21
  • kvp
    #21
    "Azt elmondhatnád hol van 900Ft-ért korlátlan mobilnet"

    Pannon (telenor) praktikum feltoltokartyas fix havidijas net. A masodik legkisebb csomagot kell venni, ott mar nincs tulforgalmazasi dij. Meg a skype is megy rajta, de a 3G lefedettseg hianyos, tehat foleg gprs-en megy. Lassu, de olcso. Egy szabaly van, mindig legyen a szamlan eleg penz, hogy le tudjak vonni hofordulaskor. Amig van, addig havonta kuld egy sms-t, hogy meghosszabbitottak. Az idopont az aktivalastol fugg, nekem elsejen ejfelkor van a valtas, reggel 8-kor jon az sms. Eddig az orszag legkulonfelebb reszein probaltam es mindig jo volt. Meg a metroban ket allomas kozott is mukodik. (az alagut tetejen van vegighuzva az antenna) En bongeszonek a gyari chrome-ot hasznalom, mivel abban megy rendesen a flash. (az indavideo is jo)

    Egyebkent foleg olyan keszulekekbe jo, amikhez jo ha van benne sim, de nem akar az ember nagyon kolteni egy net elofizetesre. Ez evente olyan 12000 huf, de cserebe barhol van net az orszagban. Tudom, hogy sok, de ennel olcsobbat nem talaltam. Maga a feltoltokartya olyan 3000 huf korul van, ebbol kb. 500 lebeszelheto, a net aktivalasahoz csak az elso havi dij es egy sms kell.
  • sanyicks
    #20
    akkor az előfizetés árával együtt kell nézni, szóval nincs.
  • Ferrer
    #19
    Mobil előfizetés mellé szerintem van ennyiért a T-nél. Úgy korlátlan, hogy 50-100 mega után lekorlátoz 32 kbps-re, de nincs túlfizetés. Opera minihez, fészbúkhoz meg szöveges skype-hoz elég.
  • george71
    #18
    Azt elmondhatnád hol van 900Ft-ért korlátlan mobilnet !?!?!? (#4)

    Naponta 2órát vonatozom.. ha nem késnek.. szerintem amikor okostelefonok és tabletek vannak a legtöbb embernél, nagyon hasznos dolog a free net..

    Amikor az itthoni 20Mbit-es netért fizetek... biztos nem fogok még mobilnetért is fizetni havi 2-3000Ft-ot ...MERT UGYE NEM 900FT !!!!!! (persze vannak olyanok akiknek a havidíjuk 8-10eFt erre fizetnek.. de falrafestett ágyba alszanak..)
  • sanyicks
    #17
    level 1 is elég akár 250 km/h-ra, lengyelországban így újult meg egy vonal, bár még csak 200 engedélyezett, de ezt bármikor 250-re emelhetnék (csak nem sok értelme, mert nincs rá túl sok járművük ami ki tudná használni). Kínában egy nagysebességű vonalra szintén ETCS level 1 lett telepítve, 350 km/h engedélyezett sebességgel. A level 2 csak a mozgó blokkokat tudná hozzáadni a dologhoz, de ez többe kerül mint ami haszna lenne a level 1-et pedig úgy is ki kell építeni, mert a GSM-R nem "bombabiztos".

    De nálunk a vonatbefolyásolás a legutolsó dolog... tekintve hogy szinte szétesnek a pályák, és hogy a közgép egy retek 160-as sebességet is csillagászati áron tesz lehetővé. És 1 évig még biztos simicska elvtárs lesz az ország ura, de félő hogy még tovább is...
  • kvp
    #16
    Csak az a baj, hogy ETCS level 2 kellene a gerincvonalakra (2009 ota minden felujitasnal kotelezo lenne az eu-ban), ahhoz meg kell a GSM-R. Akkor a sebesseg lehetne akar 260 is vagy magasabb. Persze rendes palya is kellene hozza, de meg a 160-as vonalakra is kotelezo lenne a GSM-R. Magyarorszag az ERTMS/ETCS Corridor D-n es E-n van rajta, itt 2013 vegeig ki kellene epiteni. Ez 3 fovonalat erintene es a becsi csak az egyik, ott is csak felig van meg.

