16
-
SanMaster #16 Tuttis dolog ez. Mekkora királyság lesz benyomni az autopilot-ot, és az autó szépen elvezetgeti magát. Amikor akarom, pedig visszaveszem. Pl ma reggel is araszolgattam vagy 20 percet, a legszarabb dolog a világon... Szerintem a fogyasztásnak, a pedáloknak, meg mindenkinek jobb lesz, ha ezt egy gép megcsinálja helyettem. Én meg csak csapatok! :D -
Szefmester #15 Majd ha az örök tökéletesen vezető autós nem akar balra kanyarodás közben jobbról előzni egy kerékpárost akkor beszélhetünk arról ki és mit és hogyan szeg meg. Addig javaslom vegyél visszább az arcodból!
Amikor Pesten melóztam volt hogy a poén kedvéért eltakartam látványosan a szemem és úgy léptem le az autó elé féktávon kívül, mert meguntam hogy ott állt a zebránál egy tömött busznyi ember, és elmegy előttünk több jármű is....
Tudod, eszméletlenül bele lehet fáradni abba hogy félned kell gyalogosként minden egyes zebrán átkelésnél hogy mikor jön egy konzervdobozba zárt agyhalott, és megy keresztül rajtad mert szarik fékezni. Amikor pedig eléri a totális fásultság szintjét, akkor már mélyen leszarja hogy jössz valami lakás árát többszörösen meghaladó konzervvel és a ráncos kopasz tarkóddal meg a tesvírekkel.. az az illető már inkább neked fog menni, vagy elcsapatja magát "felelőtlenül", mintsem megadja magát az -erősen kifejezve- "autós elnyomásnak"! -
#14 Elég az egyik leggazdagabb országot említeni, Franciaország. :-D
Ha Párizs közepétől Marseille közepéig elboldogul, akkor Kelet-Európában sem lesz gond. ;-) -
Ahoy #13 India meg Afrika? Egyértelmű, hogy ott teljesen esélytelen bevezetni egy ilyen automatikus forgalmat. Viszont, hogy őszinte legyek, nem is érdekel.
Először mindig a jóléti társadalmak kapják ezeket az újdonságokat, ahogy a történelemben mindig is így volt.
Viszont magyar viszonyok (pl Pest) szerintem simán megállná a helyét. Főleg a balesetkezelési algoritmusok, és az embernél fejlettebb és gyorsabb érzékelés miatt. Az embernek sohasem lesz olyan látása, amely 360 fokban körben lát minden testet, éjszaka is... Balesetkezelésből meg szinte (szerencsére) nincs sok tapasztalata senkinek sem. Csak a reflexeinkre számíthatunk ilyenkor, és a reflexek pedig sokszor kiszámíthatatlanok. Beüt a pánik, a félelem és nincs mérlegelési időd, reflexből kell cselekedned.
Szerintem simán működne itteni forgalomban is. Már próbálták városi forgalomban, akkora eltérés nem lehet. -
Pityugonzales #12 Alig várom hogy ez a technológia végre átlépjen közhasználatba. Szerintem már az is nagyon jó lenne ha az autópályákon sikerülne elérni az automatikus vezetést. Sok kamionos vagy személy autó söfőr utazik órákat autópályan, ami nagyon unalmas és fárasztó, velem is megtörtént már hogy meg kellett álnom hogy aludjak egy fél órát. -
#11 Na majd ha indiában is levezet baleset nélkül a robotautó nem egymillió, hanem akár csak 10ezer kilómétert, akkor elhiszem, hogy biztonságos ( auto.indavideo.hu/video/Indiai_keresztezodes ) -> afrikából még furább videót is láttam ... ezt a robotautót inkább csak nyugaton és tényleg nagyon keleten (japán-dél korea stb) lehet csak egy ideig használni. -
fonak #10 Hogy ne csak offtopic legyek azért megnézném hogy boldogulna a Google robotautója a magyar viszonyok között, vagy pláne a legtöbb tőlünk délre vagy keletre lévő helyen, ahol ugye semmi szabály, a felfestett sávok sem érdekelnek senkit, mindent dudával "kommunikálnak" az autóvezetők stb. -
fonak #9 Csak kötelezővé ne tegyék. Már csak anyagi szempontból is gondolom.
