29
-
Inquisitor #29 Tudod az a nem vicc, hogy ez valahol 20020-30 között már reális lesz és valóban megtörténik. -
#28 Jön majd a google auto és leváltja őket.. majd meglátjátok -
fszrtkvltzttni #27 A prostitúcióra gondolsz? -
Sequoyah #26 Az ilyenekről mindig a század elejei kikötői munkások jutnak eszembe. Addig háborogtak és tüntettek, hogy megőrizzék a pozícióikat; hogy a szállítmányozó cégek inkább bevezették a konténereket, és kirúgták mindet. Öngól.
Fel kéne fogniuk, h a világ változásainak nem lehet ellenállni. Adaptálódni kell hozzá.
Ha nincs szükség a munkájukra, akkor van más szakma amire szükség van. Mesterségesen fenntartani az kőkemény szocializmus, annak is a bukott fajtája, ezzel az erővel segélyt is kaphatnak. -
Cat #25 Ugyanúgy, ahogy az összes "autómegosztó" szolgáltatás. A BKV-sztrájk idején Budapesten is volt ilyen, még az újságok is reklámozták, hogy aki teheti, lassítson a megállóknál, és aki tud, vegyen fel még maga mellé mást is. Az pedig elvárható dolog, hogy akit felveszel, az beszáll a benzinköltségbe. Ez csupán annyi, hogy az autós ennél picit többet kér, és te mondod meg mit ejtsen útba. De említhetem az összes "autóbérlési" szolgáltatást is, ahol sofőrt is kapsz az autó mellé. Az tulajdonképpen taxi, és jelenleg féláron visznek ki a reptérre, mint a nagy társaságok. (Nevetséges, hogy a belvárosból 6500 ft a reptérre, míg pl. egy fapados repjegy is simán 10e alatt van. Azaz ugyanannyi kijutni, mint utána elrepülni pl. Milánóba.) -
bunny #24 Tök igazuk van, egyébként meg ha valaki pénzért vállalja a szállítást az már üzelszerű tevékenység, vállalkozó kell hozzá, számlát vagy legalább nyugtát kell adnia a pénzről stb. Szóval már itt durván bukik a dolog, és akkor nem beszélek arról amit többen leírtak , a taxizás spéci dolgai. Nem is értem, hogy működhet legálisan egy ilyen alkalmazás. -
Andrevv #23 Két kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor taxiztam életemben. Nem szeretem, szinte mindet rossz arcú mogorva ember vezeti. Azok mennek taxisnak akik nem értenek semmi máshoz. Na de mostantól mégjobban utálom õket. -
flashpointer2 #22 Azért kell olyan munkát tanulni/végezni amit ez jelenleg nem fenyeget és nem helyettesíthető más emberrel sem csak nehezen. -
#21 ennyi -
fonak #20 Egyszer majd a te munkádat is feleslegessé fogják tenni a gépek, aztán nézhetsz. -
fszrtkvltzttni #19 Most látom. 40-70%? És te ezt komolyan el is hiszed? Mert ha kicsit belegondolsz, ez kb. lehetetlen, kivéve azt az esetet amikor ezért cserében átvállalnak bizonyos költségeket. Mert ugye a te állítólagos 40-70%-od mellett ott vannak az adók+járulékok (csak az ÁFA 27%, + SZJA, TB, a legegyszerűbb ha EVA-val számolunk, az 37% és szinte mindent tartalmaz), az üzemanyag, ami egy jó városi fogyasztás mellett is durván a bevétel 10%-a. Ez így kurvára nem jön ki, pedig az egyéb engedélyek, vizsgák, szerviz, autó árának kitermelése mellett még azért jó lenne havi 100-150-et haza is vinni. Szóval ezt a 40-70%-ot úgy tudom elfogadni, hogy a fenti tételek jelentős részét a társaság átvállalja, esetleg biztosít autót is. Uber viszont 20%-ot úgy húz le rólad, hogy csak utasokat kapsz. -
halgatyó #18 Erről a témáról már jónéhány cikk megjelent, ezek alapján ÉS A TAPASZTALATAINK ALAPJÁN azt hiszem mindenkinek megvan a saját véleménye, aminek az ellenkezőjáről itt senkit nem lehetne meggyőzni.
De: miért nem az utazóközönség igényei, hanem a taxismaffia szabja meg a kiadható taxiengedélyek számát a világ számos városában?
Mert amig így marad, addig az emberek utálni fogják a taxisokat, és minél nagyobb felfordulást (útlezárásokat) csinálnak, annál inkább!
Ezzel pedig azokat a politikusokat juttatva pozicióhoz, akik majd jól megrendszabályozzák ezt az önmagától eltelt, TÚLZOTT érdekérvényesítő képességű bandát.
Az egyszerű taxisoknak pedig el kellene gondolkodniuk, hogy érdemes-e a soraikban fellelhető provokátoroknak felülni, és az egész társadalom ellen durva demonstrációkat tartani.
Mert a provokátorok IGAZI CÉLJAINAK a taxizáshoz semmi közük, ez már '91-ben is látszott.
