76
  • morden
    #76
    Nu tessék :
    És még csodálkozunk ha öngyilkosságot akarnak elkövetni a dolgozók.

    "Hogy a világ egyik legnagyobb elektronikai gyártójának számító Foxconn üzemeiben nyugati szemmel nézve embertelen körülmények között dolgoznak éhbérért kínai munkások százezrei, eddig is közismert volt – ha másért nem, hát a gyárakban történő öngyilkosságok híreiből lehetett erre következtetni. Most két amerikai oknyomozó, a PRI rádió munkatársa, Mike Daisy, és a New York Times újságírója, Nicholas Kristof a helyszínen járva, első kézből számolt be a tapasztalatairól. Amerikai cégek képviselőinek adták ki magukat, akik a Foxconn-nal szeretnék gyártatni az elektronikai termékeiket, és ezért szeretnének körülnézni a gyárakban.

    A közel egymillió munkást alkalmazó cég gyárai Shenzen térségében vannak, a Kína déli részén fekvő város 30 év alatt nőtt poros halászfaluból 12 milliós metropolisszá. Itt készül többek között a Kindle-, az Iphone- és az Ipad-család, az Xboxok, Playstationök és a Nintendo Wii. A Foxconn legnagyobb shenzeni gyárában 430 ezer munkás dolgozik, a puszta méreteket jól érzékelteti, hogy a munkások húsz, egyenként tízezer fő kiszolgálására képes menzán ebédelnek.
    szép nagy hirdetés - ismerje meg új hirdetési formátumunkat, a Roadblockot!

    Az éjjel-nappal géppisztolyos őrök által őrzött hatalmas, 20-30 ezer embert befogadó gyártócsarnokokban gépeket alig látni, mindent kézzel szerelnek össze a hihetetlenül olcsón dolgozó munkások. A legtöbb munkás állva dolgozik, napi 12 órát, de amikor fel kell pörgetni a gyártást egy-egy új termék premierje előtt, a műszakok gyakran 14-16 órásra változnak. A beszélgetés tilos, a munka gyakorlatilag megszakítás nélkül folyik, nincs cigiszünet, ebédszünet, mosdóba kijárkálás. A gyártósorokat kamerák figyelik, nem a lopások megelőzésére, hanem hogy kiszűrjék az összeszerelést lelassító gyenge láncszemeket a munkások közül. Aki lassú, az lelassítja a többieket is, ez pedig rövid úton kirúgással jár. Az amerikaiak jártak a dolgozóknak otthont adó munkásszállásokon is: a szobákat négyszer négy méteres betonkockaként írják le, ahol 15 ágy van felhalmozva a falak mellett egészen a plafonig, mint valami polcrendszer.

    Az oknyomozók több, 12-14 év közötti munkással is találkoztak, becslésük szerint a dolgozók 5 százalékát tehetik ki a gyerekmunkások. Az új dolgozók felvételekor nem ellenőrzik az életkort, és amikor hivatalos állami ellenőrök érkeznek a gyárba, az erről jó előre informált munkavezetők egyszerűen nem osztják be az akkori műszakba a fiatal, vagy fiatalnak kinéző munkásokat.
    000 Hkg2098365

    Kínában a szakszervezetek minden formája illegális, akit ilyesmi szervezésén érnek, akár börtönnel is büntethetik. A Foxconn-alkalmazottaknál nincs is szükség erre, elég a feketelisták elrettentő ereje. Ezekre a listákra a bajkeverők kerülnek (a bajkeverés jelentheti akár azt is, hogy valaki plusz pénzt akart a túlóráiért), és soha többé nem kapnak állást Shenzen gyárkomplexumaiban. Ez pedig azt jelenti, hogy búcsút inthetnek a 250 dollár (60 ezer forint) körüli fizetésnek, és mehetnek vissza a rizsföldekre dolgozni ennek ötödéért. A helyi viszonyok között jónak számító pénz miatt nincs gond a kieső munkások pótlásával sem, akik például egészségügyi okok miatt kénytelenek távozni. A leggyakoribb ilyen problémák a naponta sok ezerszer elvégzett ugyanolyan munkafolyamatok miatt kialakuló ínhüvelygyulladás és kéztőalagút-szindróma, illetve a sokszor mérgező anyagokkal dolgozó munkásoknál fellépő idegi károsodások.

