28
  • mad mind
    #28
    Az, hogy a mérnöknek mennyit fizetnek, meg az ügyfélnek mennyit számláznak sosem ugyanaz.
    A boldog 90-es években egy hónapra adtak nekem 50.000 forintot, míg amikor kiküldtek külső helyszínre, az ügyféltől óránként kértek ennyit utánam.
  • lordsithlord
    #27
    Azért ne legyünk irreálisak.

    Valóban, egy ügyfélszolgálatos óradíja olyan 600-800 forint körül mozog. A technikusoké már valamivel több, 1000-1500 forint. Egy mérnök pedig már jól meg van fizetve, ha megkeresi a 2000-3000 forintos órabért.
  • morden
    #26
    Igen csak egy ügyfélszolgálatos óradíja mondjuk 1000 forint, egy mérnök óradíja meg 20-60 ezer forint :D és a cég szempontjából problémás ügyfél vag ha betelfonálsz, mert foglalkozni kell veled, nem csak a csekket kiküldeni :D
  • Merces
    #25
    igen

    http://www.funnypicture.in/view/256
  • lordsithlord
    #24
    Hogy mit tehet egy ügyfélszolgálatos? Elég sokat.

    Felveheti a hibajegyet, tanácsot adhat (természetesen sablon szerint) a teendőkről, esetleg ha úgy látja, hogy a sablon nem elég, kérheti technikus segítségét, vagy továbbíthatja is a hívást.

    Én már alapon eljutottam odáig, hogy ha az ügyintéző nagyon magyarázza az igazát akkor tovább lépést kérek és megkérem, hogy kapcsoljon tovább a technikusokhoz. Akadt már olyan is, hogy a technikus se tudott segíteni (megjegyzem, ez elég ritka), olyankor ők már kérés nélkül kapcsoltak egy mérnököt. És tény, hogy volt már olyan, hogy a mérnökkel se értettem szót, olyankor jöhet az, hogy akkor küldjenek ki valakit, hátha a szerelőjük érti is a problémát.

    Tehát megvannak a megfelelő emberek, akiktől lehet tanácsot kérni, csak nagyon sokszor az ügyfélszolgálatos csak külön kérésre kapcsol tovább (és persze akkor is te vagy a problémás ügyfél).
  • lordsithlord
    #23
    Azért kíváncsi lennék, vajon hány embert húzhatnak le úgy, hogy az ügyfélszolgálaton megrendeli a kedvezményes csomagot (telefon + TV + net) és mindezt úgy, hogy a telefon ára a 3x-osa annak, amit a neten ajánlanak...

    És oké, elfogadom, hogy ügyfélszolgálati díj van a telefonra, de ugye ennek nem kellene azt jelentenie, hogy 3x annyiba került egy személyes intézés, mint egy netes. Megjegyzem, a netes semmivel nem gyorsabb, ugyanúgy egy ügyintézőhöz kerül az adatlap, aki a szerződést kinyomtatja, postázásra továbbítja, hogy te azt aláírhasd és visszaküldhesd, majd az aláírott példányt iktatja. Tehát még bonyolultabb is, mint az ügyfélszolgálatos, ahol pl. a postázás ugye kimarad.

    Elfogadom, hogy lehetnek problémák, mint informatikus tudom, hogy két rendszer összefésülése közben akadnak előre nem látott fennakadások. De mint szakmabeli, azt is tudom, hogy nem kimegyek a területre hibát keresni, hanem esetleg megnézem a logokat. Az a hiba, amit leírtam, tuti ordított a logokból, hiszen ki tudja, hány modem küldte vissza a hibaüzenetet, hogy valami gubanc van, az nem az ő szoftvere. Egy ilyen hibát, még nagyon alapon is legfeljebb 4-6 órán belül el kellene tudniuk hárítani (ennyi idő alatt át lehet nézni minden logot, le lehet futtatni egy hardveres tesztelést, át lehet nézni minden szerver bejegyzését), de legyünk jó hozzájuk, mondjuk, hogy a hiba nem az ő hálójukon, hanem a régi Rubin volt és azt nem ismerik, akkor is maximum 12 óra alatt el kellett volna tudniuk hárítani. Ehhez képest, ahogy azt írtam is, több, mint 36 órán át tartott a hiba kijavítása, ráadásul amikor a megjelenése után 24 órával rájuk telefonáltam, a hiba még nem volt diagnosztizálva! Az pedig végkép kiakasztó, hogy miután már én, mint előfizető értesítem őket, mi is a hiba, a technikus meg is találja azt, a mérnököknek kell még 12 óra, hogy bemásszanak és kivegyenek 1, azaz egy darab pipát egy szimpla grafikus kezelői felületen. Ugyanis ennek a hibának az elhárítása körülbelül ennyibe tellett.
  • morden
    #22
    én inkább sajnálom az ilyen callcentereseket, naponta hány anyázós telefont kaphatnak, csoda hogy másnap bemennek melózni
  • Szefmester
    #21
    persze hogy értem... én is jókat röhögök azokon a callcenteres naplókon amik felkerülnek a netre... De azért ha sötét vagyok a témához akkor nem megyek el segédkezni
  • Tau Tang Wou
    #20
    "A forgalomkorlátozásokat bírálta Neelie Kroes"

