28
  • Tetsuo
    #28
    Raadasul csak szakaszok vannak, ahol lehet hajtani (Nemetorszagban), mert sok helyen korlatozzak a sebesseget karbantartas stb. miatt.
    Tehat az elvileg no limit, az valojaban csupan: neha-neha ki lehet hajtani a verdat.
  • Yv@n
    #27
    "Akinek nem tetszik, hogy neha autopalyan a belso savban is csak 80 az esszeru maximum, az jarjon olyan jarmuvel, ahol nagyobbak a kovetesi tavolsagok, mondjuk vonattal."
    Látom is magam előtt a kígyózó sorokat az autópálya matricáért, hogy aztán az emberek 80-al szüttyöghessenek a belső sávban. :)

    "Szoval vagy mindenki betartja a szabalyokat, vagy az autok utasai elobb-utobb meglincselik azt aki megszegte az egyiket es emiatt megallt az egesz autopalya."

    Ja... nyilván nem az automata autós "lerobbant" csákót borítják be a verdájával együtt az árokba, hogy aztán padlógázzal eldöngessenek a helyszínről. :D



    Valaki említette, hogy németeknél a pályán nincs limit. Ez ott úgy néz ki emlékeim szerint, hogy ajánlott max sebesség van, viszont ha afelett csattansz, akkor a biztosító csak meglegyinti a vállát, fizethetsz mint a kisangyal.
  • duke
    #26
    "Hótegyszerű: túl kell élni még úgy tíz évet és jönnek a magukat vezető autók, közlekedésből ki lesz iktatva a sokat hibázó ember."

    En is azt remelem, hogy hamarosan vege lesz az ember vezette jarmuvek korszakanak, es megszunik az utcai amokfutas. Vege lesz annak, hogy az emberek eletuk minden nyomorat, flusztraltsagat, egy masfel tonnas femdoboz vedelmeben probaljak megtorolni a vilagon. Meg hogy, az onbizalomhianyukat, kisebbrendusegu komplexusukat, loerokkel akarjak kompenzalni, mert az autozas nagyreszt ma mar errol szol.
    Nagyon remelem, hogy a jovo autoiban, a veszleallito gombon kivul, mar semmilyen vezetest befolyasolo kezelo szerv nem lesz.
  • kvp
    #25
    A maximalis sebesseget minden uton ugy kell meghatarozni, hogy az auto meg kepes legyen megallni ha valami akadalyozza a haladasat. Varosban ez azt jelenti, hogy meg kell tudni allni ha valaki az emberi reakcioidon kivul belep a kocsi ele. Ehhez 20-40-nel nagyobb sebesseget nem nagyon lehet hasznalni. Autopalyan a maximalis sebesseg az elottunk talalhato legkozelebbi mozgo autotol fugg, tehat ha van egy 60-al mozgo kamion, akkor azt nem jo otlet 120-al vagy tobbel megelozni, hanem a fent emlitett +20-40 az elfogadhato, azaz kulso savban 60-al halado auto mellett a belso savnak is erdemes lelassitania 80-100 kozze, igy ha barmi gond van (pl. hirtelen atsodrodik az auto a belsobe), akkor sincs baleset. Ez azt jelenti, hogy ahol a kresz szerint lehet gyorsabban menni, ott sem mindig biztonsagos. Az idojaras ezt az engedelyezett erteket tovabb csokkenti. Egyebkent a fentiek a kresz-ben is benne vannak, de csak ajanlaskent. (a jozan paraszti eszre szamitva) Akinek nem tetszik, hogy neha autopalyan a belso savban is csak 80 az esszeru maximum, az jarjon olyan jarmuvel, ahol nagyobbak a kovetesi tavolsagok, mondjuk vonattal.

    A jo hir, hogy az automata autok ezeket be fogjak tartani, tehat egy automata jarmu akkor is csak +20-al fog elozni egy 60-al meno teherautot, ha kozben 200 a folso hatar. Tovabba akkor sem fogjak atlepni a sebesseghatart, ha 30 cenire koveti oket egy masik jarmu, inkabb elakadasjelzovel szepen lassan lassitva megallnak. (a szamitogep szamara inkabb vallalhato egy +5 km/oras lassu rafutasos utkozes mint 100-al menni 50-es tablanal) Egy ido utan valoszinuleg megszokjak a hagyomanyos autot vezeto emberek, hogy automata autok kornyeken mindent be kell tartani, kulonben meg kell varni, amig a szervizesek ujrainditjak az elottunk biztonsagi okokbol elekadasjelzovel megallt autot. Szoval vagy mindenki betartja a szabalyokat (azokat is amik nincsennek is a kreszben leirva, csak a programozok hataroztak meg oket), vagy az autok utasai elobb-utobb meglincselik azt aki megszegte az egyiket es emiatt megallt az egesz autopalya. Egyebkent ha az irott es iratlan szabalyokat mindenki betartana, akkor nem is nagyon lenne szukseg automata autokra, persze az emberek egyszeruen keptelenek olyan pontosan vezetni, mint egy szoftver.

