31
  • djw
    #31
    Mint hirdető azt gondolom, hogy nem feltétlenül baj az, ha olcsóbban juthatok hirdetési felülethez. Szerintem ezzel minden hirdető egyet tud érteni.
    Mint hirdetési felület tulajdonos azt gondolom, hogy nem feltétlenül baj az, ha a Google AdSense segítségével pénzt tudok keresni anélkül, hogy végig kéne járjam az összes sarki virágboltost, mozit, cipőboltot, éttermet és a többit. A google ezt elintézi helyettem - és teljesen jogosan ezért pénzt kap.
    Mint tartalomszolgáltató azt gondolom, hogy ha van olyan tartalmam, amit a nép keres a Googleban és amit a nép megoszt a Facebookon, akkor hozzám jönnek a nagy portálok helyett. Hmm... mi ezzel az egésszel a baj?
    Ja, hogy nem lehet millókat elkérni egy nyamvadt bannerért a főoldalon a Sanomának? Pf... hát nem az én problémám, bocs. Ha én fognék bele sírásba, hogy ejj milyen kevesen olvassák az oldalam, ejj milyen keveset keresek vele... hát senkit nem érdekelne. Miért kellene, hogy bárkit is érdekeljen a Sanoma és a többi cég sírása?
    Olyan dolgot kell csinálni, ami eladható és nem az elavult üzleti modellen kell sírni, mint a filmes és zenés jogdíjas bazári majmoknak.
  • FtranX
    #30
    Azert tenni is kellene valamit. Az SG napokkal le van maradva az esemenyek mogott. Nem is ertem, hogy egy hiroldalnal ezt hogy gondoljak.
  • fonak
    #29
    Az index sajna még mindig rengeteg magyar internetezőnek a "kezdőlapja". Az esgé azért nem sokaknak, mi itt a "long tail" vagyunk, sokan nem is tudnak erről a portálról.
  • lamer the true
    #26
    A google és a sanoma előtt is volt internet. A google-nek tagadhatatlanul mély nyoma van, de egyszer minden elmúlik. Lehet nem a mi életünkben de elmúlik. Mellesleg engem nem zavar, hogy én a kishal ingyen kapom tőle a legfejlettebb megoldásokat.

    A határok és korlátok nélkül itt képes vagy a legjobb ingyenes dolgot megtalálni és használni.

    Ráadásul nem csak nagy cégek ingyenes megoldásit választhatod, ahol el kell adnod a lelked ezért(Adataid ), de vannak olyan értékes kis fejlesztések is, amikért az ég világon semmit sem kérnek tőled. Persze ezekben nincs komoly grafika, vagy közösségi integrációk (facebook, google+, stb), de attól még használhatók.

    Mindenki eldöntheti mit használ. De egy biztos kis országunkban az embereknek más problémáik vannak, mint, hogy hírportálokra fizessenek elő. Ilyesmiről kár álmodozni. Akinek ez megfogan az agyában az azt gondolhatja itt az összes minimálbéres csak kamu és minimum a dupláját kapja. De sajnos nem. Tényleg van akinek csak ez jut.
  • Tinman #25
    +1

    Tudomány, fejlődés, űrmeghódiccsa. Mi kell még?

    Ok, pár ember rámegy, mint pl. a rinyagép Ripley, de kit érdekel?
  • Tinman #24
    Mit nem értesz hoppá?

    SG.hu forrás, SG-n megjelenő cikk, SG-s cikkíró tollából, index.hu példát vártál?
  • gforce9
    #23
    Régebben amikor még a reklámipar nem épült rá a weboldalakra, akkor is voltak tartalmas weboldalak. Kevesebb volt, de legalább azokon volt tényleg tartalom, nem egymástól átvett kattintásvadász baromságok. Ha akkor voltak tartalmas weboldalak, akkor ezek most is tundnak lenni. Igaz ebből nem lehet pénzt keresni, de reklámokat nem futtató egyíszerű szerkezetű oldal, infrastruktúra igénye is töredéke egy mai átlag oldalnak, aminek a 90%-át a reklám, a csillogásvillogás, a beúszó ablakok stb. teszik ki. A tartalom meg sehol. Vannak ma is ilyen oldalak. A kattintásvadász oldalak pedig ha éhenhalnak akkor engem nem nagyon hat meg. A facebooktól én is rosszul vagyok, de hát ez van, nem használom és kész. A google valóban nem kereső már, hanem reklámrangsoroló lista.
  • Szefmester
    #22
    A tartalom szolgáltatóknak tartalmat kellene szolgáltatni és akkor vélhetőleg az emberek oda is járnának... Ha pedig a reklámokat szolidan oldják meg akkor lehet nem lesznek letiltva.
    Végül pedig: Azon oldalak bukjanak is el amik nem adnak semmi értékelhetőt, csupán reklámbevételekből próbálnak élősködni a net használóin át a világon.
  • Komolytalan
    #21
    "Utóbbiak belépése a magyar piacra részben a képzeletbeli reklámtorta méretét is növelte, mert korábban a kis- és középvállalatok számára a hazai szereplők nem nyújtottak megfizethető megoldásokat; azaz a sarki virágbolt nem tudott megfizethető áron házhoz szállítást hirdetni az Indexen, míg a Google AdSense erre tökéletes eszköz, hiszen akár néhány tizezer forintért értékelhető eléréshez jut."