    Az amerikai újságírók szerint a részletekre már-már mániákus módon ügyelő, és mindent sokszorosan ellenőrző Apple-nek tudnia kellene minderről, de egyszerűen szemet hunynak felette, hogy az olcsó kínai munkaerőnek hála magasan tudják tartani az árréseiket és ezzel a profitjukat."
  • Rapid81
    #75
    Erre én évtizedek óta azt mondom, hogy "a három F" az, amit soha nem vennék:

    1. Ford
    2. Fiat
    3. Francia


  • narumon
    #74
    Sok igazság van abban amit mondasz. Sajnos Magyarországon hiányzik a lokálpatriotizmus is. Ami ilyen esetben mondjuk USA-ban nagyon tetszik, hogy sok "gazdag" ember aki elindult egy városból utána tesz mondjuk azért a városért; támogatja a helyi iskolát, könyvtárat, helyi munkahelyeket hoz létre stb stb. Nálunk ez még gyerekcipőben jár, vagy még abban sem. Csak a harácsolás megy. Néhány olyan embert azért ismerek itt is aki kórháznak adományoz vagy más módon segít egy-egy közösséget, de igazad van lehetne több. Ráadásul nálunk ezért még sokszor minimális köszönet vagy tisztelet sem jár csak fika. Ismerősöm a helyi sportklubot támogatja, azóta csak fikát kapott érte köszönömöt csak egy szűk körtől. (Az egyik sportújság forumjában olyan szinten hordták le mindennek olyan emberek akik nem is tudnak róla semmit, hogy az szerintem vérlázító.)
    Én a magam részéről csak annyit tudok tenni, hogy jobb időkben családokat támogatok, és igyekszem tenni a közösségért. Persze én is találkozok olyan emberrel aki szerint én maffiózó vagyok, meg szerencsecsillag alatt születtem, de azt soha nem veszi észre, hogy ő a 8 óra munka után kiejti a tollat a kezéből és beül a tévé elé, az általa szidott vállalkozó meg lehet hogy 15 órát melózott minden nap még hétvégén is. Fotelből mindig könnyű pofázni, de felemelni a segget no az már nem megy! A hülye gazdag kizsákmányoló főnöke miatt került ebbe a helyzetbe, a mocsok, hogy gondolja hogy audival jár amikor neki a skodára alig telik. Az igaz, hogy a főnöke a barátok közt helyett azon gondolkodik, hogy hogyan fejlessze az üzletet mit tud tenni, hogy menjen a dolog.....

    Áh minden nagyon elkanyarodtunk, sajnos én nagyon sokszor futok ebbe bele, saját barátom van aki alkalmazott és folyamatosan nyavajog, de azt a bizonyos szívószálat nem teszi keresztbe!
  • thsanyi5
    #73
    Aki drága márkás dolgokat vesz azért veszi mert megteheti. Nem feltétlenül jobb, de megvan rá az esély, hogy kap is valamit a pénzéért. Ha más nem garanciát, termék támogatást. Egyik ismerősöm azt mondja a 30-40 ezer forintos nadrágra, hogy nem olyan drága az. Míg én kb kiröhögöm, hogy mennyire nem látja milyen helyzetben vannak emberek. Nem azért veszek tizedannyiért mert nem szeretném a lehetőséget amit egy drágább adhat, hanem mert van akinek kibaszott nagy luxus lenne olyan drágát venni. Aztán nem tudok jobbat mint lenézem vagy kiröhögöm az ilyen gazdagokat. Nem azért mert szart vesznek, tudom, hogy az övéké jobb. Hanem azért mert sokszor nincsenek is tisztában vele, hogy ők miféle gazdagságban élnek. Állítják, hogy nem gazdagok ők, nem nagy valami, hogy 10 millás kocsira telik. Nem a márkával van a baj, hanem az emberekkel akik miután meggazdagodnak azt is elfelejtik honnan jöttek. Vagy eleve bele születnek és nem látják át, hogy másnak azért az nem alap dolog. Ha látják is mivan akkor meg leszarják. Mint a cégvezetők akik szintén kezdték valahol, de mire felértek már nem érdekli őket, hogy az ő pénzük azért annyi mert a munkások majd éhen halnak.
    Vajon az említett cégeknél a munkásoknak telik arra amit nap mint nap százszámra gyártanak? Azért érdekes mikor te rakod össze ilyen töménytelen mennyiségben és mégsem tudnál egyet venni.
  • narumon
    #72
    Így van! Van akinek a laprugós kínai "BMW" is megteszi, a technikailag 1985-ből származó motorjával, csak azért mert lelopták a kinézetét. Attól azonban az a kocsi technikailag nagyon messze van egy új bömöstől.
  • narumon
    #71
    "Hát nekem a BMW-s arcokról az jut először eszembe nekem, hogy valamit konpenzálnak az autóval"