    http://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M
  • M2 #24
    Én például attól a Matizos nagypapitól is elvettem volna a jogsiját, aki állandó 70 km/h-val haladt a falvakban és azok között is.

    Elsőre nem hittem el, mikor visszaelőzött, aztán eljátszottuk még kétszer, később inkább jobban odaléptem lakott területen kívül, csak hogy lerázzam. Noooormális!?
  • M2 #23
    Hótegyszerű: túl kell élni még úgy tíz évet és jönnek a magukat vezető autók, közlekedésből ki lesz iktatva a sokat hibázó ember.
  • Ender Wiggin #22
    javaslom, hogy 300E-ről induljon, aki telefonos segítséget kér vezetés közben.
  • wednes
    #21
    Nem akarom félreérteni, de ugye most autópályáról beszélsz, korlátozás mentességről?
    Mert ez a 2 falu között inkább sima főutak vannak, szembe forgalommal. Aki ott repeszt 200-al, az egyszerűen agyon kell lőni. Németországba is keresztet vethet magára az aki normál országúton és lakott területen száguldozik.

    Autópályán tőlem lehetne magasabb a sebesség korlátozás (én úgyis mindig jobbra tartok, mellettem mehet aki akar) bár korlátlan ebbe az országba bevezetni nem biztos, hogy jó ötlet. A főúton lévő előzgetős és majd a szembejövő úgyis rálép a fékre és az úgysincs ott a kanyarba senki vezetési stílustól tartok inkább.
  • syn7h37ic
    #20
    Ez pontosan így igaz.
  • Khelben
    #19
    Az objektív felelősség eléggé visszafogta a bmw-s meg audis (jaj,az általánosítás) csókákat is, elég csak megnézni a baleseti statisztikát, mióta bevezették, hogy nem lehet kibújni a büntetés alól. Kicsit visszavett mindenki és egyből feleannyian halnak meg az utakon.
    A magyar közlekedési morálhoz meg néha a 130 is sok az autópályán, nem hogy 200 meg korlátozás nélkül.
  • subertus
    #18
    Az enyém 140nél eszik 4.7 litert és eladó!
    Miért félsz annyira a korlátozatlan sebességektől? Miért hiszed azt, h 200ról nem lehet fékezni?
    Szerinted ha egy szakaszon két falu között megengednék a 200at táblával , akkor ott megnőne a balesetek száma?
    A BMW-s csóka, vagy az Audis igy is ugy is 200zal megy és ha nem őrültködik, akkor nem is okoz több balesetet, mint az 1.3as Suzukis.
    Arról nem beszélve, h ott van a kocsijában a legmodernebb lézerhárító.
    Még korlátozzunk, még büntessünk? A célod ezzel nem éred el. EgyX majd a ravasz táblához beáll a ravasz rendőr és egy apró figyelmetlenség és téged lőnek le a trafival, akkor majd megérted miről beszélek,
    ja és a magyar jóindulat:
    -Németbe 5X volt dolgom rendőrökkel, főleg ellenőrzés de volt h nem égett lámpa semmi büntetés
    -Itthon kb 15 félreállításból 6 alkalommal büntetés, nameg a ravasztrafi 7X lőtt le különféle helyeken
    Csak reménykedek, h a pénzemből kátyúznak majd egyszer végre
  • wednes
    #17
    És még valami. :D
    Tény, hogy Németországba nincs sebesség korlátozás sztrádán, de ha te belerohansz egy előtted 130-al haladó autóba a belső sávon az a TE hibád és meg is büntetnek érte.
  • wednes
    #16
    Jah igen. Abban igazad van, hogy mérhetnének máshol, nemcsak a 40-es helyeken. Simán kint az országúton, a kanyarokba, előzni tilos helyeken. Mert attól az agyam eldobom, mikor nem belátható kanyarba megye előzni a delikvens.
  • wednes
    #15
    "Itt írta vki, h a tötymörgésért is büntetnek, hát én még nem hallottam ilyen esetről, sajna."

