár újdonsággal.
    Megtudhattuk, hogy az elmúlt pár hónap extrém mozgalmas volt, új embereket vettek fel a csapatba, új irodába költöztek....
    Ami minket érdekelhet ezekből azok a következő dolgok:

    - A steam integrációnak köszönhetően már létre tudnak hozni lobbikat, amelyekbe csatlakozhatnak mások és hostként játszmákat is lebonyolíthatnak. A felhasználói felület még nem végleges, de egyelőre így néz ki a menü.
    -

    - Alaposan tesztelik a játékmenetet, a szabályok és egyéb alap dolgok programozásával vannak elfoglalva, mint például az életerő és állóképesség rendszerének beépítésén fáradoznak.

    - Ezen a képen maga a játék látható, amint éppen a Steam Broadcastingot tesztelik vele.




    Feltűnik az egyik gyilkos:

    A Strangler (folytogató) nevű karakter elkészítésével majdnem készen vannak, természetesen ez sem végleges még.
    Ugyanakkor csupán az arcán nincsenek még textúrák. Ezen még dolgoznak.


    A Strangler ugyan gyorsabban képes mozogni, ami az erőssége is, mint más gyilkos karakterek a játékban, ugyanakkor könnyebben sérül mint a többiek és kevesebbet is sebez a túlélőkön.

    Ezen kívül még egy koncepciós rajzot láthatunk a safe roomról:



    Lényegében ennyi lényegi információt tartalmaz a December végi update.
    A fejlesztőknek igyekezniük kell ha tartani akarják a novemberi megjelenési időpontot.


    Utoljára szerkesztette: Kaixo, 2016.03.26. 09:46:27
  • Kaixo
    #11
    Július 23. Update #14

    Legutóbbi bejegyzésem óta eltelt már egy kis idő, így éppen itt volt az ideje, hogy James előrukkoljon valami érdemi információval, amit végre megoszthatok veletek.
    Ismét nem kapunk többet pár szép ígéretnél, de jelenleg ez is több mint a semmi.
    James ebben a privát frissítésben megemlíti, hogy a Kanadai média alap megerősítette, hogy 260 ezer dollárt fog adni a projektre. Ezzel a pénzzel együtt összesen eddig 370 ezer dollár gyűlt össze a játékra. Azonban azt is hozzátette, hogy ez még nem minden. Ugyanis még második körben szeretne a Média alaptól 900 ezer dollárt megszerezni. Hogy ezt hogyan is tervezi azt már nem részletezi.
    Valamint minden Kickstarter adakozónak megköszöni a segítséget, mert nélkülük nem jutott volna el idáig a projekt.

    Na és akkor hogyan tovább?

    A következő pár sorban leírja, hogy most a játék weboldalára koncentrál. (Ezt jól is teszi, mert már élnie kellene annak a weboldalnak egy ideje.)
    Ami azonban sokkal érdekesebb az ezután jön. Mégpedig a weboldal mellett a másik dolog amire igazán koncentrál az a játék prototípusának fejlesztése.
    Jelenleg egy játszható demón dolgoznak, amely az East Side Highschool pályán játszódik, valamint erősen tükrözi a prototípus minősége a koncepciós rajzokon látottakat. Tehát elvileg majdhogynem egy az egyben hasonló látványvilágra számíthatunk, mint amilyen látványvilágot megcsodálhattunk az eddigi képeken. (Bízom benne, hogy így is lesz.)
    Ez a korai prototípus már tartalmazza a végleges karaktereket és játékmenetet, valamint a gyilkosok megjelenését, amelyen már egy ideje dolgoznak. Valamint készül egy frissítéssel számunkra, amelynek központjában a karakterek illetve a játékbeli környezet áll majd. Ezeket majd pár in-game videó/kép formájában teszi közzé.( Mit is mondhatnék, várjuk!)
    Végezetül elmondja, hogy dolgozik azon is, hogy más bevételi forrást szerezzen a programhoz a KMA támogatásán kívül.
    Ennek két módja lehetséges:

    1. Pénz szerzése befektetőkön keresztül.

    2. Valamint az új weboldalon keresztül mindenki támogathatja majd a Last Yeart, akinek Kickstarteren nem volt lehetősége támogatni azt.

    Zárásként pedig kitér arra is, hogy a következő frissítés hamarabb érkezik több részlettel. Ennek a frissítésnek a fő célja a "nagyszerű hírek" megosztása volt velünk. És, hogy pontosan mikor tudhatunk meg több konkrétumot a játékról és láthatjuk végre azokat az in-game felvételeket amelyekről írt? Bízzunk benne, hogy nem kell ezekre egy hónapot sem várnunk már.




