10049
-
pajer_csaba #10049 Köszi. Más körülmények között örülnék ennek, de épp, hogy kellettek volna a HRE trónhoz, már csak Frici halálára vártam, de most így egyrészt van egy kiskorú uralkodóm, másrészt megint egálban vannak a támogatóink, ami, Frici felnőtt fia mellett, megint a Habsburgok javára dönti a mérleget... -
Malarki #10047 Amikor új uralkodód lesz mindig van esélyed megörökölni a PU partneredet. Azt hiszem kell hozzá az pozitív stabilitás és magasabb presztízs mint a junior partnernek. -
pajer_csaba #10047 Magyarokkal már egy jó ideje personal unioban voltam a csehekkel (simán integrálhattam is volna, csak nem akartam), amikor meghalt a király, consort regency (a királyné is random magyar noble), erre instant annektáltam Bohémiát. Wtf? O_o Valaki tudja, hogy ez milyen mechanika alapján jött ki? -
militavia #10045 Az EU IV 1444-ben kezdődik, ami azon túl van az MOD = mittomén / kinemszarja le.
De amúgy jó vezetéssel elfogynak a fejlesztések 1821-re, de csak erős nemzettel, ha magas az innovativeness stb. -
pajer_csaba #10045 Hát akkor vmi krvára nem működik, mert nekem már 1420-ra Age of Disco-Disco, Party-Party van (Extended Timeline, 1399-es Grand Campaign start...). Amit azért - Tengerész Henrik ide vagy oda - picit korainak érzek... -
militavia #10044 Vagy másképp fogalmazva. Az idea elterjedtségének hiánya ad lassító büntetést a fejlődésre pont úgy, ahogy a túl fejlett vagy és előreszaladsz a fejlesztésben.
A játék ezzel modellezi Európa tech fejlettségét.
Hiába b*szott nagy pl Kína, mivel oda az ideák lassan jutnak el, emiatt is idővel reménytelenül lemarad a fejlődésben. -
militavia #10043 Ha jól emlékszem, akkor a 10. szintű és afeletti tartományokban sokkal gyorsabban terjed a reneszánsz.
Tehát érdemes Bécs felől Budáig mindennek annak lenni, hogy É-D-K irányban gyorsan eltrejedjen az eszme.
Ameddig nem terjed el nálad, akkor lassabb a technológiai fejldőés, amit az említett 3 féle erőforrásból tudsz finanszírozni.
(Ha fejlődés mesterségesen van lassítva, ha történelmi léptékben előreszaladsz.) -
Dlite #10042 Köszönöm! Közben rájöttem, hogy amikor a "zöld csík végigmegy" tehát van elég közigazgatási, diplo, vagy hadászati pontom akkor tudok szintet lépni :) -
hitman1028 #10041 mindenki 3 ról indul,kivéve a világ elmaradottabb része
sok minden befolyásolja,elsősorban az uralkodó/vezető skilljei
itt bővebben:https://eu4.paradoxwikis.com/Technology
Utoljára szerkesztette: hitman1028, 2023.11.03. 18:02:01 -
Dlite #10040 Sziasztok. Elkezdtem a játékot, tanulgatom. Egy dologra . vagy is biztosan még sokra :D - nem jövök rá. A technológia hogy lép szintet? Magyarországgal kezdtem, 3-as technológiáról indul. Terjed a reneszánsz az országban, pár tartomány már 100%-os. Ez befolyásolja?
Köszi! -
pajer_csaba #10039 Annektáld Hungáriát. -
EM64T #10038 Sziasztok! Ausztriával építgetem a német-római birodalmat, és sikerült végigcsinálni 1522-re, hogy az összes HRE provincia HRE tulajok kezében van, egy kivétellel: Cilli Magyarországé, de ővele PU-ban vagyok. Ezért már nem kapok IA büntetést, de emiatt az egy provincia miatt nem tudom abszolválni a The Imperial Borders küldetést. Nincs valakinek ötlete, hogy tudnám minél finomabban megszerezni a provinciát? -
Tervisk #10037 Köszi mindenkinek. -
Rufus #10036 Szia! Igen, megtartja. Akár akkor is ha 3-szor váltasz országot. -
militavia #10035 . -
pajer_csaba #10034 Elvileg igen, meg. Azt nem tudom, hogy ha másik országgá válsz-e akkor is, de egy sima government-level váltásnak erre nem szokott hatása lenni. -
Tervisk #10033 Sziasztok!
Abban tudnátok segíteni, hogyha pl Ausztival játszom, és kapok olyan módosítot, amit a játék végéig megkap az ország, azt megtartaja akkor is, ha Birodalommá alakul vagy az alap Birodalmi bonuszokkal alakul meg az új ország? -
ACi000 #10032 Hali! Olyan kérdésem lenne hogy másnál is buggos domination-ban prussa militarization+küldi kombó? Amint megcsinálom a militarization szint emelő küldit a gombja elszürkül és semmit sem tudok vele csinálni. -
militavia #10031 Értem én a stackelés lényegét.
