38
SpaceEngine ingyenes űrszimulátor /SE/
-
TokraFan #38 Ééééééésss...Megjelent végre Steam-en is! -
TokraFan #37 Ez így van, ami két okból nem is meglepő. Egyrészt, még mindig egyedül van ha jól tudom, maximum apróbb grafikai munkákra szokott segítséget kérni a fórumban, de ezt is csak alkalmi jelleggel. Másrészt, nem jön össze a pénz. Amit az egyes goal-okhoz írt az készen is lett, most a következő 80k dolláros határ van soron, attól viszont még fényévekre van (45k körül). És itt is az van mint pl. az Infinity Engine esetén volt, hogy sajnos ma már kevés egy jó programozó vagy egy érdekes ötlet. Marketing nélkül -illetve az ehhez értő társak hiányában-, a dolog nem lehet sikeres, mert nem lesz rá pénz. Ezt szívta meg a korábban említett Infinity-s team is (bár ott is inkább one man show volt valójában), pedig évekkel korábban olyan tech demót tett le az asztalra, amit akkoriban senki más és még sehol nem volt az Elite vagy az Star Citizen. Aztán elhalt csendben, mert bénáztak a kiadókkal, nem mentek KS-re sem. Most ébredtek csak fel, amikor már hatalmas a konkurencia és igen kevéssé valószínű, hogy a sokmillió dolláros cégekkel versenyezni tudnak. Mondjuk a Space Engine nem játéknak indult, de ebből is lehetett volna sokkal sikeresebb szoftver, ha nem akar a srác mindent egyedül csinálni.
Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2016.09.15. 20:41:33 -
BladeW #36 Sajnos évek óta ez van kiírva. Nagyon lassan halad a fejlesztés :( -
TokraFan #35 Ez van kiírva a next goal-hoz:
- Gameplay based on space flight simulation, space exploration, research and building
- Realistic spaceflight physics with both hardcore fully manual controls and handy semi-automatic controls
- Various spacecraft models
- Build ships, space stations, and bases on planets
- Collecting data about celestial objects using probes and satellites
De én nem hinném, hogy ezt egyedül meg tudná oldani. Legalább is jól nem, ahhoz több ember kell.
Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2016.09.14. 18:51:47 -
#34 Nocsak, milyen "játék funkciót" tervez azt lehet tudni? -
TokraFan #33 Egyelőre nem hinném, jelenleg nincs semmi "játék funkció" a programban. Bár tervezik, de nem hinném, hogy a srác -bármilyen zseniális tehetség is-, egyedül képes lesz ezzel a feladattal megbírkózni. -
BladeW #32 A végén még lehet, hogy át kell kérni a Játékosok forumába? :)
Utoljára szerkesztette: BladeW, 2016.09.05. 23:00:08 -
TokraFan #31 Már tolom pár hete, nagyon jó! -
BladeW #30 Kijött a 0.9.8
http://en.spaceengine.org/load/core/spaceengine0980/2-1-0-32 -
TokraFan #29 Én még a bétával toltam, azzal is már sokkal jobb volt a helyzet. Megnézem a véglegest is, köszi az infót! -
buke #28 Sziasztok!
Kijött a 0.974 patch a napokban. Nálam több órás folyamatos nézelődés után sem fagyott ki, akadt meg.Nyúztam rendesen mégpedig úgy,hogy beállítottam --- a main.cfg -ben a loading résznél --- az oldalon a készítő által javasolt texturák gyors betöltéséhez pár adatot. Ezek után rövid időre leesett az FPS érték 60-ról 16-20-ra a bolygók felszínének közelítése közben,de cserébe szinte azonnal betöltötte a legrészletesebb tájképet, domborzatot. Rengeteg javítás történt, külön örültem,hogy a "vágott szélű ciklonok" vizuális bug ki lett küszöbölve. Kb. 5 óra terra bolygók keresése alatt 1x jött elő. Ezenkívül az elözőnél nálam a szűrő indításakor mindig megakadt a zene,ez a gond is megszünt!
Remélem egyszer a nagy fejlesztések is sorra megjelennek (vegetációk,aszteroida gyűrűk,3D felhők,évszakok,részletes bolygó időjárás,térkép,rendszerek evolúciója,animációk,stb.),mint ahogy a fekete lyukak is fejlődtek.
