31
-
#31 S mivel ezt mutatja, számomra abszolút hiteltelenné vált az eddig sem nagyon hitelesnek tűnő oldal. -
#30 Tudom hogy igazad van, biztos hogy jóval több kelt el, de ez a statisztika másképp mutatja, és most erről volt szó -
#29 Eléggé meglepő lenne, ha a világon csak 4.000 példány kelt volna el a Saint's Row 2-ből... -
#28 Nem, de az akciók folyamán több ezer/tízezer példány talál gazdára legrosszabb esetben. 100 fölötti játékom van Steam-en és amikbe a legtöbb időt öltem, azok nem 30-50-80€ játékok, hanem az olcsó 3-10€ értékű független játékok. Azokban még van kreativitás, történet, izgalom és nem utolsó sorban le tud kötni!
Például a Spacechem játékban, amit 5€-ért vettem leértékelve, meg a DLC-jét 2€ért teljes áron, már van 77 óra játékidőm! Vedd már mellé az 50€-ba kerülő NFS - The Run-t a maga 2-3 órás játékidejével! A nyamvadt teletömött zsebű játékfejlesztők, meg kiadók meg folyton nyavalyognak, hogy senki nem viszi a játékaikat. Ahhoz minőséget kellene gyártani, nem egy valamikor nagynak számító névvel kellene eladniuk valamit.
Én is ráírhatom egy konzervre, hogy kaviár, aztán ha kiderül, hogy sz@r van benne, akkor nem csodálkozom, hogy nem viszik! -
#27 Lehet csak, például, 4000 db-ot adtak el, az csak 0,004 millió db, és amint látható csak két tizedesjegyig mutatja az értékeket. Mystery solved :D -
#26 Ja mert steamen elmegy több milliárd példány titokban.... -
#25 Amíg ilyen adatokkal szolgál - pl. a VGAChartz - a za néhány oldal, ami az összesítéseket adja, addig én nem hiszem el, hogy olyan rossz a PC eladások helyzete - [A 'The Third' adatai még nem szerepelnek az oldalon] - A PC-s eladások sorát érdemes megnézni:
S mint tudjuk, nem nulla darab került eladásra a játékból (például nálam van egy Nagy-Britanniából rendelt példány)...
-
Marko001 #24 Ez meg egy tipikus begyöpösödött PC-s hozzászólás volt... :D -
hagirez #23 Szimplám arról van szó, hogy tudják előre mennyire gagyi lesz és negatív értékeléseket fog kapni így ha később kiadnák pc-re, nem fogyna annyi hogy visszahozza a költségeket... -
tomboy013 #22 Az Ubi softot se zsidók vezetik az a lényeg =D Úgyis ez is tipik buta konzol játék lesz nem is baj ha nem lesz PC-n :P -
Szefmester #21 Lásd Steames akciók. Olyankor hirtelen megnő egy egy játék eladása. -
Lollerka #20 en elvi alapon nem adok 50 dolcsit egy game ert, ha 2000 forint korul mozogna adnek, nos itt az a kerdes h most arulom 50 doclsiert es vesznek belole 200Kt vagy arulom 3k forintert es vesznek belole egymiliot.
multi jatekert adok 50 dollart ugyanis nem 120 orat jatszok vele(sacc epr kb de a 120 ora legtobbszor +ra zsugorodik ha need for speedezel lasd uj nfs)
a jatekgyartoknak inkabb olcsobban kellene adni a jatekokat es talan akkor az is megvenne aki letolti, mert ha nem lehet letolteni akkor a draga jatek miatt inkabb nem jatszik az ember, viszont ha meg lehetne venni toredekeert es elerheto, akkor sokkal tobben vennek meg, es nem toltenek le
szerintem -
wednes #19 1. Vannak játékok amihez nem kell multi, egy Wicherbe ne is legyen, mert inkább csökkentené az eladásokat, mert a hír hallatára nem vennék meg többen, ha meg a tartalom rovására ment akkor sokkal rosszabb.
2. Witcher rétegjáték, egy nagyon sikeres rétegjáték, ebből sose lesz 10 milliós eladás. És az első héten már 200 ezer felett kelt el, tehát már az első héten megvolt a nyereség.
