27
  • djw
    #27
    lehet, hogy ezért dolgozol Te is? :D
  • pasi29uk
    #26
    Ötödik évet taposom egy nagy sütemény gyárban harmadik éve QA területen. Mi egységünk kizárólag multiknak (Marks & Spencer, Sainsbury's, Aldi, Tesco) készít sütiket belföldre és Franciaországba.
  • muerte2
    #25
    Miota dolgozol a temaban? Majd kinevelik beloled a helyes hozzaallast. ;)
  • pasi29uk
    #24
    Nem az dolgom, hogy jóban legyek bárkivel is. A munkám lényege, hogy feltárjam a hibákat a folyamatokban és segítsem azok megoldását. Ha jól végzem a munkám akkor kizárólag a sales/marketing managementen múlik, hogy mikor lesz a következő fizetés emelés a gyárban (mindenkinek).
  • muerte2
    #23
    Egyfelol igazad van es egy elmeletileg idealis esetben/vilagban igy mukodik.
    Masfelol ma Magyarisztanban ki mer szembemenni a fonokevel, foleg ha egyebkent ugy ahogy meg is van fizetve es meg zsebbe is csuszik neki valami.
    Tehat 2 opcioja van, vagy zsebreteszi a boritekot es alair vagy pattog is megtalaljak a modjat hogy eltavolitsak a helyerol.
  • pasi29uk
    #22
    Említetted, hogy kispórolják az alapanyagot...

    Minőség biztosítással foglalkozom és véleményem szerint a minőség ellenőröknek kell a körmére nézni. Meg kell vizsgálni a jegyzőkönyveket mert elképzelhetetlennek tartom, hogy ne szerepeljen valami nyoma a gyenge munkának. Amennyiben regisztrálva jelentve lettek a (negatív irányú) eltérések akkor a teljes felelősség azt terheli aki átvette a munkát.

    Magyarul a szar út nem a melós és nem az építtető vagy kivitelező hibája hanem egészen pontosan meghatározható személyeké. Hogy nem lehet őket megtalálni és felelősségre vonni ha ott az aláírásuk (jellemzően piros tollal)...

    Nagyon sajnálom, hogy vannak olyan kollégák akik azt írják le/alá amit a főnök mond és nem a valóságot. Ez hamisítás.
  • muerte2
    #21
    Kedves kormanyunk nem vegzett alapos munkat hisz biciglisek es motorosok is hasznaljak, hasznalhatjak utjainkat, tehat legyn kotelezo minden kerekpar es motorkerekpar nyomonkovetese is. Sot Ne csak teherautokra vonatkozzon a dolog es javasolnam, hogy az uttesten felfestett gyalogatkelo helyek nel is legyenek penzgyujtok elhelyezve kameras megfigyeloberendezesekkel, ahogy az athaladni szandekozo gyalokos fizethet apoval esetleg kartyaval vagy telefonnal.
    Kovetkezo lepesben bevezetnem az eutdij tobbi kategoriajat, mint mellek ut, foldesut es gyalogut kategoriakat ahol a normal ertekhez kepest mersekelt ado fizetesere lenne kotelezve az allampolgar.
    Itt javasolnam az orszagunkba belepo kulfoli allampolgaroktol valo kaucio beszedeset hisz elkerulhetetlen hogy utjainkat hasznaljak. Kiternek a felul es aluljarokra amik kiepitese jelentos tobbletkoltseget jelent ezert azok hasznaloit emelt hasznalati dij megfizetesere koteleznem.
  • llax
    #20
    Elfelejtették a cikkben kihangsúlyozni, hogy itt a tehergépkocsik útdíjáról van szó (D2-től felfelé)...

    Személyautóra csak autópályán kell fizetni, de még ott is van sok D1-re díjmentes szakasz.

    3,5t max. össztömeg feletti (azaz D2 és felette) teherautókra az autópályákon kívül egyéb gyorsforgalmi utakon is mindenütt, de egyre több főútvonal szakaszon is útdíjat kell fizetni. Ráadásul főútvonalakon éppen a nehezen, vagy szinte sehogy sem elkerülhető szakaszokról (teherforgalmat is bonyolító határátkelő, hidakon átvezető szakaszok stb...) van szó. Legtöbb fuvarozó cég így rá van kényszerítve az éves díj megfizetésére még akkor is, ha csak egy-két rövidke fizetős főútvonal szakasz (pl. éppen egy folyóhíd) esik rendszeresen az útjába... Ugyanannyit fizet, mint aki rendszeresen autópályán szállít Szeged-Sopron között...
  • halgatyó
    #19
    Ez a szerencsétlenkedő kormány csak egy a sok közül, amelyik a külföldről jövő diktátumokat végrehajtja... max. egy kis verbális karate elhangzik közben, oszt ennyi.
  • halgatyó
    #18
    Az is érthetetlen és gyalázatos, ahogy az egészet bevezetik és terjesztik.
    Ez már a fizetőparkolás esetében is megfigyelhető volt!