Most viszont még nem találkoztam egy fia vulkánnal sem.
Szerintetek milyen okai lehetnek a földszerű bolygóknál,hogy 10-ből 8-nál a CO2 a meghatározó gáz olyan arányban mint itt a földön a N2 ?
A földnél milliárdokkal idősebb, és szárazföldi élettel rendelkezőknél is ez a gyakori gáz arány.
Megnéztem az elfogadható gép teljesítménynél a vidkari VRAM-ot felemelte 2GB -ra.
-
TokraFan #27 Értem, akkor ezt félreértettem.
Közben kipróbáltam az új patch-et, de nekem csak rontott a teljesítményen. A korábban stabil, szinte lag mentes megjelenítés most néha beakad, nem ritkán másodpercekre kimerevedik a kép. Sajnos ilyenkor néhány crash is történt...
-
#26 Elvileg csak az 1.0 kiadása után. -
TokraFan #25 Igen, azt tudom, de volt egy olyan terv is -tudtommal ezért mentek Steam Green Light-ra-, hogy fizetőssé teszik és így finanszírozzák a fejlesztést. A közösség be is szavazta, volt is egy hír, miszerint innentől a Steam-en múlik és hamarosan megjelenik. Ennek kb. 1,5éve.
Közben kijött a 0.973 patch, de még nem néztem meg. Érdekes egyébként a lassulás, mert elég sok donator jött össze ahhoz képest, hogy rétegprogramról van szó, és már a 15k-s goal-nál az volt a fő hír, hogy innentől "főállásban" írja a gyerek a programot. Azóta ennek a duplája is összejött, hozzáteszem, a beígért feature-k nagyjából meg is érkeztek az új verziókkal.
Lehet, hogy a következő goal-ra vár? Attól még messze van az összeg, nem is hiszem, hogy összejönne valaha... -
BladeW #24 Ingyenesen tölthető a "játék" honlapjáról. Sajnos ahogy nézem eléggé belassult a fejlesztés, Star Citizen is hamarabb kész lesz, mint ez. -
TokraFan #23 Nem tudja valaki, miért nem vásárolható még meg Steam-en? Elvileg már jó 1 éve zöld utat kapott... -
TokraFan #22 Én még nem néztem meg, de letöltöm. Lassan haladnak, de biztosan. -
buke #21 Elnézést, nem hibázik a kereső, mert pillanatnyi adatokat keres. Hmm. Elnyúlt pálya esetén vannak pédául ilyen kilengések a hőmérsékletben :) Így jártam, idő előtt kritizáltam. Méretre is keres, a tömeg beírásnál is lehet, hogy osztályon kívüli érték került be :) Ezt továbbra se használom.
Nem tudom kinek milyen a program stabilitás, de nálam egyértelműen javult. Runtime hiba kb. 60-70 perc után jön egyszer-egyszer.
A grafikai beállításnál a default megy plusz a Landscape LOD-ra tettem fel 0.00-ig és a Skybox-nál kivettem a pipákat, mert zavartak a néhol látszó halovány határoló vonalak. Az Overbright -nál is tettem rá. A látvány elképesztő !
Utoljára szerkesztette: buke, 2014.12.31. 00:58:46 -
buke #20 Megjelent a következő verzió, a 0.972-es !
Érdemes a fejlesztett star browsert kipróbálni, (Filter Setting) mert iszonyat hatékonyan keres. A mérete és tömegre keresésnél nekem nem keres, tehát azt nem aktiválom. Néha hibázik, például ha temperate terra a cél, akkor hozzá csap egy-két warm vagy cool terrát is, de elvileg ezek is a "sorba" illeszkednek, tehát nem probléma.
A terra osztály sokkal változatosabb lett. Egyszer majd a szerkesztő is remélem elkészül, mert kedvem lenne kicsit variálni némelyik planétán.
Utoljára szerkesztette: buke, 2014.12.29. 01:54:03 -
buke #19 Razzer: Szia!
Ilyenkor én emlékeim szerint két dolgot tettem:
1. a user.cgf -be beírtam egy más "helyet",hogy beinduljon. 2. Végső esetben a kimentések után feltettem újra és kész. Mostani verziókban ilyen nálam nem történt.
-
Razzer #18 Sziasztok!
Valamit elállítottam, azóta nem tudok kezdeni semmit a progival amikor belépek planetariumba csak a nagy feketeség..