Amúgy olyan hatások is stackelődnek valahogy, amit nem értek.
Pl. ahogy nőtt a birodalmam, telt az idő és szedtem össze nem tudom milyen bónuszokat, a tartomány fejlesztése helyenként nevetségesn olcsóra esett. Egyes területeknél 13-15 monarch pontig lement. -
hitman1028 #10030 ha sokat hóditaz,a humanist ideával sokkal könnyebb az élet -
militavia #10028 . -
pretorius07 #10028 Megfeledkeztek a legfontosabbról. 25% coring time reduction. Persze nem elhanyagolható a tax,manpower,unrest sem,főleg ha nincs humanista idea szett... vagy bármi manpower bónusz...
De a 25% gyorsabb coring time rengeteg. 36 hónap helyett 27.
Illetve age of absolutism egyik célkitűzése,a legkönnyebb,és ott extrafontos a gyors splendor pont gyűjtese a jutalmak miatt.
Ha teheted,promótáld a kultúrákat,az értékes államokban mindenképp.
Ez a játék a módosítók stackeléséről szól. Lehet egy egy dolog kevésnek tűnik,de sok kicsi sokra megy ám!
Az unresthez meg annyit,ha sokat hódítasz,az overextension miatti hatalmas unrestnél igenis rengeteg a -2,ha elfogadott a kultúra... -
militavia #10026 Köszi. -
Malarki #10026 A nem elfogadott kultúrák nagy mínuszt adnak a provinciákban. Ha ugyan az a culture group de nem elfogadott akkor -15% manpower, tax és sailor, ha más culture group akkor -33% tax, manpower és sailor, +2 unrest és -2 missionary strength. -
militavia #10025 A birodalomban mindig annyira alacsony nálam az unrest, hogy soha nem volt faktor az, hogy akkor a culture hatása mi. Van, amikor -8 meg -10 állapotban vannak, miután már integrálódtak a birodalomban és eltelt kellő idő.
Minden nemzetnél alapvetésként lövöm be a +3 stabilitást és majdnem minden áron tartani szoktam azt. -
Kotomicuki #10024 "Unrest kapcsán soha nem volt faktor ez. A vallásnál dettó" - ez számomra nem egy hihető állítás, bár az is igaz, hogy nem vagyok guru-ja ennek a játéknak.
Nekem csökkent a lázadásra való hajlam és a lázadó frakciók száma is, ahogy lettek kiütve a nem elfogadott csoportok. A sikeres lázadások tovább szítják azon kompánia harci kedvét, ezért fontos, hogy lehetőleg ne is törjenek ki a lázadások és azok semmiképp se foglalhassanak el maguknak tartományokat.
A lázadáscsitítás pontokba és pénzbe is kerülhet - hadseregfenntartás - , így nagyon nem mindegy, mennyivel szemben, milyen gyakran és mekkora erővel kell fellépni ellenük. Ebben pedig segít az elfogadott dolgok számának növelése, vagy az abba való belekényszerítés, ami ugyancsak erőforrás-igényes, de az ország belső hatékonysága is növekszik általa, tehát nem kidobott "pénz". -
wednes #10022 Talán az adóból, termelésből, kereskedelemből származó bevétel magasabb azokon a területeken, de ebben nem vagyok biztos. De lehet az autonómiával keverem. -
militavia #10022 Az accepted culture növelésének mi értelme van?
Ok, hogy a advisornál csak az fejleszthető, aki a kultúrában van, de ezen felül max. golden age-hez használtam valaha.
Unrest kapcsán soha nem volt faktor ez.
A vallásnál dettól. A papal pontok és az anglikál egyházat leszámítva kb. nem nagyon érdekelt, hogy ki milyen vallású... -
pretorius07 #10021 Ez aztán masszívnak néz ki :D Perzsa kampány után ki is próbálom.
Utoljára szerkesztette: pretorius07, 2023.04.14. 20:52:22 -
hitman1028 #10020 https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2152606065
nekem ez a kedvenc modom,kb kétszer annyi ország,kétszer annyi tartomány
teljesen átdolgozott ideák
hátránya h mindenbő lrengeteg van igy eléggé belasul -
pretorius07 #10019 Egyszer próbáltam ősrégen. Jól emlékszem,hogy abban a modban brutál nehezítéseket,bad eventek sorozatát kapja az ember,minél nagyobb a birodalom? Ezzel kizárva akár a (könnyű) world conquesteket? Illetve a mission treeket hogy kezeli? Megvannak az egyediek?
