6
  • Cat #6
    az nem jutott eszébe senkinek hogy mi van ha összegabalyodik két felengedett ilyen repülőnek a több kilométeres kábele? Kizárt, hogy épségben visszatérjenek úgy a földre.
  • drakesberg
    #5
    Csak 2010 óta fejlesztik.
  • flashpointer
    #4
    ezt már vagy 20 éve kitalálták
  • teddybear
    #3
    Nem is a széllel, hanem a repülőgépekkel lesz baj. Rossz látási viszonyok között igencsak megnő az ütközésveszély, ha ezt a sárkányt felengedik.
    A kisgépek, illetve a az utasszállítók le és felszálláskor ebben a magasságban repülnek, és a kisgépeken nincs radar....
  • drakesberg
    #2
    Én 2003-2004 körül már kitaláltam ezt. Én is arra alapoztam, hogy több száz méteren vagy egy-két kilométeren a szél ereje nagyobb , és állandó az iránya, ezért oda kell küldeni a szerkezetet. Egy óriási merevszárnyú "papírsárkányt" képzeltem el, amin turbinák vannak. Egy körbe forgó alaphoz lenne rögzítve, és ebbe vezetné a megtermelt áramot. Egy-két megawattban gondolkodtam. A másik elképzelésem egy léghajó, amit rögzítenek a földhöz és turbinákat rögzítenek rá.Ez könnyebben fel- és leszállna , de drágább lenne a megépítése.
  • sola
    #1
    Érdekes konstrukció a Makani, kiváncsi vagyok, hogy a Google pénzelése mellett milyen eredményeket fognak elérni.

    Az mindenesetre tény, hogy abban a magasságban sokkal kiszámíthatóbb a széljárás és sokkal nagyobb erejű is.