503
EverQuest NEXT ( MMO )
-
Kryon #503 Akkor lenne halott a műfaj, ha nem lenne iránta érdeklődés. Attól még, hogy túlkínálat van és nincs köztük igazán kiemelkedő, az mmo még nem halott, de ha továbbra se mer senki sem újítani rajta, akkor halott lesz, mert ugyanannak az n+1. újracsomagolása egyre kevesebb játékost fog érdekelni. Ezzel a hozzáállással a gyártók ölik meg a műfajt. -
#502 Hát igen. Ha van időm akkor mmo-val játszom, de már én is érzem, hogy nagyon kifulladt ez a műfaj. Black desert tetszene, jó ötletek is vannak benne de annyi időm nekem soha nem lesz... -
Probatbicol #501 Érdekes, hogy ellentmondasz, aztán gyönyörűen leírod hogy miért van igazam :).
Igen milliók lepik el az új játékok szervereit, hogy aztán meddig maradjanak, 1 hónapig? Egy hagyományos mmo üzleti modellt erre nem lehet felépíteni, nyilván ennek számoltak utána az EQN-nél is.
Hihetetlen játék dömping van most, az emberek nem hogy évekre, de még hónapokra sem köteleződnek el már egy játék mellett, az mmo-k mellett a multi élményt már nagyon sok helyen meg lehet találni, a multi fps-ekben, MOBA-kban, a Division féle játékokban stb.
Lehet hogy Ázsiában más a helyzet, de itt a nyugati világban nem lesz már igazán nagy dobás, ilyen Blade & Soul vagy Black Desert-ekre lehet még számítani, de igazi hagyományos nyugati mmo, mi is volt utoljára, talán a Rift? Az is 5 éve jött ki.
(Mondjuk a Blizzard Titánja egy hatalmas blöff volt szerintem az soha sem létezett, ott a WOW2 készült titokban, de még azt is elkaszálták) -
Kryon #500 Az MMO-műfaj köszöni szépen, jól van. Ennyi MMO ennyi játékossal még sohasen volt, és amint megjelenik egy új, milliók lepik el azonnal a szervereit. Annyi a baj, hogy a "nagy dobások", mint az EQN lett volna tényleg hiányoznak. Ugyanaz a bevált sablon mindenütt, jó esetben hozzáadnak 1-2 saját ötletet, aztán annyi. Ellaposodtak a játékok. Senki sem mer valami igazán egyedit alkotni, mert sokba kerülne a bukás, ha végül mégse tetszene a játékosoknak, ezért inkább 5x újracsomagolják ugyanazt, minthogy megkockáztassák a zakót. Így viszont elmaradnak az igazán emlékezetes, az egész műfajt felforgató alkotások. Ilyen lehetett volna az EQN és a Blizzard Titan projektje is. Mindkettőt elkaszálták. Még az indoklást is mintha egymásról másolták volna... Senki sem mer változtatni a 10-15 éve bevált recepten, erről szól a történet. -
Kryon #499 A Landmarkból sokat ki lehetne hozni, ha lenne rá szándék, de azt nem nagyon látok a Daybreak-ben. Szerintem bevételük is van belőle, mert tele vannak a szigetek. Sokan játszanak még vele. -
#498 A landmarkot viszont folytatják, pedig elég gyenge. Bár szerintem csak azért, mert rengeteg lóvét beszedtek belőle. Nehogy vissza kelljen adni a pénzt vagy valami... -
Probatbicol #497 Nem a grafikával volt ott a baj, az mmo-k kora egyszerűen lejárt. Nem is lesz már több nagy dobás a műfajban szvsz. -
#496 Sajnálatos, bár részemről semmiképp nem meglepő..
Kódolva volt a bukás, pláne ha ezt a cartoon grafikai szart hozzávesszük..maga a ficsörök még okék is lettek volna.. -
#495 Everquest Next cancelled
MENU Daybreak Games
Daybreak Game CompanyThe FeedNews
EQN News: A Letter from Daybreak's President
By Russ Shanks
3/11/16 9:55 AM
SHARE ON
FACEBOOK SHARE ON
TWITTER SHARE ON
GOOGLE PLUS
To Our Daybreak Community,
I’m writing today to let you know that, after much review and consideration, Daybreak is discontinuing development of EverQuest Next.
For the past 20 years EverQuest has been a labor of love. What started as a deep passion of ours, as game creators, grew into a much larger passion shared by you, millions of players and Daybreakers alike. Watching EverQuest’s ability to entertain and bring people together has inspired and humbled us. It’s shaped our culture and has emboldened us to take aggressive risks with our game ideas and products. When we decided to create the next chapter in the EverQuest journey, we didn’t aim low. We set out to make something revolutionary.
