64
  • Macropus Rufus
    #64
    nos jól megkésve de megvettem. Spúr vagyok, nem fogok több 10k kiadni egy játékra (1x volt ilyen a Quake4 esetében azóta soha).
    Most meg 3990-ért megvettem PS3-ra.
    Nos még csak 3 óra 48 percet játszottam vele, tehát igen csak az elején vagyok. Elsősorban Wellspringben mászkálok. Sztem a játék hozza a posztapokaliptikus hangulatot. Igen vannak hibái, pl. a lassan betőltődő texturák, de ki az aki egy hentelés közben ezeket nézi? :o Mire meg ránézel már be van tőltve. Ezt én szőrszál hasogatásnak nevezem. A játék feelingje elkapott. Az elején tényleg lassan megy, lassan indul be a sztori, de ha beindul akkor nagyon jó. De mondom még csak az elején vagyok, de már most is magával ragad. A felhők statikusságát leszarom, nem a felhőket kell báuúlni. Egyébként a lejjebb említett fénysugarak megvannak. Ha poros v. félhomályos helyen vagy, akkor ott vannak azok a sugarak. A lövésekről annyit, hogy az elején egy közönséges pisztollyal henteltem. És baromira élveztem a dolgot. Továbbá one shot one life embereknek üzenem: egy pisztollyal is max. két lövésből le lehet teríteni az arcokat, de ha a nagyobb és erősebb skulót rakod bele akkor egy lövés elég ahhoz, hogy kifeküdjenek, bár hol is találod el őket. Ami nem gyerebe az a kocsi irányítása. De ezt is meg lehet szokni. Az viszont tény, és ezzel nem is lehet vitatkozni, hogy a pályák egyáltalán nem nyitottak. Nem lehet akárhová menni. Egy korátot sem enged átugrani a program. De ez más játékra is jellemző lehet (pl. régebbiek esetén Killzone széria, Resitance széria stb.. )
    Továbbá a tárgyak részben statikusak csak. Egy elbaltázott lövés és repűl minden a fenébe. Természetesen az is igaz, hogy egy csomó utat dobozokkal zártak el. De ez beleillik a zárt világ dologba. Viszont még ez a zárt világ is baromi nagy. Tök jó beszélgetni (már amennyire lehet) az arcokkal, sok esetben kap az ember értékes infókat. Szóval nálam - egyenlőre 9/10
    Amit hiányolok az az, hogy PS3-on "csak" 720p-ben megy és nem 1080-ban.
    Aki ismer az tudja, hogy baromi kritikusan állok a konzolos fps játékokhoz ui. szerintem fps-t legjobban egér-bill. kombóval elhet járszani és nem kontrollerrel. Ezért nálam sok játék leszerepel. (a párom meg imádja a kontrollert, mert neki az egyszerübb)
    De eddíg ez az a játék aminek az irányítása kézre áll. Jó buli a fejlesztés is. Igaz ehhez keresgélni kell dolgokat, de aki játszott anno a Wolfeinsten/Spear of Dusting/DOOM1-2-vel annak ez nem lesz újdonság. Ott is mindig keresni kellett vagy kulcsot, vagy kódkártyát, vagy lőszert. Szóval ez is meg van ebbe a jétékban.
    Lehet, hogy más gémer 15-20 óra alatt letudja, de ha végig jár mindent akkor ki van zárva, hogy a mellék küldetésekkel együtt ennyi idő alatt be lehet fejezni. Csak a Wellspirnben a "job wall"-on tucatnyi küldetést lehet találni. + a krimóban. No meg a sheriff és a polgármester is ellát minket rendesen és ez még csak egy része a játéknak, ui. az emberektől is kapunk küldtetést. (egy öreg csaj megkért pl., hogy keressem meg az eltünt ismerősét... meg is találtam, éppen valami zombi szerű izé próbálta megenni) Szóval ez a 15-20 óra gyanusan kevés.
    Lejebb írták a csatornás részt. No igen. A PS3 demója eleve ott játszódik. Ott határoztam el, hogy meg kell vennem a játékot. Szóval én egyenlőre nem csalódtam benne.
  • Macropus Rufus
    #63
    a kirpóbálás lehetősége csak a shareware programoknál áll fent. Ez nem az. Tehát jogilag kalózmásolattal játszottál. Ejnye-bejnye :)

    " Ezzel a shareware programok esetében fennáll az a lehetőség, hogy a felhasználó a vételár kifizetése előtt kipróbálja az adott szoftvert, majd a kipróbálási idő lejártával döntsön csak arról, hogy megvásárolja-e."