    Ez nekem a GMC meg Hummer meg mittoménmilyen tulajokról jut eszembe, nem egy mezei BMW-sről.
    "azt hogy ő jobb ügyesebb sikeresebb mint az átlag és erre az autó tökéletesen "

    Szerintem meg egyszerűen ha valaki sokat használja az autót és van igénye jóra akkor nem tud olcsóbbat venni. Az, hogy ki mit gondol erről az meg engem nem érdekel, mint szoktam mondani, más olyan hülyeségekre költ amire én egy forintot nem adnék, mégsem mesélem neki, hogy mit kompenzál vele. (Pl nálam ilyen dolog a házimozi rendszer - fel nem foghatom hogy valaki miért képes érte pénzt kiadni, de hát sokan vannak ilyenek barátaim között is. Én azon az áron inkább veszek néhány új bakelit lemezt :D)

    "kompenzáljon) Miért nem jó egy ford fucos ugyan olyan kényelmes ugyan annyival lehet menni vele az utakon de kevesebbet fogyaszt és kevesebb rá az adó is , minden logikus ember inkább az előbbit választaná de mégsem."

    Pusztán azért mert nem igaz. Barátomnak Focusa van mégpedig az új. Hát kérlek az a kocsi se nem kényelmes, se nem szép, ellenben nem megy és szerintem még drága is annyiért amennyiért adják, tehát tipikusan rossz ár / teljesítmény áll fent. Akkor már inkább Szuzuki, mert bár az is kényelmetlen és ronda de olcsóbb is. Nomeg egyszer volt régen Fordom, nonstop valami hibával szervizbe hordtam, azt hittem először csak kifogtam, de a másodikkal is így jártam azóta én minden Fordot nagyon messziről elkerülök.
  • Omega
    #70
    A Ford Focus meg a BMW nem egy kategória, sem technikailag, sem árban.
    Egy kicsi minőségjavulást hatványozottan növekvő mértékben meg kell fizetni, hogy mekkora minőségjavulás éri meg és mekkora nem az egyénenként változó. Gondolom, te egy fillért se vagy hajlandó kifizetni a minőségért, nem csak autóban semmiben sem. Hogy ez nem arányos/nem ésszerű az biztos, de ettől még nem teljesen kamu a márkák/termékek közti különbség.
  • finizlik
    #69
    ha van pénz akkor nem kell az olcsóbbat.

    Ha lenne annyi pénzem akkor én Infinity-t vennék. Annyit fogyaszt mint a szar, de nagyon kevés van belőle és az tényleg megmutatja, hogy na itt én vagyok a király nem te a 20 millás bmw-el.
  • morden
    #68
    " Kocsiból BMW-m van már évek óta, mert ez adja meg nekem a tökéletes kényelmet, gyönyörűen néz ki, maximális ár / teljesítmény adatokkal."