    Én írtam és van ilyen. Tény, hogy ritka mert az emberek többsége inkább gyorsabban megy mint lassabban. Autópályán 60km/h, ha nincs akadályozó tényező, pl erős forgalom. De sokszor érzik az emberek a 100-al haladót előttük úgy, mintha csak 50-el menne. A sebesség érzet és a valós sebesség az nem mindig egyezik.
    Igen én is érzem ha lakott területre behajtok és 100-ról lassítok vissza 50-re mintha nem is haladnék a 40-es tábla meg már hátra felé megyek inkább. De ez csak a hirtelen érzet, ami a változás miatt van.

    A 30-as tábla sok helyen marhaság, nem is erre gondoltam, csak te írtad a gyorshajtás büntetésének felhagyásáról. Lehet nem arra gondoltál, hogy országúton is mindenki mehet annyival amennyivel akar, de ez volt kiolvasható.

    Magam részéről feleslegesnek tartom a gyorshajtást, főleg a költségek miatt. Autópályán haladok 120-al, egy 100km-es távolt megteszek 50 perc alatt. 140-nél lement 42 percre. Cserébe 7 literről felment 10-11-re a fogyasztás, a 8 perc 1200-1400Ft-ba kerül.
    Nem szoktam szüttyögni se, a megengedett legnagyobb közelébe szoktam autózni. De nem egyszer fordul elő, hogy országúton haladtam 90-100-al, de már tolna le az útról a mögöttem jövő a 30 centis követési távolságával. És biztos szidja az összes felmenőmet, hogy mit piszmorgok itt előtte.
  • subertus
    #14
    Nem, nem érted, van értelme a korlátozásoknak, de ahol kinn vannak a vicc 30as táblák, a pálya vége előtt 2 km-errel a vicc 60as tábla, meg nem tudom télleg közlekedsz-e autóval, hogy nem látsz ieneket és meg vagy elégedve az erre kirótt szankciókkal, talán még emelnéd is a tételeket, hogy érzed?
    Németországban mész 180nal a pályán, látod jön a BMW a Porsche illedelmesen félreállsz az útjából, úgy 250nel hajtanak biztonsággal. Nagyságrendekkel jobb pálya az M6-os, mehetsz 130cal :D.
    Itt írta vki, h a tötymörgésért is büntetnek, hát én még nem hallottam ilyen esetről, sajna.
    Ha valaki rendőr, kamerázós esetleg olvassa a fórumot, mesélje már el mennyi büntetést szórnak ki a jónépre pár óra alatt, kiváncsi vagyok hány millió
    Nem törölném el a korlátozásokat, de alaposan felülvizsgálnám, és sok helyen csak ajánlanám a sebességet, na osszatok :D
  • montyx
    #13
    Az autóvezetés veszélyes üzem, és sok ember ezt nem bírja felfogni.
    A veszélyes mivolta 3 dologból következik az adott körülményeket leszámítva, pl. időjárás, napszak, etc.

    1. Minden birka kaphat jogsit, aminek az alkalmasságiát sose vizsgálják felül. Én egyszerűen nem adnék jogsit annak, aki a 8 általánost képtelen elvégzni. Ill. bizonyos kor felett gyakori vizsgákhoz kötném. Esetleg limitálnám az útszakaszokat, és a vezethető járművek teljesítményét és méretét bizonyos életkor alatt és felett.

    2. Önkormányzati és politikai hatások. Rossz minőségű utak, rendőrség pénzbehajtó szerepe, kintfelejtett táblák, túlszabalyzott KRESZ és a már általatok emlegetett értelmetlen szabályok...

    3. Közlekedési kultúra teljes hiánya. A gyalogos, aki szakadó esőben éjszaka rohangál keresztbe az autók előtt, a biciklis, aki átmegy a piroson és beszáguld a gyalogosok közé, meg a kocsik elé, a cikázó robogós, aki felmegy a járdára, illetve persze a sok gyökér az autójával, aki telefonál, jobbra sávból egyenesen megy, 70nel megy a pályán a belső sávban, kibassza a vészjelzőt, majd otthagyja a kocsit ...

