36
  • Déta
    #36
    Ezt a filmet csak az kezdje el nézni, akinek van fölösleges másfél órája az életéből. Majdnem semmi sem történik bele és az is olyan lassan, hogy valami hihetetlen. Sírtam. Én élvezem a hangulatos filmeket, de ezen elaludtam. NEM ajánlom. (csak mazochistáknak)
  • Stranger666
    #35
    Bocs, nem gondoltam, hogy egy családapa ilyet ír:"a kritikusok és az ínyencek meg bekaphatják:-)" ez nálam a 16 éves színvonal. mégegyszer bocs.
  • gyusz2
    #34
    Hozzád nem szóltam, művészlélek. A transformerst meg a gyerekeim látták, én nem...
  • Stranger666
    #33
    maradj a transformersnél mindenkinek jobb lesz úgy.
  • gyusz2
    #32
    Na, én tegnap este néztem meg, mert annyira hájpolták mindenütt, de marha unalmas, vontatott, túlságosan minimális párbeszéd, faék egyszerűségű sztori, ami ráadásul több helyen idiótán érthetetlen, (SPOILER:pl a zálogházas rablás jelenet, vagy pl. minek húz maszkot, amikor máskor sosincs a fején, na meg a vége egy hadnemongyam mekkora művészi fos befejezés, stb.)Amúgy hangulata tényleg van, a zene sem rossz de nagyon túl van dicsérve. Szerintem 10/4, a kritikusok és az ínyencek meg bekaphatják:-)
  • Stranger666
    #31
    Oscar-díjasat nem egy jelenet erejéig alakít a színész. Amit kiszabtak rá azt jól eljátszotta. Egy szóval nem mondtam amúgy, hogy oscart kapjon, de tegyük hozzá, hogy jelölést már kapott egyszer a tag.
  • nlght
    #30
    - a trailer egy akciófilmet harangoz be sztem, akkor honnan lilafingból következtessek arra, hogy drama lesz?
    - a ponyvaregényt összehasonlítani ezzel a szarral, olyan mintha a gyűrűk urát hasonlítanám össze az egri csillagokkal
    - real hero színészkedés? 3 szavas mondatokat tényleg nagyon nehéz eljátszani... mi ebben a nagy színészi játék? melyik jelenetben alakított oscar-díjasat szted?
  • winnie
    #29
    a király beszéde. az igen! ha az a legjobb, akkor nem csodálom, hogy szerinted

    "2011 a szarabbnál szarabb filmek éve volt."

    már megint valaki, akinek nem jött össze az élet? segítek: azt akartad írni, hogy 2011-ben sz*rabbnál sz*rabbnál filmeket néztél meg. az nem a filmek hibája, hogy gyenge filmeket néztél meg. egyszerűen csak hagyod magad félrevezetni vagy rossz az ízlésed. miért nem a jókat nézed meg? (csak azzal kell vigyázni, hogy akkor ne írd azt, hogy a jobbnál jobb filmek éve volt 2011.)
  • Stranger666
    #28
    Ebből is lászik mekkora fasz vagy, hogy Gosling színészi játékát le bárgyú faszozod. Holott ő most nem az átlag hollywoodi hőst játszotta el nekünk, hanem a csendes de mégis kegyetlen "real hero-t". A király beszéde meg 2010-es film de, sss nem árulom el senkinek:(
    #nlght a te sírásod ott veszti értelmét,hogy a film nem Action movie, hanem Drama, crime, thriller. Am. nemtom, de te a ponyvaregényben is akciót vártál?
    bah emberek akik értenek a jó filmekhez...
  • Ender Wiggin #27
    Kár, hogy pár hónapja meg azt sikonyáltátok, hogy az X-man First Class az év filmje. 2011 a szarabbnál szarabb filmek éve volt.
    Számomra a Király beszéde magasan a legjobb az ezévi kínálatból. Justin Biebert, Timberlaket meg ez a másik szőke bárgyú f..szt a Drive-ból meghagyom nektek, fanbojoknak.
  • Laza
    #26
    Én még nem láttam, nem is érdeklődtem a film után, még kritikát sem olvastam róla ... sőt, nem is érdekelt volna az sem, ha ez egy pörgős autós akciófilm, mivel kb azokat is leszarom (a Halálos iramban című sorozatból sem láttam egyetlen részt sem).
    Csak a teljesen megtévesztő címről beszéltem, ami alapján nem tudom mit csodálkoznak az emberek, ha az egyszeri mozilátogató félregondolja a film stílusát, amikor a pénztárnál lévő PestiEstből bök rá egy 10 perc múlva kezdődő filmre a címe alapján.

