11
  • stremix
    #11
    "Fest át a kocsidat!"

    ...hát, ez egy kicsit durva helyesírási hiba :O

    Amúgy amikor bejött a turbó töltés magnóra, akkor ott is volt védelem. Igaz, csak annyi, hogy turbóval együtt lehetett lemásolni a progikat (de nem mindet).
  • Zotya84
    #10
    Hogy ne mondana! Első, második római pályát még úgy is sikerült anno megcsinálni... igaz jó sok szőlő meg pap kellett hozzá. Bár az már azért erősen nem '80-as évek.
  • M0RN1NGST4R
    #9
    settlers 3 malacok mond még vkinek vmit?
  • Molnibalage
    #8
    Csak tudám, hogy akkor mi a frászkarikán dolgoztak olyan sokat, ha az alapvető modellezés egy kalap szar.
  • Cefet
    #7
    Nekem Spectrumom volt (van), játszottam is az itt szereplő játékokkal, persze egyik sem volt jogtiszta...
  • kvp
    #6
    A c64-es idokben ezert volt jo, hogy ha a masolt jatek melle ott volt a masolt leiras is. A jatekot kazettas magnoban, a leirast fenymasoloban lehetett sokszorositani. Onnantol meg nem igazan szamitott a vedelem. De a legtobb jatekot mar akkor is megtortek, sot tobbnyire a tores melle jart par extra, pl. orokelet mod is. Igy tobbnyire erdemesebb volt a tort jatekkal jatszani, mert ugy vegig lehetett csinalni a nehezebbeket is.

    A mostani simcity-rol meg csak annyit, hogy ennel meg a c64-es eredeti valtozat is intelligensebb szimulaciot hasznalt. Gyakorlatilag egy eretileg amiga-ra 1 ember altal megirt settlers szimulacios mi-jet sem hozzak. Szep grafika, tokeletesen jatszhatatlan jatek. Nagyon sokat kell azon fejleszteni, hogy jatszhato legyen a jatek, pl. minimum elvaras lenne, hogy:
    -minden embernek sajat fix haza legyen
    -minden embernek sajat fix munkaja legyen
    -shortest path helyett fastest path-ot hasznaljanak
    -random walk helyett mark and sweep search+fastest path-ot hasznaljanak
    -elektromos es vizhalozat: flood fill (de tenyleg, irl is ilyen, nezzek meg)

    Szoval nagyjabol a teljes mi-t ujra kellene irni. Meg cpu idoben sem igenyelne tobbet, sot igazabol a fix celpontok miatt kevesebbet, csak okosabb algoritmusok kellenek. A dinamikat pedig a naponta 1x vegbemeno target check-ek adnak, tehat minden nap dolgozni megy az osszes ember (fix helyrol fix helyre, kiveve ha megszunt a munkaja, ekkor keres uj munkat, ha nincs elkoltozik, ha talal de tul messze van kozelebb koltozik ha tud, stb.). E helyett mi van most? Rohangalnak az emberek random mit creeperek a minecraft-ban...
  • zola2000
    #5
    Jogos, konzolnál most azt csinálják, hogy a játékok csak akkor hajlandóak indulni, ha a legujabb firmware van fent, de a legújabb firmwarek gyakran sikeresen kiütik a törést (pl ds flash kártya vagy ps3)

    Nyílt rendszeren mint a pc meg a nettel lehet megfogni a warezt egy kicsit.
  • Major
    #4
    A jövő úgy is az, hogy megfogja az összes játék követleni az állandó net kapcsolatot lásd Diablo III. Mivel mindent a szerver generál, így nem is lehet igazából feltörni, max ha kilopja valaki a cégtől. Nekem evvel egyébként semmi bajom, csak elég legyen mögötte a kiszolgálói infrastruktúra.
  • Anubys
    #3
    Persze, mert már a lengyel cracker-ek megszabadították a védelemtől az ideérkező játékokat. Akkoriban igen kevés eredeti játékot lehetett kapni. A fő programforrások a számtech klubbok voltak (Csoki, FukYa, stb), amit ott szereztél be, abban már nyoma nem volt a védelemnek.
    Nekem azért volt Spectrumra pár törés nélküli játék.
  • csimmasz
    #2
    Érdekes, emlékszem a commodoros időkre de ezek egyikére sem.
    az összes jaték floppyn jött, előtte meg kazettán.
    Na az volt a technika volt hogy csak harmadjára sikerült betólteni.
    Odatekerni a szamlalot figyelve a szünethez aztán remélni a legjobbakat. :)
  • FoodLFG
    #1
    Hackers open up offline play, modding tools for SimCity
    http://arstechnica.com/gaming/2013/03/hackers-open-up-offline-play-modding-tools-for-simcity/

    Úgy tűnik, lassan már játszható lesz a játék.... :D
    Már csak a városméreteket kellene megnövelni, mert ami van az vicc kategória. Bár gondolom majd később DLCvel jön, ha esetleg nem törik fel addigra. :P


    Az a helyzet, hogy az ilyen törések elősegítői leginkább a nyitott rendszerek. Főleg a linux (ha lenne rá játék), de még a vindóz is. Ezeket tűzzel vassal irtani kell és helyettesíteni olyan platformokkal, amelyekhez a júzernek csak minimális hozzáférése van: konzolok.
    Legalábbis erre törekszenek a kiadók.