    Nem szövegelni kell, hanem törvénykezni.
  • morden
    #19
    nyilván ha egy dolgozó végzett informatikus telefonál be akkor jobban vágja a dolgokat, mint a bölcsész diákmelós, de nagy átlagban szerintem az ügyfelek pislognak a modem és a router közötti különbségtételen :D (jah és egy hozzáértő infós nem fog elmenni lakossági callcenterbe, gondolom érted, hogy miért :D )
  • Szefmester
    #18
    A gond az hogy régebben mikor telefonáltam eddig jutottak.. kábel ki be, meg restart.. esetleg ha tudott valamit az üszes akkor router restart. Az ipconfig parancsokra sztem pislogott volna. :(

    Szomorú hogy néha a betelefonáló jobba ért a dologhoz mint aki elvileg a segítségnyújtást adná. :/
  • morden
    #17
    Mégis mit csinájon az "ügyfélszolgálatos" arc? Szerintem a hibaelhárítók elsöprő többsége diák, vagy kölcsönzött munkaerő, hatalmas a fluktuáció a kiégések miatt, mire betanulna el is megy. Telefonon mást nem tud ajánlani, minthogy húzd ki dugd be, ipconfig stb, az esetek elsöprő többségében ezek tényleg megoldják a problémát ( nem mindig informatikus telefonál be azért). Ha komolyabb gond van, az egyszeri telefonos operátor nem tud semmit csinálni, max csinál egy hibajegyet, amit alvállakozóknak kiadnak( ha helyszíni) ha központi akkor arról úgy is tudnak már előbb mint hogy bejelenti valaki.
  • Ayma
    #16
    Fiber - UPC átállásnál is voltak gondok, odaadtam addig havernak a mobilos sticket 2nap -, hogy ne idegeskedjen. Benen van a pakliban, hogy retardok vannak erre arra, és nem sima az átállás. Aról nem is beszélve amikor a néhány elbocsájtott emberke szivatja az előfizetőt. Ezt itt R->Upc-nél csak pletyka szintjén hallottam, hogy ezzel - is - volt gebasz, szal sanszos hogy kacsa, de ki tudja:d
    Netes rendelésről meg annyit, szerintem logikus, hogy ha képes vagy neten megrendelni akkor kevesebbért is hajlandóak adni, mert kevésbé terheled az ügyfélszolgálatot stb., és ők örülnek és mi is örülünk Vincent:)
  • csimmasz
    #15
    Azért NY Európában sem mindenhol egy tál lencse a net.
    Én havi kb 40 € fizetek egy 7megás netért vonalas telefonnal együtt.
    Igaz hogy nálam még egyszer sem volt olyan az utóbbi 5-6 évben, hogy ne lett volna net,sokat netezem de azért nem egész nap.
    Itt Olaszban a legmegbízhatóbb szolgáltató a telecom ezért is drága.
    A többi olcsóbb szolgáltatónál mint amilyen a Teletu (tele2 régen)hallani gondokról.
    Persze lehet szerencsém volt mert pont akkor volt gond amikor nem voltam otthon.
  • aaaaa
    #14
    Persze ugyanúgy belefér, mint a 99,99% pixelhiba mentesség egy monitoron. Mit számít az a 0,01 % ? De ha ott virít 100 hibás pixel össze vissza, simán reklamálna bármelyikünk, pedig statisztikailag még bőven nem lépte túl a megadott százalékot. Alap lenne, hogy egy internet elérés folyamatosan működjön, és ne kellejen tízszeres árú szolgáltatásokat vásárolni a szolgáltatók hanyagsága miatt.

