37
  • hopp
    #37
    Ha egy e-mail elolvasása átlagosan 64 másodpercet vesz igénybe, és egy ember átlagosan napi 200 e-mailt kap, akkor napi 200*64/60/60=3.55 órát tölt az e-mailek olvasásával. Ez havi 20 munkanappal számolva 71 óra, nem 5-20.

    A pénzügyi vezető a pénzügyi döntéseket is ilyen konzisztens adatokkal támasztja alá? :P
  • Petka
    #36
    Én csak azt nem értem, hogy mivel jobb, biztonságosabb, egyszerűbb ez, mint egy jól konfigurált vállalati levelezőrendszer. Azt azért tegyük hozzá, hogy levelezés helyett eddig is jó alternatíva volt a csevegőprogram cégen belül, lásd Novell Messenger.
  • finizlik
    #35
    Nem postolgatás ról van szó te buta hanem levelezésről .... Ha valaki olyan debil hogy postolja, az mail-ba is van olyan debil hogy rossz névre küldje.
  • kvp
    #34
    "felépített belső portálon"

    Bizalmas email-t ritkan kuld valaki teves cimre. Egy portalon hibasan beallitott hozzaferesi jogok miatt elofordulhat, hogy a fel ceg latja amit csak 1-2 embernek kellett volna. Onnantol pedig nagyjabol biztos, hogy kikerul az info a cegtol. Ugyanez igaz az azonnali uzenetkuldo rendszerekre is.

    Tovabba mivel a vilag tobbi resze tovabbra is email-t fog hasznalni, ezert a kulso kommunikaciora ezentul is ezt fogjak hasznalni, annyi elteressel, hogy egyreszt masolni kell az infokat a ket rendszer kozott, masreszt nagyobb esellyel kap egy uzenet a masolas soran 'everyone' tag-et, mint email eseten. Arrol nem beszelve, hogy valoszinuleg a kozossegi weboldal beepitett email rendszeret is hasznalni fogjak, csak annyi valtozik, hogy mindezt webes feluletrol teszik.

    Az email helyetti szemelyes beszelgetes egyebkent jo dolog, foleg ha az a cel, hogy ne maradjon irasos nyoma annak amirol szo volt. Ellenben egy hivatalos ceges ugymenetben ez nem feltetlen elonyos.
  • saxus
    #33
    Write only mindenki? Arról volt szó, hogy "egy Facebook-szerűen felépített belső portálon,"... Ne legyetek már fogyatékok.

    Egyébként meg egy ilyen megoldás bizonyos esetekben jó (gyorsabb kommunikáció), bizonyos esetekben inkább hátráltatja a munkát. Pl. mostani munkahelyemen pont azon küzdök, hogy ne jöjjön már oda 10percenként valaki, mert lehetetlen dolgozni.
  • Yv@n
    #32
    És hol látod egy szóval is megemlítve, hogy nem ez történik majd?
  • finizlik
    #31
    Szerintem a WLM egy egész jól sikerült microsoft termék.. Főleg ha Apatch el előtte letiltasz minden retket benne :D
  • szvini
    #30
    Sőt még több is, nagy az isten állatkertje.
    Hol láttátok azt hogy FB-n fognak dógozni? másoljátok be nekem légyszíves . Én nem találom...
  • sanyicks
    #29
    a wlm microsoft cucc, ezt tükrözi a minősége is. Amúgy xmpp(gtalk, jabber, fácse is xmpp de nem hiszem hogy engednék hogy titkosítottan menjen) alapúaknál lehet ssl-t beállítani.
  • DjDano
    #28
    A Facebook ugyanúgy mint a hazai megfelelői arra lettek kitalálva, hogy összehozza sz ismerősöket legyenek bárhol a világban. Sajnos ma már ott tartunk, hogy a legtöbben betegesen függővé váltak ami nem normális. Azt sem tartom jónok, hogy már mindenhova beszivárog/integrálódik.
  • finizlik
    #27
    Ingyenes chat NINCS kódolva. Lásd WLM.
  • Kingfisher
    #26
    Ez a megoldás teljesen felesleges, és fejlesztési szempontból pénzkidobás, hacsak nem fejlesztenek hozzá egy böngészőn kívüli klienst is, de akkor már megint ott járunk, hogy olcsóbb és gyorsabb egy meglévő megoldást liszenszelni.
  • Yv@n
    #25
    "Az FB-szerű dolog szerintem is hülyeség, bőven elég egy ingyenes chat szerver+kliens."