    Hát nekem a BMW-s arcokról az jut először eszembe nekem, hogy valamit konpenzálnak az autóval ( erre van is egy népi mondás "ha kicsi a pöcsöd told meg egy fekete bömbössel :D ) ezt most nem neked szántam nyilván egy népi mondás nem lehet igaz, de az tény, hogy a luxus autóval valamit reprezentálni akar a külvilágnak vele az ember, azt hogy ő jobb ügyesebb sikeresebb mint az átlag és erre az autó tökéletesen jó! Pont ezt használják ki az autó gyártók, hogy 3x4x áron eladják az autót, ami többet fogyaszt, több adót kell fizetni rá, de megjelenést bizosít olyan (nem az egyénből származő előnyt, amit az egyén használ fel arra hogy kompenzáljon) Miért nem jó egy ford fucos ugyan olyan kényelmes ugyan annyival lehet menni vele az utakon de kevesebbet fogyaszt és kevesebb rá az adó is , minden logikus ember inkább az előbbit választaná de mégsem.
  • morden
    #67
    Látom nem ért célba a BOSE PÉLDA természetesen az egyszeri sg fórumozó tökéletesen tisztában van a több 100 füles és egyéb hangrendszerek "márkáival" de érdemes lenne megkérdezni a nem egyszeri SG-s fórumozót, hogy ő vajon miről halott már életében, a sony, sennhesierről vagy a bose, Beyer Beyerdynamic látott hallott már valami infót. Szóval ezzen kellene elgondolkodni és nem feleslegesen gépelni karakterek 100-ait hogy nem ismered a bose-t tudatlan vagy (bár azt senki nem vette figyelembe, hogy én hoztam be példának, de nem is várok következetességet senkitől)
  • finizlik
    #66
    Az kávét főz helyetted? :D
  • Zoliz
    #65
    A Microfosert egyszeruen erdemes meghalni, jobb mint az Apple :D
  • asgh
    #64
    Az iPod nem a divat miatt lett népszerű, hanem az iTunes szolgáltatás miatt. Az 1 clickre, macera nélkül letölthető, legális zene az USA-ban gyakorlatilag konkurencia nélküli termékké tette jó ideig. Tehát pont fordítva történt: mivel népszerű lett az iPod, divatot teremtett. Pont úgy, mint anno a Walkman.
    Az iPhone ugyanezt ismételte meg az új user interface-el és az Appstore-al.
    Az Apple cuccoknál a design, a divat és a termékbevezetést megelőző hype csak a figyelem felkeltéséig működik, onnantól viszont az adja el a terméket és az tartja meg az ügyfeleket hosszú távon, hogy a hardver-szoftver-tartalomszolgáltatás egységes és működőképes(!) rendszert alkot.
    Egyébként nem kell ehhez Apple-nek lenni. A Microsoft pl. sikeresen alkalmazta ezt a stratégiát az XBoxokkal, ugyanakkor a Zune lejátszónál nem és csúnyán be is fürdött vele.
  • narumon
    #63
    hát a Sennheiser Orpheus meg 40.000 USD :)
  • finizlik
    #62
    Sennheiser-ből Londonban láttam 6500 fontos darabot :D
  • narumon
    #61
    Az én tudomásom szerint az ipod pedig pont azért lett népszerű, mert előszőr kínált nagy tárhelyet (ugye az volt a kezdő reklám; hogy 1000 szám a zsebedben (vagy valami ilyesmi)), ennek volt előszőr értelmes (értsd pilótavizsga nélkül használható) kezelőfelülete, és mellé még jól is nézett ki. Egy füles mp3 lejátszóhoz képest meg nem volt rossz a hangminősége. És ezért lett sikeres mert ezek együtt egy remek ár / teljesítmény készüléket alkottak. Ráadásul ugye csak a zenén belül mondod, hogy ezzel lett sikeres, mert a notijaik gépeik, addig is mentek. A telefonbizniszbe pedig az iphone hozta nekik a sikert, hasonló okok miatt. A többi gyártó valami bumfordi idétlen szoftveres hülyeséget akart az emberekre rásózni, erre jött egy gyártó akinek köze nem volt a telefon piachoz és letarolta azt. Valószínűleg a Nokiánál a legkevésbé voltak felkészülve egy Apple / Samsung páros támadásához....
  • csulok0000 #60
    Ez azért távol áll a valóságtól. Először is az apple nem az iphone-nak köszönheti a sikerét ha nem az ipodnak. Ez viszont a megjelenésekor, rosszabb hangminőségű, kisebb tárhelyű eszköz volt a konkurenciájéhoz képest, csak a fehér füles divatott teremtett. Ezután a teló szintén csak a divat miatt indult el. Az első példányok drágák voltak minimális tudással, de hát a divat... Az lehetséges hogy a mostaniak ár/érték arányban kezdenek elfogadható szintre lépni, de ez nem volt mindig így.
  • narumon
    #59
    Egy dolgot ne felejts el; a 2500$-ban benne van, hogy supportot kapsz, azaz ha bármi gondod van akkor ugranak, hogy megoldják, rengeteg információ és felhasználói támogatás elérhető, és a garancia valamint a kiterjesztése is jóval több. Van akinek ez megér több pénzt van akinek nem. Én kínában gyártok terméket (nem informatika) ami ma a piacon a legjobb ezt bátran merem állítani, ennek megfelelően van rá a garancia, de nem is annyiba kerül mint a piaci változat, annyiért nekem a gyártása nem jön ki. Van aki megveszi a mi termékünket mert számít neki a minőség és a támogatás, van aki meg piacon vesz mert akkora az igénye...
  • narumon
    #58
    "HA a ár/(teljesítmény+minőség) alapján vásárólna midenki akkor pl az apple nem lenne sehol, mert picivel talán átlag fölötti minőséget kap az ember jóval jóval az átlag fölötti árért."