  • chuky123
    #13
    Hamár fizetünk busásan többszörös áron mint nyugat-Európai netezök (t-home) akkor elvárható hogy semmiféle korlátozás ne legyen.
  • kvp
    #12
    Altalban evi 98-99 szazalekot irnak, az egyhuzamban lehet akar 3.65-7.3 nap is. Mondjuk ehhez kepest sok helyen meg ezt sem tartjak be.
  • Szefmester
    #11
    Kivéve ha a szerződésedben az áll hogy egy év alatt 24 óra internetkiesést garantálnak. Ha azon felül történik probléma akkor kompenzáció várható! Ilyen 8óra/hónap tempóban a nyár végére már kezdhetik is nyomni az árengedményeket a számlán. :/

    Mellesleg nem létfontosságú a net, ellenben ha már fizetek a szolgáltatásért, és tőlem el van várva hogy teljesítsem a szerződési feltételeket, és ha csak egy napot késnék a csekkbefizetéssel már problémáznának meg pótdíjakat rendelnének ki a havidíj mellé, akkor engedtessék meg nekem az a luxus hogy panaszkodjak a szolgáltatás milyenségéért.

    Nem hívtam fel a szolgáltatót mert inkább csináltam mást, ellenben ha a sablon szöveggel jöttek volna hogy húzzam ki a kábelt majd vissza akkor csak annyit tudtam volna mondani hogy ezeket tettem meg:

    Router szoftveres rebootoltatása
    Router Hardveres rebootoltatása
    Gép újraindítása
    Gép kikapcsolása, majd pár perccel később bekapcsolása
    ipconfig /release, és ipconfig /renew parancsok írogatása pár alkalommal
    egygombos release/renew kérés rendszerbeállításokban
    hálózat frissítése
    tartalék gép rendszerbehelyezése (és másolgatás a két gép között a routeren át)
    A fentiek variált próbálgatása szimultán (gép és router kikapcs-bekapcs)

    Azt hiszem ezek után kijelenthetem hogy nem nálam volt a gond és megpróbáltam majd mindent hogy kiderítsem nem e nálam van a gond. A fibernetes ügyfélszolgálatos pl annyira hülyének nézett hogy a windows reinstalt javasolta egy ilyennél, majd egy másik üsz-esnek feltűnt hogy náluk van a gond és egy gombnyomás után már ment is minden. Gondolom itt is ez volt a gond. De lehet hogy túl sokan akartak tengerimalacot letölteni, meg a kutyákkal csináltatták a HD-SD csont tesztet...

    Undorító ahogy a marketinget tolják az ember arcába nap mint nap, minden lehetséges formátumban, és amikor teljesíteni kéne a szolgáltatást már csak mentegetőznének, és gyártanák a kifogásokat, és ahogy a cikkben is írják korlátozzák a forgalmat.
  • Basic
    #10
    A havi 8 óra kimaradás belefér. A szolgáltatók általában 98-99%-os rendelkezésre állást írnak a szerződésben. 99 százalék esetén ez egy hónapra átlagosan 7,2 óra, szóval a valamilyen szórással ez lehet 8 is egy hónapban, a következőben majd valszeg kevesebb lesz. Ha meg csak 98 százalék, akkor meg bőven belefér a 8 óra.
  • kvp
    #9
    Nekem is upc volt, de amikor a szomszed lemondta, akkor veletlenul engem kotott ki a szerelo. Meg aznap este (penteken) bejelentettem. Mondtak hogy mar csak hetfon tudok idopontot egyeztetni a szerelovel, azaz legkorabban kedden tud kijonni mukaidoben, ha munkaido utan kellene, akkor valoszinuleg csak kesobb.

    Miutan addigre ideigelenesen a beraktam a telefonom modemnek (havi 900 Ft-os korlatlan net van rajta), annyit mondtam, hogy akkor inkabb lemondanam en is, ha mar ugy is ki van kotve. Kb. ket het mulva jott ki a szerelo a modemert, amit addigra mar leszereltem, szoval az ajtoban a kezebe nyomtam. Mivel nem torrentezem, ezert arra nem kell a net, skype es youtube meg megy a telefonos nettel is, ezert eleg alaposan lecsokkent a szamlam. (most eppen tv-bol is csak digitalis foldi van, mert a upc nem volt hajlando kodkartyat adni a tv kartyamhoz, a digitalis dobozukat meg nem tudom hasznalni, mert nincs rajta kodolatlan digitalis kimenet, az analog meg sd minosegu) A netrol viszont bejonnek a csatornak, meg az amerikaiak is. (stream-elve)

    Mondjuk ha a mobilos netnel megszunne ez a kedvezmenyes dijcsomag vagy korlatoznak a hasznalatat, akkor bajban lennek, de a pannon idaig nem tiltott le semmit amit hasznalok. (mondjuk ez pont ma valtozhat az uj szerzodessel, gondolom mar unhatjak hogy jopar elofizetojuk hd videot stream-el mobillal, pc-re)
  • lordsithlord
    #8
    Te jól jártál, nálam közvetlenül az átállás után volt egy több, mint 36 órás kiesés a netben.