    Az fb szerű chatet valószínűleg úgy kell értelmezni, hogy olyan, mint a facebookon levő facebook chat, ami az oldalsó sávban ugráléhat fel, vagy a gmail-en belül lévő gtalk "popup". Tehát nem egy saját facebook szerű belső rendszert fejlesztenének, hanem az intranetes oldalaikban lenne egy ehhez hasonló beépülő modul, így az oldal elhagyása nélkül tudnának komunikálni a használt szoftverből egymással a dolgozók.
  • saba30
    #24
    Na mégis csak jó lesz a google wave féle API
  • TommeyIkya
    #23
    Nekem az a tapasztalatom, hogy az emailt nehéz észrevenni, ha egyébként valamire koncentrálsz és foglalkozol vele, de az is elég ha csak pont ellépsz a géptől, már lemaradtál a popupról, ami szólt volna. Ezen kívül, ha bemész a levelezőbe, akkor valszeg más levelet is megnézel vagy a naptárad, feladatokat (outlookban). Arról már nem is beszélve, ha válaszolni akarsz, akkor általában azt úgy akarod, hogy jó legyen a helyesírás, a kifejezésmód és érthető is legyen, ezért többször elolvasod (legalábbis nálam így működik).. ez tényleg rengeteg idő.
    Ezért jobb pl. egy belső chat, amin kifejezetten 1-2 kollégának gyorsan kötetlenül, akár hibásan is leírhatod, amit akarsz, nála folyamatosan villog a csevegő program, amíg rá nem nyom, aztán legfeljebb megmondja, hogy nem ér rá, vagy jobb esetben megkapod a választ és haladhatsz tovább.
    Technikailag az email is azonnal megérkezik belső hálón, de nem ugyanaz, sokkal több benne a formaság, mert úgy illik.
    Egyébként nálunk is igaz, hogy 10-ből 9 levél spam.. illetve nem az, inkább csak a jó kedv megteremtését szolgálja, de a munkáltató szempontjából nyilván felesleges és időpazarló. :)

    Végül az egész célja az, hogy kiváltsa a személyes kommunikációt, ne kelljen felmenni egy emeletet vagy átmenni egy másik épületbe - persze vannak olyan témák, amiknél ez szükséges, azt már meetingnek hívják. :)

    Az FB-szerű dolog szerintem is hülyeség, bőven elég egy ingyenes chat szerver+kliens. Ha rögzíteni kell az elhangzottakat vagy a megbeszélés eredményét, akkor arra már bármilyen wiki vagy MS Sharepoint jó.
  • opeca
    #22
    Sajnos van dolgom az Atos-szal néha, nem egy szimpatikus cég.
  • finizlik
    #21
    nem szoktad még meg? :D
  • sesquatch
    #20
    Néha megijedek, amikor látom, hogy a magyarul elvileg tökéletesen értő emberek nagy része egész egyszerűen nem képes feldolgozni és megérteni egy szöveget.
    Tényleg érdekel, hogy ez hogyan történik? Elolvassátok egyáltalán a hírt, vagy minden mondatból kiemeltek egy nektek tetsző szót és ha megfelelő tag-et azonosítotok (lásd, Facebook, hülyeApple, gonosz Google, faxom MS), akkor bemásoljátok az eltárolt választ, vagy hogy működik?

    Azért nem semmi, hogy 19 hozzászólóból 8 totál félreértette a cikket...


  • finizlik
    #19
    Sokan reklamálnak.

    Ember. Az FB-t nem kötelező használni és azért terjedt így el mert INGYENES reklámfelületet ad MINDENKINEK aki akarja.

    Nem kötelező regisztrálni rá, mint ahogy email-t sem kötelező csinálnod de mégis ha nincs mail címed rohadtul hátrányba kerülsz, ez pontosan ugyan ez.

    Szar a chat meg sokszor lassú az oldal? Fiam, MAGYARORSZÁG. Furcsa mód nyugaton TÖKÉLETESEN megy még a VIDEO chat része is. Az meg hogy nem biztonságos a mail része az igaz, de ha a céget nem 16 évesek vezetik akkor ezt tudják.

    Ezen kívül olyan adatot adsz meg magadról amit akarsz, senki nem lő le ha nem valósat adsz meg.