    Ezek nélkül is veszélyes üzem lenne, de ezek még tetézik a bajokat.
  • wednes
    #12
    Ez nagy tévedés. Azért mert SMS írás közben is megy előre az autó, hogy az utat nem figyeli a vezető az nem egyenlő azzal, hogy biztonságosan és baleset elkerülően vezet. De ha ilyenkor történne valami teljesen váratlan akkor a főnököd is nézne, mint hal a szatyorba. Azért mert az esetek 99,5%-ában nem történik SEMMI váratlan helyzet, nem azt jelenti, hogy elég a fél figyelem. A teljes figyelemre azért van mindig szükség, hogy a (talán soha be nem következő) váratlan események se tragédiával végződjenek. Nagyon sokszor úgy érezzük elég a fél figyelem is. Nem azt jelenti, hogy ilyenkor baleset fog törtnéni csak megnő rá az esély. Az egész vezetés egy "szerencsejáték" és a magatartás és a környezet pedig a kockázatosabb tételek kombinációja. Autópályára felhajtani a szembe forgalomnak részegen, már elég kockázatos "játszma".

    Lehet próbálkozni és a vezetők belátására, józan eszére hagyatkozni. De itt is érvényesül a birka tömeg szindróma. Szabályozás és büntetés nélkül anarchia lenne. Ne büntessék a gyorshajtást? Magyarán töröljenek el minden sebesség korlátozást? Ezt csak viccből mondhattad. Ezek után nem hinném, hogy ki mernél menni az utakra.

    Nagy harc volt a biztonsági öv kötelező bevezetésénél is régen. Hatalmas ellenállás volt, a szabadság ellensége, korlátozza az embereket az akaratukban, az "értelmes" belátásukban, mozgásukban, gyak = diktátori korlátozás. Volt mindenféle oktató, felvilágosító műsorok TV-ben stb. Szart nem értek. Az úgy elkezdték büntetni nyugaton a nem használatát, csak csak erre razziázott a rendőrség. A halálesetek egyből csökkentek, mert a kisebb karamboloknál már nem haltak vagy nyomorodtak meg az emberek. De ezt is "sajnos" csak birka büntetéssel és szabályzással érték el.
  • syn7h37ic
    #11
    A kihangosító ugyanolyan veszélyes, mint a kézben tartott mobil. Végeztek ezzel is kutatásokat, és érdekes módon arra jutottak, hogy a sofőr, ha a mellette ülővel beszélget, az egyáltalán nem, vagy minimális szinten csökkenti a vezetésre fordított figyelmet, míg a kihangosítóval használt mobil kb. ugyanannyira vonja el a figyelmét, mint a kézben tartott. Ez valószínűleg pszichikai okokkal magyarázható.

    Szerintem pedig a balesetek 100%-át a közlekedők okozzák...
  • subertus
    #10
    Hát elárulom nekem volt egy főnököm, aki elképesztően sok dolgot tudott csinálni egyszerre, vezetés közben telefon, papírra ír, vált és befordul, kéz láb minden mozog. Ez nála mindennapos dolog.
    !!! Én tudom, h erre nem vagyok képes, ezért nem próbálom meg. !!!
    Ezt kell tudatosítani annak, aki fontoskodni, vagánykodni, sznobkodni akar (és ezek okoznak balesetet).
    Azt, hogy űű büntessük aki telefonál, aki cigizik, aki gyorsan hajt... naggyon NEM támogatom.
    Többek közt ilyen megfontolásból kell áthajtanom 1 km hosszú majd 10 méter széles teljesen belátható útszakaszokon 30cal !!! és ha összegzem ezért kellett már majd 200ezer FT büntetéseket befizetnem, miközben baleseteket elkerülő a magatartásom, szóval én a jelenlegi BÜNTETÉSEK és KORLÁTOZÁSOK ellen vagyok!!!
    Amikor beszállsz az autóba, gondolj arra h bármikor kijöhetnek veled szembe és tehetetlen leszel, tehát ne szállj kocsiba ha nem muszáj, a hülyék mindig ott lesznek az utakon.
    Álmom, h egyszer nagysebességű sokfelé elérhető "tömegközlekedést" vehessek igénybe, rögtön eladom az autót
  • duke
    #9
    Rohadt egyszeru a megoldas, buntetni kene az ilyen feloletlen, gatlastalan magatartast. Es nem szar penzbuntetessel, mert az mindeki kirohogi. Magyarorszagon is leszarjak, hat meg a gazdagabb orszagokban. Igazi buntetes kene, auto elkobzas, vagy a jogositvanyt honapokra evekre elvenni. Illetve letoltendo bortont, foghazat adni, a kirivo esetekben. Ez talan hasznalna, es az annyagi korulmenyektol fuggetlenul, gazdagot szegenyet egyforman erintene.
  • Klon
    #8
    hogy is van ez?