For those familiar with the internals of game development, you know that cancellations are a reality we must face from time to time. Inherent to the creative process are dreaming big, pushing hard and being brutally honest with where you land. In the case of EverQuest Next, we accomplished incredible feats that astonished industry insiders. Unfortunately, as we put together the pieces, we found that it wasn’t fun. We know you have high standards when it comes to Norrath and we do too. In final review, we had to face the fact that EverQuest Next would not meet the expectations we – and all of you – have for the worlds of Norrath.
The future of the EverQuest franchise as a whole is important to us here at Daybreak. EverQuest in all its forms is near and dear to our hearts. EverQuest and EverQuest II are going strong. Rest assured that our passion to grow the world of EverQuest remains undiminished.
Yours truly,
Russell Shanks
President, Daybreak Games -
Shion #494 Most kíváncsiságból én is felnéztem a hivatalos honlapokra és EQN-ről 180 napja, míg Landmark-ról 90 napja semmi új hír :(
Nagyon úgy tűnik, hogy leálltak velük. Hogy ideiglenesen háttérbe szorultak más projectek kedvéért vagy végleg leálltak velük, nem tudni. Bár szerintem utóbbit biztosan bejelentették volna, mert a béta regisztráció továbbra is aktív.
Én mindenesetre sajnálom, mert a játék motorja ígéretes, a rombolható/tetszőlegesen alakítható világ újdonság lett volna, valamint a fix scrip-ek helyett az AI használata új élményt adott volna. Bár ami harcot és fejlődési rendszert mutattak, na az kiábrándítóan silány volt, az sima copy-paste volt GWN, FFXIV, ArcheAge és más MMO-k rendszeréről, de ezekből is csak a legegyszerűbb dolgokat másolták át. A végeredmény 3-4 gombos karakterek, minden támadás instant, semmire nem lehet reagálni, agyatlan hentelés. EQ2 26 class-a és mindegyik class 30 spelljét követően ez hihetetlen primitív rendszer lett volna. Engem, mint klasszikus MMO játékost, kimondottan taszít az egyszerűség, tehát ezen a téren nagyon rossz irányba mentek el szerintem. -
Kryon #493 EQN halott? Régóta semmi hír... -
Shion #492 Már jó egy éve én sem követem nyomon a fejlesztési folyamatot.
Időközben a Sony eladta a SOE-t (Sony Online Entertainment játékfejlesztő részleget) a Daybreak-nek. Jó ideig bizonytalan volt minden játék jövője, de állítólag semmit nem állítottak le, megy minden tovább.
Minap megnéztem egy év kihagyás után a szerdai heti fejlesztői videót, tök ismeretlen fejlesztők eléggé komolytalan szinten poénkodtak benne. Nyoma sincs már a kezdetekben jelenlévő profizmus (téma szerkesztés, hírek értéke, vezetők jelenléte, stb). A mostani videót nézve az volt a benyomásom, mintha egy Counter Strike meccsről szóló rajongói videót néznék, annyira gyermeteg volt :(
Mindenesetre, ha valakinek van valami híre, azt szívesen olvasnám én is. -
#491 Új infók a játékról?