    AZ ILYEN MOCSOKZÓNÁK BEVEZETÉSÉT ÉS KITERJESZTÉSÉT SEMMILYEN HATÁSTANULMÁNY SEM ELŐZTE MEG SOHA! Ha én egy 5 embert foglalkoztató labort akarok létrehozni, akkor 10 féle előzetes tanulmányt meg tervet meg engedélyt kell hozzá beszerezni, éveken át ügyvédekhez meg hatóságokhoz kell kuncsorogni, embereket óriási pénzekért megvesztegetni, stb...

    Ezek a disznósz**ok semmilyen hatástanulmányt soha nem készítettek, pl. hogy a fizetős területekről kiszorult autók hová fognak menni, vagy hogy milyen alternatív lehetőségek vannak (például a fizetőparkolás meg a behajtási díj helyett a munkahelyeket kellene területileg úgy elosztani, hogy FIGYELEMBE VENNI az általuk generált forgalmat, stb)

    Most is két fő oka van ennek a gyalázatmocsokságtömegnek:

    -- Időben és térben lokálisabb a maffia jellegű disznók korlátlan nyerészkedése, szinte befektetés nélkül

    -- Időben és térben sokkal széleskörűbb, és egy hosszútávú háttérhatalmi koncepció jegyeit mutatja az autósok fokozatos mocsokbatiprása, az utózás fokozatos ellehetetlenítése évtizedről évtizedre!

    Mindenki gondoljon csak vissza hogy milyen terveink és elképzeléseink voltak egészen a 90-es évek közepéig! És milyen tendenciák uralkodtak akkor Európában! Mire vágytak és mire spóroltak az emberek és hogyan képzelték a jövőjüket, az életmódjukat?

    A 20 században az emberi életstílus olyan alapvető és döbbenetes pozitív változásokon ment keresztül, amihez fogható korábban nem volt a történelemben (talán egy-egy nagyon régi városállamban, a gazdagabbak számára igen... pl. Krétán Krisztus előtt valamikor vízöblítéses wc-ket találtak az ásatásokon)

    Ember-százmilliók számára normális emberi életminőség vált elérhetővé! Valahogy ez nem kap elegendő hangsúlyt, pedig a világtörténelem legfontosabb tömeges életminőség-változásáról van szó! Ember-százmilliók számára vált elérhetővé a leírhatatlan mozgási szabadságot biztosító autó, a normális méretű fűtött lakás, a melegvízben tisztálkodás, a korábbi történelmi korok ráolvasásaihoz és babonás fa**ságaihoz képest szinte eszményi szintű orvosi ellátás, a művelődés és kultúrálódás, és az ezekkel együttjáró JÖVŐTERVEZÉS, gondolkodás, és jövőorientált életvitel (spórolás, célok kijelölése és megvalósítása, stb)

    Ez a tendencia fordult visszájára a 20. század vége felé, és ez irtózatos!
    Azok, akik a visszájára fordították, nem emberek, hanem még a használt szennyvínél is hitványabb senki söpredék rohadék aljas gyalázatok!

    Az autó csak az első a sorban, emlékezzetek a jóslatomra! Utána majd jön a többi vívmány, amíg az ember százmilliók vissza nem süllyednek a középkorba!
    Életminőségüket, és SZELLEMISÉGÜKET tekintve egyaránt.
  • halgatyó
    #17
    Már eddig is sokat dühöngtem az aljas büdös pofátlan disznó nyerészkedés és az autósok trágyába tiprásának újabb ötletelésén,
    de ezen a dumán padlót fogtam:
    "Hátránya, hogy az elektronikus kapu-rendszer alapvetően rugalmatlan technológiának számít, hiszen körülményes új szakaszokat hozzáadni a már meglévő hálózathoz, mert újabb és újabb kapukat kell felszerelni, ha egy útszakaszt fizetőssé akarnak tenni."

    Hát NE tegyenek újabb útszakaszt fizetősséB+!!! Mert ha egy új autópályát építenek, ott az építési munkákhoz képest NAGYON eltörpül a fizetős elektronika kiépítése! Ezért nyilvánvaló, hogy a cikkbeli mondat a fizetős utak állandó lassú terjesztésének a nehézségeit ecseteli. Ez a legnagyobb disznóság!