    Nade gyerekek - ki tartott fegyvert a fejetekhez, hogy letojjátok a kis és középvállalatokat? Csinálhattatok volna ti is olyan felületet a hirdetések értékesítésére mint az AdSense, és akkor ma az AdSense sehol se volna, mert mindenki hirdetne a hagyományos felületeken.
  • atiwrc
    #20
    Sajna én se tudok mondani jobb keresőt a googlenél, de hozzá kell tennem, hogy érzésem szerint az elmúlt 1-1,5 évben sokkal rosszabb lett mint volt, rákeresek valamire, (pl tegnap az egyik versenyző celicajárol akartam képet találni, és van a neten róla kép, csak nem dobja ki) hiába vagyok kijelentkezve a youtube fiókomból( amit nem kapcsoltam össze valami google hülyeséggel), akkor is olyan dolgokat hoz fel amiket én írtam be fórumokra meg az én yt videóimat, hát hülyének néz ez hogy nem tudom mik vannak fent a csatornámon a honlapomon, meg az általam leglátogatottabb oldalon( rallysimfans.hu)??????
    FB-s véleményeddel teljesen egyetértek....
    Ezen kívül nagyon unom hogy jó honlapok szűnnek meg és van helyettük egy FB-s szarság, ahol semmi egyedi design nincs, sok esetben még ritkábban frissül mint egy normális lap, és ráadásul ha ott valamit törölnek, azt webarchivból sem lehet előbányászni :(
  • niof
    #19
    Én minden szinten reklámgyűlölő vagyok, megfelelő programokkal hatékonyan lehet ellenük küzdeni. Tehát maximálisan lesz@rom, hogy a reklámbevételek csökkennek. Az online tartalmak tekintetében pedig, ha itthon tudnak ajánlani egy jobb globális keresőoldalt, mint a Google, akkor várom a javaslatokat. A FB-ot pedig hagyjuk, az egy szükséges rossz. Max. annyi előnye van, hogy az üzenetküldés ingyenes, és viszonylag könnyen eléri az ember az ismerőseit (eleve erre találták ki). Akinek meg nincs FB profilja, azokat fel lehet hívni, vagy lehet SMS-t is küldeni. Egyébként az egész FB-ot ezen kívül károsnak tartom, mert ledegradálja az emberi kapcsolatokat online szintre. Vannak olyan ismerőseim, akik már olyan szintem vannak ezzel, hogy lassan sörözni is ezen keresztül fognak egymással...
  • hypno
    #18
    1. Nekem felhasználóként édesmindegy, hogy ki teszi zsebre a pénzemet, ha valamiért fizetnem kell.

    2. Fogadjunk, hogy ha a Google, vagy a Facebook szervezte volna ezt a beszélgetést, akkor nem ilyen primitív, igénytelen körülményekre utaló képek jelennek meg az eseményről, amik eleve megkérdőjelezik azt a profizmust, ami a piacon maradáshoz kellene.

    3. Amíg a mai tartalomszolgáltatóknak állt a zászló, addig nem voltak ennyire finnyásak, ha a többi szereplőt ki kellett szorítani a piacról. csak most a [email protected] rossz oldalára kerültek.
  • FtranX
    #17
    A kapitalizmus a versenyrol is szol, ahol a gyengek elbuknak. Az allam ne hagyja (es nem is nagyon szokta), hogy valaki felvasarlasokkal jusson monopolhelyzetbe, de csak azert mert egyesek alul maradnak, ne avatkozzon be.
  • Tetsuo
    #16
    Ha Mo-n valakinek is egetrengeto otlete lesz, ami beleszólhat a tartalomfogyasztásba, akkor azt kapásból fel is vasárolják a Google-félék.
  • Tetsuo
    #15
    A kapitalizmus lényege az, hogy végul csak 1 vállalat marad. Ha a folyamatba nem szól bele az állam... csakhogy már az államok gyengébbek a vállalati lobbiknál.
  • debut12
    #14
    "egyre többen csak Facebookos megosztásokból vagy a Google News főlapjáról kiindulva olvasnak híreket. "
    Mondjuk azért egyre többen használnak okostelefont, és ott valszeg nem kezd el senki sem csak úgy hírportálokat bújni, főleg úgy, hogy az összesnek gagyi a mobilos felülete. Ha facen valaki megoszt egy érdekes sg-s cikket akkor tuti megnézem, de max este ha gép elé ülök akkor nézem át rendesen ezeket az oldalakat.
  • Sir Quno Jedi
    #13
    a google az új weyland yutani, jó az...
  • Caro
    #12
    A google szerintem már rég megérett a darabolásra. Egyszerűen akkora, és annyi mindennel foglalkozik, hogy bármibe kezd, szinte "arannyá válik". Ez pedig a verseny szempontjából nem túl egészséges.
  • KopaszIsten
    #11
    "...ők terelik a forgalmat..."

