35
  • Komolytalan
    #35
    "Az e-mail előnye a chat-tel szemben, hogy akkor válaszolsz rá amikor van időd. Ha irodában dolgozol, akkor tudod hogy nem úgy van az, hogy Micike most akar valamit akkor azt most fogja megkapni. Ha mindenki chat-en zaklat az teljesen megszakítja a munkafolyamatot. Ha meg nagyon sürgős, a legtöbb irodában van telefon, vagy lehet kérdezni személyesen is. Azt, hogy nem kell megírni az e-mail-t, nem is értem, miért lenne egy chat jobb, és oda miért kéne kevesebb infót írni?"
    Az előnye a hátránya is: amíg nem válaszolsz az illető kérésére, addig feltartod őt a munkájában. Egyébként Skypeon se kell azonnal válaszolni, tehát ez chaten is megtörténhet. A különbség az, hogy míg emailben ő elcsesz arra egy csomó időt, hogy korrektül összeszedve, hülyebiztosan megírja a problémáját, addig chaten ez annyi, hogy
    - van egy gondom, ráérsz?
    - igen/10 perc múlva/legkorábban délután
    És utána már sokkal folyamatosabb az egész.
    Ez nem zökkent ki senkit se a munkafolyamatból úgy, mint egy 50 soros email.

    "Mivel sokkal többen hozzáférnek, a beszélgetések sokkal könnyebben el is veszhetnek."
    Ez hülyeség. Olvasási jogtól még nem törlődött semmi se.

    "Azt meg nem lehet hogy mindent az örökkévalóságig tárolni, mert az aztán nem kis kapacitás."
    De, lehet. Sőt, továbbmegyek: ez kevesebb helyet is foglal. Egy emailfiók pik-pakk fel tud gigabyte méretűre duzzadni, de itt ha 1-1 feladat lezárul az átkerülhet az archívumba, mondjuk szalagos tárolókra. És maradhat belőle annyi a szerveren, hogy userid, projectid, eltöltött idő - tehát csak a statisztika, amiből látszik hogy mit is csinált az alkalmazott.

    "Ha az információnak nincs gazdája, akkor problémás a dolog, lehet hogy valakinek még van benne fontos infó, másnak meg már nincs, és ez konfliktushoz vezet."
    Miért ne lenne gazdája? Alapvető gazda az, aki indított a threadet. Utána meg át lehet ruházni, meg lehet osztani, stb.

    "E-mail-nél is, ha history-val küldjük."
    De ez pl. nem kötelezhető. Beletörölhet bárki, kivehet részeket, stb. Ahogy a Reply to all sem. A historyt nem jó a felhasználókra bízni.


    ""Úgy általában utólag jól rendszerezhető a dolog."
    E-mail is, nekem 3-4 mappa mélységig vannak kategóriákba és alkategóriákba rakva a levelek, mindent megtalálok amit keresek (az már más kérdés hogy a nyomorult lotus notes ezeket nem tudja normálisan kezelni, de ez nem az e-mail hibája)."
    A mappába rendezés az nulla. Abból nem lesz adatbázis, amelyből látszik ki min dolgozik éppen, mit oldott meg, meg úgy általában mennyire hasznos a munkája, stb.

    "a beszédfelismerés nem hiszem hogy túlságosan realisztikus lenne egy nagy irodában."
    Nekünk kb 30 főre van 2 hangszigetelt tárgyalónk, viszont a megbeszélések összefoglalása, logolása mindig gond. Ahogy az is, hogy a tényleges problémamegoldásra sokkal kevesebb idő is elég volna, mint ami egy-egy megbeszéléssel elmegy.
  • Meridian
    #34
    shtem meg minden csak szervezés kérdése... ott ahol napi szinten 200-300 felesleges levél keletkezik, ott valamit rosszul szerveznek. ha másnem akko az userek nem képesek a levelezőprogram alapvető funkcióit hazsnálni, azaz automatán szortírozni a leveleket.