    ps: Ha mar felujitas, akkor betonteknosre kellene atepiteni az osszes fovonalat, azt nehez elrontani es nehezen is megy tonkre. Ha sporolni akarunk, akkor lap/torzios rugazasu leszoritas kell a gumi helyett, az nehezebben megy tonkre es amugy sem kell 300 km/h, eleg lenne a fix 160-200 is.
  • sanyicks
    #15
    "Ez utobbi az egyik akadalya, ami miatt nem tudjak a nagy sebessegnek mar megfelelo palyakon felemelni a sebesseg limitet a nyugati szintre. (pl. Budapest-Becs vonal)"

    Egyáltalán nincs akadálya, évek óta engedélyezett a 160 amire a pályát építették, és használható is, a hagyományos magyar vonatbefolyásolóval is, de az ETCS lvl 1 is ki van építve rajta. Persze a kiépítés után csak pár hónapig lehetett 160-al menni, mert ugye szokás szerint szétesik a pálya, és "nincs pénz a javításra", így tele van lassújelekkel, és emiatt csak néhány rövid szakaszon lehet 160-al menni.
    De majd a közgép felújítja annyiért amennyiért máshol 240-es tempóra új vasúti pályát építenek ki...
  • kvp
    #14
    "nincs ilyen."

    Pannon praktikum feltoltokartyas net, a legkisebb kivetelevel mindegyik letoltesi limit mentes. Lassu, mint a csiga, de olcso es nem szamlaznak pluszban akarmennyit is hasznalja az ember. Probaltam Becs fele nosztalgia vagonbol es schlieren-bol, szlovakia fele nemet IC vagonbol, Graz fele 60-as evekbeli TEE vagonbol, Balaton fele flirt-bol es Esztergom fele desiro-bol es mindegyikben mukodott. Mind a net, mind a pozicio meghatarozas. A legujabb magyar IC-kben kevesbe nyero a helyzet, azok arnyekolnak, na ott jol johet a wifi.

    "Miért nem lenne jó, fejleszteni a MÁV hálózatát?"

    Egyelore a GSM-R-t sem tudjak kiepiteni, pedig az kellene a nagysebessegu EU-s vonalakhoz, mert azon menne az automatizalt forgalomiranyitas. Ez utobbi az egyik akadalya, ami miatt nem tudjak a nagy sebessegnek mar megfelelo palyakon felemelni a sebesseg limitet a nyugati szintre. (pl. Budapest-Becs vonal)

    "hova megy akkor 1 milla kocsinként?"

    Elso korben kulso antenna kell. Aztan meg kell oldani a tapellatast, ehhez egy megfelelo feszultseg konverter es szunetmentes tap kell. Tovabba termes kocsiknal termenkent 1-1 wifi antenna, ez max. 3 darab. Meg ha mar ott vannak, akkor par megbizhato 240V-os konnektor is kell. (jelenleg jopar magyar vagonban a konnektorbol barmi johet 120 es 360V kozott, attol fuggoen milyen mozdony van a vonat vegen es eppen hol jar a vonat, foleg az osztrak hatarnal johet par meglepetes)
  • Zoltan21
    #13
    Jó ez, azzal fejlesztenek, amivel csak tudnak!
    Viszont: 0% a garantált! Gondolom jogi szempontokat figyelembe véve írták hozzá, nehogy a MÁV-ot, vagy a T-mobile-t bepereljék.
    A másik: minek kell T-mobile? Miért nem lenne jó, fejleszteni a MÁV hálózatát? Ott van a kábelhálózat, azt kellene valahogyan rákötni és máris jobb! Olyan antennák vannak, amikről, akár 10 Km-re is rá lehet csatlakozni, nem kell ide 3, vagy 4G acces point. Itt, még a puszta kellős közepén is lehet térerő, ha úgy oldják meg. Diszkréten is kivitelezhető, ha egy oszlopban el tudják rejteni. Ezen, még a távdiagnosztika is végrehajtható is lenne, persze csak akkor, ha kellő biztonsággal csinálják - nem akarom azt, hogy a vonat, maga rá legyen kötve a világhálóra, bár az adatokat, azon keresztül is tudja küldeni, ha valami védelmet használnak.
  • togateam
    #12
    Én Budapest Esztergom vonalon szoktam járni, féltávon van a Pázmány egyetem, a vonaton kb 1000 diák..Mire is lesz elég ez a 7,2 mbps? :)
    Persze jó dolog hogy van,szó ne essék.
    Szóval én inkább maradok a havi 900 forintos netemnél. Mert valóban annyi és a sebesség korlátozás után is használható a mobilon,nem torremtre kell hanem információért.És különben sem tudom megállapítani hogy a telefon lassú vagy a net,de a másfél órás úton( 53km 1 óra 40 perc) nem számít,nem sietek sehova közben :)
  • teddybear
    #11
    Hát ami azt illeti, az a buzilila festést mellőzni tudnám a vagonról. Ronda, na.