    Tényleg világforradalom kellene már, de olyan, amihez képest eltörpül az 1789-es franciaországi lenyakazási hullám...
    Az összes autóellenest meg ingatlanadó-buzit máglyán kellene elégetni.... aztán feltámasztani és megint elégetni, 1000-szer!
  • chuky123
    #16
    Én is úgy tudom hogy ez az E-Útdíj csak teherautóknak kell fizetni. Most itt nem az autópálya díjra gondolok hanem a főútvonalakra. Egyébként most is kell fizetni autóúton a teherautóknak. Pl a 2 es úton a 3.5 tonnánál nehezebb Thgk-nak.
  • Mat666
    #15
    Útdíj meg a fa**omat szemét lehúzó mocskos banda az egész nyomorult EU mindenestül ilyenkor hol van a sok nagy jogvédő nem csak buzik meg a többi aberrált jogait kéne védni ??? Hol van a szabad mozgás ja szabad amíg perkálsz.
  • kisemlős
    #14
    De akkor majd lehet a kis falvakban is sebességet mérni!!! ;-) ;-)
  • Laza
    #13
    Pont ma volt a rádióban, hogy hiába vesznek kevesebb matricát az emberek, mióta bevezették a min 10 naposat, így is nagyobb volt a negyedéves bevétel, mint eddig bármikor. Mert végül is ha az eddigi 4 napos használók forgalma nem esik 50% alá, akkor már extra bevételhez jutottak.
    Csak azt nem értem, hogy ha Én egy nap akarok megtenni egy oda-vissza utat, akkor miért kell 10 napi kocsikázás árát kifizetnem?

    Kíváncsi leszek arra, hogy mennyi lesz a km díj, mert nem jöhet ki sokkal többe, mintha megvennék egy 10 naposat és minden nap megtennék egy oda-vissza utat mondjuk Győrbe ... máskülönben az lenne az igazi lehúzás.
    Na meg ha bevezetik az autóutakra is (nem csak az autópályára), akkor lesz ám nemulass ... mindenki majd a földutakon, kis falvakon keresztül közlekedik :)
  • Doktor Kotász
    #12
    Egysterűen. Őgy kalkulálják a kilométerköltséget, hogy az több legyebn egy odaútra, mint a napijegy, amivel vissza is tudsz menni. Általános iskolai matek. Szerintem ennyire még az Eltolcsy is képes. A Szarrágó Petike meg majd elmondja, hogy ez az egész a biciklisek miatt van, meg a Gyurcsány, elmúlt nyolc év, és EU-s direktíva. Persze egyik sem lesz igaz, de az már őt nem zavarja. Talán még a kiflitolvaj szenátorasszonyt is kinevetik autopályamegmentő kormánybiztosnak.
  • Laza
    #11
    Az a 20-30, akárhányezer, amiért még közmunkára sem hajlandóak elmenni egyesek ... mint kb az öcsém, mint amikor együtt laktunk és ba.ott dolgozni, de a lakbért nem tudta kifizetni ... mondom húzzon el mekibe vagy valahova ... erre ő: nem fog 60eFt-ért napi 8 órát dolgozni ... erre én: b.od, lehet, hogy neked smafu az a 60eFt havonta, de mikor nekem kell azt kifizetni helyetted, akkor kibeba..ott sok!
  • Doktor Kotász
    #10
    "Annak nincs ertelme, mert akkor senki sem dolgozna. Most is azert nem dolgozik kb. 3 millio ember, mert nem eri meg, mivel a segely tobb. Ha megszuntetnek a segelyeket, akkor mar lenne motivacio. Vagy dolgozni, vagy tavozni. Es akkor az ilyen extra adok sem kellenenek."

    A segély amiről beszélsz, úgy 23 ezer forint. 22 ezzer valahányszáz. Most nem nézek neked utána, de ennyi. Szóval hülyeségeket nem kéne beszélni.
  • Alexease
    #9
    Kivancsi leszek, hogyan sikerul megoldaniuk, hogy a mostani autopalya matricas extra lehuzos beveteleiket megtartsak a km-szamlalo modszerrel is;)
  • Zoli007
    #8
    Nálunk, Szlovákiában, a teherautóknak az első osztályú utakon is kell fizetni. Na most, ezt nem tudom elképzelni kapus megoldásokkal.
  • bakvarnyu
    #7
    Nem csak a teherautósoknak kell fizetni?
  • IhiXO
    #6
    Alapvetően nem hülyeség az autópálya matrica helyett egy kilométer alapú díjazás, a probléma ezzel az lesz, hogy szerint kb háromszorosára fog nőni az ára. Meg majd tényleg minden kis útért fizetni fogunk, mert csak egy-egy oszlopot kell lerakni (ha GPS módszer lesz) aztán kész.

