95
  • Tripax
    #1
    Dejóóóó.
  • zola2000
    #2
    "az új konzol hatszor nagyobb teljesítményre lesz képes, mint a PlayStation 3 vagy az Xbox 360, s 20 százalékkal nagyobbra, mint a Wii U"

    ez most azt jelenti, hogy a wiiu ötször erősebb lesz mint a mai HD konzolok? (mert ha erre adunk 20%ot akkor jön ki a hatszor erősebb X720).
  • zola2000
    #3
    Még két dolog: ha ez igaz, akkor ez lesz minden idők leggyengébb generációváltása, pont akkor amikor már 8 éves lesz a régi box. Végülis az xbox1nek valami 700MHzs CPUja volt, az X360nak 3x3,2ghz cpuja van (ami nem jelent semmit, mivel asszem 40szer volt erősebb a 360 mint az xbox1), és a PS1-PS2-PS3 között is többtízszeres különbségek voltak, tehát az MS nem fog igazi generációváltást csinálni, talán majd a PS4.
  • pacclacc
    #4
    Hüha akkor vegyél majd PS4-et...

    -_-"
  • NEXUS6
    #5
    Ez kb vicc kategória. Megértem hogy optimalizálással sok mindent el lehet érni, de egy konzol élettartama 10 évre van tervezve. Gáz, ha már a generáció életútja elején sem tud annyit kipréselni magából, mint egy átlagos PC.

    Eddig az új konzolgeneráció mindig kirobbantotta PC vs. konzol vitát, mert bizony az első 1-2 évben az adott konzolgeneráció volt a csúcs.
    Ha a PS4 is csak ennyit fog tudni, akkor a vita eldőlt, nincs fanbolyháború.
    HC gamer meg szépen visszamegy pécézni, nem röhögteti ki magát ilyen hardverekkel.
  • DjDano
    #6
    Egy PC-ben a 6670 már most is gyenge kategória... Persze a konzolok mindig is alacsonyabb szintet képviseltek mint a PC-k, meg is látszik a grafikán amikor összehasonlítjuk egy PC-vel ugyanazt a játékot. Másik dolog, hogy ha jóval erősebb grafikus magot kapna, akkor az ára is felmenne rendesen.
  • morden
    #7
    Én sem értem, hogy 2011 elején alsó középkategóriába belőtt kártyával hogy tudnak majd bármit is eladni 2013 végén, vagy úgy vannak vele, hogy a konzolosok úgy is buták és fogalmuk sem lesz semmiről ? (mondjuk azért erre a témára majd vissza kellene térni miután kijött az új konzol és az új progik hozzá).
  • hurkaur
    #8
    sg szakemberek megmondtak, a kovetkezo xbox konzol bukas lesz. na rohanok eladom az ms reszvenyeket, mert hulye nem leszek!
  • Major
    #9
    Végül is lapértesülések, azok tényleg egyenlők a hivatalos bejelentéssel...
  • zola2000
    #10
    igen, de hihető ha ezt valami kinect2vel akarják eladni (ami elképzelhető 16 milliós kinect adventures eladás mellett)...
  • kokkasss
    #11
    Én ígyis-úgyis pc-s maradok.
  • Artyy
    #12
    Az a legrosszabb, hogy a játékfejlesztők meg konzolra fejlesztenek! Gondoltam végre jön egy új erős konzol ami odaver rendesen és a fejlesztők meg megmutathatják mire képesek...pff erről ennyit. Basszus ezért vegyünk 100 ezres GPU-t a gépbe?
  • Kovász
    #13
    Ki tudja, lehet h on-live alapú lesz (vagy hogy hívják azt, amikor a szerver rendereli le a gammát, és gyk. csak egy videót küld a kliensnek), és akkor egy ilyen alap videókártya is elég...
  • Szefmester
    #14
    Annak meg még ez is sok... Nem ez az adat ha igaz akkor túlságosan alá lesz méretezve. Anno a 360nál olyan VGA került bele ami még meg sem jelent akkor, és jelentősen át is tervezték. Ha most a 7670es-t írták volna még akkor is csak pislognék lányos zavaromban hogy miért csak az. De így..
  • zola2000
    #15
    igen, sokan GEForce8800 szintű kártyát írnak hogy olyan van az X360ban, az mikor is jelent meg?
    http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_8_Series
    ja és a 2001es xbox1be meg egy módosított GEforce 3 került ami szintén 2001ben jelent meg pcre (persze az optimalizálás miatt a box volt előnyben), a ps3ba meg 7 magos szerverproci.

