3
-
#3 A k k o r l a s s a n m o n d o m h o g y t e is m e g é r t s d: A nem fogok bizonyos márkájú üdítőt venni azért, mert a Valóvilágban elfelejtették kitakarni a logót. Viszont értelmetlennek tartom egy utazási műsorban egy helyi érdekesség elérhetőségének kitakarását.
Nem ösztönöz vásárlásra a műsorban fogyasztott termék, de a tévés reklámok sem, mert hajlamos vagyok elkapcsolni onnan, ha kezdődik. Azt se tudom, miket szoktak reklámozni a tévében. És még Adblock-ot is használok netezéshez. -
zetortraktor #2 Mindenki reklám alapján vásárol. Amiben nincs semmi baj. Eleve az, hogy tudsz valamiről, amit később megveszel, annak oka van. Az, hogy hallasz róla. Ha nem reklám alapján vásárolnál (ami lehet csomagolás vagy az, hogy valaki ajánlja neked), akkor mindent megvennél, hogy egyenként kipróbáld. És pár termékre ez igaz lehet, pár terméknél meg nem érdekel, mit veszel, csak valami randomot, de zömében hat rád a reklám. Csak az ilyet valamiért sokan nem akarják elismerni.
Pedig abban nincs semmi rossz, ha beismered, hogy vannak információid, amikor fogyasztó döntést hozol. -
#1 Nem védeni akarom a retekklubot, de ha a műsorban szerepe volt a cukrászdának, mert pl. a környék nevezetességeinek egyike, akkor maga a helyszín és kínálat fontos a riport szempontjából.
Kicsit érdekes nálunk egyes kérdésekben a reklámtörvény. Bár én konkrétan leszarom, mit reklámoznak bújtatottan vagy reklámblokkban, úgysem ez alapján vásárolok. A büntetést viszont nem sajnálom, ha nem ezzel, mással bőségesen megszolgálják nap mint nap.