    1.Késő este (olyan 1/2 10 körül elment a netem. Másnap reggel már 8-kor felhívtam az ügyfélszolgálatot, közölték, hogy a modemig nincs hiba, a hibát a belső hálózatban keressem. Mondtam neki, hogy ne haragudjon már meg, de ugye nem egy informatikusnak akarja bemagyarázni, hogy ha a belső hálózatom simán működik probléma nélkül, viszont a modem logja szerint hibás firmware-re kellene frissítenie kényszerítetten, akkor nálam van a hiba. Erre ígértek egy gyors visszahívást a technikai osztálytól.

    2. Pár órával később megtudtam ismerősöktől, hogy olyannyira nem belső a hiba, hogy az egész megyében akadozik a UPC internete ugyanezzel a hibajelenséggel. Felhívtam őket, közölték, hogy valahol kábelszakadásuk van, türelmemet kérik. Mikor jeleztem, hogy már megbocsássanak, de a modem kap jelet, kap IP-t, de állandóan frissülni akar egy hibás firmware-rel, ismét ígértek egy gyors visszahívást a technikai osztálytól. Ez volt olyan dél körül.

    3. Este 8-ra hazaértem, még mindig nem volt net. Bepipultam, ismét felhívtam őket. Az ügyfélszolgálatos megint nekiállt magyarázni meg gyors visszahívást ígérgetni, de akkor már közöltem vele, hogy inkább kivárom, kapcsoljon egy technikust. Kemény 30 perc után végre felvette a technikus a telefont, aki végre felfogta, hogy jó lenne, ha vagy kicserélnék azt az átkozott firmware-t egy olyanra, ami tényleg ahhoz a típushoz tartozik, amit távolról akarnak frissíteni, vagy leállítanák a kényszerített frissítési parancsot. De hogy légy is legyen a levesben: neki nem volt hozzá jogosultsága, hogy belenyúljon a szerverbe, akinek meg lett volna, az kiment területre és ott kereste a hibát...

    4. Másnap reggel 9-kor még nem volt netem. Már ott tartottam, hogy felhívom őket, hogy mikor veszi valaki a fáradságot, hogy végre kivegyen egy pipát a listán vagy kicseréljen másikra 1 fájlt, mikor 3/4 10 felé hirtelen a net visszatért. Belenéztem a modem logjába, inkább kikapcsolták a frissítési parancsot.


    Mindezek után kaptam egy levelet, hogy 14.-e után keressem az ügyfélszolgálatot, mert akkortól elő lehet fizetni nagy sebességű, kedvező árú netkapcsolatra. Fel is hívtam őket 15.-én, hogy akkor most mit is kell tennem. Közölték, hogy mégsincs nagy sebességű kapcsolat, mert a Rubi régi hálózata nem kompatibilis a UPC hálózatával. Mikor jeleztem, hogy ez érdekes, akkor hogyan szórnak rajta, kapcsolták inkább a technikust, aki elmagyarázta, hogy nem nem kompatibilis a hálózat, de olyan szinten elavult, hogy sem a digitális műsorszórást, sem a Fiber netet nem tudják megvalósítani rajta (ez egyébként igaz is, valóban marhátra elavult a hálózat errefelé, a megvalósításakor ott spórolt a kistérségi, ahol csak tudott). De közölte, hogy köthetek nyugodtan szerződést a 16MBit-es csomagra, már megkezdték a hálózat felújításárt, 1 vewn belül lesz Fiber és digitális szórás is. Ebben maradtunk, visszakapcsolt az ügyintézőhöz.

    ÉS akkor jöjjön a feketeleves: az ügyintéző szépen kiszámolta, hogy ha 1 csomagot feljebb lépek, azzal jobban járok, mint most, mert 1 év hűséggel olcsóbban jövök ki, mint amennyit most kell fizetnem. Ez még oké is lett volna, de a telefonra közölte, hogy havi 1400 forint, miközben a honlapon ugyanaz a csomag csupán 550-ért volt hirdetve. Mondtam, hogy akkor ezt most át kell gondolnom, majd jelentkezem. Kötötte az ebet a karóhoz, hogy de ő majd visszahív (persze hogy visszahív, hiszen jutalékos rendszerben dolgoznak...), de mondtam, hogy nem tudom, mikorra jutok döntésre. Másnap bementem a legközelebbi UPC irodába, ahol ismét ugyanazokat az árakat mondták, mint az ügyintéző a telefonban. Mondtam, hogy akkor a neten miért van feleannyiért a telefon, erre a nő nagyot nézett, majd megnézte a neten mi szerepel és közölte, hogy ja igen, valóban ott feleannyi, de az csak a netes rendelésre vonatkozik...

