40
Limit Theory
  • TokraFan
    #40
    Jó ideje az utolsó infó a játékról


    Vicces gyerek ez a fejlesztő, január óta teljesen eltűnt, pedig korábban havonta jelentkezett fejlesztési fázisokal...Ismét egy bukott KS project lesz?
    Bár e cikk szerint állítólag minden rendben...
  • Ubi™
    #39
    Jaj elnézést, nem kellene hajnalban már postolnom.
  • Torzonborz
    #38
    Az hogy nem az LT-ből van . :D
  • Ubi™
    #37
    What is wrong with this picture?
  • tutituti
    #36

  • tutituti
    #35
  • Molnibalage
    #34
    Attól, hogy egy világ nagy nem új lehetőséget ad, hanem csak távolabb és ismétlődően ugyanazt...
  • Zero 7th
    #33
    Közben beugrott a régi, procedurálisan generált, macska-aliennel űrfelfedezős játék címe: Noctis.

    Inkább csak mint korai érdekességet említem, nem túl erős az eddigi felhozatalhoz képest... :)
  • TokraFan
    #32
    Ööööö...a pioneer érdekes Elite remake, de sajnos iszonyat gyenge...Az a face generátor bár ne lenne, olyan szinten kiábrándító, de a planéták is...hát...
    Én nem várok nagy grafikát, mert nem ez a lényeg, de azért van egy alsó határ, amit a Pioneer sajnos alulról sem közelít meg.
  • Fehercsoki
    #31
    Egyébként aki nagy procedurális univerzumot és "bejárható" bolygófelszínt szeretne annak ajánlom a Pioneert.
  • Fehercsoki
    #30
    Ebben nem lesz bejárható bolygófelszín, csak egy képet látsz kb a bolygó felszínéről.
  • TokraFan
    #29
    Igen igazad van, ha így nézzük tényleg nem tökéletes a szimuláció. Talán én azért vagyok elnézőbb, mert az űrszimulátoros játékokban még tized ennyi sincs. Általában abból állnak, hogy generálnak egy naprendszert x számú bolygóval, ez ugye pofon egyszerű, aztán ráfeszítenek különféle textúrákat. Változik még a háttér, esetleg ködök, nebulák, egyebek, ezek más színűek és nagyjából ebben ki is merült az egész. Ehhez képest az Infinity tech demoban, mikor a hajóval berepült a srác egy Szaturnusz típusú bolygó gyűrűjébe és az felbomlott ezernyi kis aszteroidára, az maga volt a csoda (2010-es video). Aztán real-time leszáll a felszínre, ami még így is eszméletlenül látványos volt (pedig se növényzet, se semmi). Bár ettől lényegesen komolyabb terrain szimulációk vannak ezt elismerem (más tészta, de ott van pl. a Terragen), viszont ennek az adja a szépségét számomra, hogy komplett game engine-be van ágyazva és főként, mert kvázi több százezer planétát képes legeneráni. Nyilván, egy idő után itt is már ismétlődnek a minták és felismerhetők lesznek részletek, de ez még mindig jobb, mint az eddig megjelent hasonló típusú játékokban látottak.
  • TokraFan
    #28
    Outerra marha jó, köszönöm, hogy megosztottad, nem ismertem!
  • sirpalee
    #27
    Rengeteg olyan faktort nem vesznek figyelembe az ilyen stílusú procedurális bolygógenerálásnál, ami a valóságban megtörténik. Ezen változások szimulásához az egész bolygó felszínét / szerkezetét előre kell ismerni. (lehet trükközni persze...) Emiatt ezeket szimplán átugorják, és néznek ki így a bolygók. Limit Theorynál ez kevésbé látszódik (mondjuk ott kevés bolygófelszínes videó van), de infinitynél nagyon szembeötlő.

    Ezeket a folyamatokat lehet szimulálni, meg vannak rá már jól működő fizikai modellek is, csak egyszerűen olyan hatalmas adatmennyiséggekkel kell dolgozni, és olyan iszonyú mennyiségű számítást kell elvégezni, hogy baromi nehéz egy procedurális noiseken alapú bolygó generáló rendszerbe belepakolni. Btw, ilyen repüljünk be a generált bolygó felszínére demót kismillióan csináltak, youtuben egy halom ilyen van. Nem olyan "kiforrot" mint az infinity vagy limit theory, de az alapjai elég egyszerűek.

