11
  • Macropus Rufus
    #11
    ebben van valami. Egy jobbérzésű teherautó/busz egy kis gázfröccsel egy 50ccm-es robógó több éves károsanyag kibocsájtását nyomja a levegőbe azonnal.
    De azok neeeem károsak. A robogó, az igen. Az az ördögtől való cucc.
  • Ender Wiggin #10
    aha. és egy nagyvárosban van 100x annyi dízel busz, teherautó és személyautó van, mint robogó, melyen nem fajlagosan, hanem ténylegesen az 50 ccm-es motoroknál sokkal több reaktív vegyületet megkörő komoszemcsét köpnek. ez a kutatás megint csak a valódi probléma kendőzése, figyelemelterelés. a katalizátor meg a részecskeszűrő semmit nem ér, legfeljebb a dízel füst nem lesz fekete. de a láthatatlan kipufogás sokkal pusztítóbb az emberi szervezetre, mert nem akad el a hörgőkben, tüdőben...
  • teddybear
    #9
    Egyrészt némileg igazuk van. Az 50 köbcenti túl kicsi a tökéletes égéshez a belsőégésű motornál. A kétütemű motor meg pláne szennyezi a környezetet.
    Másrészt kétütemű motort nemigazán érdemes használni. Még ilyen kicsi motornál is jobb a négyütemű, lehetőleg katalizátorral megfejelve.

    Ettől függetlenül, én hasznosabbnak tartom a mopedhasználatot, mint az autózást. Mégiscsak jobban elférnek az úton, mint az autók...
  • AgentKis
    #8
    "Egyes városokban az utak környékén tapasztalható légszennyezésnek akár kétharmad része is a kétütemű robogóktól származhat."
    Ezért iszonyú baromság az 50 köbcentis szabályozás. Már 40 éve is elvult volt így szabályozni...
  • AgentKis
    #7
    "robogókat jellemzően kétütemű motor hajtja" Pedig ilyet már kis túlzással azóta nem gyártanak amióta trabit...
  • Cat #6
    A motorok egyébként direkt hangosak, így védik magukat, hogy ne üssék el őket.
  • Molnibalage
    #5
    N+1 éve ezt hajtogatom. A robogók nagy része kibaszott hangos, 100-200 méterről is hallani őket, mikor húzza neki a gyökér, a mögöttem levő autót meg 3 méterről nem halottam bringán.
  • elektor
    #4
    Azt mindenki tudja hogy a 2 ütemű motor tökéletlenebbül égeti el az üzemanyagot ezen nincs is mit kutatgatni. Volt vagy 5 Szimszonom de akkor más nem igen volt kapható. A 4 ütemű esetleg japán robogók meg aranyárban vannak és lehet hogy nem is mind katalizátoros. A sok csóró aki az útszén araszol bizonyára ha tehetné a legújabb technikán ülne lehetne az elektromos meghajtású is. Gondolom senki nem vágyik vissza a Wartburgba vagy Trabantba a mostanra kocsit váltók közül.
  • T0nk
    #3
    És rettenetesen meg van sértődve az összes robogós, amikor lehajtom a biciklútról, mert büdös.
  • Merwenus
    #2
    Mythbusters-ben ezt évekkel ezelőtt bebizonyították, szóval jó lassúak voltak ezek a tudósok.
  • lapaleves
    #1
    ehune vannak közöttünk csak magyon drágák.

    http://www.youtube.com/watch?v=gF3JO3nqrKw