    Különben meg a sávszélesség, illetve az userszám korlátozva van. Ezen felül tartalomszűrés is van, az egyik "illetékes" azt nyilatkozta, hogy sem szexoldalt nem lehet nézni, sem letöltéseket végezni. Hogy ezen kívül még mit nem lehet elérni, az majd kiderül.
  • jackoneill90
    #10
    A keletibe van zárt váróterem ahol fűtenek is? Oda tartok ezért kérdem.
  • torcipepe
    #9
    erről az a vicc jut eszembe, mikor közbeszerzést hirdetnek és 3 jelentkező van. pista azt mondja, hogy 1 milláért megoldja, jóska 2-ért, géza 3-ért. mikor megkérdezik gézát, hogy miért ilyen sok, csak annyit válaszol: 1 magának, 1 nekem, 1-ért pedig megcsináltatjuk pistával.
    más hírforrások ugyanis 1 milliárdos szerződésről beszélnek. ha ezt leosztjuk 800 kocsira, akkor 1,25 millió Ft/kocsi áron szereli be saját magának a máv. számoljunk csak, 20 ezerért olyan eszközt veszel, hogy megszólal. 800 darabnál már a gyártót is meg lehet győzni arról, hogy a nekünk megfelelő rom-mal szállítsa őket. beszerelési költség max 10000 Ft/db anyaggal és munkadíjjal. a t-mobile 10eFt/hó áron 30mbitps internetet ad 60gb adatmennyiséggel = 120000Ft/év. még a negyed millió forintot sem éri el a költség kisker árakkal számolva. hova megy akkor 1 milla kocsinként?
  • FoodLFG
    #8
    A Keletiben még mindig húgyszag van.

    (azzal is kéne már valamit kezdeni)
  • Jakuza1
    #7
    Meg szerencse, hogy ilyen draga vasuti jegyeknel ez belefer.
    Mar szinte dragabb mint az auto, mikozben pont az olcsosag volt a vasut lenyege.
  • Tetsuo
    #6
    Erdekes,hogy a hozzaszolasok egytol egyig negativak. Azert, mert van wifi.
    Amikor nem volt, akkor azert.

    2 eve otthon, Budapest - Gyor buszjaraton utaztam, azon volt wifi, Gyor - Sopron vonaton is, igaz az GYSEV. A mobil internet lefedettsege is jobb Magyarorszagon, mint Angliaban. Az internet sebessege, szabadsaga is jobb otthon, altalaban.
  • Vidra52
    #5
    Engem nem érint, de ahogy a volánnál, úgy majd a máv-nál is emelni fogják a tarifát az extra szolgáltatások miatt.
  • sanyicks
    #4
    "Most, amikor mar 900 forint egy honapra a letoltesi korlat nelkuli mobil internet" nincs ilyen.
  • Ferrer
    #3
    Már épp ideje volt ennyi pénzért adni is valamit. Nem járok sűrűn vonattal, de kb. 1 éve, amikor voltam IC-n helyjeggyel, csodálkoztam is, hogyhogy nincs wifi.
  • akyyy
    #2
    semmit nem ér, ha első osztályon van csak. ingyen mi? jah na persze :D

    szép dolog leirni hogy a budapest-nyugati-->keleti vonalon (vagy fordiva) mennek ezek a wifis vonatok, jah de szinte soha nem volt rajta wifi :) persze elvirán azt irja van.

    illetve müködöképes konektor is kéne akkor már.
  • kvp
    #1
    Most, amikor mar 900 forint egy honapra a letoltesi korlat nelkuli mobil internet, akkor nem olyan hasznos az, hogy ezt egy wifi router-en at is el lehet erni, bar akinek nincs internet elofizetese, annak akar jo is lehet. Mindenki mas meg hasznalhatja a netet barhol, meg a pesti metroban is van terero. (igen az alagutban is)