    Én speciel min 1-2 kritikának a végét elolvasom mielőtt moziba megyek. Az elejét és közepét azért nem, mert sok esetben ha minimálisan is, de spoilert is tartalmaznak, amit nem akarok tudni :)
  • Laza
    #25
    "hogy van pár birka (szóval a saját nevetekben beszélj), rajtuk kívül más a magyar címen biztos, nem filozolfálgatna. (Értelmes ember arra gondol, hogy van benne autó.)"

    Uhhh ... elég gyenge ezt pont Tőled olvasni. Bár ha Neked csak annyit jelent ez a cím, hogy "van benne autó", akkor nem értem miért írsz az 'értelmes emberek' nevében? Hiszen ebből adódóan az nem a Te csoportod ;) Szóval a saját nevetekben beszélj ...
  • Blasta
    #24
    Kedves Viktor, nem érzed egy hangyaf@sznyit erosnek a 10. képet egy szimpla filmes cikkhez?
  • nlght
    #23
    "Attól kurva jó, hogy az ember beül rá és minden percben várná, hogy beinduljon valami durva akció, de mindig arculcsapja valami banális dolog, amin elcsúszik az egész."

    :D Akkor nehogy megnézd a Stan és Pan valamelyik részét, mert onnantól minden filmet gagyinak fogsz tartani :D Én azt várom a filmektől (és a nézők 90%-a is sztem), hogy azonosulni tudjak a főszereplővel valamilyen szinten és jól szórakozzak a storyn 2011-hez méltó minőségben.

    SPOILER ALERT

    Azzal egyetértek, hogy ha néhány hollywoodi klisét elkerülnek és a story fordulatosabbá válik általa az jót tesz a filmnek. Nő a feszültség - oké. Még egy fordulat - oké. Jobban kiéleződik a konfliktus - oké. Végső dilemma elé állítják a főszereplőt - oké. Az apróságokkal is egyetértek, amiket írtál, tényleg színesebbé teszik az élményt. A kamerakezelés is jó, de ez már manapság alapkövetelmény, nem pedig plusz dolog, mert ha egyszer elkúrják egy filmnél, akkor onnantól úgy vágják ki az illetőt a filmszakmából, hogy a lába sem éri a földet (kivétel a transformers és michael bay - direkt kisbetű).

    Azért nem mondanám, hogy nem élveztem a filmet (az első fele tök jó), én is filmrajongó vagyok és szeretem az ínyenc filmcsemegéket.
    Engem két dolog zavar: az egyik, hogy elcseszték a filmet, mert úgy kezdődik mint egy nagyon intelligens akció (az autós üldözés az első 10 percben az iskolapélda, ezt kéne minden rendezőnek áttanulmányoznia), aztán pedig csökken a színvonal és 1 órával később már csak a fejünket csóváljuk és azt kérdezzük magunkban a rendezőtől, hogy de miért tetted ezt, akkora lehetőség volt ebben a filmben az első 10 percnek köszönhetően és mi lett belőle. Mondjuk jobban belegondolva a forgatókönyvíró hibája az egész, a rendező a legjobbat hozta ki a forgatókönyvből. Aztán pedig csak bízunk az utolsó 20 percben, hogy a hosszú felvezetés után majd kapunk valamit, ami megint eléri (vagy talán túl is szárnyalja) az első 10 perc minőségét. De megint egy nagyot csalódunk, nem történik semmi komoly leszámolás egy "kis bunyón" kívül. Nem kellene C4-eseknek felrobbantania háztömböket és nem kellene cobra11-nek látszania a filmnek akcióban, de mégse kéne ekkora pofont kiosztani a nézőknek ennyi várakozás után. Legalább az első 10 perchez hasonló zsenialitást kéne megcsillantania és akkor most nem vitatkoznék itt veled, sőt arra biztatnám az embereket, hogy menjenek a moziba mert megéri. Az első 10 perchez képest 0 azaz nulla az utolsó 20 perc. Ez az egyik, ami nagyon zavar.
    A másik ami nagyon zavar, hogy sokan (még a magukat félisten kritikusnak valló bloggerek is) 10/10-nek mondják. Amikor ez egy 6-7 közötti a 10-ből, köszönhetően a csökkenő színvonalnak. Egy jó filmnél általában növekedni szokott a színvonal és pozitív meglepetések érik a nézőt, vagy esetleg növekszik a színvonal és negatív meglepetések érik a nézőt, de a végén pozitív szájízzel távozik a moziból. Itt nem ez történik: csökkenő színvonal a zseniális 10 perctől és csalódás, majd negatív szájíz a végén.