Tudnátok segíteni? -
#17 Az engine-t pont azért reszelik hogy pénzt keressenek. Állítólag volt már több érdeklődő akik licenszelnék.
KSről is volt szó...de ennyi. Nem értem én se miért nem mennek oda.
Utolsó info talán az hogy idén Q1 ott lesznek.
Meglátjuk .
-
TokraFan #16 Az engine-t reszelgetik 2006 óta, 8 év nagyon sok...Igazából én azt látom, hogy nem megy nekik a marketing és a pénzszerzés. Többször olvastam a fórumban a fejlesztő elkeseredett írását, hogy befejezi mert nem talált befektetőt. Nem értem, miért nem mennek kickstarterre vagy Steam Early Access-re? Ha olvastad a fórumot ott írták azt is, hogy 1-2 fejlesztő (bedolgozók) még évekkel ezelőtt kiszálltak. A látvány fantasztikus, de a tech demo 2010-ben készült, viszont 2015-ben már koránt sem biztos, hogy elég lesz az üdvösséghez. Ezzel együtt, neked legyen igazad, és készüljön el mert én évekig nagyon vártam, hetente néztem fel a fórumra, hogy mik a hírek, de ígéreteken kívül semmi nem történt sok éven át. Aztán szépen belefáradtam -sokad magammal- a várakozásba. Azt sajnos nem tudom mik az aktuális hírek, de anno az is kicsit zavart, hogy kizárólag MMO-ra tervezték, single player nem lett volna benne. Lehet, hogy ez változott? -
#15 Azt nem mondanám hogy sehol semmi. Demo nincs de a fejlesztés megy. A weboldaluk is kapott egy szép új desing-t. Nem véletlenül.
Mondjuk az utóbbi időben az engine-t reszelték , maga a játék fejlesztése nem tudom mennyire halad azon kívül. -
TokraFan #14 Igen, kvázi 8 éve. :-) Azóta csak egy tech demo-ra futotta, sehol semmi. A közösség 80%-ka szétszéledt, mert képtelen kivárni, ha egyáltalán lesz ebből valami. Eközben a nagyon hasonló Space Engine már a Steam-en van, úgyhogy már konkurencia is van. Kár érte egyébként, én is bízom még valahol legbelül, de 8 év iszonyat sok, ennyit nem lehet várni egy fejlesztéssel... -
#13 "A megboldogult Infinity engine-re"
Ööö az nem megboldogult , akkor lenne az ha leállították volna. Ehelyett fejlesztik még. ;) -
TokraFan #12 Ez a program eszméletlen. A megboldogult Infinity engine-re emlékeztet, amiből csak egy tech demo videót láttunk, de már attól is leesett az állam. Sajnos befuccsolt, vagy nem tudom mi van vele, de2010 óta szinte semmi hír róla.
A Space Engine zöld utat kapott Steam-en is, nem tudom mennyiért fogják árulni, de remélem, hogy ezzel tőkéhez jutnak a srácok mert enélkül nagyon lassan halad a fejlesztés.
Elég merész a game verzió feature listája. Olvastad? Egyelőre nem érzem, hogy ezt 1-2 ember képes megcsinálni (megfelelő minőségben), de adná az ég, hogy ne legyen igazam mert olyan funkciókat ígérnek, amitől már most csorog a nyálam... -
buke #11 Sziasztok!
A napokban megjelent a legújabb verzió a 0.971-es.
Még nem sokat futott nálam,de azt biztosan mondhatom,hogy a bosszantó, sűrűn jelentkező (nálam 5-8 percenként) Runtime hiba szinte teljesen megszűnt.
Így elsőre,ami még feltűnt az az,hogy kevesebbnek tűnik a terra bolygó osztály.Gondolom ebből következik,hogy a szűken vett földi planétára csak vizuálisan is hasonló objektek száma is csökkent.Nagy nehezen sikerült egyet kikeresnem a Sunflower galaxisban.
A többi újítást majd lassan megvizsgálom.
Itt a kékhold kódja: RS 5625-2742-7-1204491-2 A4.9
-
BladeW #10 Nemrégiben megjelent a legfrisebb, 0.97-es verzió:
-
BladeW #9 Megjelent az újabb verzió(0.96), immár irányítható(!) űrhajókkal, térképpel, jelentősen fejlesztett gui-val és sok egyéb finomsággal. -
BladeW #8 Minden tiszteletem az X széria megalkotóié, de addig, amíg a pl. bolygók csak dísznek vannak a háttérre feszítve, addig hiányérzetem lesz.
