9
-
#9 Nemrég az amúgy teljesen sikeres Grasshopper rakéta tesztelése után mondta az egyik tudósuk, hogy "sajnos nem sikerült összetörni", vagyis ha van is bármilyen rejtett konstrukciós hibája, az (még?) nem jött elő. :)
-
Vargagy #8 Azért azt nem lehet mondani, hogy a Dream Chasser elvérzett. Aki elvérzik, az meghal. Ez legfeljebb lassítja kicsit a programot a kivizsgálás miatt, de mivel ez a hiba majdcsak mindennapos sima repülőknél is, nem fog sokáig tartani a dolog. -
torreadorz #7 Olyan még nem volt hogy ami felment ne jött volna le :) A repülés egyes számú szabálya.
-
Annorax #6 Kétlem, hogy nem érzékelte volna a számítógép, hogy beszorult. De muszáj volt folytatni a leszállást, mi mást tudott volna csinálni? -
Vol Jin #5 Gondolom egybemosta a fejlesztési költséget a darabárral, ami egy prototípusnál mondjuk igaz is. Úgy, hogy sorozatgyártásba került, több gépre lehetett ráterhelni a fejlesztés költségeit. Ha mondjuk a prototípus olyan katasztrófát szenved el, hogy lezárják a projektet, akkor arra az egyre kell lekönyvelni a teljes fejlesztési költséget. -
#4 Nem a vezérsík, csak egy panel szakadt le tudtommal. Az F-117 egyébként alig volt drágább, mint egy korabeli csúcsvadász szóval rohadtul nem lehetne annál árából túl sok ilyen építeni. Ma áron számolva 40-50 misibe, ha került, mert nagyon sok mindent más gépekből emeltek át. -
kvp #3 Itt az volt a gond, hogy a ket futomu egymas felett van, mint amikor az ember torokulesben ul. Az also, a jobbolali kinyilt, a masik beszorult. Ez lehet mechanikai hiba, vagy a szoftver ami kinyitna hibas volt. Viszont a fedelzeti szoftver nem vette eszre, ezert folytatta a leszallast. Prototipushoz kepest vegulis egesz jo teljesitmeny igy elsore. A vegleges jarmu egyebkent nem ezzel a futomuvel fog repulni, csak az meg nincs kesz. Amit meg addig is barkacsoltak az nem volt 100%-os. -
Macropus Rufus #2 na és ha nem nyílt ki akkor mi van? Ez egy teszt repülés volt. Az ilyenek alatt ennél drágább gépek hullottak darabokra. Kedvencem amikor az F117A-nak leszakadt az egyik függőleges vezérsíkja :) ebből a berepülő pilóta nem érzékelt semmit, ui. a szgépek komenzálták a hiányzó elemet. Csak a repülést filmező másig képről lehetett látni, hogy valami elszállt de nagyon. A gépet simán letették. Jelneleg ez a szoftver egy továbbfejlesztett verziója irányítja a B2-es gépeket.
(a különbség, hogy az F117A árából legalább 100 ilyen gépet fe lehet építeni)
Mondjuk az azért ciki, hogy a futómű nem gyűt elő. Alaphelyzetben (legalább is a régi gépeknél) volt olyan opció, hogy a futómű - mechanikai hiba esetén - a saját súlyától is ki tudott jönni a házából, majd rögzítette magát, hogy ne menjen vissza leszálláskor. Igaz, hogy utánna már sehogyan sem lehetett behúzni, csak szervízben. De ez részlet kérdés már...
-
sanyicks #1 előfordul, sok éves gépeknél is.