  • Kaixo
    #10
    Április 20: Update #11

    Eljött hát egy újabb update és vele együtt némi információ, amit James megígért nekünk már egy jó ideje.
    Először is szeretne néhány nagyon korai fázisban lévő szuper dolgot mutatni nekünk. (Mi pedig erre várunk már egy jó ideje.)
    Megtudhatjuk például, hogy a játék korai ötletelős szakaszában még az események a nyolcvanas években játszódtak volna minden hozadékával. A karakterek például az akkori divatviseletben járkáltak volna.
    Azonban később rájött, hogy sokkal többet tudna kihozni, ha az egész eseménysort áttenné a késői kilencvenes évekbe...
    És így is tett. (Hogy ez jó lesz nekünk vagy sem majd a későbbiekben meglátjuk.)
    Aztán egy hosszas iromány következik ahol egy mini divatbemutatót láthatunk, főszerepben Chaddel. Olyan töltelék információkkal lát el minket, minthogy a horrorfilmekben rendszerint sokkal idősebbek játszák el a 18 éves fiatalok szerepét. És szeretné, hogy ez visszatükröződjön Chad kinézetén.
    Néhány kép:






    Ezek után sorra veszi a Chaden látható ruhanemüket és fűz hozzájuk némi sallang szöveget.
    És természetesen ezek nem a végleges textúrák amelyeket láthatunk rajta.
    Ha ezen túljutottunk, akkor olvashatunk a megújult weboldalról, amelyen olyanok is támogathatják a Last Yeart, akik valamilyen úton-módon nem tették volna meg.
    Érdemes megfigyelni a Pre-order feliratot a képen.


    A végén pedig írt egy keveset a Kanadai média alap által meghirdetett programról. Május 12.-én lejár a projektek benyújtásának határideje és ő mindent megtesz, hogy sikerüljön onnan is pénzt szereznie.
    Akit kicsit bővebben érdekel a téma, itt elolvashatja több kép kíséretében.
    Kickstarted

    Utoljára szerkesztette: Kaixo, 2015.04.20. 16:59:57
  • Kaixo
    #9
    Így lassan a májushoz közeledve gondoltam összeszedem, hogy lassan két hónapja hol is apadt el a hírfolyam.

    Február 28:

    Ekkor adott hírt utoljára a játék készítője James a Last Year felől.
    Ebben az irományban jelezte, hogy befejeződött a jogi hercehurca közte és a Péntek 13 készítői között.
    Végül engedélyezték, hogy megjelenhessen a Last Year néhány kitétellel.

    Sajnos a Silver Lake pályát nem készítheti el a játékhoz, mert csak további bajokat eredményezne, de helyette lesz egy Suburb (külváros) nevű pálya, amely a mellékelt koncepciós rajzon teljesen átadja a régi Halloween filmek hangulatát.



    Valamint felhívta a figyelmünket, hogy ez még nem a pálya végleges neve és ha van egy ötleted, hogy mi is legyen a neve, akkor küld el neki bátran!
    Továbbá megemlítette, hogy megpróbálkozik a Kanadai média alap nevű szervezetnél némi pénzt szerezni még a projektjére és valamikor áprilisban hírt is ad erről.
    Mit is mondhatnék? Várjuk a híreket!
    Az időközben eltűnt weboldalról is nyilatkozott, megemlíti, hogy a végső kinézettel rendelkező oldal valamikor március kilencedike körül készül el és körülbelül egy hétnyi kódolás után elérhető is lesz...
    Irománya utolsó, leghosszabb részében az úgynevezett csapda prototípusról beszél.
    Hogy a csapda egy láthatatlan 1,5 méteres zóna, amelyet a gyilkos bárhova letehet. Ez a kijelölt zóna természetesen csak a túlélőknek láthatatlan. És ha tegyük fel valamelyik túlélő átszalad egy ilyen elhelyezett csapdán, akkor valami rossz fog történni vele.
    Azt hiszem ennyi erről a rendszerről egyelőre elég is.
    Látható, hogy már elég hosszú ideje nincs semmi új információnk a játékról és ez sokunkat természetesen zavar egy picit.
    A tervezett megjelenés még odébb van, ugyanakkor ilyen tempó mellett még a végén hamarabb játszunk a Half-life 3-al mint a Last Yearrel.
    Nem tehetünk mást, várunk a további információkra.