A két koncepció közül nekem ez a szimpatikusabb, persze kérdés, hogy lesz-e belőle játék, és ha igen milyen végeredménnyel. -
#7 Úgy legyen:) Bár lassan jön az X-Rebirth, szóval felkötheti a gatyót:) -
BladeW #6 Előbb utóbb viszont lehet, hogy az lesz belőle, méghozzá nem is akármilyen.
Mothership concept -
#5 Ez nem játék...:) -
sanyicks #4 hát eléggé ülfexik játék. Elég gyakran CTD-zik, gyakran villognak a tileok, Föld-ön nincs domborzat. -
BladeW #3 Nagyon jó a dolog, kéne rá valamilyen játék. (Olyasmi, mint pl a Noctis volt.) -
#2 Ez igen jól összeszedett leírás lett! :) Kiegészítem még pár képpel meg videóval a hivatalos oldalról:
-
buke #1 Sziasztok!
A napokban véletlenül találtam ezt az ingyenes 3D-s univerzum szimulátor programot(nem valós űrrepülés szim.!).Én alapvetően repülés szimulátor (Orbiter,FS) rajongó vagyok,de valamennyire a látvány programok is érdekelnek,mert ha csak vizuálisan is,de van bennük
realitás és újdonságok a tudományból.A program grafikája és a műfajából adódóan végtelen variabilitása félelmetesen jó.
Gondoltam nyitok egy témát ennek,mivel nem láttam itt,vagy elkerülte a figyelmemet.
Rövid ismertetés:
=================
Valós,feltérképezett \"közeli\" univerzumot lehet beutazni hasonlóan mint a Celestiához,de itt procedurális módszerrel van kiegészítve a nem katalogizált igencsak nagy terület,lenyűgöző grafikával.Ez persze kikapcsolható,s marad a katalogizált állomány.
Ez a bejárható terület jelenleg a mostani verzióban -- eddigi pár napos tapasztalatom alapján/idáig jutottam: NGC 1262/-- egy kb.1,0-1,5 milliárd fényéves sugarú gömb a föld körül,amelyben a katalogizált (NGC/IC) galaxisok,csillaghalmazok,ködök,csillagok milliárdjai,ezek generált naprendszerei a legkisebb aszteroidákig minden megtalálható.Fekete lyuk is van,de persze mivel az ilyen programokban nincs fizika,ha netán valaki belemegy ki is tud jönni:D
Később tovább növekszik majd a tér, szintén procedurális generálással lesz megoldva az univerzum egész szerkezete.
Természetesen ehhez is tölthetők le Nasa textúrák,hasonlóan mint az Orbiterhez,Celestiához.Ezeket még nem próbáltam ki.
Hivatalos oldalról letölthető:
==============================
http://en.spaceengine.org/
Jelenlegi verzió egyenlőre a 0.95.1 béta.
A legelső link tűnik a leggyorsabbnak.
Ez 400mb rar + 1 patch *.exe -et kell felülíratni a valahová kibontott rar állomány régebbi exe-jével.
Gépigény:
=========
Minimum Ajánlott
CPU 2 GHz-es 3 GHz
RAM 2 Gb 2 Gb
Videóram 512 Mb 1024 Mb
OpenGL 3,0 3,0
OS Windows XP Windows 7
Saját futtatási tapasztalataim:
==============================
Nálam 4 éves gépen egy winXP,SP3 /Core2duo 3,00GHz E8400,3.25Gb Ram,32 bit./, amiben nVidia 9800GT van 512Mb videoram alap beállítással,átlagos objektum sűrűségnél /itt ez 7.00 érték/ 1-5 másodperc alatt betölt minden textura. Lassabb betöltés csak akkor
jelentkezik, ha extra sok objektum van a nézelődés helyszínén.PL.halmaz,szupenova,nebula,stb.