    Divat az FB ez tény... De fikázni már lassan nagyobb divat, de az olyan fotelharcosok körében akik ugyan úgy fenn vannak rajt csak nem vallják be mert trollok vagy éppen nem fogják fel hogy mekkora lehetőségeket ad neked ez az oldal.... Nem a 15 éves szutyok kurvák postjaira gondolok.
  • Crane
    #18
    Szerintem nagyon jó ötlet. Egy rendesen átgondolt, megtervezett belső rendszerrel sokkal strukturáltabbá, és nyomon követhetőbbé válhat a belső kommunikáció. Tehát gyorsabb és hatékonyabb lesz.
    Aztán magával az e-mail-el az a gond, hogy irdatlan nagy adatforgalmat, és rengeteg tárhelyet zabál, mert az üzenetek egyes része redundánsan továbbítódnak. Ráadásul egy jól megírt saját intranetes alkalmazás esetén nem kell pénzhalmokat fizetni licenszdíjakra.

    Én is dolgoztam olyan cégnél, ahol naponta 100 e-mail kaptam, és a munkaidő egy jelentős része azzal ment el, hogy kiszűrjem belőle a hasznos infókat. Teljes bulshit volt az egész.
  • qetuol
    #17
    olvassátok el még egyszer figyelmesenb a szöveget. _szó sincs arról_ , hogy a FB-t fogják használni, hanem csak arról, FB-szerű h instant üzenetküldést email helyett
  • Kingfisher
    #16
    Első kézből ismerhettem meg a Connectionst, de nem reklámnak szántam, pusztán érzékeltetni akartam, hogy a social network nem ragadt le a facebooknál, és az IBM is felismerte ennek az erejét. Más kérdés, hogy valahogy nincs a toppon a Lotusos bagázs, lásd Symphony :) Instant kommunikációra Sametime, wikik, activityk megosztására és ütemezésére, file sharingre viszont Connections is jó. Mondjuk az én web 2.0-ás elképzeléseim egyelőre többnyire lehurrogják házon belül, szóval marad a jó öreg Notes Teamroom :)
  • Cocogány
    #15
    Nem azt írják hogy a Facebookot fogják használni hanem egy belső közösségi hálót építenek ki cégen belül amiről azt állítják hogy facebook szerű lesz, vagy azért mert onnan lopják az ötleteket vagy azért hivatkoznak rá mert az a legközismertebb. Szóval az ötlet maga lehet jó hiszen nem az lesz hogy van egy belső portál amin vagy megnézed ki kicsoda mi az email címe aztán a levelező klienseddel oda esetleg a címét bemásolva vagy azt valahonnan leszinkronizálva tudsz neki üzenni, hanem úgy mint a facebookon a beső portál maga alkalmas arra hogy a kommunikációtól kezdve mindent kezeljen. Ez különösen akkor lehet előny ha nem 10-en dolgoznak a cégnél
  • freemanone
    #14
    IBM reklámot láthatunk? Épp egy Lotus connections server-t migrálok, de a user oldali tapasztalataim azt mondják, hogy pokolba vele céges környezetben. Notes+Sametime. LC sok emberes project munkához hasznos lehet fejlesztőknek, mint közös web alapú adatbázis, ahova feltöltik az egyes modulok állapotát, dokumentációit, de kommunikációra hulladék.
  • Kingfisher
    #13
    Az alapötlet nem rossz, bár az említett megoldásokat céges környezetben nem használnám. Ellenben például egy Lotus Connections + Lotus SameTime kombináció akár effektív is lehet, főleg egy projekt orientált környezetben. Ugyanakkor persze költségesebb is, de mégis belsőleg lehet ellenőrizni.
  • Balazs127
    #12
    Lol, most nézem hogy valaki már erre felhívta a figyelmet az előző cikkben is, de a szorgos SG trollok le is támadták :D
  • Balazs127
    #11
    Egyébként a linkelt cikket is elolva kiderül, hogy nem arról van szó hogy Facebook-on fog menni a céges levelezés -- elég abszurd is lenne, hanem egy saját, belső közösségi hálózatról, ami Facebook-szerű felépítéssel rendelkezik. Meg akkor gondolom chat esetén itt is valami Facebook-szerű XMPP megoldásra kell gondolni.
  • kvp
    #10
    Azert poen lesz amikor a titkos belso adatok kimennek a facebook-ra, a fel vilaggal megosztva, mivel valaki rosszul allitotta be az adott post hozzaferesi jogait.
  • Piel
    #9
    Felfedezték azt a tényt, hogy a kedves kollégák úgy is a Facebookon, vagy a Twitteren lógnak naphosszat. Akkor minek fenntartani egy saját menedzselésű, költséges belső levelezőrendszert. A Facebook szervere sem magára hagyottan zümmög az egyik sarokban ugye?
  • SupraMKIII
    #8
    Hát, a franciák nem tagadták meg magukat: 10 évet dolgoztam francia cégnél, valahogy ott az életképtelen, beteg, értelmetlen ötletek nemzeti hagyományt képeznek. Rábízni egy egész cég működését külső rendszerre? Sebaj, borultak már be nagyobb cégek is...

