Szekeres Viktor

Az RTL Klub is büntetést kapott

A Médiatanács 300 ezer forintos bírságot szabott ki múlt heti ülésén az RTL Klub Törzsutas című műsorának hat adása miatt, amelyben egy óbudai cukrászdát a médiatörvény szabályait sértő módon mutattak be.

"Az RTL Klub Törzsutas című műsorának több adásában jogszabálysértő módon jelenítették meg az egyik óbudai cukrászdát. Az árukínálatot részletesen, aprólékosan bemutatták, és pontosan kiderült az üzlet elérhetősége is. Ezáltal a riport, akárcsak egy klasszikus reklám, alkalmas volt arra, hogy felkeltse a nézők érdeklődését az ott kínált termékek iránt." Ezen indoklás alapján büntette meg a Médiatanács 300 ezer forintra az RTL Klub műsorát, a Törzsutast.

A termékmegjelenítés a reklámhoz hasonlóan kereskedelmi közlemény, de célja az, hogy a műsorszámba dramaturgiailag illeszkedő termék vagy szolgáltatás a közönség szeme elé kerüljön, tudatába beivódjon, ám ennél több információt nem tartalmazhat. Nem tehető közzé a szlogen, az ár, a vásárlási helyszín, nem ismertethetők a termék, szolgáltatás tulajdonságai, előnyei.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zombee #3
    A k k o r l a s s a n m o n d o m h o g y t e is m e g é r t s d: A nem fogok bizonyos márkájú üdítőt venni azért, mert a Valóvilágban elfelejtették kitakarni a logót. Viszont értelmetlennek tartom egy utazási műsorban egy helyi érdekesség elérhetőségének kitakarását.
    Nem ösztönöz vásárlásra a műsorban fogyasztott termék, de a tévés reklámok sem, mert hajlamos vagyok elkapcsolni onnan, ha kezdődik. Azt se tudom, miket szoktak reklámozni a tévében. És még Adblock-ot is használok netezéshez.
  • zetortraktor #2
    Mindenki reklám alapján vásárol. Amiben nincs semmi baj. Eleve az, hogy tudsz valamiről, amit később megveszel, annak oka van. Az, hogy hallasz róla. Ha nem reklám alapján vásárolnál (ami lehet csomagolás vagy az, hogy valaki ajánlja neked), akkor mindent megvennél, hogy egyenként kipróbáld. És pár termékre ez igaz lehet, pár terméknél meg nem érdekel, mit veszel, csak valami randomot, de zömében hat rád a reklám. Csak az ilyet valamiért sokan nem akarják elismerni.

    Pedig abban nincs semmi rossz, ha beismered, hogy vannak információid, amikor fogyasztó döntést hozol.
  • Zombee #1
    Nem védeni akarom a retekklubot, de ha a műsorban szerepe volt a cukrászdának, mert pl. a környék nevezetességeinek egyike, akkor maga a helyszín és kínálat fontos a riport szempontjából.
    Kicsit érdekes nálunk egyes kérdésekben a reklámtörvény. Bár én konkrétan leszarom, mit reklámoznak bújtatottan vagy reklámblokkban, úgysem ez alapján vásárolok. A büntetést viszont nem sajnálom, ha nem ezzel, mással bőségesen megszolgálják nap mint nap.