-
#490 Köszi szépen. Elvittem, holnap pont szabin vagyok, legalább ki tudom próbálni. -
#489 FX72-4R9F-EXCC-KPEV-42MA
A leggyorsabb viszi. -
silbor #488 Hát de... hát de... a tengerparti nyaralók... medanszié.... :)
-
#487 Háát, végigmentem egy végtelen mélynek tűnő hegyen, bányászta baromi sokat, ami kb semmire sem elég, olyan sok kell az építkezéshez, végigmentem a fél térképen, letettem egy zászlót, lebontottam egy fél hegyet a kockán belül ... és szerintem így itt meg is untam egyelőre :)
Amik nincs kaland és egyebek, addig pihentetem :)
Az MC-ben is a föld alatti barlangrendszerek felfedezése, csapdák építése, túlélés, stb volt izgi ... ja meg jóval egyszerűbb volt az építés :)
Biztos jó lesz ez egyszer, egyelőre egy tök üres, jellegtelen tereppel operáló építkezős játék, ami ráadásul nagyon időigényes, nem lehet csak úgy összeütni benne valamit ... majd visszanézek :) -
xalyy #486 Ja oke :D -
#485 Én is ma kezdtem, nem nézegettem még a híreket :) -
xalyy #483 Aha s nem tudsz rola valami hirt esetleg? :D -
#482 Semmi, játékosokon és a növényeken kívül semmi élet :) -
xalyy #481 Laza beraktak mar a combat patchet? Juliusra igertek? Most vennem meg a jatekot :D Olyan olcso mint a fene megeri -
#480 Amúgy be kellett vetnem a jó öreg AutoHotKey scriptemet, amit más játékokban az auto futásra szoktam használni, ha nincs ingame ... de itt most az automata bányászásra állítottam be ... Q-ra is dobtam az egér bal klikket és ezt kapcsolja folyamatos nyomásra a LAlt ki/be ... így ha benyomom, akkor megállás nélkül kalapál a csákánnyal, közben én ugyanúgy tudok mozogni, célozni meg mindent csinálni ... nem kell a gombot nyomkodni :)
Ha kéne valakinek szóljon és elküldöm, egy rövidke sor az egész :) -
#479 Lehet ... bár nem feltétlen külön játék, csak a EQN ezen részét kiadták külön fejlesztésre/'tesztre' :) -
Kryon #478 Nem tévesztetted össze véletlen EQN beharangozó videóit a Landmark-al? Mert ez 2 külön játék. -
#477 Ja, csak nekem a beharangozó régi videók alapján, meg pár trailer alapján más kép volt a fejemben, de játszva tök más :)
Na meg azt hittem, hogy ha már pénzért adják, főleg ilyen árakon, akkor vmit biztos már nagyon tud :)
De persze így is biztos el lehet lenni, de 'kaland' elemek nélkül tuti hamar megunnám ... bőven elég lesz most egyelőre ez az egy hetes kulcs, aztán később meglátjuk mi lesz.
Most egyelőre ablakos módban vágom a fát ezerrel, az nagyon szépen megy auto módon :)
A jó nagyokat perceken keresztül farigcsálja. -
Kryon #476 Kb. fél éve indult az alfa, amiben szinte semmi se volt még, ahhoz képest rengeteget fejlődött. Ha ilyen ütemben fejlesztik, akkor újabb fél év és rá se ismerünk :) -
Kryon #475 Most még csak gyűjtögetni és építkezni tudsz. Harc/kaland/felfedezés is lesz majd, meg komplett mmo elemek később, de most még csak béta, csodát ne várj. -
#474 Huhh, hát ez a játék még nagyon béta. A régi beharangozó videók alapján úgy láttam, mintha jobban összeállna már a kép, de még nagyon nem áll össze. Az irányítás is inkább kényelmetlen, mint jó ... az állandó kurzor kintlét sem tesz jót neki, főleg a kamera forgatásnak.
Kíváncsi leszek milyen MMO-t építenek majd e köré, mert ez így önmagában még nagyon sovi ... bár potenciál az lenne benne ... de még iszonyat sok meló kell ide. -
#473 Most beváltottam a Humbles E3-as tickethez kapott egy hetes kulcsot, meglesem a gamet ...... de már most rosszul vagyok attól a mikrotranzakciós rendszertől, ami egy szaros béta játékban is benne van.
Szerintem ez így nem az én játékom lesz. De majd kiderül ... sajna már a tudat lehúz :( -
#472 A Landmarkban van némi harc/kaland/felfedezés (like MineCraft), vagy egyelőre kizárólag a gyűjtögetés és építkezésről szól?
Jópofa dolog az építkezés, de a kaland része nélkül az MC-t is hamar meguntam volna, úgy volt izgi :) -
Kryon #471 hmm, közeleg az open béta? :) -
#470 -66% -
Kryon #469 Még nincs optimalizálva, semennyire. Azt mondták majd béta végén lesz, akkor remélhetőleg sokat javul majd. -
Kryon #468 Mostanában nem sokat, de néhány naponta ránézek. -
#467 kaptam én is, le is szedtem de sajnos nálam minimumom is katasztrofálisan szaggat... :/ -
#466 Most jött meg a landmarkra a meghívóm. Tolja itt valaki? :) -
#465 Legegyszerűbb, ha olyat kérdezel meg aki ért ehhez: Landmark support. -
FNightWalker #464 Nem. Jóval korábbi verzió volt fent, kb. 10 perccel ezelőtt frissítettem 14.4-re és az új verzióval sem működött.
De igazából nem téma már, letöröltem. -
#463 Melyik driver van fent ? Ha a legújabb mantle ready-s ( 14.4 ) akkor lehet az okozza a gikszert de ez csak tipp.