    Azért remélem, hogy értelmesen fogják a díjakat megállapítani és akkor ez még egy jó rendszer is lehet, de asszem túlzottan optimista vagyok.
  • Nonix
    #5
    kvp: Milyen segely jobb mint a munka? konkret peldat tudnal mondani, mert en nem tudok ilyenrol.
  • kvp
    #4
    "nem fizetést kapnának az emberek, hanem segélyt, persze erzsike-kártyán"

    Annak nincs ertelme, mert akkor senki sem dolgozna. Most is azert nem dolgozik kb. 3 millio ember, mert nem eri meg, mivel a segely tobb. Ha megszuntetnek a segelyeket, akkor mar lenne motivacio. Vagy dolgozni, vagy tavozni. Es akkor az ilyen extra adok sem kellenenek.

    Az utdij rendszert meg kameras alapon kellene megepiteni, tehat a terfigyelo (forgalomfigyelo) kamerak kepere ratenni egy rendszam felismero szoftvert es az szamolna az utdijat a tenylegesen megetett tavolsag alapjan. Ahol meg nincs kamera mert a kis forgalom miatt nem eri meg telepiteni, ott nem lenne utdij sem. A gyorshajtokat is kiszuri es az autosoknak nem kell semmit sem telepiteni az autojukba, tovabba a kulfoldi autokat es a matricakat is kepes lehet ellenorizni.

    Egyebkent a kormany celja az, hogy csak olyan termekeket fogyasszunk amiket helyben elo lehet allitani, tehat nem import. A benzin/gazolaj tipikusan nem ilyen.
  • nlght
    #3
    azon se lennék meglepődve, ha holnap bevezetnék a 100%-os adót és nem fizetést kapnának az emberek, hanem segélyt, persze erzsike-kártyán...
  • mad mind
    #2
    Magyarországon a gps lesz bevezetve, mert így minden földúton fizethet az ember útdíjat, annak ellenére, hogy már a benzinben fizet egyszer.
  • Magiszter
    #1
    Pár megjegyzés:
    1.) Én inkább a kátyúdíjat szorgalmazom. Minden kátyún/úthibán való áthajtás után fizessen az autós. Egy hónap alatt visszafizetnénk az államadóságot. Mi lenne ha az infrastruktúrára kapott EU-s pénzekért nem Tokaji szöllőst vennének bizonyos emberek? Vagy ha a frissen aszfaltozott utat, nem évente kellene újítani mert kilopják belőle az anyagot... meg átveszi valaki ilyen hibákkal. Ha én úgy végezném a munkám mint az állami szervezetek, egy hétnél tovább sehol nem tűrnének meg.
    2.) Ha már az egész ország EU szintű rendszerrel van ellátva, mi lenne ha EU szintű fizetést és adórendszert is kiépítenének?
    "hiszen Németországban, Ausztriában, Csehországban és Lengyelországban is így szedik az útdíjat."
    Német átlagkereset: 875ezer forint
    Osztrák: 500ezer
    Cseh: 310ezer
    Inkább ebben kellene hozzájuk hasonlítani. De biztos én vagyok a hülye.
    3.) Autóval lassan nem érdemes közlekedni. Dugódíj, útdíj, 450-es benzinár, baleseti adó, kötelező biztosítás...stb. Saját tapasztalat hogy havi 60-at tankolok + egyéb kiadások olyan 80-90 ezerre jönnek ki ha átlagolom. Pedig csak napi 27 kilométert megyek a munkahelyemre, 27-et vissza, mégis a fizetésemet majdnem elviszi. Tömegközlekedni meg nem tudok a lakhelyem és a munkahelyem között, mert vagy 2 órát utazom (rohadt nagy kerülővel) kb annyiért mintha autóval mennék, vagy semmi.
    4.) GPS megoldás is jónak tűnik. Így legalább mindig tudni fogják éppen hol vagy. Gyalogosokra is rakjanak már. Nehogy a sok adócsaló még a végén gyalog közlekedjen és kikerülje az útdíjat... eszméletlen hogy elszemtelenednek az emberek ha minden megkeresett 100 forintjukból 90-et az állam kap...

    Asszem ennyi jutott hirtelen az eszembe. Lehet ócsárolni.