    Ha ez sem megy már, akkor mi lesz majd akkor, amikor az IM még jobban összekutyulja a dolgokat?
  • xrt
    #33
    Miért? A facebookon nem lehet privát üzeneteket küldeni? Szóval nem szünteti meg a maileket.
    A másik amit nem értek sok hozzászólásból, hogy lehet a chatet és emailt összehasonlítani? Na jó össze lehet de a két dolog nem ugyanarra való.

    Facebookban nekem a legnagyobb bajom az ismerős jelölgetés. Nálam most is 500 feletti jelölés van. Legtöbbje számomra teljesen ismeretlen embertől.
  • TokraFan
    #32
    Ebből a cikkből egyetlen tény szűrhető le. A cég vezetője (vagy vezetésének tagjai), egyáltalán nem ért semmit az informatikához!
  • Zoliz
    #31
    Ezek tiszta hulyek, en tobb szazezret keresek csupan emailek irasaval meghozza alkalmazottkent. Most a f$sbookot akarjak email helyett vagy mit?
  • IhiXO
    #30
    Én nem értem ez mitől fog kevesebb időt elvenni a munkaidőből. A probléma nem az email rendszerrel van, hanem azzal, hogy azok is megkapják az emaileket, akiket nem érint. Szerintem először ezzel kell kezdeni valamit, mert ha így is mindenki ugyanúgy küldi majd a dolgokat, mint eddig (mindent mindenkinek), teljesen felesleges erőfeszítés.

    Ettől függetlenül belső kommunikációra szerintem sem az email a legjobb megoldás, hanem egy adott cég igényeihez fejlesztett célszoftver IM és fórum rendszer kombinációjában. Egy összetettebb fórum motorral nagyon egyszerű jogosultságokat kezelni, hogy ne lássa, akire nem tartozik. Persze kellhet egy pár plusz ember, aki ennek a moderálását végzi, de lehet, hogy olcsóbb, mint egy, a cikkben említett rendszert kifejleszteni (ahol szerintem szintén szükséges valaki ennek karbantartására, felügyelésére). Én biztosan valami ilyesmit fogok a cégemben megvalósítani, ha akkorára nő, hogy szükség lesz valami ilyenre.
  • metaljesus
    #29
    "- Nem kell végig megírnod az emailt, mert chaten beírsz egy mondatot, az illető meg válaszol. Tudom, erre most is ott a Skype, de annak azért elég elb.szott a historyja, mivel ahányféle beszélgetési csoport, annyi history (tán még az is számít, hogy milyen sorrendben húztam bele az embereket). Sose abban a csoportban keresek, ahol kéne."

    Az e-mail előnye a chat-tel szemben, hogy akkor válaszolsz rá amikor van időd. Ha irodában dolgozol, akkor tudod hogy nem úgy van az, hogy Micike most akar valamit akkor azt most fogja megkapni. Ha mindenki chat-en zaklat az teljesen megszakítja a munkafolyamatot. Ha meg nagyon sürgős, a legtöbb irodában van telefon, vagy lehet kérdezni személyesen is. Azt, hogy nem kell megírni az e-mail-t, nem is értem, miért lenne egy chat jobb, és oda miért kéne kevesebb infót írni?

    "- A beszélgetések központi szerveren logoltak, feldolgozhatóak, kereshetőek, stb."
    Mivel sokkal többen hozzáférnek, a beszélgetések sokkal könnyebben el is veszhetnek. Azt meg nem lehet hogy mindent az örökkévalóságig tárolni, mert az aztán nem kis kapacitás. Ha az információnak nincs gazdája, akkor problémás a dolog, lehet hogy valakinek még van benne fontos infó, másnak meg már nincs, és ez konfliktushoz vezet.

    "- Egy beszélgetésbe - vagy nevezzük folyamatnak - be lehet valakit vonni utólag úgy, hogy látja az előzményeket (Skype esetén ez élből nincs így)."
    E-mail-nél is, ha history-val küldjük. Igaz, ez redundáns és sok tárhelyet foglal, viszont az az egy ember akinél van, tudja hogy van-e még számára fontos infó benne, vagy törölhető az egész. Csak menedzselni kell a folyamatot.

    "Úgy általában utólag jól rendszerezhető a dolog."
    E-mail is, nekem 3-4 mappa mélységig vannak kategóriákba és alkategóriákba rakva a levelek, mindent megtalálok amit keresek (az már más kérdés hogy a nyomorult lotus notes ezeket nem tudja normálisan kezelni, de ez nem az e-mail hibája).

