16
  • who am I 7
    #16
    Egyébként ja :D:D:D:D:D:D:D max a acapellához kell egy süketszoba azt cső.A kiadók lehúzhatják magukat így már..amelyik csapat meg arra ácsingózik, na inkább menjenek dolgozni.
  • who am I 7
    #15
    "Pretorian
    Egy kezdő, feltörekvő zenekar sejtheted meddig tudná finanszírozni mindezt. "

    Vagy elmennek dolgozni...hogy valami hasznuk is legyen.
  • lammaer
    #14
    "őre" - óra :)
  • lammaer
    #13
    Kereslet-kínálat törvénye itt is érvényesülhetne.... ha a stúdiókban van üres őre, esetleg éppenséggel kong az ürességtől mert a kiadók bekrepáltak és nem fizetik a horror árakat, akkor biztos vagyok benne hogy az az 1000 dollár lehetne olcsóbb is... :)
  • JL666
    #12
    Igen, de sokat számít, hogy milyen a hely, meg ki van a keverő pult mögött, meg mennyire ismeri mit kever...
  • NEXUS6
    #11
    Szal csak azt mondom, mindenki gyerünk járjon koncertre, mert abból a zenekarnak is közvetlen bevétele van! Ráadásul közvetlen kapcsolatot jelent a közönséggel.

    Persze mögötte lehet egy nagy kiadó, de egy koncerthez nem létszükséglet, más szponzorokkal is összehozható.
  • NEXUS6
    #10
    Szerencsére ráadásul a koncerteken hallható zene is fényéveket javult az utóbbi időkben. Amilyen koncerteken manapság voltam elmondhatom, hogy sokkal nagyobb élményt jelentett még zeneileg is egy koncert, pedig progresszív rock, jazzrok, G3 akármilyen koncerteken voltam mostanában. Igaz, hogy villanyhangszerek szolnak, de nem mindegy, hogy milyen hangosításon keresztül, és hogy nyomja rá az egészre a helység akusztikája a bélyeget.
    Az hangulat pedig stúdióban reprodukálhatatlan.

    Nem tudom hányadik zenekarnál vagyok úgy, hogy a koncert iszonyat jó volt, hangzásban is, a lemezük meg egy steril, uncsi, túlfinomított szarság.
  • sanyicks
    #9
    másrészt a mai stúdióban készült anyagokat elnézve (plafonig hangosítás, kompresszálás, torzulás) igazából egy integrált hangkártyával jobb minőséget lehet összehozni...
  • JL666
    #8
    egy stúdió óra lehet akár 1000 dodó vagy több is. Persze van nagyon drága mikrofonok meg keverők meg ez meg az, ami nagyon megdrágítja a dolgokat, de a poén az, hogy otthon ma már nagyon sok mindent meg lehet csinálni, ami igazán kinyírhatná már a kiadókat. A számítógépek, hangkártyák fejlődésével már az otthonra is megfizethetők ezek. A sok stúdió is ugyanazzal a módszerrel dolgozik már, amivel otthon is fellehet venni alap dolgokat. Gitár, szinti, stb. Ha nézel youtube videókat akkor meg kitűnik, mindenkinek otthon van a laptop, s az előtt nyomja.
  • Pretorian
    #7
    Sajnos a kiadó finanszírozza a lemez gyártási és promóciós költségeit.
    A stúdióidő rohadt drága (az USA-ben akár 100-150-200 dollár is lehet óránként + a hangtechnikus/hangmérnök, producer stb.). És akkor még nem beszéltünk a jogi költségekről, a hangszerkölcsönzésről, és még rengeteg mindenről. A promó is rengeteg pénzbe kerül, bár a közösségi oldalak, a YouTube, és az egyéb hasonló szolgáltatások elterjedésével ez a dolog azért valamennyit egyszerűsödött az elmúlt években.
    Egy kezdő, feltörekvő zenekar sejtheted meddig tudná finanszírozni mindezt.
    Semeddig. Szóval a kiadó ad nekik előleget hogy ne haljanak éhen + mindezt ki tudják fizetni. Egyszerűen nincs más választásuk, kénytelenek aláírni a szerződést.
    Aztán ha már eleget rángattak a dróton, és mondjuk sikeres lesz a zenekar és nem függsz többé a kiadóktól, akkor talán majd megteheted azt, hogy magánkiadásban, vagy pl. creative commons licence alatt jelenteted meg a munkádat.

    Steve Albini, a Nirvana "In Utero" c. lemezének producere írt erről egy nagyon jó cikket. Érdemes végigolvasni.

    http://www.negativland.com/news/?page_id=17
  • csimmasz
    #6
    Vajon megszünne a zene ha nem lennének kiadók?
    Akár mind csődbemehet, majd a feltörekvő zenészek más módon találnak utat az emberekhez, még az is lehet, hogy a zene lesz a lényeg amiért valaki pénzt keres nem pedig azért mert építenek egy kultuszt egy közepes képességü valaki köré.
  • FoodLFG
    #5
    jaja
  • NEXUS6
    #4
    Ez egy jó kis XXI. szd-i koncepciós per.
  • NEXUS6
    #3
    Ja pl a timewarnernek vagy 2,8 Mrd $ "negatív" vesztesége volt tavaly, a Sony Picturesnek meg vagy félmilliárd.

  • Cat #2
    A kiadók veszteségesek, így nem nőhetett a tőlük származó nyereségadó.
  • eelkekleijn
    #1
    Ha a Megaupload irtózatos (persze a jogvédők szerint számszerűsíthető) bevételkiesést okozott a kiadóknak, akkor most, hogy már nem működik, azt gondolnám laikusként, hogy irtózatos*adó% adóbevétel jelentkezik a kiadók részéről. Mivel naív ember lennék, ezért gondolom a költségvetés realizálta a sok-sok adóból befolyt javakat. Valakinek eszébe jutott ez ott a nagy vizen túl, ahol Al Caponét adócsalásért kapták el? Költői kérdés volt. :(