    persze azon is gondolkodom, hogy nem értünk el valami technológiai korlátot? annó mindenki csodálkozott mikor a CPUk órajele megállt 3gigahertznél, de jöttek a 2-4 magos cpuk, de azok sem akarnak tovább nőni, az új videokártyák ára régen nagyon gyorsan zuhant ahogy jött az új-jobb, most az sem akar annyira (persze nem értek hozzá, de az is lehet)...
  • WoodrowWilson
    #16
    Akár 7670-nek is hívhatjuk, mert az csak egy átnevezett 6670.
  • Kovász
    #17
    Az 5670=6670 (egy-két apróságtól eltekintve, mint pl. a 3d-s szemüveg támogatása hardveresen), de a 7000-es sorozatnál már más az architektúra, úgyhogy az nagyon nem ugyanaz lesz (majd ha megjelenik, ugye, mert még ki se jött)
  • Gyuszopapa
    #18
    Az xbox360-ban egy ati videókártya van x 1800.
  • WoodrowWilson
    #19
    Az OEM-eknek szánt verzió már megjelent, és ugyanaz.
  • Artyy
    #20
    Ugyan az, de a konzolban egy teljesen egyedi módosított Radeon HD 6000-es grafikus chip lesz, ami csak nagyjából 6670 szintű teljesítményen produkál.
  • Artyy
    #21
    Ez butaság, minden konzolban egyedi grafikus chipek vannak, semmi köze a PC-be kapható volt X1800-hoz.
  • narumon
    #22
    Nem kell félteni az új xboxot, szerintem jó kis gép lesz. A fenti specifikációk meg mese habbal, egy külföldi portálon és 8-10x teljeseítménynövekedésről olvastam.
  • zola2000
    #23
    "Gáz, ha már a generáció életútja elején sem tud annyit kipréselni magából, mint egy átlagos PC."

    azért az optimalizálás sokat jelent, ez a játék egy olyan konzolra jött ki, amiben csak 729 Mhzs CPU és 24mega ram és 64mega Vram van:

    aztán PCnél még az unreal engine 2hez sem lenne elég egy hasonló gép.
  • Cat #24
    Azt felejtitek el, hogy konzollal a nagyszobai plazmatévén játszik az ember 2-3 méter távolságból, azaz teljesen más grafikai követelménye van az ilyen játékoknak, mint egy 40 centiről nézett PC-s játéknak.
  • Szefmester
    #25
    Igen, módosított.. De az alapjai azok voltak. bár én én csak X800asra emlékeztem de nem akartam baromságot írni.

    Zola: Az pedig hogy megállt agy lelassult volna a fejlődés nettó baromság. Ne ess bele abba a hibába hogy csak az órajelet nézed. Egy 2,4es celeront bármikor elpicsáz egy 2,4es HT-s intel, a 2,4es core2quadot pedig bármikor elveri a 2,4es i5-ös.

    Én azon csodálkoztam hogy milyen kevés memóriát pakoltak a gépekbe. Már az akkori gépekben is több ram volt mint azokban..
  • sad1976
    #26
    én a 69cm 27" fhd monitoromat is 40cmröl nézem
  • item
    #27
    Emberek, semmi értelme összehasonlítani a PC-s hardvereket és játékokat a konzolosokkal. A PC-n az erőforrások pazarlása megy,mivel nincs egységes felület a hardverek programozására,míg a konzolos hardvereket közvetlenül tudják programozni. Ezzel milliószor több lehetőségük van az aktuális hardver teljesítményének közel 90%át kihasználni. Jelenleg az AMD is erre felé szeretné vinni a fejlődést,és száműzni az API-t és egy új technológiával közvetlenül a hardvert lehet,majd programozni,mint a konzoloknál. Szóval,az a 6000-es szériára épülő grafikus mag és powerPC cpu együttes olyan vizuális megvalósításokat tartogat,amit el sem tudtok képzelni. Az AMD féle közvetlen hardver programozásé a jövő,elhagyva a jelenlegi akadályokat.
  • Vers
    #28
    csak 6-szor ??? akkor a telefonom gyorsabb lesz ennel, mekkora szar mar
  • NEXUS6
    #29
    Ezt mondom én is, az optimalizáció jó sok mindent ki tud hozni a vasból.