    A többi amúgy nem rossz, de az hogy irodai környezetben fórum-szerűen beszéljünk meg ötleteket vagy chat-boxban, meg a beszédfelismerés nem hiszem hogy túlságosan realisztikus lenne egy nagy irodában.
  • gforce9
    #28
    "Email körülményes és lassú (megírni is, reakció is)"

    Jól beállított munkakörnyezet kell hozzá. :)

    "IM programok rosszul kereshetőek, rendezhetőek és megoszthatóak"
    Egyetértek, minden vacak csicsás marhaság bennük van, de a hsználhatóságot elősegítő funkciók enyhénszólva is hiányosak.

    "élő megbeszélések meg nem hatékonyak (leragadunk egy marginális problémánál, eltérünk másfelé, stb)."
    Ez az ember hibája, nem a kommunikációs csatornáé :)
  • Cat #27
    Normális cégnél már évtizede is exchange szerver volt, az mind tudja ezeket.
  • Komolytalan
    #26
    12 éve a főnököm egy Workflow rendszerben látta volna a céges email kiváltását - az se lett volna hülyeség. Végül is nem lett belőle semmi, mert vezetőváltás volt, és nem kaptuk meg a zöld lámpát. Viszont az már akkor is egyértelműen látszott, hogy céges használatra az emailnél hatékonyabb dolgok léteznek. Mondok pár dolgot, amit egy ilyen közösséginek nevezett izével meg lehet oldani, emailben meg minimum macerás:
    - Nem kell végig megírnod az emailt, mert chaten beírsz egy mondatot, az illető meg válaszol. Tudom, erre most is ott a Skype, de annak azért elég elb.szott a historyja, mivel ahányféle beszélgetési csoport, annyi history (tán még az is számít, hogy milyen sorrendben húztam bele az embereket). Sose abban a csoportban keresek, ahol kéne.
    - A beszélgetések központi szerveren logoltak, feldolgozhatóak, kereshetőek, stb.
    - Egy beszélgetésbe - vagy nevezzük folyamatnak - be lehet valakit vonni utólag úgy, hogy látja az előzményeket (Skype esetén ez élből nincs így).
    - Úgy általában utólag jól rendszerezhető a dolog.
    - Lehet hierarchikus beszélgetéseket csinálni (van 5 probléma, felírom, hogy ágazzon el 5 felé a beszélgetés, és sorban (párhuzamosan, de másik threadbe) megbeszéljük mindet.
    - A beszélgetésből kiemelhetőek a fontos és kevésbé fontos részek (akár személyre szabott, vagy megosztott is lehet a "kihúzás"). Ezzel az itt folyó beszélgetésekből könnyen készíthetünk memot.
    - Hang alapú beszélgetés beszédfelismeréssel könnyen szövegessé alakítható (emaillé nem).

