9
  • asgh
    #9
    Ez egy baromság. Kb. 20 éve léteznek forgatókönyvíró szoftverek is és még soha, egyetlen sikeres filmet sem írtak velük.
    A zene nem illusztrálja a képet, hanem szerves egységet alkot vele. Sőt, néha pont az adja a jelenet feszültségét vagy éppen humorát, hogy hangulatilag eltér a zene a képtől.
    Ahol esetleg értelme lehet egy ilyen szoftvernek, az az oktató, dokumentum, referencia, stb. filmek, ahol néha szükség van hangulati aláfestésre. Ilyen célra már most is zenetárokból vásárolt konzerv zenéket használnak, amik végteleníthetők, hogy akár egy 10-20 perces monoton képsor alá is be lehessen szerkeszteni.
  • zalkad
    #8
    Teljesen mindegy, mit használnak. Az elmúlt évtizedekben alig hallottam egy normális, egyedi filmzenét. Ugyanazok a sémák, klisék ismétlődnek mindenhol.
    A filmzenék a hangeffektek szintjén vannak már lassan, olyan mintha ugyanazt a fékcsikorgást hallanád két különböző filmben. Vagy ajtócsapódást.

    Még egy Terminátornak vagy egy Rambonak is olyan zenéje volt, ami teljesen egyedi. Vagy akármelyik most már B kategóriásnak számító mozinak.

    Ennio Morricone, Vladimir Cosma... forognak a sírjukban, pedig még meg sem haltak.

    Még talán Tarantino, aki igényesen válogatja meg a zenéket filmjeihez (állítólag a saját gyűjteményéből), bár egyik sem kimondottan a filmhez készül... asszem.
  • GaborT28
    #7
    John Williams ajánlásával
  • mousee
    #6
    Ez a szoftver már régóta létezik, ezzel csinálják az összes hiperszuper nagy durranás pop "slágert" is, nem? :)

    Félelmetes, hogy egyre kevesebb a művész, egyre több az előadó, és egyre inkább ipar a zene :(
  • coolbboy83
    #5
    Ez egy kicsit fura...bullshit jellegű... honnan tudja, hogy mit képzelek el egy adott dologhoz az éppen előttem lévő zongora 97 billentyűjén ? Ez nem fogja a zeneszerzést leváltani, max olcsó hulladék sorozatok alá....
  • Archenemy
    #4
    "Az elkészült zene után kinek kell jogdíjat fizetni? A programnak, a program írójának, vagy annak aki használja és megadja a kezdő paramétereket? "

    Aki megvette/használja gondolom. Ha összeraksz valamit 3ds max-szal, és eladod, akkor is neked fizetnek, nem az Autodesknek.

    Bár az is igaz, hogy van másmilyen licenszre példa, unreal engine pl, ha azzal raksz össze egy játékot, és a játékot eladod, akkor a bevételből valamennyi százalék kell nekik.
  • kvp
    #3
    "Az elkészült zene után kinek kell jogdíjat fizetni? A programnak, a program írójának, vagy annak aki használja és megadja a kezdő paramétereket?"

    Ez a szoftver es az elkeszult zene licenszetol fugg, valoszinuleg a szoftverert a vasarlaskor kell, ezutan a vele keszult zenek mar a keszito tulajdonaba kerulnek.

    "Illetve perelhet-e az akinek a zenéjét az alkalmazás referenciaként használta?"

    Igen, ha nincs ervenyes licensz szerzodes a program keszitoje es a referencia jogtulajdonosa kozott. Tovabba perelheto mindenki aki a szoftverrel keszit zenet es felismerheto benne barmilyen hasonlosag a minta adatbazissal.

    Egyebkent meg a cselekmeny esemenyeihez illo zenei effektusok mar a dune 2-es jatekban is voltak sok sok eve, ott a meglevo track-eket keverte at egymasba a harci es bekes cselekmenyek fuggvenyeben. A kezzel szerzett muvekben visszatero motivumok pedig nem egy kozos zenei adatbaisbol jonnek, hanem attol a kb. egy tucat sikeres hollywood-i zeneszerzotol, akik a fenti kasszasikerek zeneit szereztek.

    Mindezek mellett lehet olcsobb kifizetni a licenszeket, mint felberelni egy valodi zeneszerzot.
  • Shaenis
    #2
    nem lesznek-e majd tök egyforma filmzenék, ha véletlenül azonos vagy hasonló paraméterrel generálják?
  • MutenRoshi
    #1
    Az elkészült zene után kinek kell jogdíjat fizetni? A programnak, a program írójának, vagy annak aki használja és megadja a kezdő paramétereket?
    Illetve perelhet-e az akinek a zenéjét az alkalmazás referenciaként használta?