    Meg arról nem is beszélve, hogy limit theory-ban / no man's sky-ban / infity-ben sok bolygó között ugrálsz, szóval ott esély sincs erre, még ha meg is oldanák a problémát. (trükkökkel is baromi nehéz) Viszont ha olyan játék lenne, ahol csak egy bolygón rohangálsz... Ott már lehet lenne erre keret.

    Mondjuk no man's sky-nál azt is érdemes megemlíteni, hogy nagyon kevés bolygófelületet mutattak, szóval ott is simán előjöhetnek ezek a problémák. (arról nem beszélve, hogy lehet tényleg nem működik)
  • sirpalee
    #26
    Nem, pont leírtam, hogy nem.

    "Planetary engine that can be used with elevation dataset with arbitrary resolution, while being progressively enhanced by parametrized fractal refinement algorithms. The fractal algorithms refine and introduce details down to centimeter or milimeter resolution and can be parametrized by elevation and climate data. A completely random fractal terrain is possible too, or a terrain sketched in rough resolution with fractal generating the details."

    Azért meggyőzőbb az outerra, mert a nagy szintű részleteket egy datasetből veszi ki (megvan az alpha), miközben rohangálsz a bolygón, folyton tölti le az adatokat a 3rd party providertől. :) A limit theorynál / infinitynél is nagyon kiütközik a teljesen procedurálisan összerakott terrain, ott meg nehéz olyan részleteket figyelembe venni, amitől igazán reális lesz egy terrain.
  • TokraFan
    #25
    Milyen értelemben nem meggyőző? Növényzet, élővilág nem volt az Infinity látható verziójában ez tény, a No Man's Sky-ban valóban van...Csak kérdés, hogy az a game létezik-e?? Egyébként realisztikus az is, de mivel az univerzum generálása a cél, érthető, hogy számos esetben csa elképzelt fantázia világokat generál...
  • Zero 7th
    #24
    Na persze, de egy ELITE-ben nem a látvány miatt álltál neki felfedezni, hanem hogy új kereskedelmi utakat tapogass ki.

    Egyébként az X-et többek között ezért találtam borzasztóan unalmasnak, nagyon nem jött be a szektoros rendszer. Azon meg külön megsértődtem, hogy az X2-ben volt egy szektor, talán az az egyetlen ami extra volt, ha jól rémlik 400% napsugárzással. Oda akartam beköltözni. Erre az X3 legyalulta ezt az extrát, hogy "bebukott a kísérlet". Anyád.
    De ha jól rémlik a Freelancer is hasonló szektoros volt, na de azzal sem játszottam. Azt önhibámon kívül: amikor új volt, nem tudtam megszerezni, aztán később meg valahogy két perc játék után keményre fagyasztotta a gépem, amit nem tudtam megoldani. Azóta nem próbáltam...
    Dark Star One-nal sem játszottam.

    Volt még az Independence War 2, az hangulatban egy darabig teljesen rendben volt, a kalózkodás, mint fő tevékenység, nagyon király, de a játék világa fájóan üres volt sajnos.

    Az ELITE-ben nem lehetett leszállni a bolygóra.
    A Frontiertől viszont igen, tudomásom szerint az az első játék, amiben ilyet lehetett csinálni.

    Egyébként volt egy ilyen játék, kb 2000 körüli, indie cucc, de az istennek nem ugrik be a neve. Valami macskaszerű élien voltunk egy űrhajóban, ami csillagra ránéztél az égen, oda lehetett menni és felderíteni a rendszert. Az generált élővilágot is, állatokat, növényeket... Kb két bolygó megnézéséig tartott a felfedezés varázsa...
  • tutituti
    #23
    no igen,de az outerra.Az meg fraktál alakzatokból pakolja össze a világot.az se semmi.
    OFF
    én amin most tátottam a számat az az unigine mire képes.
    ON
  • sirpalee
    #22
    Az infinity terrainja egyáltalán nem meggyőző... A no man's sky sokkal jobban nézett ki. (bár az meg nem realisztikus stílus)

