21
  • Kornan
    #21
    Szerintem több számítástechnikai ismeretet kéne tanítani az iskolákban, ne csak Microsoft office + kevés egyéb. A számítógépeket meg fel lehet használni jól és rosszul is, csak eszközök, amik alapvetően jók, mert növelik a tanárok és a diákok lehetőségeit. Sajna viszonylag sok pénzbe kerülnek, és szerintem sok tanár sincs felkészítve rá, hogy megfelelően kihasználja. Továbbá a digitális tartalmak terén sem hinném, hogy olyan magas szinten állna a helyzet. De az ideális helyzet az lenne, ha a gyerekek már alsó tagozatos koroktól kezdve elkezdenék használni, ahol csak lehet.
  • Egerwin
    #20
    Az ilyen laptopos meg táblagépes oktatásnak csak úgy lenne értelme szerintem, ha erősen korlátoznák mit lehessen futtatni. Internetet csak akkor engedélyeznék, ha kifejezetten kell, de akkor is blokkolva olyan oldalakat, mint pl facebook.
    Tehát a lényeg, hogy ténylegesen az oktatás színvonalának emeléséhez szükséges programok legyenek engedélyezettek, azok amik elvennék a figyelmet azok pedig ne.
  • nlght
    #19
    egy jó tanár, aki érdekesen adja elő a tudást ezerszer többet ér 2 tucat szgépnél... inkább a modern szemléletű tanárképzést kéne javítani imho

    Szerintetek a mai fiatalok közül hány használja a laptopot, okostelefont facebookra és egyéb kommunikációra (pl. akár sg.hu fórumozás) óra közben és hány arra, hogy azon jegyzeteljen és szép színes ábrákat rajzoljon?
  • mad mind
    #18
    Embere válogatja. Én sohasem jegyzeteltem órán mégis ment ötösre szinte minden(matekon kívül). Mateknál csak a gyakorlás segített. Az biztos, hogy sokat segített volna matekban még egy mostani tudományos számológép is, de akkoriban sajna ezek nem voltak.
    A legjobb megoldás a kevert módszer lenne, tanulónként a neki megfelelő metódussal, de sajna ez még jó ideig nem fog megvalósulni.
  • orbano
    #17
    Szerinted hány kémiaórán volt számítógépünk 1-15 évvel ezelőtt? És szerinted a krétával táblára felrajzolt konstitúciós képletből hányan jöttek rá spontán az intramolekuláris kovalens kötés kialakulására úgy, hogy azt sem tudták, hogy ilyen létezhet? Meglepődnél. Mindezt úgy, hogy az osztályból egyetlen egy vegyész sem lett.
    Számtechen kívül egyszer használtunk másik tárgyra is számítógépet, matekon volt pár óra, amikor Sherlockozni kellett és "dolgozat" is volt belőle. És ennyi. Otthon pedig enciklopédiákat olvastam és nem maradtam hülye net nélkül sem.
    Két dolog miatt tartanám jónak a számtech belevonását, az egyik, hogy a sok b*zi nehéz könyv helyett e-bookokat használhassanak a diákok, a másik pedig a tanári oldal, hogy ha szükséges multimédiás tartalmakat tudjanak a gyiriknek mutogatni, vagy olykor-olykor utánanézni dolgoknak a neten, mert mondjuk nehezet, de értelmeset kérdezett az egyik gyerek. Esetleg otthon kutatómunkát végeztetni a gyerekkel.
    De hogy papír/ceruza kombó, jegyzetelés ne legyen... lehet egyedül vagyok vele, de szerintem sokat segít az órán kapott információk rendszerezésében és befogadásában az, hogy leírom őket egy papírra és kitalálom, hogy mindezt milyen formában (bekezdések, ábrák, elhelyezése, stb).
  • kvp
    #16
    Visszagondolva en viszonylag szerencsesnek mondhatom magam, mivel amikor iskolas voltam egyreszt meg nem hasznaltunk szamitogepeket a normal tanulashoz, masreszt tobb gepteremnyi c64, majd kesobb pc volt, tehat az informatikai/technikai oktatast sem hanyagoltak. (es orosz helyett mar nyugati nyelveket tanitottak, pedig meg messze volt a rendszervaltas) Igy egyszerre sikerult megtanulnom papiron gyokot vonni es szamitogeppel kis robotkart vezerelni. (mindkettot altalanos iskolaban) Ez az egyensuly kellene valahol, tehat a technikaval nem szabad potolni az oktatast, de a technikat sem szabad teljesen kihagyni.
  • Blacktom
    #15
    Tényleg kétoldalú a dolog, talán azt tudnám mondani, hogy középsuliban, egyetemen már sokkal többet ér tanításhoz a számítógép, projektor és hasonlók.
    Én mondjuk vizuális típus vagyok, szóval valami frappáns vizuális egyenletmegoldó proginak nagyon örültem volna. És amúgy is sokat lendítene a matekórákon egy wolfram alpha vagy geogebra. Persze az alap dolgokat számítógép nélkül kellene érteni, de nem megérteni:) Szemléltetéshez rengeteg mindent lehet használni, gagyi példák, de néhanapján guitarpro zeneórára, sketchup geometriához (sőt, komolyan mondom, rengeteg mindent painttal is lehet mutogatni, általános sulisoknak mondjuk)
  • Rotyoka
    #14
    Ez megint kibaszottul más kérdés ember...
  • cateran
    #13
    Bezzeg most...ja, most is....(1 dolog, hogy kinek oktatjak, meg 1 masik, hogy ki az, aki meg is jegyzi..)
  • Rotyoka
    #12
    Ilyen szinten mint most?