  • grebber
    #8
    Mindebki visszakapja a pénzét ha kuka lesz szerintem.
    Már nem néztem nem tudom a gyűjtésnek vége lett- e már.
    Amikor fizetsz amugy sem a készitőknek megy a pénz hanem a kickstarter elkülönití és csak később kapják meg a készítők ha sikeres lett a gyűjtés.A pontos procedurát nem ismerem de buknu emberek nem igen szoktak ezzel mert visszakapják a pénzt.
  • Kaixo
    #7
    A Crystal Lake Entertainment, Inc., azaz a Péntek 13 franchise jogos tulajdonosa úgy tűnik végül csak élt a jogaival és eltávolíttatta a Kickstarterről a Last Yeart a szerzői jogok megsértésére hivatkozva. Ami igazából érthető is.
    Ha nem sikerül pontot tenni ennek az egésznek a végére, akkor búcsút mondhatunk az egész játéknak. Az adományaink teljes összege valószínű elmegy James ügyvédeire. :D
    Már csak kínomban nevetek, de azt hiszem megérdemeljük.
    Többet nem is adakozom Kickstarteren.
  • bundaskenyerrrr
    #6
    a Splatter Camp-ból lehet nem lesz semmi. 1 éve nincs új infó.
    a Summer Camp és Friday13 jó lehet.
  • Kaixo
    #5
    Megérkeztek a kihívók a 80-as évek horrorfilmjeire építkező, aszimmetrikus multiplayer horrorjáték témában.
    Ugyanis idén, 25 év után, újra lesz hivatalos Péntek 13 videojáték.

    http://www.egmnow.com/articles/news/egm-exclusive-fleshbreaking-new-friday-the-13th-videogame-featuring-horror-icon-jason-voorhees-in-development/

    Aztán érkezik még egy másik, szintén a multi coopra koncentrálva.


    Hivatalos Weboldal.
    http://summercampgame.com/

    Valamint egy retro stílusban megálmodott Péntek 13 témájú alkotás is érkezik.



    Szóval a túlélő műfaj után egy újabb műfaj virágkora fog eljönni. Ez pedig úgy tűnik a 80-as, 90-es évek horrorfilmjei ihlette videojáték adaptációk kora lesz. Vagy nem...
    Kíváncsi leszek mi minden sül majd ki ebből.
    Utoljára szerkesztette: Kaixo, 2015.01.10. 10:02:09
  • Kaixo
    #4
    Örömmel tudatjuk, hogy megalakult a Magyar Last Year steam csoport.
    A legfrissebb híreket ott is megosztjuk majd, valamint a csoporttagok közt a játék megjelenésekor kisorsolunk egy Last Year kópiát.
    Természetesen a jelenlegi és jövőbeni adminok és egyéb elöljárók nem vesznek részt a sorsolásban.
    Egy esetben nem történik meg a sorsolás, mégpedig ha a játék nem készül el. De reméljük erre nem fog sor kerülni.
    A Last Year megjelenése még picit odébb van, de ez nem jelenti azt, hogy ne kezdenénk el építeni már most egy remek közösséget.

    Itt érhető el a steam csoportunk.
    http://steamcommunity.com/groups/5676574747
    Utoljára szerkesztette: Kaixo, 2015.01.01. 18:06:10
  • Ryder159
    #3
    Jól hangzik...
  • Kaixo
    #2
    Álljon itt néhány koncepciós rajz és videó a játékról.

    A pláza:


    A leendő áldozatok vagy túlélők:


    A nyári tábor:


    A gimnázium:


    A predator mód működése:


    Valamint egy nagyon korai in-game videó a gyilkosról.
  • Kaixo
    #1
    Sziasztok!

    Egy kis ismertető a játékról:

    A Last Year egy aszimmetrikus multiplayer horrorjáték, amelyet egyetlen ember, James Matthew Wearing kezdett el fejleszteni az Unreal Engine 4 engine alá. Ez idáig számos AAA kategóriás játék hangján dolgozott az évek alatt ( Crysis 1, Assassin's Creed sorozat). A Last Year alapvetően a 80-as és 90-es évek horrorfilmjeire építkezik. Úgymint a Péntek 13 vagy a Halloween. Ugyanakkor ihletadóként felbukkan a Ház az erdő mélyén is. A Last Year egy sikeres kickstarter kampányon van túl és így előreláthatólag 2016 őszén érkezhet meg Steamre a játék. A béta pedig valamivel korábban.
    A program felállása a következő. Adott 5 tinédzser, akikre egy gyilkos vadászik. A fiataloknak pedig kiutat kell találniuk a halál biztosnak látszó markából.
    Mivel aszimmetrikus multiplayer lövöldéről beszélünk, ezért mind az öt életükért küzdő fiatalt, valamint a gyilkost is valódi játékosok irányíthatják majd.

    Jelenleg 3 pálya van bejelentve a játékhoz, melyek a következők:

    Silver Lake Summer Camp:

    Erről tudunk jelenleg a legtöbbet. Egyik Kickstarteres válaszában James kitért a pálya főbb területeire. Ezek a következők.