    Szerintem meg mikor megjelent ár / teljesítményben verhetetlen volt, most már vannak kihívói megszorítói de még mindig az egyik legjobb ár / teljesítményt adja pl egy 4 vagy 4S.
  • narumon
    #57
    Mondjuk kérdés melyik Sennheiserről beszélsz? Mert ezt most úgy mondod mintha a Bose jobb füleseket csinálna, ezt állítani meg elég nagy dőreség. Minden gyártónak vannak nagyon jó fülesei, egyik árkategóriába az egyik a legjobb a másikban a másik, ráadásul fül függő is. Nem kell bántani a Sennheisert, nem véletlenül vannak abszolút tesztgyőztes fülesei, mint ahogy sokkal kevéssé ismert márka a Grado pl, de ettől még ugyanolyan rohadt jó füleseik vannak, de nekem pl Audio Technica van, mert abban az árban amiben én kerestem azt találtam a legjobbnak, de barátomnak pl Beyerdynamic. Nem kell verni a csúfot az ismert márkákba sem, nem véletlen jutottak odáig ameddig, tudod évtizedekig nem lehet megtéveszteni az embereket, és bármikor elfogadnék egy Sennheiser HD800-at amit sokan csak a világ egyik legjobb fejhallgatójának tartanak és nem is véletlenül.
  • narumon
    #56
    "Egy példával szeretném illusztrálni Bose , gondolom senki nem hallott róla, pedig az egyik legjobb "márka" a hangcuccok terén és egy árban van a hagyományos márkákkal,"

    Rossz példa. Bose-nak elég komoly reklámjai vannak bármilyen nyugati újságban, ráadásul a hangcuccok terén legjobb márka sem állja meg a helyét, a hifisták pl elég messzire kerülik el.

    "Pl a Nike póló ha jól tudom szállítással mindennel együtt 1 dollár körül van amit plusszban fizetsz az a haszon(nem nem az előállítóért és nem is a szerencsétlen pakoló lányoké). "

    Ez minden terméknél így van. Egy intel processzor amit 100$-ért veszel annak az előállítása kevesebb mint 10$, de bármiről elmondhatod ezt.

    "Szóval ha látok egy embert akárhol, hogy nike cipő addidas melegítő puma felső és iphone a fülében akkor számomra nem egy divatos trendi ember képe villan be előszőr, hanem olyan aki önbizalomhiányos, mivel státusz szimbólumokkal próbál menőbbnek látszani, semmilyen rálátása nincs a világra, nem ismeri a szolidalitás fogalmát, képtelen felmérni a pénz értékét és nagyon könnyen befolyásolható, tudom, hogy ez élesen elválik attól a képtől amit a reklámok sugalnak, de ez van. "

    Hát ez a te véleményed, én meg szinte sportcipőből csak Nike cipőt vagyok hajlandő venni, mert kényelmes, sokáig bírja, ugyanezt más márkáról már nem tudom elmondani. Öltönyből csak szabó által varrottat mert az van rámöntve. (igaz van egy Armanim is amit szeretek). Kocsiból BMW-m van már évek óta, mert ez adja meg nekem a tökéletes kényelmet, gyönyörűen néz ki, maximális ár / teljesítmény adatokkal. Hiába néznék más autót ami felveszi vele a versenyt azért pontosan ugyanannyit kérnek el mint ezért, akkor meg minek váltsak lutrira amikor itt már ismerek mindenkit és maximálisan "nyalják a seggem"?