    "A kutatók megállapították, hogy a mobiltelefonálási tilalom bevezetése után gyakorlatilag alig változtak a statisztikák. " -idézet, egy korábbi SG-s cikkből.

    LINK
  • wednes
    #7
    De attól még közrejátszik a gyorshajtás is a legtöbb baleset bekövetkeztében ezt kár szépíteni. Sokan szeretnek repeszteni. Én is ismerek olyanokat, akik már attól agyvérzést kapnak, ha előttük országúton 100-al halad egy autó (90-es megengedett mellett). És már jön a felháborodás, hogy "mit szüttyög ez előttem!"

    Ez a belső sávba megy 80-al ezt úgy mondjátok, mintha naponta 10 baleset történne emiatt autópályákon (mert ugye ez csak autópályán lehetséges). És elárulom ezt is büntetik, mert van megengedett legkisebb sebesség is.

    De az igaz, hogy sok minden más is közrejátszik evés, ivás, smink. Volt olyan, hogy egy teherautó sofőr vezetés közbe, telefonált és szotyizott mellé. Ami még nagyon veszélyes az a kialvatlanság. Ha valaki nagyon kimerült és álmos az kb a full részeg kategóriával ér fel. Na ezt viszont nem büntetik, nem tudják mérni.
  • sg1oneill
    #6
    GAUGE: Megfogalmazni sem lehetett volna szebben! Nem a gyorshajtas, hanem a vezetni nem tudo barmok! Sajnos uzlet az oktatas is mar. Igaz en nem Magyarban elek, de itt is ez van, nalunk. Gyorshajtas, telefonalas, ov. Ezert veszik a fejedet! De a kocsog aki a belso savban szarakodik, meg had ne soroljam… az ku…ra rendben van!

    Es igen a DOHANYZAS, vagy eszem iszom akar… azt lehet…. az nem butetendo… hat ugyan ugy buntetnem!
    Ha jol tudom Szlovakiaban nem lehet enni inni vezetes kozben. De fogadnak, ott is lehet dohanyozni.

    Nem ertem en ezt a vilagot, de a torvenyhozok meg az emberek kozul is jo nehanynak nem kellene szennyezni a jelenletevel ezt a bolygot…. meg masokat megolni!
    Na errol pont ennyit!
  • Petka
    #5
    Manapság már nem újdonság a bluetooth kihangosító az új autóknál még a legolcsóbb kategóriában sem. Valószínűleg presztízs veszteséget okoz, ha valaki azt használja ahelyett, hogy a jobb kezében bal füléhez tartva a telefont bal kézzel vált...
  • IMYke2.0.0.0
    #4
    Hogy mások lássák: nem csak dög nagy Mercedesre. hanem még iPhone 5-re is "fussa" az illetőnek - amivel annyira menő, hogy még félkézzel is tud 140-el tépni ott, ahol 50 km/h a limit...
  • Gauge
    #3
    Én még azt figyeltem meg, hogy nagy drága autókban egyszerűen nincs kihangosító, vagy csak nem használják. Ez miért van?
  • Wittgen
    #2
    Engem pl az felettébb idegesít, hogy a telefonnal rendelkezők többsége (főleg a nők), amint autóba ülnek, még el sem indulnak, de máris hívnak valakit, mintha nem tudnának úgy telefonálni, hogy az autó álló helyzetben parkol, stb.

    miért nem lehet kibírni azt az 1-2 percet az indulással, ha már annyira telefonálnia kell?

    Én pl menet közben lehízódok és megállok, ha nem kihangosítót használok, és úgy telefonálok. Sehova sem olyan fontos rohanni, hogy 1-2 perccel ne tartson tovább az út.
  • Gauge
    #1
    Nem a gyorshajtók okoznak balesetet, hanem a vezetésre alkalmatlan barmok (ilyen pl. mikor 80-nal bejön a belső sávba előzni úgy, hogy jön mögötte 130-cal a delikvens), akik egyszerűen sem az autót nem érzik, sem a veszélyhelyzetet nem képesek felmérni. A balesetekkor csak azt nézik, hogy gyorsan ment-e az illető, azt nem hogy mi volt a baleset valódi oka.

    Ugyanakkor azt gondolom, hogy ha telefonálni nem szabad, akkor cigizni se lehessen már.