17
-
blessyou #17 wikipédia:
Dark Fantasy: Fantasy horror elemekkel vegyítve, illetve lazább kategorizálás szerint a sötétebb, negatív hangvételű fantasy műfajok is ide tartoznak.
Ebben az értelemben használtam a dark fantasy irányzatot. Illetve az én terminológiámban a heroic fantasy a high fantasy egyik válfaja (hasonlóan a linkelt wikipédia szócikkhez).
Egyébként nem a műfaji besoroláson van a hangsúly -- az legalább annyira következetlen az egész fantasy-ban, mint a metálban --, hanem a koherencia hiánya. Van nem kevés példa a különböző zsánerek jól sikerült ötvözésére, de a Dragon Age: Origins esetében eléggé botladozik a dolog.
A játék hangulati felütése eléggé darkos: literszám fröcsög a vér, naturalisztikus halál, horrorisztikus ellenfelek (a broodmotheres résztől máig kiráz a hideg). Ehhez még az esetek többségében archetípusok helyett realizmusra törekvő jellemábrázolás, emberi problémák hangsúlya, a pszichikum sötét oldalának analitikus megközelítése (legszembetűnőbb a démonokon keresztül).
A másik oldalról viszont lejátszódik egy világméretű konfliktus egy gonosz, természetfeletti hatalom ellenében, akinek a céljai és természete viszont szinte teljesen rejtve marad előttünk. Ez elfogadható is lenne, ha a történet abszolútumokban gondolkodna, de nehezen fér bele a problémák analitikus megközelítésébe. A felvezetésben megismerkedünk a világ gondjaival és, hogy azok hogyan gyökereznek a gyarló halandó természetben: hogyan válik egy hős a népének példaképéből egy emberségéből kivetkőzött, vérszomjas törtetővé (Branka), mibe hajszolhatja egy elkeseredett nép vezetőjét az állandó faji atrocitások (Zathrian), mitől lesz egy szabadsághős saját királyának árulója (Loghain) stb, meddig mehetünk el az ártatlanok védelme nevében azokkal szemben, akik veszélyességükről még csak nem is tehetnek (Circle).
És akkor a végén nem tudunk meg semmit, hogy igazából a darkspawnok, illetve a vezetőjüknek miért is teszik azt, amit tesznek. A történet egyszerűen letudja annyival, hogy mert ők ilyen nagyon gonoszok, és kész. Az egész nem sokban különbözik egy tudattalan természeti csapástól, egy teljesen esetleges katasztrófa, nem tudhatóba be semmilyen hibának, és nem tanít meg semmire.
Egyébként a darkspawnok ügyét szerencsére sikerült nagyban árnyalni az Architect figurájával, ennek külön örültem, és úgy néz ki, hogy azért van mögöttük koncepció. De ettől függetlenül az Origins története ebben a formában még mindig sutácska. Nem mondom, hogy az Origins rossz lenne, vagy hogy rossz lenne a története, szerintem egyébként nagyon jó játék, csak olykor botladozik, és eléggé rossz időzítéssel. -
cateran #16 Kozelito ertekben sem volt sehol sem 1 dark fantasyhez, sem pedig high fantasyhez az 1. resz. Nem tudom mivel jatszottal, de orditott az egeszrol, hogy heric fantasy.(amugy Highban is lehetnek dramai es/vagy tragikus dolgok, nem attol lesz vmi high vagy dark, jo pelda ra David Gemmeltol az Arnyjaro sorozat, ami -bar elegge sotet tonusu-, megis heroic) -
blessyou #15 A második rész történetre határozottan erősebb volt, mint az első. Az elsővel szerintem az volt a legnagyobb baj, hogy nem tudta eldönteni, high vagy dark fantasy-t akar-e elmesélni. A dark fantasy-s díszletre abszolút nem illett a világmegmentősdi/ultimate evil fő cselekményszál. A melléktörténetek kifejezetten tetszettek, főleg az árnyalt jellemek benne (a törpe hősnő, az elfek örzője és természetesen Loghain mac Tir tragikus karaktere), ezek mellett a darkspawn fenyegetés teljesen egydimenzióssá sikkadt, mindenféle mélység nélkül.