    Szóval van a dologban ráció, sőt én úgy gondolom, hogy ez jól megcsinálva, és "dobozos szoftverként", vagy mondjuk úgy szolgáltatásként értékesítve nagyobb sikersztori lehetne mint a Google, Facebook meg az Apple együttesen. Aki irodai munkát végez, pláne nem favágást, hanem valami kreatívat az tudhatja hogy borzalmasan sok idő megy el fingköszörülésre, nagyon sok a fölösleges kör, amely pont a kommunikációs csatornák különböző defektjeinek köszönhetőek. Email körülményes és lassú (megírni is, reakció is), IM programok rosszul kereshetőek, rendezhetőek és megoszthatóak, élő megbeszélések meg nem hatékonyak (leragadunk egy marginális problémánál, eltérünk másfelé, stb).
  • Doktor Kotász
    #25
    Ezutám nem 20 órát fognak emailezni, hanem 40-et faszbúkozni.
    Gratulálok ennek a hülyének.
  • gforce9
    #24
    Ugyan nem nekem írtad, de szerintem egyik sem jobb a másiknál. Aki levelezni nem tud normálisan kultúráltan, értelmesen, az az új rendszert is tele fogja vágni szeméttel. Nem az emailben van a hiba, hanem a felhasználókban.
  • a_n_d_r_e_w
    #23
    Egy valos indokot nem hoztal fel arra, miben jobb az email mint ez a kezdemenyezes, csak az probaltad bebizonyitani, hogy trukkokkel az email is lehet majdnem olyan jo, mint ez alapbol, csereben nem mulasztottal el egy alkalmat sem, hogy lehulyezzel. De tudod mit, igazad van.
  • gforce9
    #22
    Majd, ha a munkatársak ezt az új rendszert kezdik el használni, aztán lesz vagy 40 üzenőfal meg 70 megnyitott groupchat más és más témában és más munkatársakkal, majd akkor annak a kibogarászására fog idő elmenni.
  • gforce9
    #21
    Én sem látom értelmét, egy normálisan használt belső levelezés ugyanolyan hatékony lehet. Hogy a munkatársak csomó olyan levelet kapnak a többiektől ami ne is érinti őket? Hát az ilyen feleslegesen levelezgetőket kell kicsit kiigazítani. Annak küldjenek levelet, akinek ténylegesen szánják, nem pedig úgy hogy van egy usergroup aztán küldés->mindenki, aztán a group-ból 20 ból érint 2 embert. Itt a feladó a bűnös.
  • dyra
    #20
    Mindig vannak "szuperhaladók". Akik egyből látják mi lesz a jövőben a tuti. Nem adtam én semmit a szádba ellenbe te nyögted be, hogy milyen sok olyan levelet kell olvasnod ami nem is érdekel. Ezek után azt gondolom joggal feltételezem, hogy téged a facebook szerű üzenőfal sem húzna ki a szarból. "Vitát" én is lezártam meg egyébként nem is akartam veled vitatkozni csak nem akartam, hogy az jöjjön le, hogy a mail elavult a cikkben szereplő "valami" meg über fejlett. Szép napot!

  • a_n_d_r_e_w
    #19
    Örülök, hogy rögtön a számba adod a szavakat, nagyban alátámasztja az érvelésed hitelességét. Rájöttem, hogy nem tudom mi az a szürő, és hogy tulajdonképpen úgyis hülye vagyok használni. Akkor sok boldogságot még pár évtizedig a leveleidhez, részemről vitára totál alkalmatlannak titulállak, mert semmit nem sikerült felfognod abból amit írtam, cssl ugyanazt szajkózod. De tudom, én vagyok a hülye kacsa
  • dyra
    #18
    Milyen begyöpösödött marhaságot? Személy szerint az Opera böngésző levelezőjét használom. De bármelyik komolyabb levelezőben már mondhatom azt, hogy egy klikkre elérhető a szabályok létrehozása. Magyarul a levelező egy jó betanítás után leválogatja neked a leveleket úgy, hogy nem kell őket átnézned mert tudod, hogy vagy nem fontos vagy nem érdekel. Ha nagyon "power" (azta ) vagy akkor címkézheted is őket. 2005-ra visszamenőleg bármilyen fontosabb levelet kikeresek néhány másodperc alatt.

    Ja, hogy használom a levelezők szolgáltatásait? Igen használom nem csak egy mappába gyűröm a beérkezett üzeneteket.

    Nálad a levelező az elavult meg a szar miközben te nem tudod használni.

    Mondhatnám azt, hogy a víz a hülye mert a kacsa nem tud úszni.
  • cateran
    #17
    Tehat ha vki a munkaidejeben (de eppen raero idoben, a munka mellett es nem helyette vagy akar helyette is, ha mar kesz a munka, de a munkaido meg nem jart le) emailt olvas az utolso rohadt szemetlada, de ha -idezem " nálam csak maguknak csinálhatnak, de azt akármikor amikor van idejük és ezt tisztletben is tartják" ez okes....
    Kezdem kapisgalni miert tart ott az orszag ahol....
  • a_n_d_r_e_w
    #16
    Ja persze, mert ezt eddig is megosztották veled levélben, mi? Örülök a szuperdinamikus szürőidnek, amik on-the-fly kategorizálják és szürik a leveleidet... Hagyjuk már a begyöpösödött marhaságot...
  • dyra
    #15
    Háát szerintem meg épp, hogy a facebook szerű oldalon fog ellepni a sz*r. Mikor Pistike bejelenti, hogy kiment a fönök és ő meg*ugta hétvégén mancikát mit szóltok. Aztán dezső is csatlakozik, hogy ő meg kimegy a klotyóra.