    Ennyit a korrektségről.


    De van víg dolog is a UPC-nél: mikor felhívja őket az ember és az internet hibabejelentéséhez navigál, ott jön egy üzenet, ami tájékoztat arról, hogy legtöbbször a modem hibájából nincs net, ezért javasolt annak áramtalanítása, mert az az esetek 90%-ában megoldja a hibát. Ha pedig véletlenül nem oldódik meg a hiba, az üzenet szerint javasolt az interneten megnézni a UPC hibaelhárító oldalát...
  • morden
    #7
    Kibírom 30 naponta 8 órán keresztül mindenféle közszolgáltatás nélkül :D
    Egyébként nem érettetek meg inkább máshogy fogalmazok. Ha nekem létfontosságú valami, akkor azt megfizetem. Olyan ez mintha mindenképpen meg kell jelennem valahol és taxi helyett mávra ülök, nyilván le fogom késni életem megbeszélését és reklamálhatok a mávnál, de értelmetlen és inkább hívok taxit ha annyira fontos ( remélem érzékletes a példám :D )
  • DDE
    #6
    A bérelt vonal magán használata meg még nagyobb baromság. Az az üzleti szférának lett kitalálva és beárazva, nem magánszemélynek. (Persze az összes szolgáltató pénzért bármit megtesz/megtenne.) Sajnos tudomásul kell venni, hogy nem adnak üzembiztos megoldást a mai szolgáltatók. Nekem otthon DiGIm van. A lépcsőházba optikán jön, onnan rézen fel hozzám. Az elmúlt 3 év alatt kb. 5-6 óra leállás volt (amit észrevettem). UPCs lakók a lépcsőházban többet panaszkodnak - bár nem konkrétan a NETre, hanem inkább a TV szolgáltatásra.

    ui.: a bérelt vonalnál mindig van rendelkezésre állás (SLA).
  • mad mind
    #5
    Baromság amit mondasz. Havi 8 óra sem fér bele ha nem kártalanítanak érte. Neked beleférne, havi 8 óra áram, víz vagy gáz nélkül, de azért fizethetsz érte? Az internet is egy szolgáltatás, mint ezek. Ha ingyen adnák, nem háborodna fel senki a kimaradásokért.
    Ezenkívül a bérelt vonal semmivel sem megbízhatóbb, mivel nem a rendelkezésre állást garantálják, hanem a sávszélességet és a rövidebb időn belüli hibaelhárítást.
  • morden
    #4
    Hitvány net nem egyenlő a lassú nettet... ha ennyire sok múlik a neten, akkor ne "lakossági" nettel próbálkozzon az ember, hanem speciális béreltvonalival, mert az 99,999% rendelkezésre állást ad ( igaz drága, de tőzsde meg hasonló esetekben szerintem simán visszahozza az árát). Végső esetre meg ott van a mobilnet.
  • ugh
    #3
    Ha valaki mondjuk csak a hirekre utazik, meg mondjuk tozsde infokra akkor nem kell neki gyors net de mondjuk az allandoan .
    Szerintem rohadtul nincs osszefuggesben az, hogy valakinek mondjuk lassu netje van de allandoan szuksege van ra.
    Arrol nem beszelve a mobilnet sebessege se tepi le az emberrol a melkasszort.
  • morden
    #2
    Azért 1 hónapban 8 órát ki lehet bírni net nélkül.
    Imádom amikor az arc szentségel, hogy az élete múlik az interneten de a leghitványabb 4000 forintos netre fizet elő, ha ilyen fontos a neki, akkor bérelt vonal+ usb netstick.
  • Szefmester
    #1
    Hát igen. Egyet értek a cikkben szereplővel. Rubicomos netem volt itthon évekig, ha volt valami gond a nettel akkor egy újrakapcsolódás megoldotta, egy év alatt kb 18-20 órát nem volt rendes netem. Május 1. e óta a rubicomot felvásárolta lokálisan a UPC... azóta a gyorsabb tengerimalacuk MÁR elérte a 8 órányi teljes nethiányt, mindezt úgy hogy elvileg a berendezésekhez nem nyúltak. Az ügyfélszolgálat pedig helyből a legbanálisabb módszert javasolta megoldásnak (húzd ki a netkábelt, majd vissza).... Gebedjenek meg a hazug reklámaikkal együtt.