155
Detroit, Motorcity friss köntösben
  • Srep
    #155
    2010 elméletileg :)
  • Jaqen
    #154
    Igen mindenre, köszi :) Ma nekifutok akkor. Amúgy 80-ban kezdtem. Meddig lehet elmenni? Mikor van "vége" a játéknak?
  • Srep
    #153
    Próbálok válaszolni mindenre sorban. Pont most irta a készitő hogy február 4. én jön a következő béta frissités.
    Lehet komoly felvásárlások nélkül és egyéb komoly pénzügyi lépések nélkül is haladni. Még a gyártás is kiadható az Mi-nek.
    Easyben könyebb a játék, mert nem olyan magasak a szállitási költségek és a gyárak üzemeltetési és épitési költségei is jobbak a vásárlók száma meg magasabb.
    Csillagok: az első verzióhoz képest sokat változott, mert mostmár látható, hogy egy autód, az adott kategóriában mit tud, és mi az elvárás. Elég lehet a másfél csillag is, ha egy csillagos az "elvárása" a vásárlóknak. Viszont, van ami nem csak a jármü tipusán múlik, hanem, hogy melyik "néprétegnek" akarod eladni. (Remélem jól rémlik, de pl a luxus és a tartosság ilyen).

    Kutatóknak szerintem akkor adj pénzt amikor bőven van már és nagyon kellenek a pontok. Alapból olcsóbb és jobban lehet fejlődni (a jelenlegi patchben), úgy ha folyamatosan fejlesztesz valamit. Mivel, ha fejlesztesz egy motort, sokévig elhúzva lassú fejlesztéssel akkor bele kerül kb egy év alatt két millió dollárba, amig ha a fejlesztőknek adsz csak pénzt az akár HAVI egymilliódba is kerülhet. VISZONT!!!! Akkor, ha le kell dolgoznod rövid idő alatt a lemaradásod (1900 as indulással ez nem releváns, 1980 as al viszont nagyon az lehet) akkor mind az alkatrész fejlesztése mint a kutatók plusz pénze kellhet.

    Új autó: Vannak az autónak csillagai pontjai, nevezzük aminek akarjuk amit pl a modify-ben láthatsz, ahogy öregszik ezek esnek (ha csak folyamatosan nem fejlesztesz utána a modify-ben). VISZONT egy idő után ez horror pénzt fog felemészteni, igy olcsóbb akár egy új modell évest kiadni (régi alkatrészekket is újra tervezni és azokkal összerakni) és a modellt is ezzel összerakni. Vagy újat tervezni. Viszont, ha jött újabb karosszéria arra úgy emlékszem, hogy érdemes szintén váltani, mert pl korszakban (nem tuti, csak emlék) több pontot ad egy két dologra. Van olyan ami lehet hátrányos, pl kisebb a truckoknál azonos méret mellett a raktér (de ez ellen súlyozható).
    Ird azt is le melyik évben játszol, mert a 27.000 környéke az erősen 80-as 90-es évek kb. 10 millió jól hangzik, de inkább a gyárépitésekhez érdemes, illetve a fejlesztésekhez hasonlitani. Pl a 10 millió 12 hónappal már egész kellemes pénz, kivétel ha 600 milliós a gyárbővités, vagy vétel. Mert akkor elmehet 5 éves profit. Vagy ha egyszerre kell 5-10 tipust fejújitani. Arra azért érdemes figyelni, hogy inkább túltermelésed legyen, de szolgálj ki mindenkit és ragadjon rád 100 autó (havonta 100 gyártásnál 10 darabnál ne több), de inkább emelj árat és igy maximalizáld a profitod, ha csak nem akarsz tömegben sokat eladni akkor meg a gyártásod emeld. Továbbra is áll az arányban a kb beker szorozva 2-3 al árazás (amit ajánl a fölé szoktam menni).
    Remélem mindenre válaszoltam.
  • Jaqen
    #152
    Bocs a dupla postért, csak haladtam valamicskét. Kész az autó. Pár info: Easy-ben játszom, Japánban kezdtem. Oroszországban, és Kínában is van branch-em, valamint Londonban. Eddig az összes autót amit legyártottam megvették. Már három "line"-om van, és 1200 autót gyártok le (havonta?), mindet veszik. Eddig 3-4 hónapot pörgettem előre (egyszerre csak egyet), és csak egyszer maradt 122 autóm, de utána azt is elvitték. Londonban veszik a legtöbben. Egyébként egy compact car-t csináltam, az alsó-középosztálynak, 25-55 között. A teszt szerint "BUY IT NOW!!!" szóval gondolom elég jó lett. :D A tesztet olvasva egyébként jól tapad, jó a csomagtere is (pedig csak 1,5 csillagos) ahogy a motor ereje (power) sem valami jó (1,5 csillag). Kérdések: Mikor érdemes új autót készíteni? Research team-nek adjak pénzt? Vagy felesleges? Gondolom az elkészült váltó, váz, és motor jó a legközelebbi autóba is (feltéve, hogy compact car, vagy hasonló lesz). Jelenleg pluszban van a bevétel, 10.000.000 jön általában az eladásokból (12.000 körül volt az autó, 27.000-ért adom) szóval nincs gond.
    Utoljára szerkesztette: Jaqen, 2016.01.27. 19:33:14
  • Jaqen
    #151
    Estét. Én nemrég kezdtem el, bár még csak az autót tervezem, sok melóm volt ma. Olvasgattam itt a fórumot régebben. Na most van egy kérdésem. Lehet e ezt úgy játszani, hogy én tervezem az autókat, beállítom az árakat (marketing, autó ára, branch stb), gyárakat nyitok ha kell, stb de pl tőzsde, szerződések, hitelek, meg úgy amblok pénzügyeket (fentebb leírtakon kívül) kizárva? Mivel full kretén vagyok hozzá, és emiatt a játék miatt sem akarom beleásni magam. Szóval autó tervezés, árazás, branch, marketing, eladáson kívül semmi mást nem akarok csinálni igazából... Így lehetséges túlélni? Nem akarok én a világ legjobb autógyártója lenni, pláne nem első végigjátszásra, de azért éljek túl valameddig. Felvásárlás sem érdekel, maradok egymagam mint a Mazda. Az angoltudásom sem a legjobb, alapszint körül vagyok jelenleg. Bármilyen segítséget, tanácsot elfogadok. Köszöntem előre is.
  • Srep
    #150
    Szép napot mindenkinek.
    Hogyan álltok? Ki játszik rajtam kivül még vele?