    De azért akár a PS1-2-3, de az Xbox/X360-ban is volt olyan a megjelenésekor hardveresen, amiért egy PC-re szocializálódott gémer a barátnője szemevilágát is oda adta volna.

    Én sem vagyok oda a félévente új GPU generációs őrületért, hogy bencsmark huszárok tartsanak el egy ipart, mert értelmes játékot a csúcshardverre nem lehet írni, mert olyan gyorsan elavul. De ha ez a specifikáció tényleg igaz, akkor szerintem gáz.
  • Vers
    #30
    hol olvastad ezt a baromsagot hogy api nelkul programoznak majd?, a microsoft a directx-et nem fogja kidobni mar csak a ompatibilitas miatt sem,
    es ugye a directx maga az api

    szoval nyugodj le , es ne beszelj faszsagokat
  • Szefmester
    #31
    Ez szép és jó, és teljesen tiszta. Csakhogy itt most arról van szó hogy egy jövőre megjelenő konzol tavaly év januári átlag PC teljesítményével lesz elérhető. Az hogy jobban optimalizálnak rá az nemmentség.
  • NEXUS6
    #32
    +1


    A PS3-nál is éveken keresztül ment a hiszti, lásd Valve fővezére, hogy ez egy dögkút. Rendesen kiverte a hisztit, amikor megtudta, hogy milyen szinten kéne a PS3-at programoznia. A Sony azóta is ápolgatja évek óta a programozók lelkét a PS3 keltette sokk miatt, úgyhogy a PS4-nél messzemenőkig az ő igényeiket vették figyelembe. És ők gondolom nem azt mondták, hogy egy a cellhez hasonló rettentően aprólékosan programozható hardvert akarnak.

    Amúgy ez ugyan az a hitvita, mint anno a CISC/RISC prociknál, mindenki örömködött meg ujjongott, hogy a RISC a jövő az intel meg dobhattya az x86 utasításkészletet a csába. Erre az intel olyan procikat kezdett csinálni, amik kívülről fogadják az X86 utasításokat és jól szétszedik egyszerűkre, meg optimalizálják a kódot, meg amit a programozó urak akarnak, csak ne kelljen új architektúrát tanulni. Persze mindenki áttért már C-re, meg magasabb szintű programnyelvekre, aztán már senki nem emléxik ezekre a keresztes háborúkra.

    Szóval lehet itt varázsolni a kód, textúra, meg a pálya optimalizációval, de a lényeg hogy hányat számol a vas. 1-2X-es különbséget el lehet tüntetni trükközéssel, de 10X-es számítási igényt már nem.
  • NEXUS6
    #33
    így is van, mert nézzük a trendeket.
    Egy ilyen 1 évvel ezelőtti átlagos vas elfuttatott egy adott progit, adott beállításokkal mondjuk 30 fps-sel. Az akkori csúcserőmű 2-3X annyit produkált. A jövőre megjelenő generáció csúcsgépe akár 5X-annyit tud. De mire az első komoly játékok is kijönnek az új konzolra az 2014, akkor mennyivel lesz erősebb egy akkori felső kategóriás vidkari? Le se merem írni!
    (És ha csak a vidkarit kell cserélned az valszeg meg kb annyiba fog kerülni, mint egy új konzol).
  • narumon
    #34
    Én csak arra emlékszem, hogy az Xbox360-nál is fújolt mindenki, hogy elavult grafika, meg egyszerű procik aztán mikor launch címnek ott volt a Gears of War akkor meg mindenki ejtette az állát. Szóval idő előtt ne temessünk semmit, főleg, hogy egyelőre hétpecsétes titok az egész cucc belseje.
  • narumon
    #35
    A PS4-ről álmodozók meg le is nyugodthatnak ugyanis jelenlegi állás szerint 2015 előtt nem készül a Sony új konzollal. (Hacsak nem lesznek kénytelenek csinálni egy öszvért de nem hiszem van bajuk így is elég)
  • narumon
    #36
    Egy külföldi site-on pl ilyen rumour olvasható:

    AMD reckons it will be a beast of a machine, pumping out graphics that offer Avatar-levels of detail.