  • moikboy
    #22
    SPOILEREZNI FOGOK

    Szerintem nem kell kifejtenem, hogy miért jó a film. Van aki a transformerst szereti meg a halálos iramban 8-at - van akinek pedig a komótosabb, gondolkodósabb filmek jönnek be (esetleg Lars von Trier, Darren Aronofsky, David Lynch mond-e valamit?).

    Hogy mitől kurva jó a film annak ellenére hogy nincsen benne 50 üldözéses- és 3 szexjelenet? Hát pont ettől! Attól kurva jó, hogy az ember beül rá és minden percben várná, hogy beinduljon valami durva akció, de mindig arculcsapja valami banális dolog, amin elcsúszik az egész. És nem pont ugyanilyen az élet is?

    Ebben a filmben a profánság a legszebb; nem hagy illúziókat: a gengszterek nem nagyvilági, már-már mindenható szintre emelt fekák Lamborghinivel meg kilónyi fukszal a nyakukban, hanem piti kis maffiózók akiknek pizzériájuk van. Aztán a főhősbe beleszeret a csaj és már éppen várnánk, hogy megkúrja, de NEM! Mert hazajön a férje, akiről azt hinnénk, hogy a bűnöző cimboráival most jól megtorolja, hogy a srác kezelgette a feleségét amíg ő sitten volt, de megint NEM! Éppen ellenkezőleg; a főhős ajánlja fel végül a segítségét. És itt megint arra számít a néző, hogy most jól megcsinálják a Nagy Balhét, mint a tolvajtempóban, vérprofi módon stb. de megint koppanunk, mert simán agyonlövik a faszikát. És így tovább végig a filmen. Ez az egyik erénye a filmnek, hogy szembesít egy csomó hollywoodi dogmával, és kíméletlenül lerombolja azokat. És a végén sincs óriási leszámolás szétrobbanó autókkal meg karcolások nélkül távozó főhőssel...
    Ezen kívül még ami nagyon megfogott az az olyan tárgyak kultusza mint a sofőrkesztyű vagy a dzseki... Egy óriási geg például az, mikor miután széttiporta a liftes csóka fejét, megjelenik csurom véresen az utcán, de senki nem figyel fel rá - mert mint kiderül nem az utcán van, hanem egy forgatási helyszínen vág át, hogy lenyúlja a gumimaszkot. Tele van ilyen apróságokkal a film, amiktől az egész egy magasabb szintre emelkedik.

    A kamerakezelés remek, a zene tökéletes, az egésznek van egy finom íve. Ez nem akciófilm, inkább egy líra a filmvásznon. De ha te másra ültél be; másra számítottál, úgysem foglak meggyőzni. Egyszerűen lásd be, hogy a film nem neked készült.
  • nlght
    #21
    a cikkhez hozzászólva még:

    "Való igaz, hogy egy zseniális, pattanásig feszült 10 perces, autós üldözéses jelenettel indít a történet, de innentől kezdve az autózásról a szűkszavú főhősre és annak folyamatos "nézésére" helyeződik át a hangsúly"

    Erről beszélek én is...

    "hiszen nem mindenki alél el egy jól sikerült beállítástól vagy kesztyűcsikorgástól"

    Hány olyan ember létezik a filmnézők körében, akik elalélnak "egy jól sikerült beállítástól vagy kesztyűcsikorgástól"? Talán 0,000001 % :DDD Ennél nagyobb FAIL-t már nem is lehetne kitalálni.

  • nlght
    #20
    Csak egy értelmesen megfogalmazott indoklást várok a vitapartneremtől az általam felmutatott gyenge pontokra, amivel azt próbálom megértetni, hogy ez a film nagyon nem 10/10.
    Ha ez ennyi sor után sem esett le neked, akkor nem is tudom, hogy meg van-e benne a vitához szükséges értelmi színvonal. Már erősen kétlem.

    "Komolyan azt kéred számon másokon, hogy nekik hatalmas élményt jelentett a film, neked meg nem? Ne másokban keresd ezért a hibát."

    OMG. Nem másokban keresem a hibát, hanem a filmben.

    "5-10 ezer karaktereket írnak az általad vérpistikéknek tartottak, te meg pár sorban véleményezel."

