5
  • kvp
    #5
    Egy az egymilliard baleset / ut eseten az evi 30 millio kereskedelmi uttal szamolva 33 evente lehet baleset. Ennel azert gyakrabban esik le egy-egy gep. A cikk tevedese ellenere is a lenyeg megmarad, hogy ezentul elofordulhat, hogy a felszallas elott az FAA is vizsgalhatja a gepeket, tehat nem urrepulhet mindenki ugy ahogy eppen kedve tartja. Sok szempontbol jelenleg meg egy sarkanyrepulore is szigorubb szabalyozas van ervenyben, mint ezekre a kiserleti jarmuvekre. Mivel mostanra gyakorlatilag csak a virgin maradt a versenyben szabadon epitett emberes jarmuvel (a space-x fele nasa-s ellenorzest kap, raadasul meg soha nem repult emberrel), ezert gyakorlatilag barmilyen szabalyozas is lesz, az rajuk es a meg nem letezo uj cegekre vonatkozhat csak.
  • Molnibalage
    #4
    Pontosan az ilyen tényezők miatt értelmetlenek az ilyen kijelentések... Milyen időtartamon? Mire vonatkoztatva?
    Utoljára szerkesztette: Molnibalage, 2014.11.15. 20:06:02
  • inkvisitor
    #3
    Ezt az egymilliárd az egyhez arányt alkatrészenként és átlagosan kell érteni?
  • Molnibalage
    #2
    Ja, teljesen utopisztikus elképzelés. Az ilyen kijelentéseknek ebben a formában értelmük sincs...
  • MasterMason
    #1
    "A civil szférában a gyártóknak garantálniuk kell, hogy a meghibásodások esélye egy az egymilliárdhoz közeli, vagy az alatti"

    Igen, hogyne. Ehhez képest még a Nasa is örülne ha a meghibásodások esélyét le tudná szorítani egy az 1000-hez... Az emberes űrrepülések számát összevetve az ismert halálos balesetek és tragédiák számával, hát azt hiszem siralmas arány jönne ki...