-
pajer_csaba #10018 Én csak ennyit mondok: Extended Timeline mod. Engedi az összes DLC-t, csak az Ironman módot nem (de helyette ott a Very Hard). Cserébe kr.u. 2-től 9999-ig játszhatsz, meg van egy rakás újragondolt, bővített opció (pl techtree) illetve realisztikusabb lett a térkép is. -
militavia #10017 A DLC-vel sincs semmi baj. Fillérekért bérelhető. Ha nem játszol, akkor arra a hónapra nem béreled ki és csá.
Én humble-n megvettem az összes DLC-t valami 30 EUR-ért az alapjátékkal együtt 1 éve.
Az alapjáték tanulni jó, de elég fapados azért DLC nélkül. -
militavia #10016 Békeidőben, ha nincs semmi komoly teendő, akkor speed 4 az alap. Néha felrakom speed 5-ben is. Háborúban meg a 3-as is ritka.
Amúgy 20-30 óra alatt végig lehet tolni egy kisebb nemzettel egy max. hosszú játékot is. -
pretorius07 #10015 :) Ez a játék rengeteget fejlődött,folyamatosan hoznak be új és új elemeket. Lehet nem egyet érteni a dlc politikával,de ha csak abból indulok ki,hogy 2015ben kezdtem,és azóta mi minden került be,akkor csodálkozom csak. Játékfejlesztői szempontból így is baromi bonyolult. A te érveid jogosak,de kb 1900-ig kellene tartani akkor a játéknak. Így is eléggé szűk a célközönség,és minél nagyobb az átölelt játékidő,az szűkülni fog. Ma is sokan már nem mennek 1821-ig,mert az sok-sok óra. Pláne ha nem speed4-en játszol leglább :) -
militavia #10014 Tudom, megértem, de azért bőven lehetett volna finomhangolni elég egyszerű dolgokkal.
És akkor is szórakoztató maradna, ha nem kalandozna a magyar sereg Szomáliában. :)
Félreértés ne essék, alapvetően élvezem, ezért van benne 200+ órám.
Csak kicsit disszonánsnak érzem a valósággal. Ahol Tasmán után szinte 100 évig nem mentek Ausztrália közelébe...
... én és az AI meg lekolonizáltam és elfoglaltam kb. mindent 1700-ra, ha ez így megy. -
pretorius07 #10013 Nincs. Ha látod egy ország bármely provinciáját,már tudsz odaküldeni diplomatát.
Válaszolva a felvetésedre. Ez egy játék. Nem a valóság lemodellezése a célja,hanem a szórakoztatás. Rengeteg módosítót lehet stackelni,és már olyan abszurd dolgokat elérni ezzel,hogy csak lesel. Mikor 2 nap alatt stackwipe egy 100 000-es sereg,vagy pl 1 000 000 000 sereg építése,10 000 deves provincia,"halhatatlan" seregek létrehozása,huszonX ország megformálása,stb,stb... Ha 1813-ig nem látnád afrikát,akkor maradna 8 éved bármit csinálni ott. Nincs ezzel baj szerintem. Eszembe nem jutna kolonizálni,ha 20 évig tartana 1-1 kolónia felépítése.
Lehet kötekedni,hogy mondjuk egy afrikai ország pl hogy a fenébe harcol Kínában,mert az utánpótlás szervezése sincs lemodellezve. Kajaszállítmány,fegyverszállítmány,stb.
Szerintem megtalálták a középutat a valóságszimuláció,és az agyatlan szórakoztatás között. -
militavia #10012 Ez eszembe se jutott. LOL
A játékban nincs diplomatic range korlát? -
hitman1028 #10011 de hogy kell ennyi cucc,csak meg kell kérni az utba eső országokat h használhasd a kikötőiket és ott tudsz javitani -
militavia #10010 A játékban van amúgy még valami, amivel nehéz kibékülni. A gyarmatosítás és felfedezés olyan tempóban lehetséges, hogy annak a historikus léptékhez köze nincs. Kb. 1600 előtt nekem már nem volt felfedezésre váró terület egy-két kis foltot leszámítva. Most, az 1600-as évek elején kb. néhány provincia nincs csak kolonizálva. Amikor a valóságban meg az 1800-as évek végéig Afrika közepe egy fehér folt volt a térképen...
A valóság meg...
1813-as térkép.
Ezzel szemben meg a Föld körbehajózása szinte lehetetlen POR kivételével 1513 előtt, de akkor is egy rakás kolónia kell hozzá és szerencse is talán. Eddig mindig csak úgy tudtam megcsinálni elsőnek, hogy Szent Ilona, Dél-Afrika, Madagaszkár mellett, a Karácsony szigetek, Fülöp szigetek táján (Cebu?) és két mikronéziai terület minimum kellett és Patagóina, hogy összejöjjön. Ez most 1560 táján volt meg talán.