    "Ha milliárdos lennék akkor figyelném a TV vagy akármilyen reklámokat és amikor lemegy egy egy ilyen reklám, betennék egy fél perces spotot arról, hogy hogyan készül az adott termék :D"

    Ne álltasd magad a nem reklámozott termék (ilyen nincs!) is ugyanúgy készül.
  • narumon
    #55
    "Láss csodát van a bereklámozott márkák mellett sokkal jobb és olcsóbb is TVből, telefonból, cipőből, ruhából akármiből és azért tudnak olcsóbban gyártani mert megspórolják a marketing költségeket nem reklámoznak agyba főbe, hanem inkább a terméket fejlesztik és majd a szóbeszéd eladja"

    Ez mese habbal! Mire a szóbeszéd eladja addigra csődbe megy a gyár. Reklám kötelező. (kivéve pl MLM vagy hasonlók, de ott a reklámot ugyanúgy kifizetik csak a pofázóknak!)
  • narumon
    #54
    "míg a huangszix pólót éjjel tökéletesen ugyan az az összes termék, és aki kifizet 10x annyit"

    Nos, ez egy borzasztó nagy tévedés. Igen, ugyanazon a gyártó soron állítják elő, csak éppen nulla minőség ellenőrzéssel, gyengébb minőségű cérnából (ha már pólonál tartunk). Kifoghatsz belőle jót is (éppen hogy sikerült) meg olyat is, hogy 2 hónap után kuka. Ez az összes kínai "ócsó" termékre igaz. Cipőnél is az a gond, hogy ugyanott készül, de kicsit elszabták itt, kicsit ott. Nem olyan kényelmes, az összefogó cérna 1 kategóriával rosszabb minőségű. Hidd el így van. Én napi kapcsolatban vagyok kínával (üzlet miatt), látom, hogy mi hogy megy ott.
  • narumon
    #53
    "Amikor valakinél Iphonét látok, vagy nike cipőt nekem nem az ugrik be először, hogy huh de menő hanem az, hogy ostoba, és nagyon könnyen befolyásolható!"

    De ugye ugyanez ugrik be akkor is ha Adidas cipő van a lábán, vagy Samsung telefonja van, esetleg Nokia, vagy ha Sony tévéje van, stb stb. Mert semmi különbség ezen cégek között semmilyen szempontból.
  • cateran
    #52
    "Egy példával szeretném illusztrálni Bose , gondolom senki nem hallott róla, pedig az egyik legjobb "márka" a hangcuccok terén "
    Gondolom senki sem hallott rola.....nos..magadbol indultal ki:P Meg en is hallottam roluk, pedig nem vagyok nagyon kepben .....a marka szo idezojelben! PEdig nagy nevek, csak NEKED volt ismeretlen es uj..ismetlem, ne reklamozd a tudatlansagod:P
  • MacropusRufus
    #51
    "Van egy kérdésem bár tudom rá a választ gondolom neked egyetlen egy márkás terméked sincs beleértve ruhákat cipőket szórakoztató elektronikai szír szarokat háztartási gépeket telefonokat autót vagy hogy apróságokat mondjak pl borotva penge.
    Neked gondolom mindenből a leggagyibb legolcsóbb no name szarok vannak mert úgyis egy forma minőségű mind viszont ha van márkás terméked ami több mint valószínű akkor marha nagy álszentség amit írtál. "
    nos ezek mind kínában készűlnek vagy a 90%-uk (alkatrészek formájában)
    a minőségről: vettem egy Cisco routert jó sok pénzért. Aztán történt vele némi probléma. És szerelés közben derűlt ki, hogy a belseje 100%-ban megegyezik egy noname kínai szarral, csak a háza volt más, meg a neve (+desing) ennyi.
    Ugyan az a panel volt benne, chipre ponntosan ugyan az volt minde. Viszont a Cisco routerje volt vagy 2500€ addíg a saját neves cucc nem érte el a 600€-ot...
    Ki van zárva, hogy kínávan úgy működne bármelyik terméket gyártó gyár mint anno a szovijeteknél a lada gyár: 3 gyártó sor: 1: KGST-re 2: belső piacra 3: nyugatra gyártott vasakat. Ez már nem divat.
    Viszont az igen, hogy ami reggel nike-t var, az este valami sajátmárkás cuccot tesz össze. Amúgy a neki és az adidas sem az a minőség már mit ami régen volt.
  • morden
    #50
    Örülök, hogy "ár/(teljesítmény+minőség)" alapján választasz én még hozzáteszek egy olyan változót, hogy megnézem kinek fizetek és előnyben részesítem aztokat akik nem rabszolga módón bánnak a termelő emberekkel.