3. Az az 1 millió példány meg bőven fedezi a kiadásokat és a fejlesztést, hiszen a játék 7,3 millió euróból hozták össze reklámmal együtt. Nem kell itt 100 milliókat költeni a szuperkupa reklám időre, meg sok kisfilmet forgatni mint kóód 12. részénél a Ctrl+c, Ctrl+v munka mellett.
Konzolra is rengeteg pénz kell elsősorban a reklámok miatt, mert ha nem a csapból is az folyik akkor anyagilag lehet bukás. De ha ismert a termék akkor mát tényleg szép bevételt fog kitermelni valamennyire a minőségtől függetlenül is. -
Bulics #18 Plussz a másolás védelmek csak a fizetős játékosokat szivatják. deus ex hr-t és metro 2033-at csak azért nem vásároltam meg, mert steames aktiválós. Plussz a stalker 2-t bizton vételnek tartottam amig azt nem mondták hogy drm-es lesz...
Mégegyszer: ha nem értenek az értékesítéshez, az nem más hibája. -
Reg5 #17 Amilyen portok manapság kiadnak inkább ne. -
Bulics #16 Mint ha nem keresnék magukat betegre a pc-re gyártók, pl ott van a stalker.
Megaztán ha valaki kelet európában is annyiért értékesít programot mint nyugaton az nem a vásárló hibája, ha úgydönt mégis inkább a szar warezt tölti le. Szerintem ha kicsit olcsóbban adnák nem 10.000 ft ért 8 óra játékot, sokkal nagyobb lenne a kereslet Jó persze hogy újra játszod párszor, de a filmeket is újranézed mégis mondj egy filmet ami 10.000-ért árulnak. Ráadásul azokat sokkal több pénzből készítik... -
#15 A pc csak zsebpénz,majd a készítők eldöntik akarnak-e zsebpénzt vagy sem,ennyi. -
#14 -
Szefmester #13 Az emberek azért SEM vesznek PC-n játékot mert ha multiplatform akkor szökőévente 1-2 olyan port jelenik meg ahol nem az X360as gamepad a "kötelező" irányító, vagy billentyűzet esetén nem azoknak az ikonjait mutogatja, esetleg a beállítások olyan csökevényesek hogy ha nem az ajánlott gépet rakod alá akkor nem tudod beindítani normálisan. Az meg hogy esetenként a játékidő egy hosszabb mozifilm idejét sem éri el... ellenben egy mozijegynél 6x annyiba kerül frissen.
Akik konzolt vettek azok azért vették mert elegük lett az állandó gépfejlesztésből és az optimalizálatlanság miatti bugoktól. Csakhogy mostanában egyre többször olvasni a tesztekben azt hogy a konzolos játékok egyre nagyobb eséllyel szaggatnak rövid időre, és a bugokat sem irtották ki. Emlékszem anno Megadrive-on vagy SNES-en azért volt "jobb" játszani mert nem voltak bugok, vagy minimálisak. Most meg hogy konzolokra is lehet patcheket kiadni már le se tesztelik a játékot normálisan.
Régen a kalózkodás egy közösségi esemény volt, és sokan azt sem tudták hogy ez az egész illegális. Tombolt a szabad információáramlás hite.
Azt pedig ne mondja nekem senki hogy egy alap PC-s játékból nem adnak el 50ezret. Nem a milliós eladásokról kell itt harsogni, hanem hogy a kis eladások esetén is megtérül a befektetés. Persze mint írtam nem árt minőséget alkotni.
Demókat pedig azért nem csinálnak mert sokba kerül. PC-s portot nem csinálnak mert sokba kerül. A végén játékokat sem csinálnak mert sokba kerül, de majd attól még várják a pénzt. -
Wlanseraf #12 Fordítsuk meg kicsit a dolgokat.. mért nincs a játékoknak demója? mert régen volt..
Ja kérem vegyem meg a raklap szar, bughalmaz fost amit össze tákoltak csak mert olyan kedvesek? Vagy a lefizetett sima vagy netes újságok tesztjei alapján??
