25
-
Serutekin #25 Na akkor + 1 csavart bedobok :D A régebbi játékok sokkal jobban le tudtak kötni a mostaniaknál. Valahogy hiába a jó grafika és talán elfogadható történet, mintha ugyanazt a filmet látnám újra meg újra csak szebben kidolgozva. Mondanám hogy hát belefásultam a videojátékokba, de nem. Manapság évi 3-4 játék jön ki, ami maradandó élményt ad és az ember már várja a szabad órát, hogy mikor tud időt szakítani a gamelésre. Na meg a sok igénytelen folytatás is.... -
Archenemy #24 Így van. TEHÁT nem igaz, hogy "a régi játékoknak jobb volt a története", pont azért, amit írsz. -
blessyou #23 Én is így voltam vele, valahányszor old-style crpg-be kezdtem, nekem egyszerűen nem jöttek be. Aztán egyszer kezembe akadt a Planescape: Torment, ami pár óra játék után totál beszippantott. A játék maga inkább egy interaktív történet, ami nagyrészt párbeszédekben bontakozik ki. Nem önmagában a játékmechanika teszi immerzívvé, hanem az élmény, mintha egy baromi jól megírt lapozgatós könyvet olvasnál, ami mellé remekül passzoló zenéket, hangokat és előre rajzolt pályákat készítettek. -
BCs design #22 - minden évben rengeteg játék van/volt aminek részletes története van
- minden évben rengeteg játék van/volt aminek semmi története sincs
na ennyit a nagyon hülye vitatkozásról hogy mennyi története volt régen vagy ma a játékoknak
Utoljára szerkesztette: BCs design, 2014.10.16. 11:30:34 -
Archenemy #21 Én úgy gondolom, hogy azokra emlékezünk, amelyek jók voltak ilyen téren, és nem arról van szó, hogy régebben jobbak voltak általában. Régen is rohadt sok szemét játék volt (1983, video game crash, valaki?), csak azokat mindenki elfelejtette, a klasszikusokra meg emlékszik, és a régi klasszikusokkal hasonlítja össze a mai átlag játékokat. Ez nem fair összehasonlítás. -
#20 Annyiban igaz, hogy régen a kezdeti technikai lehetőségek szűk határai arra sarkallták a játékfejlesztőket, hogy minél eredetibb ötletekkel álljanak elő és inkább számított RPG-nél, kalandjátéknál a történet, a humor, a karakterek mint már egy ideje. A régiekhez képest manapság már inkább számít a grafika és a történet, karakterek másodlagosak lettek.
Régen ahol a játék a karakterek és történet körül forgott az is volt a lényeg. Sajnos ma már nem így van és kevés az ahol valóban arra adják a pluszt vagy azzal is foglalkoznak ami a játék alapját és lényegét kéne, hogy adja.
Erre gondolnak akik akkor is játszottak és végigkövették honnan hova fejlődnek a játékok, majd azt mondják, hogy régen jobb volt.
Utoljára szerkesztette: yesname, 2014.10.16. 07:05:42 -
Evoluti0N #18 Köszi, hogy megspóroltál nekem két hosszú hozzászólást. :) Fárasztó tud lenni, amikor a sok kiöregedő/kiöregedni kezdő/régóta játszó gamer (mindenki tegye be magát abba a csoportba, amelyikbe jól esik) felhúzza a nosztalgia-szemellenzőt és nyomja "a régen minden jobb volt szöveget" olyan dolgokkal kapcsolatban, ami nem igaz. -
#17 Jó lenne ha kipróbálná, utána lenne értelme vele miről társalogni. -
#16 Strat játékosok? Ez egy RPG!
Véleménye lehet bárkinek, csak hiteltelen, ha lövése sincs a témáról.
Eleve borzalmasnak tituláltad a játékot -holt mindegy, hogy a küllemére, vagy a stílusára érted-, úgy, hogy nem ismered.
-
Archenemy #15 Gyere segítek, nézzük végig az eddigi vitát, hogy pontosan ki mire mit írt, és akkor együtt megnézzük, hogy hol tévedsz.
Serutekin #7 válasz privát tegnapelőtt, 15:41
"Én még mindig szívesebben kezdek bele bármilyen régi játékba "
Nagyítsunk bele egy kicsit ebbe a hsz-be!
"bármilyen régi játékba "
Na még egy kicsit nagyítsunk:
"bármilyen"
Ho! Tehát nem volt szó RPG-ről, hanem bármilyen játékról volt szó, tehát az eredeti állítás az volt, hogy bármelyik régi játéknak jó sztorija volt. No, az eredeti állítás tehát megvan.
