14
  • NEXUS6
    #14
    Persze azért nem olyan eccerű ez. Persze a táblázat keveri a mákostésztát a tarackágyúval, de azért érdekes (pl. VW Golf vs. Aston Martin Vantage:) Azonban a futóműre ható erő jelentős része azért az autó tömegéből fakad. Nincs mit vitatkozni ezen, és pont ezért a Lotus 23 vastagon rávert az akkori standard mezőnyre, a mögötte levő filozófia az volt, amit írtam.
  • Komolytalan
    #13
    Ez azért erős sarkítás. Nézd meg mondjuk ezt a táblázatot:
    Nissan GTR 530/1736=0,31Le/kg, és gyorsabb mint a Bugatti Veyron 1001/1890=0,53Le/kg, vagy akár az igazán célszerszám Caterham R500 263/506=0,52Le/kg. Pályán egy jó futómű többet jelent a teljesítménynél. Egyébként a példám azt is jól mutatja, hogy a kanyaroknál sem a tömeg számít, hanem a futómű. Nézd meg mit ír erről Karotta, aki a a Nissan GTR tervezővel beszélgetett: "a nagy önsúly nem fontos, kizárólag a kerékre ható dinamikus terhelések számítanak".
  • Palinko
    #12
    jó volt csak sztem rövid a pálya a nurburing teljes szakasza jobb lenne.
  • messen
    #11
    Végre valami "új".
  • Komolytalan
    #10
    LMP2 kategóriát akarták verni - az azért messze van az Audiktól. Mivel nem készültek el teljesen, így pl. a kanyarokban sokat segítő aktív nyomatékelosztás sem volt aktív - ezért is voltak lassabbak.
  • Molnibalage
    #9
    Huh, nem kellene álmosan olvasnom. :)
  • NEXUS6
    #8
    Nem elírás!

    Colin Chapmen egyik filozófiája volt, amit többször hangoztatott, hogy a jó tömeg/LE arányt nem csak hatalmas motorokkal, hanem nagyon könnyű karosszériával és ugyan olyan, vagy jelentősen kisebb motorral is el lehet érni. Ennek a megoldásnak az is előnye, hogy nem csak alacsonyabb a fogyasztás, ugyan olyan sebességgel, hanem a kocsi a kanyarokat is jelentősen gyorsabban tudja venni.
  • Grodt
    #7
    a 750-1000 az már a köbcenti-re vonatkozik, de az oda is van írva a szövegben.
  • Molnibalage
    #6
    Van benne egy druva elírás. 100 lóerős Lotus? Nem talán ezer? Mert utána meg a tiltás számokkal 750-1000-ről szól. :)
  • Pimpula
    #5
    Az ACO arra kérte őket, hogy 3:45 körüli köridőket menjenek és ezt hozták is. Csak ez idén kevés volt a P2-es mezőnybe. Itt egy jó kis cikk róluk amiből az is kiderül, hogy a kocsi köbö félkész állapotban indult a versenyen:
    http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/06/22/ordas_kamu_a_fekete_fallosz/

    Szerintem bizonyították hogy működik a dolog egy kis idő meg pénz és simán hozzák a P1-esek idejét.
  • pxxl
    #4
    lehet hogy egy kisebb összeggel ösztönözték (?) :P
  • sajtosnudli
    #3
    Néztem a versenyt amennyire tudtam. Titkon azt várták tőle hogy meghuzogathatja az Audik bajszát, de ehelyett a P2-es mezőny legvégén bukdácsolt szóval ilyen szempontból megbukott. Azért sajnáltam mikor kiesett, Nakajima nem tudom hogy lehetett ekkora balf*sz hogy kilökje..
  • kjhun
    #2
    Az Origo cikke a verdáról, 3 hónappal korábbról, képekkel:
    batmobillal-indul-le-mansban-a-nissan
  • NEXUS6
    #1
    Teccett a cikk!


    (Kisebb pontatlanságokkal, de jó volt:)