Majd írok a kedves Stanislas Mettra úrnak hogyha legközelebb autót vesz nehogy ki merje próbálni:DDDD
Persze sarkítok de ő is nem kicsit:D az 50-100 eredeti játékommal megtehetem ő meg bekaphatja... -
#11 "a régi szép idők... :) átcuccolni az egész városon a gépet, monitort, diskbox-okat. a nagy meglepetésre együttműködő 1gigás! vinyót himestojásként kezelni"
Hehhe, én még annó copypartyra vittem a zsírúj 80MB! IDE HDD-met, és komplett csődület volt körülötte mindenki meg akarta tapogatni, nézegetni :) -
#10 Igen, megvolt ez az egész és átalakult igazából és nem is nagyon lehet hibáztatni a mai tinédzsereket, de meggyőzni se lehet őket, hogy nem jó, amit csinálnak. Én amióta dolgozok, igyekszek megvenni minden játékot, ami érdekel és játszok vele, persze sokszor nem teljes áron, mert most október-november hónapokban éhen haltam volna a fagyban, fűtés nélkül. :)
Ha nem is lehet őket hibáztatni, de egyértelműen nekik kell változtatni a dolgok állásán, mert ők teszik ki a legnagyobb hányadát a játékosoknak. Ahogy Skynet aláírásában is látni és minden ilyen nagyobb címnél látni, egyértelmű a dolog. A hozzászólások között pedig az is látszik azonnal, hogy fogalma nincs a többségnek arról, hogy ez illegális kópia és nekik semmivel nem tartoznak a fejlesztők, nem követelhetnek, nem háboroghatnak, mégis úgy képesek gondolkodni, mint aki kétszer annyit is fizetett érte, mint mások, akik tényleg megvették. Ezen kéne változtatni, különben egyre többször jönnek az ilyenek, mint ez az I am Alive is (mondjuk engem se érdekel már a játék, mert amire átalakították, az abszolút nulla).
Amúgy besz*rtam volna a nagymamámon, viszont édesanyám már magának tölti a filmeket. :) -
#9 Me-nek lófax az eladási mutatója pc-n konzolokhoz képest. Witcher 2-nek fél év kellett 930ezer példányhoz. SC2 védett multis,ráadásul iszonyatos húzócím,kb az egyetlen kiemelkedő pc eladás,ami konzol közeli eladást produkált. A többi mind a béka segge alatt,kíváncsian várom Witcher 2 mennyi idő alatt szed össze konzolon 1 milla vásárlót...Nem lesz az fél év,de szerintem még 1 hónap sem.:) -
#8 Ha egy játékban nincs levédett multi akkor a pc eladások a béka segge alatt,witcher 2 is fél év alatt jóindulattal érte el az 1milliós eladást.
Igaza van a tagnak pc-n gusztustalan méreteket öltött a warez. Egy dolog hogy van konzolon is warez,de jóval kisebb arányban a vásárlókhoz képest. Pc-n a warez jóval magasabb arányban áll...Minőségi játék? Kb 1 milliós eladások fél év alatt, pár év alatt összejön TALÁN 2-3 milla. Ezt egy jobb konzol cím 1 hét alatt szokta hozni,és abból kiindulva hogy a SC2-t mennyien megvették (ha nem lett volna védett multi és lenne multiwarez,jelenleg feleannyi sem ment volna el ezidáig belőle) nomeg abból hogy egyes játékokat mennyien tolnak pc-n van ezeknél a húzócímeknél pc-n simán 3-4 millió játékos csak basznak megvenni.
-
eNMi #7 de meg is lepődtél rendesen, nem? :)
a régi szép idők... :) átcuccolni az egész városon a gépet, monitort, diskbox-okat. a nagy meglepetésre együttműködő 1gigás! vinyót himestojásként kezelni (A500, külső vezérlő és hdd szivacson).... hmmmm
persze, soxor kellett fizetni a szoftverekért, de nem sokban különbözött a pc-n hetente vinyón megvett aktuális anyagért történő fizetéstől (vagy fizetős ftp). max mennyiségben.
szóval ami a hőskorban szinte az egyetlen lehetőség volt, az szépen átment a pc korszakba is. a mai fiatalság pedig csak elleste, ne vessünk rájuk sok követ!
