10
  • pasi29uk
    #10
    Ismerős a szitu :/ Mi sütiket gyártunk az öt legnagyobb multinak... olyan jó érzés amikor egy 15.000 darabos gyártás közben beszólnak, hogy légyszíves 120 db más fajtát is.
    Kb fél perc alatt meg tudom mondani, hogy van e elég alapanyag és fog menni vagy sem. Egyébként lejárnám a lábam mire összeszedném az infót. Aztán mire minden meglenne kezdhetném előről mert addigra megváltoztak a készletek szintjei...
  • Cefet
    #9
    Tudom miről beszélsz, technikus vagyok egy multinál (3000+ alkalmazott), ahol az SAP-t használjuk már 14. éve. Nagyon összetett rendszer, én csak egy apró szeletét ismerem, használom. Nincs vele baj, jól működik. Alapanyag rendelés, félkész és késztermék visszajelentés, karbantartás rendelés, javítás visszajelentés, készletáttekintés, stb., minden oké.
    Ha megvannak a vevői lehívások, akkor a gyártástervezés megmondja, hogy miből, mikor, mennyit kell gyártani. Ebből kiderül, hogy mikor, mennyi alkatrészt kell a raktárból felhozni. A késztermékek darabszámát visszajelentik. Minden szép és jó lenne, működne a jelenlegi rendszer is, ha nem lenne az emberi tényező. Kitalálták ugyanis a simított gyártást, ami azt jelenti, minden termékből NAPI! lebontásban csak annyit lehet gyártani, amennyire a vevőnek szüksége van. Képzeld el, hogy egy termékből le kell gyártani 100000db-ot, de nem ám egyszerre, hanem mondjuk 10-szerre. Közben gyártunk még ezt-azt... Ez rengeteg átállást jelent, amit nem szeret sem gép, sem ember. Ehhez hozzájön még az az őrület (régen nem így volt!!!), hogy a gyártósor fel van tördelve! A gyártás egyik része az egyik csarnokban van, a másik része a másik csarnokban. Hegyekben áll a félkész termék (régen csak 1 magazinnal, kb. 25-30 db lehetett a soron, ha volt valami elültetés gyorsan kiderült, kicsi volt a selejt költség). Szerinted van ember, vagy gép, aki ezt át tudja látni??? A nagygóré még azt mondja, hogy bonyolultak ugyan a folyamatok de még kézben tartjuk őket..., meg azt, hogy Ők azért dolgoznak, hogy nekünk jobb legyen... Aha, szerinte... És senki nem szól neki, sem a többieknek...
    Tuti megveszik az SAP új rendszerét, de a problémákon az nem fog segíteni. Sajnos.
  • pasi29uk
    #8
    Illik rád a nick neved.
  • Komolytalan
    #7
    Egyébként ha értenél hozzá, akkor tudnád, hogy az ilyen "keretrendszerek" sokszoros sebességbeli deficitért adják azt, hogy általánosak. Na most egy ilyen rendszerből egy cégnek kell mondjuk 1, viszont k.rvára nem mind1 nekik, hogy x, vagy 10x teljesítményt kell alá tenni, és ugye itt nem is 10x a költség, mert a sebesség nem nő lineárisan a befektetett pénzzel. Szóval ez pont az a terület - a BIG DATA mennyiség miatt - ahol általános megoldásoknak k.rvára nincs keresnivalója.
  • Komolytalan
    #6
    Már megint hülyeségeket beszélsz. Ha mondjuk egy Sony vagy egy Suzuki gyártása tök jól elvolt 15 évig enélkül a híg fos nélkül, akkor ki is itt a pistike? Aki el akarja adni az új, semmire se jó portékáját, súlyos aranyrögökért, vagyis az SAP? Amiről ráadásul azt se tudja, hogy mire jó, mert csak felvásárolta? Vagy azok a vén iszapszemű ráják, akik ezt már évtizedek óta jól csinálják? Na ugye.
  • pasi29uk
    #5
    Ez nagyon egyszerű.
    Kell ez a rendszer? Igen/Nem
    És ha kell akkor tudod mennyibe kerül a járulékos költségekkel együtt ;)
    Az meg, hogy minden egyedi problémára jön pistike vagy zsoltika és tákol valami programot az nem megoldás. Nagyvállalatokról beszélünk nem a 3 fős kert karbantartókról ;)
  • Komolytalan
    #4
    És akkor honnan tudta, amikor még nem volt "BIG-DATA", meg az SAP nem vette meg a HANA-t? Tán akkor is éltek programozók, akik ha kaptak 1 feladatot, meg tudták oldani? Az SAP most egy keretrendszert akar ráerőltetni olyan mennyiségű adatok feldolgozására, amelyek pont akkorák, amiket már speciális módon, "ésszel", nem pedig az SAP által reklámozott módon, "izomból" kellene kezelni. Arról sehol se írnak, hogy a rendszerük kib.szott pénzekbe kerül, és kb más előnye nincs a jelenlegi megoldásokhoz képest mint hogy óránként 160ezerért javítanak benne hibát (igen, a saját hibáikat is ennyiért javítják).
  • pasi29uk
    #3
    Gyakorlatban használtál már ilyen rendszert?
    Képzelj el egy olyan céget aminek több gyáregysége 24 órás munkarendben dolgozik.
    A vezető vagy akár a gyártás folyamatában valahol egy kis futószalag mellett álló pali vagy bárki más, aki nem alap melós honnan fogja tudni hogyan áll a termeléssel, mi történhet a következő 20 percben fog e érkezni alapanyag és ami kész el tudják e szállítani? Ha nincs egy rendszer ami a teljes termelés folyamatát átfogja?
    Nagyon kevés cégnek van ilyenre szüksége tudom, de hidd el ez nagyon jó akkor ha tudod is használni!
  • Komolytalan
    #2
    SAP el akarja adni a portékáját, azzal meg mégse hirdethetik magukat, hogy ők 30%-ot osztanak vissza, míg a konkurens Oracle csak 20-at.
  • Cefet
    #1
    Nagyszerű reklám, köszönjük.
    Valamivel segíteni kell azokat a vezetőket, akiknek sem végzettségük, sem tehetségük nincs ahhoz a pozícióhoz, amit sógor-koma alapon, esetleg ivócimboraként elfoglalhattak. Csak ötletelnek, és bólogatnak egymás hülyeségére, mert egyiknek sincs annyi esze, vagy mersze, hogy a másiknak a sületlen baromságát megkérdőjelezze. Aztán amikor már omlik a talaj, akkor hatalmas melldöngetés közben feltalálják a spanyolviaszt, és visszaállítják az egyébként általuk elb*szott régi jól működő rendszert. Maximális respect a kivételeknek, de sajnos ez a saját tapasztalat.
    A taxis példa jó, de szerintem nagyon sok vállalat nem igazán profitálhat ebből.
    Persze nem féltem az SAP-t, van elég pénzük, és van bennük kurázsi, hogy eladjanak olyasmit is, amire egyébként nincs szükség...