    HA a ár/(teljesítmény+minőség) alapján vásárólna midenki akkor pl az apple nem lenne sehol, mert picivel talán átlag fölötti minőséget kap az ember jóval jóval az átlag fölötti árért.
  • morden
    #49
    Szerintem olvasd el mégegyszer amit írtam, mert pont az ellenkezőjét fogalmaztam meg annak amit te leírtál. Szóval a Bose-t én hallottam, de az nem szerencsére" akinek a nonplus ultra a sennheiser füles :D
  • morden
    #48
    Gondoltam hogy ízekre szeded és googlézod amit írtam, ami már jó, hogy ezek nincsenek benne a köztudatban :D
  • Sir Quno Jedi
    #47
    Azért nem megvenni valamit, mert "márkás" pont akkora faszaság, mint azért venni, mert az. Leszarom kb. engem az ár/(teljesítmény+minőség) érdekel. Ha jónak ítélem, megveszem. Képzeljétek NEKEM is van Nike cipőm, de ugyankkor egy 21 éves ford scorpio-val járok. NA EZT ADD ÖSSZE.
  • cateran
    #46
    :D Az, hogy meg nem hallottal a Bose-rol korabban, csak a hozzanemertesedet mutatja..inkabb ne reklamozd....
  • Mat666
    #45
    Tudod ezzel csak az a baj ha használod a googlét akkor rájössz hogy ezeket a termékeket is ugyan úgy reklámozzák mint az általad le nézet/le szólt márkákat az igaz hogy Magyarországon nem ismert de ott ahol gyártják ott ugyan úgy tolják a reklámot ennyit erről.
    Ami ezt a monitort illeti nem tudom hogy ez mennyire új de a tudásától nem szartam össze magam.
    http://www.captiva-power.de/cms/upload/downloads/produkte/E1903W.pdf

    Ja és itt van nem reklámozott bose
    http://www.bose.hu/HU/en/index.jsp
    Csak azt nem tudom hogy minek van ilyen profi oldaluk a végén még olyan lesz mint a többi ja nem már most is olyan. Ja nézd meg az árakat 100000 HUF fölött már kapsz is egy rádiót.
    Végül még annyit és ezt jobb ha meg jegyzed MINDEN gyártó teljesen mindegy hogy mit állít elő monitort telefont ruhát stb.. arra törekszik nagy és híres legyen hogy a termékeit minden hol ismerjék és akarják. Mert ebből élnek ebből van pénzük.
    Az általad említett cégek is ilyenek csak még nem érték el ezt a szintet ahol az említtet nagyok vannak és valosz. soha nem is fogják.
    Nem várom hogy ezt meg értsd de attól ez még így van ezzel befejeztem szevasz.


  • morden
    #44
    Egy példával szeretném illusztrálni Bose , gondolom senki nem hallott róla, pedig az egyik legjobb "márka" a hangcuccok terén és egy árban van a hagyományos márkákkal, cipőből az SMH Shoe TV/monitorból Captiva stb.
    Pl a Nike póló ha jól tudom szállítással mindennel együtt 1 dollár körül van amit plusszban fizetsz az a haszon(nem nem az előállítóért és nem is a szerencsétlen pakoló lányoké).
    Szóval ha látok egy embert akárhol, hogy nike cipő addidas melegítő puma felső és iphone a fülében akkor számomra nem egy divatos trendi ember képe villan be előszőr, hanem olyan aki önbizalomhiányos, mivel státusz szimbólumokkal próbál menőbbnek látszani, semmilyen rálátása nincs a világra, nem ismeri a szolidalitás fogalmát, képtelen felmérni a pénz értékét és nagyon könnyen befolyásolható, tudom, hogy ez élesen elválik attól a képtől amit a reklámok sugalnak, de ez van.

    Ha milliárdos lennék akkor figyelném a TV vagy akármilyen reklámokat és amikor lemegy egy egy ilyen reklám, betennék egy fél perces spotot arról, hogy hogyan készül az adott termék :D
  • Mat666
    #43
    jól beszélsz.
  • Mat666
    #42
    "Láss csodát van a bereklámozott márkák mellett sokkal jobb és olcsóbb is TVből, telefonból, cipőből, ruhából akármiből és azért tudnak olcsóbban gyártani mert megspórolják a marketing költségeket nem reklámoznak agyba főbe, hanem inkább a terméket fejlesztik és majd a szóbeszéd eladja."


