6
  • sanyicks
    #6
    fölfele is... IC-n utazva, IC kocsiban(mert ugye hátra fel szokták csatolni a hugyos szaros ezer éves kocsikat is) bár a belső egész kultúrált volt, de az egyik wc le volt zárva, a másikban pedig a jól ismert mocsok és erős húgyszag volt.
    Talán nem mávos kocsikban tisztán tartják, de a máv az máv marad minden szinten.
  • kvp
    #5
    "Bécsbe szoktam menni - elvileg a Railjet-en is van Wifi, de ritkán működik." A vezerlokocsi kornyeken erdemes probalkozni, mert ott vannak a router-ek. A masod es harmad osztalyon ugyanis nem jar. Mindezek mellett nekem becs fele railjet-es harmad osztalyon is ment a sima pannonos net. Csak a hatar utan az mar draga...

    "Nálunk a gyorsvonat és attól lefele emberi, sőt állat szállítására sem alkalmas. Kosz, nulla higiénia, a WC-t csak méteres távolságból szabad használni, büdös van, a világítás vagy működik, vagy nem. Fűtés szintén..."

    Ezt a nemetek ugy oldottak meg, hogy egyreszt eladtak a selejtezett vagonokat nekunk, masreszt megszuntettek a szemelyszallitast a nem eleg kifizetodo vonalakon. Ezek helyere vagy busz kerult, vagy ha valaki mas latott benne fantaziat, akkor magan szolgaltato.

    Egyebkent jellemzoen otletes korabbi megoldas volt a koltsegcsokkentesre az utaskenyelmet nem befolyasolo azon megoldas, hogy a mellekvonalakon megszuntettek a biztositorendszert es az allomasi felugyeletet es latotavolsag alapu forgalmat vezettek be, tehat minden vonatvezeto ugy ment, hogy barmikor johet szembe valami. Ennek mellekhatasa lett, hogy jopar atekloben a vonatnak van kirakva a stop tabla, mert ott az autoknak van elsobbseguk. Bevalt, mert a 70-es evektol 30 evvel el tudtak halasztani a vonalbezarasokat es mivel sokkal olcsobban uzemeltetheto egy-egy mellekvonal, ezert tobb jut a magasabb szinvonal es utaskenyelem eleresere. Es kb. csak fel tucat baleset volt belole tobb evtized alatt amikor szembe ment ket vonat es ossze is utkoztek, tehat a lepes anyagilag mindenkeppen megeri.
  • Zombee
    #4
    Nálunk a gyorsvonat és attól lefele emberi, sőt állat szállítására sem alkalmas. Kosz, nulla higiénia, a WC-t csak méteres távolságból szabad használni, büdös van, a világítás vagy működik, vagy nem. Fűtés szintén...
  • Zombee
    #3
    Nagy ügy, nálunk meg 2013 végére minden gyorsvonaton lesz pótdíj.
  • coolbboy83
    #2
    Bécsbe szoktam menni - elvileg a Railjet-en is van Wifi, de ritkán működik....
  • kvp
    #1
    Ha jol ertem, valahogy probaljak elerni, hogy az emberek a vonatokat valasszak a tobbi alternativaval szemben. Erre az egyik megoldas, hogy a sima szelessavu interneten kivul extra media tartalmakat adnak annak aki vonattal utazik. Mint az 'ingyen' film a repulogepen, csak nem egy nagy kivetiton vagy egy fejtamlaba epitve, hanem wifi-n kiszorva az utazok sajat hardverei szamara. Otletnek jo, mondjuk repulogepeken is igy lehetne olcsobban jobb minosegu szolgaltatast nyujtani, de ott a fapad mania miatt ezekre nincs keret, ahol meg van, ott meg nem szeretik a felhasznalok altal felvitt keszulekeket.