6
-
Cat #6 az nem jutott eszébe senkinek hogy mi van ha összegabalyodik két felengedett ilyen repülőnek a több kilométeres kábele? Kizárt, hogy épségben visszatérjenek úgy a földre. -
drakesberg #5 Csak 2010 óta fejlesztik. -
#4 ezt már vagy 20 éve kitalálták
-
teddybear #3 Nem is a széllel, hanem a repülőgépekkel lesz baj. Rossz látási viszonyok között igencsak megnő az ütközésveszély, ha ezt a sárkányt felengedik.
A kisgépek, illetve a az utasszállítók le és felszálláskor ebben a magasságban repülnek, és a kisgépeken nincs radar.... -
drakesberg #2 Én 2003-2004 körül már kitaláltam ezt. Én is arra alapoztam, hogy több száz méteren vagy egy-két kilométeren a szél ereje nagyobb , és állandó az iránya, ezért oda kell küldeni a szerkezetet. Egy óriási merevszárnyú "papírsárkányt" képzeltem el, amin turbinák vannak. Egy körbe forgó alaphoz lenne rögzítve, és ebbe vezetné a megtermelt áramot. Egy-két megawattban gondolkodtam. A másik elképzelésem egy léghajó, amit rögzítenek a földhöz és turbinákat rögzítenek rá.Ez könnyebben fel- és leszállna , de drágább lenne a megépítése. -
sola #1 Érdekes konstrukció a Makani, kiváncsi vagyok, hogy a Google pénzelése mellett milyen eredményeket fognak elérni.
Az mindenesetre tény, hogy abban a magasságban sokkal kiszámíthatóbb a széljárás és sokkal nagyobb erejű is.