Erre írta: Evoluti0N #8 válasz privát tegnapelőtt, 15:59
"Ahogy a legtöbb régi játéknak is 0 volt a sztorija. "
Ami erre egy teljesen korrekt válasz, hiszen a legtöbb régi játéknak is 0 volt a sztorija, lásd a felsorolásomat.
Erre írtad, hogy:
" cateran #9 válasz privát tegnap, 01:04
Ja, nem..."
Tehát vitatod, amit Evolution írt. Evolution azt írta, hogy a legtöbb régi játéknak is 0 volt a sztorija, tehát ha ezt tagadod, akkor azt állítod, hogy a legtöbb régi játéknak jó, gazdag sztorija volt. Figyelem, RPG-kről még mindig nincs szó! Játékokról van szó!
Az, hogy utána hozzáteszed, hogy de jó ötlet miatt is lehet jó egy játék, nem változtatja azt meg, hogy előtte mit állítottál.
Ezt az állítást cáfoltam, szerintem meglehetősen meggyőzően, mikor kapásból felsoroltam vagy húsz klasszikust, amiknek vagy semmilyen, vagy tök sablonos a sztorija. Tehát igen, igazad van abban, hogy egy játék az ötletétől is lehet jó (ezt nem is cáfoltam), viszont nincs igazad abban, hogy tagadod Evoluti0n azon kijelentését, hogy a legtöbb régi játéknak alig volt sztorija.
Remélem most már a személyeskedéstől és buta mellékvágányoktól eltekinthetünk, és a jövőben higgadtan és józanul fogadod el, hogy igazam van. -
BCs design #14 neked szar, akik pedig szeretik ezt a műfajt azok pedig úgy rákattannak erre a játékra naponta legalább 6 órát játszanak vele, aki pedig nem megy munkába, azok pedig egész nap tolják -
cateran #13 Ezek klassz rpg-k....jo lista..ohh wait (a Barbariant csak Whittaker kisasszony miatt emlitettem) A Falconnak nem volt hattersztorija? Fura 1 repszim eseteben...A Tetrist nem is emlitem..Amugy a " jo otletek es/vagy utos story" kijelentes melyik resze haladja meg az agyi kapacitasod? Varj, kitalalom..a jo otletek...Vitatod esetleg a Tetris zsenialitasat? -
Archenemy #11 Jajhaggyukmá...
Last Ninja, Turrican, Scramble, Falcon, Giana Sisters, Commando, Mario, Tetris, Wizards of Wor, Laser Squad, ezeknek milyen sztorijuk volt? Fél oldal kerettörténet ha volt.
Red Baron, Railroad Tcoon, Pirates, Elite, Sim City, ezeknek milyen sztorijuk volt? Pláne semmilyen.
Double Dragon, Golden Axe, Syndicate, Doom, Wolfenstein, stb, sztorijuk? Vannak a gonoszok/démonok/nácik, öld meg őket.
Impossible Mission, Frogger sztorija? Szerezd meg a térképet, juss át az úton :)
És ezek gyakorlatilag a koruk sztár játékai voltak, képzelheted a többit.
És persze voltak akkor is jó történettel rendelkező gamék, Star Control 2, UFO 1-2, stb, amiknek kidolgozott világa meg érdekes karakterei voltak, de azért a legtöbb régi játéknak semmiféle különösebben összetett vagy érdekes sztorija nem volt. Csak tizenkét évesen odaképzelte az ember.
Utoljára szerkesztette: Archenemy, 2014.10.14. 15:38:13 -
#10 Szerinted. -
cateran #9 Ja, nem...Tudod hajdanaban, amikor annyira meg nem lehetett (csak) csil-vili grafikaval hoditani (pontosabban a lehetosegek roppant korlatozottak voltak) muszaj volt kreativnak lenni. Ezt altalaban 2 modszerrel oldottak meg: jo otletek es/vagy utos story (na jo, a Barbarian-t Maria Whittakerrel es a szep nagy tudejevel adtak el:D) -
Evoluti0N #8 Ahogy a legtöbb régi játéknak is 0 volt a sztorija. -
Serutekin #7 Én még mindig szívesebben kezdek bele bármilyen régi játékba mint a mai szép graFos gamekbe. Egyszerűen a legtöbb mai játéknak 0 a sztorija... -
Lollerka #6 oersze hogy azert... mi masert vennel codot? -
#5 Igen, nyilván a játék külleméért veszünk játékokat... pfff. -
evetke007 #4 Képek/leírás alapján mégis csak elkészült a Fallout3...
Mármint az amit a rajongók vártak 12 évvel ezelőtt.
Utoljára szerkesztette: evetke007, 2014.10.13. 09:00:54 -
gombabácsi #3 "Ahhoz képest, hogy nem dollármilliókból készült a játék"
de, pedig dollarmilliokbol... -
BCs design #1 a játék jó, végigvittem, de hihetetlenül, brutálisan bugos