Ebben határozottan előrelépés volt a DAII, az összes fő karakter és szembenálló érthető, emberi motivációkkal, erényekkel és hibákkal bírt, az alap konfliktusok is -- nagyon helyesen -- megmaradtak ennél. Igen, a játékmenet határozottan visszalépés volt, és az szerintem sem nézhető el, és emiatt nem érhetett fel a második rész az elsőhöz. De jó volna, ha az alaptémában a második részt követné.
Ettől egyébként tartok, hogy az EA/BW megint a rossz oldalán fogja majd fel a tiltakozást, és a Mass Effect 3-hoz hasonlóan megint félreértik, mi is az, ami nem tetszett a közönségnek. Márpedig a játékosok nem egy DA: Origins 2-t akarnak (csak sajnos elég nagy részük ezt nem tudja, mert a DAII-t élből elveti), és nem lenne jó az Origins hibáiba újból beleesni. Ezért is fogadtam kétkedve, amikor említették, hogy vmi démoninvázió lesz a háttérsztori. Bizakodom, hogy nem rontják el. Az a fajta sutaság, amit a BW/EA a DAII-t és a ME3-t követő tiltakozás után művelt, sajnos további kétségekre ad okot az iránt, hogy vajon akarnak-e ezek még mást a $-on kívül, vagy lassan a szerepjátékok is a FIFA, a C&C, a Sims, és a NFS játékok tucat-gyártósorán végzik.
Jó volna, ha az EA-nak eszébe jutna, mit is jelent a nevében a második szó. -
TommyGun #14 Reméljünk inkább az Originsre fog hasonlítani. a Második rész elég fostalicska lett az első fényében. -
#13 Hát, sajnos. -
#12 Fizess tinó, máris lesz szerkesztés funkció :D -
BalMat #11 Majd megjelenés után pár hónappal megnézem, mit tud a játék. Soha többé nem veszek blindre EA/BW játékot! -
Szefmester #10 Ha a "fejlődés" akkora lesz mint az első és második rész között volt akkor a játék így fog kinézni:
intro - karakterválasztás - ismerkedés az irányítással - drámai video - bossfight - (a) megölöd, (b) megkegyelmezel - ending video a vagy b a bossfightól függően.
Mindezt egy könnyed délutánba sűrítve QTE-vel megbolondítva, opcionálisan választható very easy bugyuta fokozottal, ahol a játék egy kattintást igényel... -
Fbn Lx #9 remélem a 2. része vonalán haladnak tovább. a végjátéka eléggé felcsigázott, hogy na ebből mit hoznak ki, a kredicc alatt pedig elélveztem
az origins csak szárnypróbálgatás volt, egy n+1. neverwinter nights-klón, remélem annyiban is marad -
hurkaur #8 +1 -
#7 Nem hentelde coop-ra gondolok, hanem olyasmire, mint anno a Neverwitner Nights-ban volt. Megállítható idővel, összetett feladatokkal szerintem jó móka lenne. -
#6 Mi a francnak kell ebbe Co-op mód? -
#5 :DDD
Co-op módot kérünk, és origins alapokat. Must-have játék lenne. -
Eriongtk #4 De legalább a változatos pályák kárpótoltak érte... -
Svlad Cjelli #3 Kotakun mar egy oraja kint van. Tibi biztos ranezett gyorsan.
Amugy a Dragon Age 2 egy tragedia volt, mind sztori, mind jatekmenet. -
#2 * + miatt
[néha komolyan hiányzik a szerkesztés funkció] -
#1 Most hol vannak a hír késedelmek sírók?