    Majd szerinted 5-10 ezer karaktert fogok elolvasni, olyan emberektől akik 10/10-re tartanak egy filmet, ami éppen átlagos? Még a "jó" könyvek között is válogatok, nem fogok hülyéktől kisregényt olvasni. Sztem szépen meglehet fogalmazni 2 bekezdésben, hogy miért 10/10, éppen erre várok már egy ideje, de még senki nem tudta elmagyarázni itt.
  • nlght
    #19
    Szóval ha az év leghosszabb felvezetése után már várod a konfliktus kiéleződését és a főhős és a negatív szereplő összecsapását, de helyette csak 5k $ból leforgatott átlagsem mit kapsz, akkor az nem hiba, hanem csemege?
    Vagy azért 10/10, mert kapott néhány díjat? Ez aztán az értelmes válasz. Akkor minden film ami kapott pár díjat az 10/10 és év filmje és tökmindegy hogy hány sebből vérzik? Mert akkor az Avatárra már nincs is jelző a szótárban annyira 10/10 hogy már 20/10 és növekszik :D
    Mert díjakat nyert... Inkább ülj neki mégegyszer és írj valami normális indokot.
  • kalapos01
    #18
    "a sok vérpistike le 10/10-zi, semmi értelmes nem hangzik el mellette... "

    Ne röhögtesd ki magad, még linkek is vannak lejjenn, 5-10 ezer karaktereket írnak az általad vérpistikéknek tartottak, te meg pár sorban véleményezel.

    Mit vársz? Nem fog senki meggyőzni. Ha szerinted csak kicsit volt jó, akkor nem fogod azt hinni, hogy nagyon jó. A porton (http://www.port.hu/drive_-_gazt!_drive/pls/fi/films.film_page?i_where=2&i_film_id=119138&i_city_id=3372&i_county_id=-1) elolvashatsz 8 másik kritikát is, ha ennyire izgatnak a vélemények.

    Komolyan azt kéred számon másokon, hogy nekik hatalmas élményt jelentett a film, neked meg nem? Ne másokban keresd ezért a hibát. Tudhattad, hogy milyen a film mielőtt elmentél moziba, ez nem hollywoodi film. Ha arra számítottál, az megintcsak nem a film hibája.
  • kalapos01
    #17
    "a legnagyobb hibát követte el az író/rendező páros"

    Nem hiszem, hogy hibát követtek el, a díjak és a kritikák is ezt bizonyítják. Az nem hiba, hogy a film nem a hollywoodi kliséket veszi alapul és nem az történik benne, amit Móricka elképzel.
  • nlght
    #16
    Akkor pls fejtsd már ki, hogy ez a film miért ver mindent, mert azon kívül, hogy a sok vérpistike le 10/10-zi, semmi értelmes nem hangzik el mellette...

    !!!!! SPOILER ALERT !!!!!

    - Erős drámai hatás oké megvan, ebben mindenki egyet ért.
    - A színészi teljesítmény is jó, bár nincs is sok követelmény, mert a főszereplő egy baltaarcú, érzelem nélküli karakter, nem nehéz eljátszani, kb. 2-3 szavas mondatokat használ. Ezt bármelyik hollywoodi színész csípőből megoldaná.
    - Erősebb kezdés a film elején, ebben is mindenki egyet ért. De minden filmnek van legalább egy izgalmas része (persze akad olyan bullshit is amiben nincs 1 se).
    - De ott van az erős visszaesés a buta storyval, ami no comment (tegye fel a kezét aki ráhajtana a szomszéd bombázóra, majd amikor hazajön a sittről a konkurencia, akkor puszipajtás lenne vele és félreáll a boldog család útjából, MAJD felteszi erre a "kapcsolatra" a legrégebbi barátját/mentorát, a versenykarrierjét amire egész életében vágyott és a saját életét)
    - És ott a gyenge végkifejlett (a kezdéshez képest mindenképp gyenge, a hasonló storyval rendelkező filmekhez képest meg főleg).

    Akkor miért is az atyaúristen überf*sza 10/10? Kíváncsi vagyok a véleményedre.
  • kalapos01
    #15
    "Ki az, aki ebből nem arra gondol, hogy ez egy pörgős autós mozi lesz? Senki."