Amikor pedig a taxisok jól megszívják a saját mocskukat, és rájuk zúdul a társadalmi visszahatás, a provokátorok szépen átmennek más területre, meg fizetik őket a háttérből, a sok balek taxis meg csak néz, hogy mekkora bajba keveredett. -
fszrtkvltzttni #17 Én meg erősen kétlem, hogy ennél jelentősen többe kerülne egy taxitársasághoz tartozás.
De remélem feltűnik egy taxis, és kioktat minket, hogy mi meddig hány óra. -
Meridian #16 A másik meg , ha jól értem az Uberben bárki lehet sofőr. Neki nem kell előtte megfizetni a taxisokat sújtó lincencet, továbbá nem kell külön évenkénti pálya alkalmsságikra járkálnia, nem kell évente külön taxis műszaki vizsgát végeztetnie az autóján. Biztosításának sem kell lennie. Drosztdíjat sem kell fizetnie. Stb.
Míg egy rendes, engedéllyel működő taxisnak igen, na ezért tüntetnek a taxisok. Mert ez a pofátlanság, hogy nekik súlyos pénzeket kellett befektetniük azért, hogy taxizhassanak, míg ezeknek meg nem. -
Meridian #15 "Egy spanyolországi taxiengedély egyébként 80 000 és 200 000 euró közötti összegbe kerülhet" ... wut
--
Meglepődtél?
Szted itthon ez ingyen van? Próbáld ki. Az autósok folyamatos lehúzása az üzemanyagok jövedéki adójával, súlyadójával, regisztrációs adóval, 2 évenként műszaki vizsgáztatása, stb az mind lófasz a taxisok sanyargatásához képest, mert ezeken felül ők további díjakat is kötelesek megfizetni. -
Inquisitor #14 "A 20%-os lehúzás az Übertől meg kb. ua. mint a taxitársaság."
Hát amiket hallani a taxis társaságokról e témában az erősen kétlem nem fejezi ki amit erről gondolok. -
fszrtkvltzttni #13 Ebben az Uber-ben csak annyi az "innováció", hogy legalizálni próbálja a feketézést egy erősen szabályzott piacon. Eddig is voltak appok taxi rendelésre, rendes taxisoktól. Az Uber annyit csinál, hogy nem közvetlenül fizetsz a taxiért, hanem egy megfoghatatlan szolgáltatás mögé bújtatja, így megkerülhető a szabályzás, egyenlőre. Persze lehet hivatásos taxis is Uber-nél sofőr, csak éppen miért? Mi haszna van annak, hogy ő legális? A 20%-os lehúzás az Übertől meg kb. ua. mint a taxitársaság. -
Inquisitor #12 Most átnézve a dolgot, a BLACK szolgáltatásba eleve ilyen taxisok voltak, aminél törvényesség vitatható lenne az a POP verzió az amatőrökkel ...
-
#11 Én aszondom, ha bármely cég, mind1, hogy milyen technológia áll a háttérben, de taxit üzemeltet, azokra bezony vonatkoznia kell azoknak a szabályoknak, amik minden taxisra vonatkoznak. HA betartják, akkor újjé, igazuk van, ha nem, akkor szarrá kell őket büntetni.
Ha esetleg az új technológia új szabályozást is igényelne, akkor azt ki kell dolgozni és utána azt betartatni. Mi sem 1xűbb. -
Inquisitor #10 "gy n+1 valaki, aki nem tartozik sehová, semmilyen nyoma sincs a szolgáltatásnak az szinte megfoghatatlan, ha gáz van."
Ööö, de az Übernél pont az van, hogy hozzájuk tartozik az ember, ők fizetik ki, és az ÉRTÉKELÉSE az utasok felé bárki által elérhető. Ellentétben a "hivatásos" hiénákkal. Másrészt előbb kérdeztem valakit másik fórumon, hogy átlag magyar taxist mi fogja visszatartani, hogy engedélyestül, kocsistól lelépjen a pofátlan sokat lehúzó taxiscégtől az Überhez, totál törvényesen? Melyik taxisnak tök mindegy, hogy 40-70%-ot fizet, vagy 20%-ot? -
#9 Na akkor próbáld ki egy hétig az Über-t és a számlák másolatát légyszi told be majd ide. :-)
Hint: Van alapja. -
#8 Attól, hogy nincs róla szó, még egészen árnyaltabb a helyzet... Oscar-t ismered? Az u.e. kicsit, csak nagyobb távon. Van aki Pestről elvisz Debrecenbe elvisz 3k-ért 2 másik utassal, van aki meg 20k-ért! Adó és felelősség mentes, fekete menet ahol lesz ami lesz. Utaztam már tájparaszttal, meg rendes emberrel is. Vannak lehúzni vágyók és vannak normálisak. Persze, pont, mint a taxinál, de ebben az esetben tudsz panasszal élni, van érdekképviseleted... egy n+1 valaki, aki nem tartozik sehová, semmilyen nyoma sincs a szolgáltatásnak az szinte megfoghatatlan, ha gáz van. -
#7 "noob géprombolások, uraim. a történelem itt szaladgál előttünk, majd ők ellállják a biteket a zinternetben. hát persze."