A betöltögetéshez fűzném még hozzá,hogy különböző objektum sűrűségű területek vannak pl.egy galaxison belül,így előfordulhat,hogy az alap beállítású csillag magnitudó esetén is belassulás jöhet,ha közeledünk egy sűrűbb terület felé (ilyen Pl.az IC 10 irr.galaxis bizonyos területei,galaxis magok stb). Ugyanakkor,mivel még nics kész a térkép menü valahogy ki kell tudni jelölni a célt egy galaxis széli területen is,ahol procedurálisan elvétve van generálva 1-2 rendszer,ehhez viszont kell a magasabb fényesség beállítás./ 7.00 -től
felfelé./ Végül is okos kompromiszummokkal el lehet érni a kívánt előnyös látványt és minimális töltési időt,még egy ilyen közepes gépen is mint az enyém.
Irányítás:
==========
1.free mód
2.spacecraft mód
3.aircraft mód --> 1.gombot érdemes használni,mert aki már használt Orbitert,FS-t annak nem igazán fog bejönni az utóbbi kettő :D
Free mód:
=========
nyilak lineáris irányok, Numpad nyilak gombok rotációk,(Numlock bekapcs.!) + - gyorsítás; Ctrl + + és - esetén sebesség nagyságrendek választása
Robotpilóta:
============
Left click on object select the brightest object, double, triple, etc. click to select the next-brightest object
C turn to selected object
G fly to selected object, double press G to faster flight
Shift G land on selected object\'s surface
Ctrl G fly to selected object\'s center
Shift H select home object (the Milky Way galaxy, the Sun, the Earth)
Shift F follow selected object
Shift R follow and rotate with selected object
Esc cancel autopilot command
T on/off selected object\'s tracking
Backspace select previous object from autopilot\'s journal
Beállítások főmenüi és pár lényeges információ hozzá:
=====================================================
Tab autopilot journal /LOG/ --> a kijelölt objektum megjegyzése,de konkrét helyet felszínen nem ment!/lásd lejjebb az F6-nál/
Esc main menu --> kilépés,setting,time,stb.
F2 solar system browser --> a monitoron kijelölt csillag rendszere,itt a kiválasztott bolygóra klikk jobb egérgomb--> holdjai a bolygóknak,ha vannak. (a létező exobolygók a procedurális generálás kikapcsolása után is megjelennek természetesen.)
F3 search for object by name menu --> katalógus név szerinti keresés
F4 show objects menu
Ctrl F4 graphics settings menu
==========================================================
F6 save/load location menu --> konkrét \"hely\" mentése űrben,felszínen,de nem menti :D csak trükkel, ez a kövezkező:
1.ne legyen semmi kijelölve,
2.utána F6 gomb,a felugró ablakban 2X !! ADD-ra klikk
3.a másodikat egyből kitörölni Delete->Yes
4.Select-re klikkelni és kikapcsolni a menüt jobbra fent az X-el.
5.ellenőrizni az ESC-el,hogy működik-e már a főmenü,elvileg így már mentett.
==========================================================
F7 magnitude/brightness settings menu
Ctrl Enter switch windowed/fullscreen mode
F9 start/stop write screenshot every frame (\"video capture\") --> ne nyomd meg tudtod nélkül:D:D
F11 save single screenshot without interface
Ctrl F11 save single screenshot with interface
A részletes billentyűzet kiosztás a hivatalos oldalon a manualban található.
Addon készítés:
===============
Exportálható a kijelölt csillagrendszer (*.sc), egyenlőre notpaddal,wordpaddal szerkeszthető a bolygó bármely paramétere.
További információk erről az oldal fórumában olvashatók.
http://en.spaceengine.org/forum/17
Készítettem még pár kiindulási helyet:
http://data.hu/get/4937058/places.rar
Egy felmerülő kérdés:
====================
Marsnál kisebb bolygók esetén sokszor láttam aránytalanul nagy felszíni nyomást, ott is ahol a tömeg nem utalt a nagyobb bolygó
sűrűségre.Itt szerény ismereteim szerint a felszíni nyomást a gravitáció,a hőmérséklet és a gáz milyensége,minősége határozza meg.Ehhez
jön a légkört idővel csökkentő többféle űrbéli tényező és mi az ami növeli? Vulkán? Pl. ott a Vénusz esete.
Elképzelhető,hogy a kevés nézelődésem az oka, amiből még nem lehet következtetni sok mindenre...
...főleg arra nem, hogy mikor találom meg a földünk \"klónját\". :D:D
Jó nézelődést,fotózást,videózást!
Üdv.buke