    Inkább szűröm a leveleket és szabályokat hozok létre, de hagyjuk már ezt a facebook szerű hatékonysági hülyeséget.
  • a_n_d_r_e_w
    #14
    Naponta kapok 20-50 levelet, mert tagja vagyok különböző céges levlistáknak. Ennek jó ha fele érint szegről-végről és van kb 2-3 ami releváns számomra, azaz amit valóban el kellett volna olvasni. Ehelyett mindet át kell futni és rendszerezni. Ha gyakran csinálod, akkor állandóan megszakít, ha ritkán, akkor meg ellep a szemét. Ha mindez egy facebook szerű oldal csoportjainak falain jelennének meg, és a személyes üzenetek pedig külön, máris töredéke az elpazarolt idő. Mindemelett a falakat átböngészve a nem érdekes topicokat ki sem nyitod, és akkor a RERERE üzenetek nagyrésze is megoldva. Szóval lehet értetlenkedni, de ez az utóbbi idők egyik legjobb újítása a vállalati kommunikációban, és irigykedve nézek erre a cégre...
  • Szefmester
    #13
    Ahol én melózom ott rengeteg minden le van tiltva, jóformán csak a notebookok hibajelzéseire lehet rákeresni, de film vagy zene, vagy bármilyen streamelt adat nem jön be.. az iwiw is blokkolva van, meg mintha a g+ is, ellenban a myvipre lazán belépek ahogy a facebook is rendszeresen van használva bennt. Sőt meló közben posztolnak sokan, és volt hogy a kisfőnök reagált rá, és rákontrázott. Volt hogy egy egész napi melóból 3-4 órát FB előtt töltötte a delikvens a másik meg játszott valamivel amit lemezen be tudott hozni és elindult a gépeken.
  • finizlik
    #12
    Létezik de az nem arról szól, hogy te munkaidőben amikor azért fizetnek hogy dolgozz személyes dolgokat intézz..

    Vagy akkor egy pilóta is elkezdhet edzeni a fülkében mert neki éppen arra van szüksége miközben megy a repcsi?
  • dyra
    #11
    Ezek le vannak maradva. Vegyenek példát a Google-ról. Ott olyan mint ügyfélszolgálat nem nagyon létezik. Elolvashatod a hibaelhárítót +felmehetsz a fórumra és imára kulcsolt kézzel fohászkodhatsz az úristenhez, hogy segítséget kapj.
    Ezek a cégek teljesen elvannak varázsolva. A "bizniszhez" szükség van "személyes" kapcsolattartásra. Pár éve egy cég ahol bemelóztam csináltatott egy penge weblapot, hogy az ügyfeleik online tudjanak rendelni. És mi történt? Vissza estek a megrendelések ugyanis az ügynökök még fogták a megrendelő kezét mikor a rendelést feladták ez az online rendelési módban szépen lehalt.

    Szóval visszaálltak az "elavult" módra lévén több pénzt hozott a cég konyhájára.

    Nyomathatják ezeket a technikai hülyeségeket a levelezés egy több ezer éves dolog, az a cég amelyik száműzi simán maga alatt vágja a fát.
  • Elemir
    #10
    Ezzel azért nem értek egyet. Létezik a munkahelyen is személyiségi jog.
    Bármit is mond a munkáltatód.
  • finizlik
    #9
    Jelenleg is van alkalmazottam, csak éppen nem It vonalon hanem vendéglátásban.