    -Kemping terület
    -Tó, és annak partja
    -Farm / Istállók / Kukoricaföld
    -Temető
    -Erdő

    Kis túlzással elmondható, hogy majdnem az összes régivonalas horrorfilmben felbukkanó igazán klisés helyszín előfordul itt.

    East Side High School:

    Ez egy tipikus gimnázium. Egyelőre kevés biztos információnk van róla.

    Mall:

    Egy amerikai pláza. Ezt a pályát jelentette be legutóbb James.
    Erről már egy kicsivel többet tudunk. Tulajdonképpen minden helység megtalálható lesz benne, amely egy tipikus plázában megtalálható. (Parkoló, éttermek, bárok, liftek stb)

    A játék lényege a következő:

    A leendő áldozatok vagy túlélők elsődleges célja a megmenekülés a gyilkos karmaiból. A játék kezdetén üres kézzel indulnak harcba, így teljesen kivannak szolgáltatva a gyilkosnak. Így tehát gyorsan ellátmány után kell nézniük ha túl szeretnék élni az éjszakát. Az első feladatuk mindenképp egy zseblámpa megszerzése lesz. Ezután lehetőleg minél hamarabb, ki kell találniuk, hogy hogyan tudnának elmenekülni az adott területről. A játék viszonylag nagy területeken fog játszódni, így adott a kérdés, hogy fel lesznek-e osztva kisebb részekre.

    A válasz: Igen.

    Vegyük példának a Silver Lake Summer tábort. Fentebb megemlítettük, hogy pontosan milyen területekből fog állni. Az 5 játékos üres kézzel a sötétben fogja elkezdeni a játékot, ezért gyorsan fegyver és lámpa után kell kutatniuk.
    A gyilkos pedig végig ott lesz a nyomukban. Amikor pedig sikerül eljutniuk egy ellenőrzőponthoz, rendszerint egy időre elvégzendő feladatot kell végrehajtaniuk. Például, meg kell javítaniuk a telefon vonalat és segítséget kell kérniük. Ha ez sikerül, akkor a legelső elhalálozott játékos rendőrként egy revolverrel tér vissza. Ha nem sikerül, akkor segítség nélkül kell tovább haladniuk.

    Egy másik példa.

    Az 5 túlélő bemenekül egy tornaterembe a gimnáziumban és van rá 30 másodpercük, hogy kinyissanak egy ajtót és továbbhaladhassanak. Ha ez nem sikerül, akkor a tornaterem másik ajtajánál, ahonnan bemenekültek és amit előzőleg elbarikádoztak, betör a gyilkos és vérengzésbe kezd.
    Minden egyes karakternek meglesz a saját egyéni képessége, amelyet felhasználhat a túlélés érdekében.

    Amber:

    Ő a menő lányka a suliból. Ugyan fizikailag semmi esélye a gyilkossal szemben, de képes megjelölni őt a többiek számára és az ellátmányt is ő képes a leggyorsabban felfedezni.

    Chad:

    Chad a tipikus amerikai focista srác. Képes hatásosan megtámadni az életükre törő játékost és bírja is annak támadásait.

    Nick:

    Ő a csapat esze. Elromlott a telefonvonal? Nem gond. Nem megy a kocsi vagy a generátor? Majd ő megoldja. Nélküle bizonyos feladatokat nem vagy csak nagyon lassan lehet megoldani. A gyilkos egyik elsődleges célpontja ő lesz.

    Sam:

    Ő lesz a csapat orvosa.

    Troy:

    Hasonló kaliberű egyéniség mint Chad, tehát képes hatásosan támadni a gyilkost, de az igazi ereje a csapdák állításában van, amellyel jelentősen lelassíthatja a vadászt és így értékes időre tehet a csapat szert.

    És, hogy milyen eszközök, képességek állnak majd a gyilkos rendelkezésére? Kezdjük ott, hogy 5 féle karakter közül válogathatunk, amelyekkel a fiatalok lelki nyugalmát bomlaszthatjuk. Lehet láncfűrészes, macsétás és szuronyos Freddy imitátorunk is.
    Ez a játékos pedig rendelkezni fog a Left 4 dead sorozatokban megismert "majd a hátuk mögé spawnolok" opcióval, amit itt predator módnak neveznek. Eszerint ha átvált predator módba a játékos, akkor sokkal gyorsabban képes mozogni, miközben láthatatlan mindenki más számára, majd átváltva normál módba, megtámadhatja a túlélőket.

    Aki még több információhoz szeretne jutni a Last Yearrel kapcsolatban az keresse fel a játék hivatalos honlapját vagy a reddit oldalát.

    http://www.lastyearthegame.com/

    www.reddit.com/r/lastyear