    Amúgy a chatnek, mint eszköznek van jogosultsága az emaillel szemben: de nem mindig és mindenkor.
  • mousee
    #7
    +1, FB chat-levelező rendszere alkalmatlan a kommunikációra. Néha megy, néha nem, vagy elküldi amit írok, vagy nem, üzenetek felét nem kapom meg, vagy csak órás késéssel, vagy chat ablakba nem rakja ki a kapott üzenetet, csak a leveleim közé... Amióta egybe lett vonva a chat a levelezéssel, azóta nem is nagyon vagyok fent FB-on, egyetlen értelmes funkcióját elcseszték.

    Gáz h nem is nagyon bánom? :P
  • Lost Lont
    #6
    Facebookon elég borzalmas a levelezés, pillanatnyilag gyakorlatilag egyetlen levelet lehet emberenként küldeni, és ha hónapokkal később küldeni akarsz valakinek, akivel egyszer már beszéltél, akkor ugyan azt fogod folytatni. Egybe vonták a csevegéssel, ezért ilyen szar, az meg más dolog, hogy a csevegés része alapból szar. Magyarul rendes társalgásra nem alkalmas, nem hogy üzletire, ahol jó, ha csoportosítva vannak az üzenetek, meg nem variálgatják át napról napra a levelezőrendszert.
    Ezek abnormálisak. (És/vagy csak lusták.)
  • willcox
    #5
    "szociális üzleti megoldásokon" - tanulj már meg magyarul!

    "A francia informatikai óriáscégnél a dolgozók átlagosan naponta 200 e-mailt kapnak, azonban ezeknek csupán a 10 százaléka tartalmaz hasznos információkat. Az elektronikus levelek feldolgozása havonta 5-20 órát vesz el a munkaidejükből, ez pedig Breton szerint nem normális" - ha ugyanezt más felületen teszik, akkor gyorsabban olvasnak? Ekkora egy barmot!
  • TheLostOne
    #4
    Az egy dolog lenne hogy kimegy a divatból, az meg egy másik, hogy számos állam folytat ellene eljárást. Igaz az amcsik most beadták a derekukat, de azért 20 évig megfigyelés alá helyezték a szörnyeteget. Az EU remélem ennél keményebben lép fel.
  • TheLostOne
    #3
    Komolyan mint valami zombifertőzés olyan ez a facebook.
    2009: Egyes emberek elkezdik bíztatni az ismerőseiket, hogy regisztráljanak.
    2010: Egyes embereket már csak a facebookon lehet elérni.
    2011: A facebook megfertőzi a weboldalakat, van ahol már csak azzal lehet hozzászólni, minden nyomtatott újságban ott virít a logo, egyes emberek gyakorlatilag nem hajlandóak nem-facebookon kommunikálni az ismerőseikkel, személyesen nem keresik az ismerőseiket, még telefonon sem.
    2012: Rossz belegondolni... A maják megjósolták volna a facebookot?

    Viccet félretéve külső, nem kicsit megkérdőjelezhető szolgáltatásokra alapozni egy cég belső kommunikációját: öngyilkossági kísérlet.
  • sanyicks
    #2
    meg hamarosan jön az hogy kimegy a divatból a fácse, aztán leállítják a dolgokat, és lehet újra létrehozni a levelezőrendszert, weboldalakat, fórumokat...
  • pasi29uk
    #1
    Nem tudom elképzelni, hogy lehet a FB céges környezetben (ekkora cégnél) hasznosabb mint egy biztonságos belső (menedzselt) levelező rendszer. Annyira ráépülnek erre fosra, hogy hamarosan jönni fog majd a vakaródzás... amikor cégek fizetni fognak cukk-and-bergnek vagy ledöglik a szisztem.