    LÁTNÁK én csodát de miért nem írod le ezeknek a termékeknek a nevét??
    Azt írod hogy vannak jobbak oké elfogadom de akkor hol vannak a példák???
    TVből, telefonból, cipőből, ruhából akármiből hol van a példa ....
  • Shid
    #41
    Tételezzük fel, hogy, te morden, tényleg a "noname" farmert favorizálod, és az tényleg minőséget képvisel. (Tartós, kényelmes, ízléses, stb.). Ezt a "márkát" ajánlod mindenkinek akit ismersz, és azok is az ismerőseiknek, és így tovább, és így tovább. Egy idő után megugrik a "noname" farmerek forgalma, a cégnek lesz pénze marketingre, tovább növeli a forgalmát, de megtartja a minőséget, sőt talán emeli is azt. Ezután elfordulsz, elpártolsz a márkától, mert közismert lett? Talán a Nike és társai nem így kezdték?
    Ne érts félre, nagyon jól érvelsz! Én sem vagyok egyetlen márka megszállottja sem, és ha a "noneme" -et jobbnak ítélem a "MÁRKÁSTÓL" akkor a "márkásat" nem veszem meg csak a márkajelzés kedvéért. Nem státuszszimbólumokat gyűjtök, hanem azt szeretném, hogy az eszköz a hasznomra váljon. De talán a nagy "MÁRKÁK" azért lettek nagyok, mert "szájról szájra" terjedt és így a cég is tudott fejlődni. Talán! :)
  • morden
    #40
    Nem látod át a lényeget, ami jó és tényleg jó annak nem kell reklám, hanem szájról szájra az emberek egymásnak hirdetik.

    Láss csodát van a bereklámozott márkák mellett sokkal jobb és olcsóbb is TVből, telefonból, cipőből, ruhából akármiből és azért tudnak olcsóbban gyártani mert megspórolják a marketing költségeket nem reklámoznak agyba főbe, hanem inkább a terméket fejlesztik és majd a szóbeszéd eladja.

  • BladeW
    #39
    Na én meg erre azt mondom, hogy ha a jelenlegi világrendünk nem eleve a szegények kizsákmányolására épülne, akkor a 20 ezres telefon lehet, hogy egy ezresbe kerülne...
  • Mat666
    #38
    "Én is próbálok minőségi cuccokat szerezni, de nálam kizáró ok ha látszik a márka, vagy hírdetik (mert ugye jó terméknek nem kell reklám, eladja magát is)."


    Te úr isten te tényleg elhiszed ezt a hülyeséget amit le írtál vagy nem olvastad el mi előtt elküldted??

    "de nálam kizáró ok ha látszik a márka, vagy hírdetik (mert ugye jó terméknek nem kell reklám, eladja magát is)."

    Ez súlyos barátom akkor ha kérdezem meg tisztelettel.
    Még is milyen tévéd van , autód ,számítógéped , telefonod , cipőd , pólód , nadrágod , háztartási gépek és vegyszerek a sor végtelen.

    Amúgy az a duma hogy a jó termék eladja magát lehet hogy működik a helyi péknél a nagy világba viszont édes kevés hiába van neked a legjobb terméked ha nem tud róla senki leszámítva a közvetlen környezetet.


  • morden
    #37
    Sajnos látom jól működött a marketing és végérvényesen összekapcsolódott az agyadban a márka és a minőség fogalma, pedig ez nincs így, egy nem márkás(nem szétmarketingelt) termék is lehet igencsak jó tartós és kényelmes, mint ahogy te is írtad "Most nem fogok jönni neked olyan példákkal hogy ez meg az a termék meddig bírja mert erre persze mindjárt lehet mondani az ellentettjét."

    Én is próbálok minőségi cuccokat szerezni, de nálam kizáró ok ha látszik a márka, vagy hírdetik (mert ugye jó terméknek nem kell reklám, eladja magát is).

    Hiszed vagy nem ugyan abban a gyárban készítik a márkás és a nonmárkás cuccokat is Klaus Werner és Hans Weiss a saját szemükkel látták és egy híres könyvet is írtak belőle, gondolom te is voltál már Dél-Ázsiai ruhagyárakban és te nem ezt tapasztaltad amit ők :D