    Pár birka erre gondolhat, de direkt az ő kedvükért ez a cím, mert a forgalmazó tudja, hogy van pár birka (szóval a saját nevetekben beszélj), rajtuk kívül más a magyar címen biztos, nem filozolfálgatna. (Értelmes ember arra gondol, hogy van benne autó.)
  • moikboy
    #14
    Szerintem az ne mondjon kritikát erről aki autós üldözések, tuningverdák és csöcsök reményében ült be a moziba - ez nem az a film, és kurvára jól van ez így.
  • Laza
    #13
    Már a magyar címe is megtévesztő: Drive - Gázt!
    Ki az, aki ebből nem arra gondol, hogy ez egy pörgős autós mozi lesz? Senki.
  • nlght
    #12
    a legnagyobb hibát követte el az író/rendező páros: egy nagyon hosszú felvezetés után a néző rákészül az utolsó 20 percre hátha lát valami nagyon izgalmas végkifejlettet és....lenyúlták a puskaport és elrakták a következő filmjükre, mert semmi kiemelkedő nem történik, gyakorlatilag pofon vágták a nézőket, ha lett volna egy Gone in 60 secondshöz hasonló üldözéses befejezés, vagy bármiféle 2011-hez méltó akció, akkor lehetne egy 8/10, de így egy átlagos 6/10-et tudok adni neki...
  • nlght
    #11
    ha ez az év filmje, akkor a filmipar megérett a teljes pusztulásra, a film legizgalmasabb része az első 5 perc utána csak csökken a színvonal, a drámai hatás jó, de a trailer alapján egy akciófilmre fizet be a mozinéző, nem pedig egy drámára, még a tetőpont is jónak mondható, de a végkifejlett meg az év legnagyobb csalódása ezzel szemben...
  • kanduhr
    #10
    Neked minden hype...
  • zetortraktor
    #9
    De értsd meg, nem neked az év filmje. Hanem másoknak, nagyon sokaknak. Ennyi. Egyébként tényleg érdekes, hogy mennyien 10/10-eznek - az ő véleményük is csak egy a sok közül, de érdekes dolgokat is írnak.

    filmdroid.blog.hu/2011/09/19/drive_gazt_drive
    aeonflux.freeblog.hu/archives/2011/09/08/kritika_drive_-_gazt_drive_2011/
    http://filmbuzi.hu/archives/2011/09/16/drive/
    http://teddike.blog.hu/2011/09/09/drive_drive_gazt
  • asdasdasd
    #8
    Nem volt rossz, tetszett a csaj meg a hangulat, de azért IQ az nem kellett hozzá.
    Az első 10 perc volt a legjobb benne, utána a feszültség megszűnt, maradt egy művészeskedő valami.
  • Skynet
    #7
    Attól hogy egy rétegnek tetszik még nem az év filmje,egybként semmi extra nincs benne,így csak hype azok részéről akiknek ez különösebb élményt nyújt...Ennyit az iq megszólalásról.
    Nem mondtam hogy nem jött be, csak azt hogy semmi extra.
  • zetortraktor
    #6
    Hype, LOL. Ez olyan egyszerű gondolkodásra vall. Milyen hype, amikor alig látta valaki, amikor nem is sikeres? Ezt mindenre, ami nagyon jó, rámondhatja az, akinek nem jön be. Tök egyszerű a dolog. Ez egy rétegfilm, ne várd el, hogy neked bejöjjön. De annak a rétegnek iszonyatosan bejön.

    Mennyivel IQ-sabb komment lenne a "Nem rossz de kb semmi extra...Év filmje? Ez meglep, meg is nézem, hogy másoknak mi tetszett ebben annyira, mert kíváncsi vagyok."
  • lcee
    #5
    Akinek nem tetszett az moziban nézte vagy torrentről? :)
    Mert mint írják itt nem ugyanaz a screener...

    Jó lenne tudni, hogy melyiket érdemesebb? :)
  • willcox
    #4
    Nem rossz film, de nem is különösebben jó. Pláne nem az év filmje.
    A Pusher trilógia viszont tényleg jó.
  • Skynet
    #3
    Nem rossz de kb semmi extra...Év filmje? Hype...
  • kalapos01
    #2
    Eszméletlen nagy film, moziban kimagasló élmény volt. A kép, a hang meg minden. 11/10.
  • alph4
    #1
    Én már el is felejtettem hogy megnéztem. Év filmje, minek így hypeolni egy átlag filmet? Én így álltam neki megnézni a filmet, mert hogy istenítette mindenki, hát tesómmal már majdnem az agyunkat is eluntuk nézés közbe, pedig szeretjük az ilyen témájú filmeket. 5.5/10 nem több ez az alkotás.