    Sehogy.

    Szerinted 30-40 éve hány ember tudta milyen egy molekula rácsszerkezete? Segítek, az aki ilyen téren tanult direkt.
  • Camouflage
    #11
    Bizony-bizony, ez kell nektek es a gyermekeiteknek. A Rudolf Steiner-fele, antropozofia nevu elmebajra epitkezo waldorf iskolak.
  • asgh
    #10
    A Waldorf egy remek rendszer, de lássuk be, hogy csak a felső-középosztály engedheti meg magának azt az életformát, ami szükséges hozzá. Ha nem tudsz a gyerekednek kb. 20 éves koráig minden létező (anyagi és erkölcsi) védettséget megadni, akkor a Waldorf rendszer "burokban nevelési" koncepciója - főleg a hazai viszonyok között - inkább árt a gyereknek, mint használ.
    Pl. a waldorf iskolákban tizenakárhány éves korig nem tanulnak olvasni. Ennek biztosan megvan a jó oka, de ha mondjuk meló vagy akármi miatt át kell költöznie a családnak egy másik városba, ahol nincs waldorf, akkor mihez fog kezdeni a gyerek egy átlagos iskolában?
    Hasonló a helyzet a technikai eszközök hiányával. A szilíciumvölgyben nyilván elérhető a normális fejlődéshez szükséges tudás fejlett informatikai eszközök nélkül is, de egy baz megyei falu általános iskolájában bizony a pc és a net az információhoz jutás csaknem egyetlen eszköze.
  • hungi
    #9
    Te tényleg hülye vagy, pedig azt hittem hogy nem.
    Szerinted a sz.gép kora előtt hogyan tanultak? Sehogy?
  • Rotyoka
    #8
    Csak kár hogy a tantárgyak 70%-a prezentáció nélkül lófaszra sem jó.

    Lásd Kémia, Fizika (és nem arra gondolok hogy jaaj leesik a toll) had ne soroljam
  • hungi
    #7
    Rotyoka: na nehogymár' leparasztozz valakit csak azért, mert az iskola ahol tanul(t) a szokásos informatika tárgyakon kívül nem használ(t) számítógépeket/tableteket(lol) az oktatáshoz.

    A cikk lényege, hogy alapkészségekhez teljesen felesleges a computer, szépen körmöljék csak azokat a sormintákat, ha írni tanulnak, kockás füzetben számoljanak ha matekozni tanulnak, stb. És ehhez igenis egy jó tanár teljesen elegendő.
    Én még jó, önálló alapkészség fejlesztésre alkalmas oktatószoftvert nem láttam (pláne tablet-re), bár lehet hogy létezik.
  • Rotyoka
    #6
    és költözzetek ki vele egy erdőbe ahol földművelésből fogja fenntartani magát.
  • cateran
    #5
    "Amennyiben az iskolák hozzáférhetnek ezekhez az eszközökhöz és meg is vásárolhatják őket, de mégsem élnek ezzel a lehetőséggel, akkor becsapják a gyerekeket"
    Ezt nem igazan ertem.....Ha jo a tanar, akkor 1 tablaval es kretaval is erdekesse tudja tenni az anyagot es oktatni a gyerekeket, ha meg nem jo, akkor tokmindegy mi van a segge ala tolva....
  • Kensin
    #4
    "Amennyiben az iskolák hozzáférhetnek ezekhez az eszközökhöz és meg is vásárolhatják őket, de mégsem élnek ezzel a lehetőséggel, akkor becsapják a gyerekeket"

    A kulcsszó itt a "vásárolhatják". Roncsák a bizniszt :)
    Amúgy meg kit csapnak be? Ki az akinek nincs otthon gépe, nincs mobilja? Valahogy nemtom elképzelni, hogy kijön a gyerek az iskolából és egy iPad-et meglátva felordít hogy "Jaj miez?!?"
  • Ferrer
    #3
    Ha nekem gyerekem lesz, csakis waldorfos lehet! Náluk még számítanak valamit az értékek és az emberré nevelés.
  • Laza
    #2
    Ez a "Waldorf iskolahálózat" már úgy hangzik, mint a MCDonalds hálózat :)
  • Alfa Of NS
    #1
    Ez megint olyan dolog, hogyha értelmesen használják a számítógépet az oktatásban, akkor ad valami pluszat. Például sokkal több és használhatóbb ábrát, képet lehet megmutatni egy digitális eszközökkel felszerelt teremben ha arra van szükség, és sokszor szükség is van. Egy jó ábra ezer szónál is többet mond el valamiről. Ugyanakkor például az egyenletmegoldás tanításánál nem sok hasznát veszik a számítógépnek. Ugyanakkor az sem baj, ha a gyerekek megtanulnak számítógépen keresztül fogalmazni, hiszen a való életben is e-mail-t küldenek, nem papírlevelet.