    Ami hasonló témában jó / meggyőző az az outerra , viszont ők nem procedurálisan generálják (csak az apró részleteket), hanem behúzzák a height mapot google earthból (vagy egy másik szolgáltatásból, lényegtelen).
  • TokraFan
    #21
    Infinity is procedurális...A legjobb engine volt egy darabig, de nem találtak befektetőt. Ugyanakkor újabban nagyon megy a közösségi finanszírozás, kickstarter, indiegogo, Steam Early Access stb., így a one man show projectek is képesek kiszélesedni, ha tőkéhez jutnak. De valóban kérdés, mi lesz a vége...
  • TokraFan
    #20
    Igen ez igaz, de valahogy mégsem használja senki. Freelancer, X2/X3 sorozat, Dark Star One, egyik sem procedurál...Mindegyikben előre megcsináltak xdb naprendszert, bedobáltak néhány űrállomást, aszteroidákat stb., aztán ennyi volt a környezet. Néhány rendszer felfedezése után már semmi új nem volt, maximum annyi, hogy a background textúra meg a bolygó textúra más volt. Olyanra meg egyáltalán nem melékszem, amiben planetary landing lett volna (bár tudom, az Elite-ben elvileg az is volt, a Frontiert sem ismerem sajnos, ott nem tudom hogy volt).
    X-ekben a gazdasági motor elég jó volt, dinamikusan működött. De én most csak a felfedezés élményének kapcsán említettem a dolgot. Ebben a tekintetben más élmény egy teljesen véletlenszerűen generált világ, nem beszélve arról, hogy itt le lehet majd szállni a felszínre, ami minden esetben más lesz. Ez egy más élménynek ígérkezik.
  • tutituti
    #19
    ők áztak el pár hónapja.kiöntött a folyó és beugrott a cég ablakán elég komoly károkat okozva.

    de ugyanolyan az infinity,ígéretek szempontjából.hatalmas,világmegrendítő tervek amik végül hosszú évek alatt se jutnak egyről a kettőre.Értem én hogy egy ember kevés egy ekkora volumenű project-re,de akkor keressen maga mellé társakat.
    Bár nem tudom hogy procedurális ez vagy sem.tehát lehet balgaság volt egymás mellé állítani a kettőt mert mindegyik az űrben játszódik
  • Zero 7th
    #18
    Egyébként a kedvenc világgenerátorom a Dwarf Fortress, az olyan elmebeteg szinten részletes, hogy egyének életét követi végig, beállítható hosszúságú történelem folyamán. Mondjuk a világ elég fiatal, ép ésszel kb az 1000 évet lehet kivárni, mert nem lineárisan lassul...
    De ott olyan sztorik alakultak ki csak a generátorból, hogy pl egy elf, miután elf belháborúkban megették mindkét szülőjét, majd a feleségét is, úgy megkattant és megutálta a saját faját, hogy egy törpe civilizáció először csak befogadta, majd a hősiessége útján a királyuk is lett.

    Mondjuk annak a játéknak nincs grafikája, úgy könnyű. :)
  • Zero 7th
    #17
    Azért a Frontier és a First Encounters nem csak néhány vonalat generált. A Frontier a maga idejében, '93-ban legalább annyira álleejtős volt, mint most ezek. 750kb-ban volt kb 30 féle űrhajó, textúrák, naprendszerek bolygókkal, holdakkal, városokkal, űrállomásokkal, dinamikus gazdasággal, AIval.