  • Srep
    #149
    Szia,
    Ment a válasz.
  • Chewy81
    #148
    Szia!

    Irtam privat uzit.

    Udv
  • Srep
    #147
    Szia!
    Király. Sokat nem tudok hozzátenni, de ha tudok szivesen segitek :)
    Sokszempontból nekem is tényleg a legjobb a kategoriában.
    Üdv
  • Chewy81
    #146
    Sziasztok!

    Örülök, hogy nem csak én játszom a Gearcityvel. Már így félkész állapotban is nagyon jó játék, szerintem a legjobb az ilyen témában.
    Amúgy pegig a napokban nekikezdtem a játék magyarra fordításának. Ha van kedvetek segíteni, szóljatok. :)
    Mire meglesz a végső verzió, már jó lenne magyarul is.

    Üdv
    Cs.
  • Srep
    #145
    Mindent zöldre? Szerintem a 80 as évekig ez nem nagyon lehet.
    Maga az alkatrész összeségében lehet zöld, de a jármütipusnál elég sokminden kell, hogy zöld legyen. Pl a fogyasztás és az erő egyszerre nem nagyon lehet zöld az 50 es évekig.
  • Joybull
    #144
    Szia. A játékban sikerült már olyan autót összerakni, aminek minden alkatrészét a gép zölddel írja. Próbáltam már olyat, hogy minden részét (alváz, motor, sebváltó) a varázslóval készítettem és beállítottam mindre ugyanazt a típust. Mikor a kocsit raktam össze az elemekből akkor egyfolytában pirossal ír dolgokat, hogy ez kicsi, ez gyenge stb. Erre van valami megoldás, vagy leírás?
  • Srep
    #143
    Per capita
  • Srep
    #142
    A mapon ramesz egy varosra, es ott a nepesseg alatt.
  • Joybull
    #141
    Szia. Írd már légyszíves pontosan hol találom az átlag jövedelmet.
  • Srep
    #140
    Jo otletet adtal, hogy 0% os helyet keressek :)
  • Srep
    #139
    A terkepen a varosoknal ottvaz atlag jovedelem.
    Haboru. Par dolgot lehet csinalni, vagy minden koltseged visszavagod, vagy olyan helyen arulsz ahol nincs haboru. Gyartani nem nagyon kell, elotte fel lehet annyi autot halmozni (vagy penzt, hogy eleg legyen) reszvenyt a haboru kozepetol kesobb erdemes csak venni. Mexikot akkor erdemesebb tolni ha a kornyeken el is adsz, pl Dallas, stb. Technologia, vagy gyarmeret nalam szinte mindig magasabb.
    Most probalkozok egy Sved 1900 as indulassal Stockholmbol 26% (ha jol emlekszem) az ado es kicsi kb 500ezres varos. Kornyeken a Sedan talan kelendo lehet. Kezdo motornak ezt talaltam ki: V4 2400ccm suly nem volt prioritas (hizott 300 kilo talan:)
  • Joybull
    #138
    Nekem csak NY jött be. Ott sikerült összehoznom annyit, hogy talpon maradjak 1945-ig. A háború alatt végig mínusz és ott fogyott el a pénz. Na meg a befektetésem másik vállalatba szépen elfogyott a háború alatt, amikor azok részvénye is lefelé esett. Egyébként én is a bétával játszom. Az átlag jövedelmet hol tudom megnézni? A másik a gyárak helyének megválasztása. Volt egy gyáram NY-ban, ahol magasak a költségek, fizetések. Tettem egyet Mexikóba, de ott a kevesebb bér mellé társül a gyengébb technika, valamint a szállítási költségek emelkedése. Aztán tettem egy gyárat talán Nassauba ahol 0 a tax, de a technika manufaktúra lakosság is alacsony
  • Srep
    #137
    Mondj egy helyet, és várost, akár tipust is, hogy milyen autó tipussal és hol kezdjek. 1900 normál.
  • Srep
    #136
    Huhh na most nagy témát sikerült kérdezni. Kezdetben nem játszok semelyik kezdésemmel sem automata termeléssel, amikor már nem rezeg a léc az új fejlesztések és a gyártások között....AKKOR váltok csak.
    Szóval, nem tudom mikor és hol és mikor olvastam, vagy láttam, hogy a motor hengerszáma pl számit.