Épp elég, hogy már most is a félázsiai bérek mellé nyugati szintű vagy annáli szigorúbb követelményeket állítanak legalábbis papíron (műszaki vizsga, bár tudjuk ma is sokan el tudják intézni "okosba", ez is úgy működik, mint az adórendszer: aki mindent becsületesen bevall és befizet, az koldusbotra jutna hacsak nem annak a vékony rétegnek a tagja, aki valami jól és "fehéren" fizető állásban van pl. multicégnél mérnök, középvezető stb. - így van az autókkal is, a forgalomban lévő kocsik nagyobb része kihullana, ha be tudnák tartatni az összes szabályt, mindenki tudja ezt, de erre a szabályok további szigorításával reagálnak az ésszerűség helyett, pont mint ahogy az adórendszernél: a könnyen behajtható adókat növelik, pl. áfa, minimálbér - itt a járulékok emelkednek automatikusan, nem szociális okokból növeli a kormány a minimálbért rendszerese, természetesen). -
M2 #8 Szeretek én is vezetni, de lássuk be, közutakon 10% élvezet és 90% bosszankodás jut az embernek.
Jöjjenek csak azok a robotautók! -
#7 Hát, ha neked öröm menni 20 métert, majd piros lámpa, majd megint 20m , megint piros lámpa ... a jövőben az autó vezet míg te filmet nézel, ha örömködni akarsz, akkor versenypálya vagy mittudomén. -
culas25hc #6 Hihetetlen, hogy minden robot autós hírnél van egy olyan szűk látókörű kommentelő, aki a vezetés élménye miatt aggódik. A lovaglás élményét is elvették az autók, az nem zavar senkit?? :D:D
Komolyra fordítva a szót, senki nem a vezetés élményét fogja elvenni, hanem az élvezhetetlen dugóban araszolás kényszerét akarják megszüntetni, és a baleseteket akarják csökkenteni. Én is élvezem az autóvezetést, de ha a szemből jövő kamionos elalszik én meg épp egy pillanatra nem előre figyelek, akkor nem bánnám, ha a vezetés élményét mindkét jármű esetében egy kicsit felfüggesztené a rendszer ;)
A kettészakadt hullák nem nagyon élvezik a vezetést, ezt sem árt észben tartani :S -
Ender Wiggin #5 utálnék olyan világban élni, hogy már az autóvezetés örömét is elveszik a embertől. -
#4 Az ilyen bmw féléknek venném el a jogosítványát... -
#3 Megjött, haver? -
bmw #2 Mert a gep nem hibazik....
Kivancsi lennek ha ez teljes mertekben megvalosul akkor a bringasok kit fognak majd hibaztatni mert magukat most sem hibaztatjak mindenben az autos a hibas.....
De, hogy Nekik is be kellene tartani a kreszt az mar nuku.... Es akkor meg nyilatkozik a zseni kerekpar szovetseg vagy kinek az elnoke, hogy a bringasok betartanak mindent.. Aha Pesten mutasson mar egy bringast aki szabalyosan kozelekedik.. Nincs ilyen... Piros lampa, jobb kez, zebra stb, azt sem tudjak mi az.... ( feher hollo ) Persze autosok kozott is van paraszt.... -
Ahoy #1 Nagyon helyes... Ha már most ilyen jók, tényleg van rá remény, hogy leváltsák az emberi vezetőket. Szívem szerint csak akkor ülnék autóba legközelebb, ha már legalább 50%-nyi összekötött robotautó van az utakon. Eszméletlen sok barom autós van, akik brutálisan vezetnek... de ugyanannyi figyelmetlen, és/vagy bátortalan autós van, akik miatt nem szeretnék meghalni, vagy lerokkanni idő előtt.
Ideális persze a 100% lenne, teljesen összekötve egy hálózatba. Belvárosba nem is engednék emberi sofőrt...