6
  • kvp
    #6
    Ket szempont van:
    -egyreszt az, hogy a fel es leszallaskor mindenki figyeljen oda, hatha gond van
    -masreszt az interferencia kerdese

    A figyelem kerdese erdekes, ugyanis ha gond van, akkor az utasok egy resze nem menekulne hanem fotozna. Meg a mostani szabalyozasok mellett is elofordul. A masik az elektronikai zavarok problemaja. A gepeket nagyon keves dolog tudja megzavarni, az igazi veszelyt a foldi mobiltornyokra jelentik a bekapcsolva felejtett telefonok. Persze amiota a foldi halozatok kepesek kezelni a kismagassagu, nagy sebessegu mozgo telefonokat (pl. egy helikopteren, gyorsvasuton ulok telefonjai), azota ez mar kevesbe gond. A regi gepeket sem zavartak jelentosen a digitalis telefonok csak a regi analog (nallunk 450-es) telefonok hallatszottak bele a gepek radioforgalmazasaba, de olyanokat mar nem hasznalnak. A regebbi utasszallito gepeken es szinte az osszes hagyomanyos katonai gepen amugy is minden fontos mukodik elektronika nelkul, tehat viszonylag jol turik az aramszunetet es a tavoli atomvillanas emp-jet is.

    Szoval a tiltas muszaki szempontbol idejet mult, de emberi szempontbol ertheto. Ezert is van az, hogy jopar fejlettebb orszagban a vonatokon is van olyan vagon, ahol kotelezo kikapcsolni a telefont, mert van akinek elege van beloluk. Repulogepek eseten is elofordulhat, hogy lesz telefonos es nem telefonos osztaly. (ha mar a dohanyzo osztaly megszunt)
  • Molnibalage
    #5
    Én ezt hallattam pár éve.

    A mobilok már a '90-es években is egyre elterjedtebbek voltak más országokban, viszont ekkor még vígan repkedtek olyan gépek, amik a '70-es évek elektronikájával voltak felszerelve. Asszem ezeket zavarhatta a mobil egyes esetekben. Mivel a repbiztonságban általában mindig a legrosszabb esetre méreteznek, ezért egyszerűbb volt azt mondani, hogy mobil kikapcs és pont.

    Azóta eltelt 20 év, de a szabályokat nem módosították, holott ma már ennyire öreg gép csak a lepukkant országok flottáiban repül ennyire régi avionikával rendelkező gép, meg egyes öreg és nem korszerűsített katonai teherszállítók. Azokon meg civil nemigen van...
  • kukacos
    #4
    Nem emlékszem rá, hogy valaha utaslázadásról olvastam volna távolsági buszokon.
  • lapaleves
    #3
    nem sokat utaztál még repülőn. csak az első és utolsó negyed órában kell kikapcsolva lenniük, közte meg mindegy mert úgysincs térerő.

    lehet, hogy rosszul emlékszem, de a régi frekvenciák meg a rádiók nem szerették egymást talán.

    jó lenne, ha már nem lenne, ja.

    más kérdés, hogy elvi síkon biztonsági szempontból agybadugós fülessel nem szerencsés, hogy szart se hallasz ha történik valami. mert történni az első meg utolsó 15 percben szokott. mármint olyan, ahol még nem feltétlen tök mindegy mit csinálsz.

    de ugyanez vonatkozik a térden stócolt nagykabátokra is, télen sokszor leszarják mert mindenki fél tonnás gurulós katedrálist visz fel magával. egy "vészhelyzeti eseménynél" azok a kabátok sokkal nagyobb akadályt képeznek, mint a mobilok.
  • duke
    #2
    Nem csak azert tiltottak, mert zavarna a repulot, hanem hogy az utasok egymast ne zavarjak. Durva lesz, ha a zsufolt repulon 200-300 ember, egyszerre fog zenelni, csipogni beszelni, a kulonbozo szarjaival. Par ora utan, lemeszaroljak majd egymast az utasok, az biztos.
  • kukacos
    #1
    Ez az egész mindig is szédületes baromság volt. Biztos vagyok benne, hogy minden gépen utazik legalább tíz bekapcsolva felejtett kütyü, nekem is sikerült már bekapcsolva hagyni úgy ötven repútból párszor. Másrészt a gépen levő cuccnak egy villámcsapást is kell bírnia; ha tényleg meg tudná fektetni pár mobil, naponta potyognának az égből gépek.