    Kb értékeket mondok. Ha az átlag jövedelem 1000 akkor a szegény rétegnek lövöm be a kocsikat gyártás költségben 500-1200 körülre, és kis motor jobb fogyasztás (kisebb motorok sokszor jobban is esznek, jó váltóval). Külső számit, hogy mit dizájnolsz, mivel az alapján számit (és a tipus alapján és az alváz alapján) hogy pl mekkora a csomagtartó. Kezdj egy 1900 as kezdéssel, és van ott két pick up kapásból. Nézd meg milyen érékek között változnak az értékek. Pl Safety is számit, hogy van e lökháritó pl.
    Reports, és ott prestige.
    Na nekem a mentés kuka, mert bétát tolom. Igy a héten talán kezdek újat.
  • Joybull
    #135
    Írhatnál részletesebben is arról, hogy hol kell nézni hogy kinek milyen kocsi kell, illetve hogy a motor megfelelő méretű e. Azt is leírhatnád, hogy hol lehet beállítani a szállítási távolságot, mert egyszer megtaláltam, de azóta eltűnt. Sajnos most újra kell kezdenem mert sikerült a világháborúba bebukni, megpróbálok jobban ráállni a fejlesztésre, hogy skill pontokat szerezzek. Hol is van az ismeretségi táblázat? A beállításoknál Te automata termeléssel játszol?
    Szerinted számít a játéknak, hogy kívülről milyen kocsit dobsz össze? Van értelme a dizájnolásnak.
  • Srep
    #134
    Mindig X2 vel árazz, csak jól löd be, hogy szegény gazdag vagy melyik rétegnek gyártasz. Fontos, 2 hengeres kocsit nem fogsz gazdagoknak eladni lehet benne sok luxus, akkor se, főként az elején, még jobban látszik talán. Kell a péniszméregetésként a hengerszám nekik.
  • Srep
    #133
    Első VH amerikában túlélhető. Második VH-ban kb egy milliárdot buktam, de ennek kb kétharmada az akkor kezdődő totális fejlesztésem volt. A végére 240-260 tipus forgamlazását kezdtem meg a 1945 ös évben.
    Fejlesztési pénzek: Én folyamatosan fejlesztettem motort váltót alvázat, és úgy öltem bele még a fejlesztésbe komoly összegeket, jelenleg mindem maxra húzva, az összes versenyen indulok melette. Marketing?? Aránylag alacsonya, de ott van egy ismertségi táblázat márkánként, érdemes nézni, hogy miben vagy lemaradva. Amikor Sport sikerek még nem voltak én akkor elég vaskosan elkezdtem a sportot tolni.
    Ma jelentettem egy hibát, a programozó visszairta, hogy a legnagyobb játékfájl volt az enyém amit eddig látott mentésként :)
    Másik, nézd a fejlesztésnél, hogy pl egy tipuson belül minek kell jónak lenni. Pl erős motor? akkor adj neki feltöltőt, nagy köbcentit és viszik mint a cukrot. Érdemes nézni az elején, hogy hol mennyi a jövedelem és úgy belőni a tipusokon belül pl 1000 az átlag jövedelem akkor a szegény rétegnek ne fejlessz 2000 es belekerülésü autót, kb 500 ért fejlesztesz és 1000 ért eladod.
  • Joybull
    #132
    Mennyi pénzt ölsz a fejlesztésbe, marketingbe? A világháború alatt teljesen leáll a gyártás és értékesítés, ezt hogy lehet túlélni? Nekem nem sikerült. Vagy van olyan hely ahol a gyár nem áll le? Nem tudom a kifejlesztett autók mindig drágák így kevés hasznot tudok róluk lehúzni. Az image-et hogy lehet húzni?
    Utoljára szerkesztette: Joybull, 2015.08.25. 22:50:12
  • Srep
    #131
    1959
    20milliárd kézpénz
    30 cégen belüli márka
    Összes konkurens felvásárolható részvénye a tulajdonomba :) (majd beolvadnak)
    kb 280 tipus forgalmazás alatt
    és egy ilyen üzi :)
  • Srep
    #130
    22 évig forgalmaztam. 1920-1942 ig. És ugyan ebből a tipusból a második is az enyém :) 1924-1942 ig az még 307.536 darab :) és a harmadik, a negyedik :D igy tovább :D és ez mind luxus szedán :)