Ezt írtad. Miért mit tegyenek robbantsanak? Teljesen igazuk van.
Azzal, hogy géprombolónak állítod be őket, meg olyanoknak akik a fejlődést akadályozzák egyértelműen állást foglaltál. Én olvasgatok, de csak akkor ha jobban fogalmazol ;-)
Mit jelent az engedély? Az, hogy leperkálod a város kasszájába azt, hogy te akár a nap 18 órájában szennyezed a levegőt és használod az úthálózatot + van szakszervezeted, jogi képviseleted, van diszpécsered akitől segítséget kérhetsz, leszerződött szerelők, no meg ellenőrizhető vagy és ADÓZOL, biztosítva vagy, fizetsz TB-t, sőt még nyugdíjat is. Igazi teljes értékű tagja vagy a társadalomnak.
Ha nem látod a különbséget ez és a random sofőrök között akkor beszélgess el egy taxissal. Nem abból a pénzből mennek Balira nyaralni... inkább a Balcsit mondanám.
Egy feketéző ha nem ver át pure haszonnal dolgozik, míg a hivatásos ezer felé perkál, akárcsak a többi tisztességes melós! -
Inquisitor #6 "Nem a Google önjáró autói ellen tüntetnek, hanem a feketéző, adócsaló, teljesen megbízhatatlan sofőrök ellen."
Konkrétan pont FORDÍTVA látom. Az Über rendszeren keresztül nem is fizetsz a taxisnak, az Übernek fizetsz ők utalják a taxis saját részét. Így nem tudnak átverni és nem lehet olyan, hogy nincs számla vagy kamu számla van. Az Übert pont azért savazzák mert a várost hatszor megkerülő, trükkösen vagy sehogy nem számlázó, utast átverő vagy simán pocsék szolgáltatást nyújtó taxisoknak ... fűrészeltek.
Attól, hogy a joggal f*só taxisok azt állítják az Über feketézik, még nem lesz igaz. Egyik magyar portálon ma reggel volt erről cikk, ott bizony az EU jogi és hatósági fejei konkrétan többféleképpen lenyilatkozták, hogy hosszú távon nem lehet ellene tenni, mert nem sért törvényt és mert ez a fejlődés. Azért valami oka csak van ennek, nem? -
Inquisitor #5 Nekem kissé féloldalasnak tűnik a cikk, máshol kielemezve a taxisok állításaival ELLENTÉTBEN az Überrel pont az a bajuk, hogy lehúzások nélkül, olcsóbban olyan szolgáltatást nyújtanak, ahol a taxisok munkája még értékelhető is, amit a következő utasok döntését is befolyásolja. Ellenben szó nem volt róla, hogy taxis engedélyek nélkül és az autó ehhez szükséges bevizsgálását nélkülözve végeztetne szolgáltatást.
Ráadásul ezerrel keresik az embereket a budapesti irodájukba. :D -
lapaleves #4 melyik része volt pontosan a hsz-emnek, amit úgy értettél, hogy én támogatom az engedély nélküli random hobbisofőröket?
majd ha ezzel megvagy lehet minősiiteni addig inkább csak olvasgass.
(hozzáteszem múltkor láttam már egyszer egy taxit messziről, bár lehet csak a sziine volt hasonló. ha ezeket az adózással meg pláne a pff taxiórával komolyan gondoltad akkor persze, jólvan, jó a cucc. hozzáteszem számottevő része hiteles kocsiban ragadt kisember, bár ezeket ugye kiszórták a kocsi specekkel. kifizetett engedélye van, ami mit is jelent? öööö hát végülis bizonyiitja, hogy dolgozhat az épp aktuális nevű bandának.) -
#3 Ez egy rendkívül naív hsz volt.
Lefordítom, mert nagyon nem érted:
"A" - taxis, ebből él, ebből fizeti a számláit, ebből tartja el a családját, ebből ADÓZIK és nem mellesleg úgy ismeri a várost, mint a tenyerét, ellenőrizhető taxiórája és KIFIZETETT ENGEDÉLYE VAN!
"B" - random ember a tömegből jogsival, másból él/vagy fekete taxis mellékesre hajt, ő is ebből (is) fizetné a számláit és tartaná el a családját, de nála bizony se taxióra, se ADÓZÁS, se rendkívül alapos város ismeret (utóbbi esetben nyilván lehetnek kivételek), nem ellenőrizhető így úgy ver át ahogy akar, nem tartozik sehová, nem tudsz panasszal élni sem és KIFIZETETT ENGEDÉLYE sincs!
Nem a Google önjáró autói ellen tüntetnek, hanem a feketéző, adócsaló, teljesen megbízhatatlan sofőrök ellen. -
#2 "Egy spanyolországi taxiengedély egyébként 80 000 és 200 000 euró közötti összegbe kerülhet" ... wut -
lapaleves #1 noob géprombolások, uraim. a történelem itt szaladgál előttünk, majd ők ellállják a biteket a zinternetben. hát persze.
ahelyett hogy kushadnának és boldogan beállnának a sorba a sok hiteles kocsival még erre a maradék 10 évre amiig nem automata az egész.