    Terelni a birkákat lehet. :P

    Beeeeeeee.
  • FtranX
    #10
    Persze a folyamatban a tobbseg el fog bukni, de ez igy van rendjen. A lovasszeker gyartok sem orultek a motorizacionak, a tavirati irodaknak sem tetszett a telefon elterjedese, de orultseg lett volna megallitani a fejlodest miattuk.
  • FtranX
    #9
    A profiljuk megvaltoztatasaval, magasabb minosegu tartalom eloallitasaval, a felhasznalokkal valo viszony gondosabb apolasaval. A piac totalis telitodese miatt a jovoben kevesbe lehet majd megelni pusztan hirek lekozlesebol. A felhasznalo szamara az erteket a hirek magyarazata fogja inkabb jelenetni ezert el kell mozdulniuk a melyebb elemzesek iranyaba.
  • zola2000
    #8
    Én ott látom a problémát, hogy kb a legtöbb ilyen tendencia afelé mutat, hogy a netes forgalomból is Amerika felé folyik ki a pénz európából, míg pl Ázsiában facebook helyett van Gree és mixi, google helyett baidu és még sorolhatnám.
    Ugyanígy tv-mozinézés közben szintén amerika felé folyik el a pénz -> azokkal ha nem is értek egyet, legalább értem miért van, de pl az üdítőital márkák eladásával is vagy nevesebb gyorsétteremláncok által szintén amerika felé folyik el a pénz. -> gondolom sok ilyen dolog miatt van az, hogy Amerikában úgy van jólét, hogy alig van termelés, Európában az ilyen dolgok hiánya miatt kezd bedőlni ez a rendszer, míg a "válság" ellenére is a világ egyetlen dinamikusan fejlődő része Délkelet Ázsia, ott van termelés meg jóval kevesebb a pénzcsap amerika felé, a filmipart sem tudta kinyírni usa úgy mint európában, a mcdonalds meg egy-két ilyen dolog úgy ahogy megy ázsiában is, de nem ilyen mértékben mint itt.
  • dyra
    #7
    Szerinted miként tudnák szinten tartani a bevételeiket?
  • FtranX
    #6
    A google news es a facebook atiranyit az eredeti tartalomra. Az oldalak a latogatoik igen nagy szazalekat nekik koszonhetik. A newsbol es a google keresobol is nagyon konnyen ki lehet kerulni. Ja hogy az ongyilkossag? Mar megint azt latjuk, hogy egyesek az alkalmazkodas helyett kuzdeni akarnak egy piaci folyamat ellen.

    Milyen tavkozlesi szolgaltatokat dontott romba a Google? Miert kellene reszesedest fizetnie a beveteleibol a telekom cegeknek? Ilyet a technologiahoz hulyek es/vagy anyagilag kozvetlenul erdekeltek szoktak mondani.
  • joghurt3
    #5
    A hirdetők anyagi problémái kevésbé érdekelnek, mint hogy a Google-esedéssel, Facebook-osodással az is együtt jár, hogy a fogyasztók csak azt kapják, amit ezek eléjük raknak. Nem azt, ami valóban fontos, ami értékes.
    A konteósok egyenesen a kormány(ok), világmultik, és a "tudjukkik" által felügyelt híráramig juthatnak, ahol elsüllyeszthető az érdekcsoportoknak nem tetsző információ. Hiába találom én fel az olcsó és tiszta energiatermelést, ha a Google a találatok közül kiszűr, azzal lényegében nemszeméllyé, neminformációvá tesz, elgőzösít. (Pár óra múlva meg úgyis odaérnek értem az ügynökök. :-)
  • dyra
    #4
    Nem tesz jót a netnek ez a tendencia. A Google, Facebook, egyszerűen túl kevés lovét juttat vissza a tartalom előállítóknak. Alkalmazkodás pedig olyan formán fog bekövetkezni, hogy tovább esik a színvonal és az olcsó sperec alatt előállítható tartalmak fognak még jobban dominálni. Talán kellene valamit csinálnia végre Európának ezek ellen a monstrum Amerikai IT cégekkel szembe? Érdekes, hogy ilyenkor a versenyjogi bizottságok teljes csöndben vannak.
  • dregnarr1 #3
    Magyarul haladni kell a korral, és nem csak ülni az iskolában megszerzett tudáson.
  • Cat #2
    Mai hírek:

    Eladhatják a Sanoma Budapestet

    Heteken belül eldőlhet a TV2 sorsa
  • Narxis
    #1
    "mert amellett, hogy továbbra is rengetegen ütik be a böngészőjükbe például az SG.hu címét, de egyre többen csak a Facebookos megosztásokból vagy a Google News főlapjáról kiindulva olvasnak híreket."

    hoppá