    Utoljára szerkesztette: Srep, 2015.08.24. 22:02:41
  • Srep
    #129
    Felvásárlásnál én elég sokáig nézegetek cégeket, ott nem az autó a lényeg sokszor. Hanem a márka és a márka érték, ha jó. Illetve, ha van sok autód kifejlesztett akkor egy kisebb felvásárlással, kapsz gyárat és disztributort is. Az megérheti, illetve, volt párszor nekem amikor komoly pénzt is sikerült szereznem.
  • Joybull
    #128
    Nagyon jól megy :) Próbáltam a felvásárlást és mikor megvettem a másik céget a nyakamba szakadt egész Europa egy nagy rakat gyenge autóval. Nem értem hogy lehetett azokkal piacon maradni. Na mindegy visszatöltöttem egy régebbi állást. Szóval a felvásárlást egyelőre hagyom.
  • Srep
    #127
    Alakul a részesedésem :D igaz a többi gyártó még nem pörgött fel és még nekem is alacsonyak az eladások.

    Utoljára szerkesztette: Srep, 2015.08.24. 21:16:07
  • Srep
    #126
    Jol hangzik. A jatek szerintem nem lett jelentosen konnyebb.
    En hamarabb letettem par varosba kereskedest, mert par eladott auto mellett visszahozza a koltseget. A tenderek jo dolgok, parszor meg kulon fejleszteni is erdemes miatta.
    Eleg keves tipust futtatsz, probald meg azonos muszaki alapokon, hogy tobb tipust is kifejlesztesz. Pl a belinkelt teherauto muszaki dolgai, minivannak vagy sedannak is elmennek.
    Fuzio: vard ki a vilaghaborut. Ott nekem komoly penzekre volt szuksegem. Viszont olcson lehet ceget venni.
    A jelenlegi jatekomban 42-43 kornyeken allok kb 6 markam van, kozos muszaki alapot gyartottam. Alvazbol kb ket minosegben, minosegenkent 7 tipust. Motorokbol 2 fajta feltoltes nelkulit es egy turbost. Ezt ugy allitottam be, hogy hengerenkent 500 ccm legyen, igy csak ujra terveznem kellett. V2 1000, V4 2000, V6 3000,…. Igy tovabb v16 8000 volt feltoltotten a csucs. 4 fajta valtoval kb. Na es most kezdem minden tipusra kifejleszteni a kocsikat. Jelenleg a havi minuszom 130 millio koronkent :D 1945 re viszont minden tipusbol legalabb 80% os reszesedest akarok... :)
  • Joybull
    #125
    [IMG]http://[/IMG]
  • Joybull
    #124
    Volt időm kicsit játszani. Amerikában kezdtem Pick Up-al. A kezdeti gyár NY-ban nem egy nagy kapacitású. Egész szépen ment (pár száz darab), gondoltam bővítek és a termelést elviszem Mexikóba. Nagy nehezen felépült a gyár mire pár hónap múlva háború és felére esik a termelés. Na mondanom sem kell, hogy beleltem pár millát és termelés alig, mondom itt a vég. Aztán sikerült tendert nyernem, azóta folyamatosan indulok, van hogy egyszerre nyolc is folyamatban van. Egyébként az elején kb 10 évig eléltem 2 kereskedésből plusz a tenderekből. (Volt egy tender ami havi 140 autót vitt el). Nem tudom mi történt a játékkal - a régebbi próbálkozásaim tapasztalatai miatt -, de szinte minden autó ami kigördült a fejlesztésről és elkezdtem gyártani, vagy Amerika vagy Világ legjobbja lett a kategóriájában. Persze azért nem vitték mint a cukrot, mindenki megmaradt a 200-300 db-os eladásnál. Aztán 1917-ben sikerült egy jó Pick Up-ot létrehozni, aminek az eladása már az egeket rengeti. Még 1928-ban is veszik, katonai tendereket is nyer, így az eladása már a 100e példányt döngeti. A cél hogy elérjem. Mindemellett pénz az "nem sok" van 60 misi kp, 15 misi bank, és fektettem részvényekbe is.