    Not only will the console be capable of Avatar-style graphics, according to Neal Robison, AMD's director of ISV relationships, it will also feature improved artificial intelligence and physics capabilities.

    Aki nem tud angolul annak egy gyors összefoglalás:

    Az AMD úgy látja, hogy ez egy vadállat GPU lesz amely Avatar szintű grafikát tud kipumpálni magából. Nem csak, hogy brutál grafikára lesz képes, de ez lesz felelős az AI és a fizika számításért is.

    Mondom, tele van ilyen pletykákkal a net de még semmi nincs megerősítve.
  • Vers
    #37
    tudod ott a baj, hogy az eddigi konzolok azert tudtak hozni a minimum 50-szeres gyorsulast , mert a fogyasztast is emeltek, ps1 talan 10-20 wattos lehetett, ps2 - 50 watt, ps3 - 150 watt, viszont elerkezett az a pont hogy nincs tovabb, senki nem venne meg egy ps3-nal jobban melegedo kazant
    ugyhogy ha realisak akarunk maradni megnezzuk mit hozhatunk ki pc-n 150 wattbol, es az lesz az uj konzolban
    persze ez azt is jelenti hogy semmi extra, foleg nem a 4 videokartyas pc mellett ami 1200 wattot zabal, a gigaflops maniaval tobbe mar nem tudnak vakitani , meg se tudjak kozeliteni a pc teljesitmenyet , kar csodara varni
  • sanyicks
    #38
    Egyediek, de nem alkotnak nulláról új chipet. Az x360 gpu-ja igen is az x1800 leszármazottja, néhány módosításall, pl a tesszalátor(ati hd3000-res szériába be, kb semmire sem használták pc-n), unified shader (hd 2000 szériában jelent meg pc-n).
    itt van írás is

    Most is az új xboxba FSA képes gpu- készül ami képesség pc-n is megjelenőben van, ettől várható hatalmas sebességnövekedés konzolon. Pc-n nem valószínű mert ha megnézzük mennyi ideig tartott mire a 64 bitet vagy a dx10-et vagy a több magot elkezdték használni...
    (ennek az a lényege, hogy egy alacsony szintű gpu gépi kóddal lehet programozni, ami egy szabvány lesz, így nem olyan lesz mint a mostani gpu gépi kód hogy minden chipen más, tehát meg lehet kerülni az apikat (opengl és directx), emiatt sokkal gyorsabb elérése lehet a gpuknak, cpu használat (drawcallozgatás nélkül ami egy mai játéknál a cpu használat kb 80%-át teszi ki). Tehát gyakorlatilag FSA-val megszűnhet az a dolog hogy cpu korlát nem kell többé "kihajtani" a gpu-t, mert végre nem a cpu-n futó drivereken és apikon keresztül tudják elérni a gpu-t, hanem közvetlenül.
    A radeon hd7000-res széria alapjain készül az új xbox gpu-ja.
  • sanyicks
    #39
    Istenbarma már megint csak az idiótaságok folynak belőled. Miért nem vagy képes olvasni? Legalább egy mesekönyvet, egyszerűen tényleg nálad hülyébbet még nem láttam sehol.
  • Vers
    #40
    nalam szemelyeskedessel semmire sem mesz , lepereg rolam mint a kosz, viszont a vitakulturaddal csak magadat minosited

    gpu-t nem programoznak gepi kodban, hanem c++-ban , es nem lesz semmilyen api nelkuli vilag, ezt nemtudom honnan szedted , nem is lehetne mert olyan bonyolult egy gpu hogy senki hozza se szagolna kiveve azt aki tervezte
    ugyhogy kellenek azok a drawcallok , ha a gpu tervezok valami ertelmeset akarnak csinalni akkor oldjak meg a multithreades renderelest, annak lehetne meg ertelme