    De egyébként is csak arra volt példa az ELITE, hogy a procedurális generálás az űrhajós felfedezős műfaj egyik legalapvetőbb eleme, nem egy új ötlet. Az, hogy milyen részletességig generál világot, az szerintem nem minőségi, csak mennyiségi kérdés.
  • TokraFan
    #16
    Mármint az ős Elite-re gondolok, az újnál nem tudom, hogyan fog működni az univerzum (előre leképzett vs. generált)
  • TokraFan
    #15
    Igen, ez a másik (többek között). Annyi, hogy ezt még senki nem látta működni, az egyetlen elérhető valami a trailer videó...Ezzel együtt, ha igaz amit írnak róla, akkor az méginkább fantasztikus lenne. Az LT viszont láthatóan létezik is...
  • TokraFan
    #14
    Jó, de kicsit más technikai kihívás néhány vonalat generálni procedurálisan, mint komplett ökoszisztémát, bolygófelszínt hegyekkel, tengerekkel, növényzettel, épületekkel stb...Minden tiszteletem az Elite-nek, de a kettő nem hasonlítható össze. Más kérdés, hogy mi lesz ebből a végén...Mostanában divat beleugrani fejlesztésekbe nagy ígéretekkel, de ki tudja, mi lesz belőle a végére...
  • Zero 7th
    #13
    Egyébként van egy, leírás alapján centire ugyanilyen játék, ami szintén korai fázisban van, először azt hittem, hogy ez az.

    No Man's Sky

    Ez is űrfelfedezős, ez is procedurálisan generált.
  • tutituti
    #12
    kicsit eyecandynek tűnik,lehet csak az alatta lévő engine-t akarják majd értékesíteni.
    de lehet tévedek.
  • sirpalee
    #11
    Maga a tech és a project látávnyos, viszont szomorú, hogy már ennyivel túl lehet lenni egy sikeres kickstarter kampányon...
  • Torzonborz
    #10
    Kinek mi , van akinek a teljes szabadság kell korlátozás nélkül van akinek meg a kezét kell fogni és mutatni merre haladjon.
  • Zero 7th
    #9
    Nem értek egyet, inkább a szabadság illúziója, mint hogy még az se legyen meg. Mert mindkét esetben tudom, hogy a lehetőségek száma véges, csak ha még csőbe is vagyok szorítva, akkor az pluszban idegesít, miközben semmi játékmeneti pozitívumot nem ad.
  • BladeW
    #8
    Kicsi, de "tartalmas" játékokból már Dunát lehet rekeszteni. Másik hasonló játék: Kinetic Void. Ezt is egyedül fejlesztik, "majd kész lesz".
  • Sir Quno Jedi
    #7
    Igen a programozók (én is) időtlen idők óta próbálkoznak kuruzslással, hogy kihagyhassák az egyenletből a művészeket. Hogy ne kelljen grafikus, zenész, hangmérnök, modellező, dizájner, szkriptíró, forgatókönyvíró, színészek stb. DE ez sajnos egyelőre erősen cájenfingsöny...
  • Molnibalage
    #6
    Szerintem meg értelmetlen az ilyen világ, mert csak unalmas lesz és nagy. Inkább legyen kisebb és tartalmas...
  • Zero 7th
    #5
    Azért azt hozzátenném, hogy a műfaj őse az ELITE minden része is már procedurálisan generálta a világot, '84-től kezdődően. Szal olyan rettentően nem nagy újítás ez, inkább a stílus alapvető eleme.
  • Fehercsoki
    #4
    Szerintem nem haladt valami sokat a játék fejlesztésével...
  • Sir Quno Jedi
    #3
    Procedurális hajó és állomás generálás. Ja... Meg hogy semmilyen 3D modellező szoftot nem is kell használniuk és semmit sem csinálnak maunálisan?!??! WTF?!?!?
  • Torzonborz
    #2
    +fav
    Ami durva hogy a srác egyedül fejleszti , legalább is egyedül kezdte.
    Nem tudom most azóta ez változott e ?
  • TokraFan
    #1
    Na, remélem nincs még ilyen topik, beírtam minden lehetséges módon a keresőbe de nem adott ki semmit.

    Szóval, van ez a játék, ami bár még fejlesztési fázisban van, mégis már most látszik, hogy elég nagy potenciál van benne. Persze azoknak, akik szeretik a stílust.
    Ez egy űrstratégia, alapvetően teljesen open world, sandbox űrszimulátor, melynek érdekessége, hogy a teljes világ procedurálisan generált (vagyis véletlenszerűen), így a felfedezés egészen más élményt jelent majd, mint amit eddig megszoktunk a hasonló játékokban.

    Akit érdekel, az alábbi linkeken nézelődhet:

    Hivatalos weblap
    Developer videos