    Azért figyelni kell a motorok gyártásánál, mert ha letelik a tender amit megnyertem a gyártás nem szűnik meg automatikusan és így lefoglal egy gyártósort feleslegesen a beállított motor gyártás. Volt hogy fél évet is ment így üresben a gyár. Motorsportba nem kezdtem bele. A mostani cél, hogy felvásároljak, vagy fuzionáljak egy másik autógyártóval, még nem tudom, hogy mi jön ki belőle.
    Egyébként a játékot 1900-ban kezdtem Normál nehézség és random 100 beállítások mellett.
    Most ennyit, képet próbálok betenni ha sikerül .
  • Joybull
    #123
    Azért amiket linkeltél versenyautok voltak. A Ford T-modell 1908-tól gyártották, szerintem elég meghatározó modell volt 20 LE-ős motorral. Inkább arra gondoltam, hogy a közemberek nem furikáztak nagy teljesítményű kocsikkal.
  • Srep
    #122
    https://en.wikipedia.org/wiki/Marmon_Motor_Car_Company
    1913 ra találam egy ilyen cuki 10000 köbcentit személyautóba :)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_999
    18,9 liter kb 100 lóerő?
    1904 ben 147/km/h

    Szóval tudtak épiteni sokmindent, a kérdés a költség és a bevétel :) 5000 dollárt irnak a projekt árára, az a baj nem tudom mihez viszonyitani :D de gondolom sok ember veséje érne most is ennyi pénzt :)
  • Srep
    #121
    Igazabol nem mindegy, hogy hova dolgozol. Mivel leirja a jatek, hogy melyik regioba milyen a keresett tipus, igy arra kezdek epiteni. Teherautonak, nem lehet kis alvaz es kis motor se mert nem tudja megmozditani a sulyt, a fogyasztas harmadlagos. Fokent amerikaban ahol vit helyett olcso benzin folyik. Ami gaz es szivtam vele, a tul gyenge vagy kicsi motor.
  • Srep
    #120
    Igen, ismerem. Egyenlore a gazdasagi resz alapjairol csak videoban lattam emlitest, a reszletessege nagyon jo. Kerdes, hogy mennyivel fogja lassitani a gazdasagi jatekmenetet. Kovetem oket egyebkent. Ekezetert bocsi de telefonrol vagyok.
  • Pluskast
    #119
    Ezt ismeritek? Ez is ugyanez a játék kategória, csak itt a verdákba történő motor és egyéb műszaki építések iszonyatosan részletesen van kidolgozva.
  • Joybull
    #118
    Néztem a feltöltött képeket és amit leirtál az alvázról. Az már biztos hogy én kisebb alvázzal és motorral kezdtem, gondoltam hogy 1900-ban még nem jártak 4000-es v6-os motorokkal. Arra gondoltam hogy még kurblizták a kocsikat. Ahogy elnézem már a kezdetekben akkora alvázat kell késziteni ami a mostani kocsik alatt van.
  • Srep
    #117
    Sajnálom, mert egyre jobb irányba tart a játék. Elég sokat fejlődött az első kiadás óta és jó irányba is tart.
    Ird, hogy mibe tudok segiteni, max steamen keresztül élőben is, ha leszek gép elött ugyan akkor :)
  • Joybull
    #116
    igy tünik mast nem erdekel. Komolyabban csak augusztus vegem tudok vele foglalkozni.