    Ők sem nálam főzik meg a családjuk egy heti kajáját hanem otthon, nálam csak maguknak csinálhatnak, de azt akármikor amikor van idejük és ezt tisztletben is tartják
  • alma2
    #8
    neked se lesz soha egy alkalmazottad az biztos, max arokaso, akit vesszozhetsz is a hatekonyabb foldurasert. Persze elobb-utobb ok is agyonvernek :)
  • MacropusRufus
    #7
    Nálunk az IT szabály tíltja a a cég rendszerének magánjellegű használatát um. pl. magán email. Természetesen egy 18ezer embert foglalkoztató cégnél ezt lehetetlen ellenőrizni, de amennyiben szúrópróba szerűen belenéznek egy levélbe és az egyértelműen magán levél, akkor abból gond lehet. Megjegyzem: még nem volt rá példa tudomásom szerint.
    De a cég megkötheti simán, hogy a saját rendszerét milyen feltételekkel használhatja a user. Ez alap sztem, hiszen nem a useré a rendszer.
    Bár nálunk az összes közösségi oldal is szűrés alatt ál + a webmail felületek. Meg amúgy sem értem miért jó az, ha egy ilyen felületen megy a levelezés. :o
    Mármennyire is hihetelten még cégen belűl is lehetnek titkok.
    Szerintem az email egy olyan valami ami nem egy hamar fog megszünni, még cégen belűl sem.
  • finizlik
    #6
    Ha én fizetek valakinek hogy dolgozzon akkor az dolgozzon ne 4chant nézzen ha meg azt néz akkor úgy baszom ki ahogy felvettem.
  • speed2006
    #5
    Nem értem miért kémkedés? Munkaidőben a munka az első. Ha betartja valaki, annak nincs félni valója. Azért nehogymá ha én fizetem a munkaidőt, akkor ne ellenőrizhessem hogy mit is csinál a dolgozó! Nem a viccoldalak olvasásáért kapja a pénzt.
  • finizlik
    #4
    Nem kell egyesével címezni, emailt keresni stb. Személy nevét kell tudni és ennyi.

    Gyorsabban lehet kommunikálni ráadásul közvetlenebben
  • kvp
    #3
    Attol lesz hatekonyabb, hogy mindeki (legalabbis a vezeto) latja. Innentol a maganjellegu levelek (pl. vicces korlevelek) kuldozgetese megszunik, mert kirugjak erte az embereket. Email eseten ez az adatmennyiseg sokkal nehezebben feldolgozhato, mert mindenkinek minden levelet el kellene olvasni hozza. Ha mindez rendezett, tema es kapcsolatok szerint szetvalogatott kornyezetben zaljlik, akkor sokkal konnyebb kemkedni az alkalmazottak utan, ami megkonnyiti a buntetesuket es ezaltal szorakozas helyett munkara sarkallja oket.

    A kozossegi oldalak egy haszna a konnyu kommunikacio, a masik a konnyi megfigyelhetoseg. Ma pl. ha az ember megy az utcan, akkor az osszes vele szembe jovo emberrol (akinek be van kapcsolva a pozicio megadasa) meg tudja mondani, az osszes szemelyes adatat, meg azokat is amiket egyebkent nem biztos, hogy publikalna. Mivel a legtobb okostelefon felhasznalo nem tudja hol kell kikapcsolni ezen szolgaltatasokat ugyanakkor kozossegi oldal hasznalo, ezert minden adatuk folyamatosan kint van a neten.
  • Crane
    #2
    Igen! Jó meglátás! :D

    Alapvetően az e-mail-el technikailag van gond. Iszonyatos mennyiségű forgalmat generál, és rengeteg tárhelyre van szükség hozzá, mivel az információk eredendően redundánsan továbbítódnak (pl. válasz a válaszra).

    Ezért tényleg jobb lenne kiváltani. De ettől nem lesz gyorsabb vagy hatékonyabb a kommunikáció.
  • torreadorz
    #1
    "A dolgozóik hetente 5-20 órát töltenek elektronikus levelek írásával és megválaszolásával. Az elektronikus levelek szerepét egy Facebookra hasonlító belső oldal közösségi oldal, más közösségi portálok, chatek és azonnali üzenetküldő programok vennék át. "

    Tehát a vállalat vezetői szerint ha pl. 1000 sor leírása 1 órát visz el egy emailben, akkor ha ugyanazt az 1000 sort facebookon irják le akkor az biztos sokkal rövidebb ideig tart. Biztos én vagyok a hülye de nem értem az összefüggést.