megvenné, csak soxor nincs miből. lesz majd olcsóbb is persze, de azt tudjuk, h fél-1-2 év múlva az már nem ugyan az. nálam is csak gyűlnek az ilyen gazdaságosabb árú régi jó játékok, de nem igazán veszi elő őket az ember. az idő is kevesebb lett rá, meg a kedv is. a quake3 azért még mindig fenn csücsül a gépen és asszem mindig is rajta lesz :) -
#6 Ez igaz, nem vettem bele (a fejemben) a másolt kazettákat és floppykat. Arra akartam kilyukadni, hogy az még annyiban különbözött a mostani torrentezéstől, hogy az ember nem a székben ülve, 2 óra alatt játszhatott a legújabb (akár még meg nem jelent játékkal is), hanem a legtöbb esetben fizetni is kellett érte és mai torrentezésnél körülményesebb volt. Ma ugye már minden gyerek egy saját ncore account-tal születik és nem is tud róla, hogy amit letölt, azt meg is lehet venni és meg is kéne.
pontatlan voltam néhány dologban, jobban is átgondolhattam volna, de a lényeg, hogy ma már ez annyira egyszerű, hogy a nagyanyám képes letölteni egy játékot és kiírni, hogy azzal lepjen meg. -
#5 Ebben tökre igazad van, azt kihagytam a képletből, hogy vannak azok a címek, amik már a nevük alapján biztos sikert jelentenek még PC-n is. De pl az MW3 se kelt még el csak egy-két százezer példányban PC-n, ami azért elég vészes. -
eNMi #4 "...amelyik c64-en és társain kezdett játszani és már erősen tolta a játékokat PC-n is, amíg nem volt warez..."
mi nem volt??? ha csak az amigás időkig megyünk vissza, amikor pl újságban hirdetve vehettél másolt cuccot, vagy üzletben pult alól, de már A Gép vásárlásakor is (használt) + 100-300 lemezzel gazdagodott a friss tulaj. copyparty? vagy az is kimaradt? amellett, h nem nagyon volt hol megvenni a friss/újszerű játékokat, nem is igen törte magát az ember. pc-n ez változott vmit? kb annyit, h nem DD-s, hanem HD-s kisfloppy kellett kezdetben.
a jó játékot már régen is és most is megveszem. van most amúgy jó játék? -
cateran #3 Ez akkor lenne igaz, ha nem lennenek nagy eladasi mutatoval rendelkezo jatekok pc-n. De boritekolom hogy a ME3, Diablo 3, SC2 - HotS tarolni fog meghozza brutalisan, de emlithetnem a Witchereket a multbol... -
#2 Ebben most tök igaza van. Bár azt én sem tudom, hogy mennyi példánytól térülne meg és mennyi befektetést igényel, de néhány tízezres vagy egy-két százezres példányhoz tényleg nem éri meg, már csak az energia sem.
Az a baj, hogy míg az a generáció, amelyik c64-en és társain kezdett játszani és már erősen tolta a játékokat PC-n is, amíg nem volt warez, most is többnyire megveszi a játékokat. Ők azok, akik kiteszik a PC-s eladások 95%-át. A fiatalabb generáció, akik már a 90-es években születtek, gyerekként már abban a hitben élnek és játszanak, hogy van a torrentoldal, ahova regisztrálva van és ingyen játszhat mindennel azonnal. Soha, még csak bele se gondolt, hogy neki megvenni kéne a játékot, mert alapvető dolog lett a torrent és semmi nem kényszeríti a vásárlásra. Sokan azt sem veszik észre, hogy joguk sincs felháborodni, ha vmi baj van a játékkal. Fel vannak háborodva, hogy bugos, hogy nem indul és hihetetlen, hogy nem veszik észre, hogy letöltötték és ingyen használják és ezért egy szavuk nem lehet egy pillanatig sem. Ők már azt hiszik, hogy így működik az ipar, hogy játékot fejlesztik, ők meg ingyen letöltik, a fejlesztők pedig csak úgy pénzt kapnak valahonnan. -
NovaTerra #1 Kedves Stanislas Mettra az emberek egy játékkal játszani akarnak, nem pedig fizetni érte, viszont, ha minőségi játékokat készítettek, akkor a pécé játékos is hajlandó érte fizetni. Még, akkor is, ha single központú az a játék. Persze vannak Pistikék, akik szökő évente vesznek egy B3-at, amivel multiznak és azt mutogatják, mint eredeti játékukat. Egyébként nem hiszem, hogy 12 ember 3 havi fizetésén + a marketingen felül ne telejésítene a pc kadás. De ő tudja, ő a főnök. Én biztos nem fakadok sírva, hogy nem jön PC-re.