RuszinZsolt#1
Az elmúlt hetekben az a tévhit terjedt el, hogy a PDF alapú számlázás veszélyes, kivéve, ha azt elektronikus aláírással kísérik. Sajnos egy korábbi adóhatósági véleményt magyarázott félre egy digitalizálást végző vállalkozás vezetője és közlését a gazdasági bulvármédia további tévhitekkel egészítette ki. A különböző sajtóportálokon közzétett fejlécek közt van olyan is, amelyik az elektronikus számla állítólagos hiányosságai okán a NAV általi bírságolással fenyeget. Ez olyan félelmet kelt, ami a mikrovállalkozások körében ismét évekig visszavetheti a tartalmi szempontok fenntartása mellett a "mindegy hogy min és hogyan számlázol" elvet, amit az EU 2009-ben meghirdetett (2010/45/EU). Sajnos a témában a valódi szakmai tartalmakat a szűk réteg olvassa, ezért is káros, ha látványos és félelmet keltő szalagcímekké formálódik a NAV álláspontja. Ezért az MKOE részéről az alábbiakat szögezzük le, a jogszabály tartalmával összhangban:
1. Egy PDF számla nem igényel a kibocsátáskor elektronikus aláírást!
2. Egy PDF számla nem igényel a befogadáskor elektronikus aláírást!
3. Egy PDF számla nem igényel a befogadást követően sem elektronikus aláírást!
4. El lehet küldeni a PDF alapú számlát, amit a számlabefogadó kinyomtat magának!
Az adóhatóság részéről is szeretnék tisztázni a helyzetet, ezért a NAV Közép-Magyarországi Regionális Adófőigazgatóságát megkértük, hogy az MKOE számára bocsásson ki egy félreértéseket tisztázó állásfoglalást.