    Szoftver jog
  • Haulin
    #62
    Te meg gyökér!:) Nem büszkélkednék a helyedben. Anyuci apuci nagymama gazdagok lehetnek és minden szart megvásárolsz:D (Játékokra nem érdemes költeni legjobb esetben is 1-2 hónapig élvezhető 1).
  • hkoDAVID
    #61
    BF3-at se dícsérném rommá:) A single egy vicc, annyi bug és sz@rság van benne hogy ritkán lehet elmélyülni benne igazán és videók/leírások alapján multija se jobb. Aki igazi játékot akar, ami leköti, minőség, tudás és skill az wowozzon:) Blizzard az tud!
    Na és hajrá D3!

    Aláírás:
    A büdös wowosXD
  • lipovics
    #60
    Igazi farok vagy :))

    GTA4-el jártam ugyanígy. Kiadták, és az akkor jónak számító gépemen alig futott 15 fpst. Heteket vártam, mire játszható lett. Előtte is beleszaladtam egy-két rossz vásárlásba, de ott elhatároztam: semmit (ÉRTED? SEMMIT) nem veszek úgy, hogy előtte nem próbálom ki. Kisfiam, nekem egy szekrény van tele eredeti játékokkal, te aztán ne pampogjál senkinek. Nem ismersz minket, nem tudsz rólunk semmit.

    Ez egy szar játék, aki megvette az jól megszívta/vagy nagyon alacsonyak az igényei.
  • RoyalPredator
    #59
    Hát ez a cikk se tükrözi a játékot...
  • Zoliz
    #58
    Ez a játék egy f@s. Most, hogy megjelenik a Battlefield 3 mehet a kukába ahová való. John Carmack meg nyugdíjba..

    Erősen nem ajánlott és inkább BF3, ha már pénzt kell kiadni.
  • Magiszter
    #57
    Te milyen hibákkal találkoztál a játékban? Tényleg érdekel.
  • cateran
    #56
    "sztem aki nem vette meg az ne ugasson es foleg ne nyigjon (mint itt teszik sokan) hogy igy szar ugy szar :d"

    Amugy meg:
    "Speaking with Kotaku, creative director Tim Willits agreed with Carmack, stating that when the game was submitted to the “build system,” for testing, the console versions were “solid and bug-free,” but there were issues on the PC end.

    “We have had video drives issues that have caused problems and frustrations with our PC fans,” he said. “Everyone at id Software is very upset by these issues which are mostly out of our control. We are working with both AMD/ATI and Nvidia to help them identify and fix the issues with their drivers.

    “We’ve had assurances that these problems are being addressed and new drivers will be available soon.”"

    Szoval istentap vagy, hogy mar az updateolt driver volt meg neked, mikor megvetted..No, de akinek meg regebbi volt? Az kiadott 1 csomo penzt 1 kalap szarra....(azt meg sem kerdem, hogy Carmack szerint bugfree volt a jatek, akkor megis mi a halal faszan teszteltek? Mert IRL fostengerre valtozott..)
  • Bhalage
    #55
    ?
  • Bhalage
    #54
    megvettem termeszetesen, elotte sokat olvastam rola. meg a vasarlasnal is figyelmeztettek, hogy hat ezzel biz lehet gebasz.
    csodak csodaja nalam baszott jol megy ugy, hogy semmit nem konfigoltam rajta.
    alapvetoen semmifele kulonleges elvarasom nem volt, igy szorakoztatonak talaltam es szepnek a jatekot. vannak hibai az teny es a rage threadben rengeteg szenvedes van/volt hogy beconfigoljak sztem keves sikerrel.
  • cateran
    #53
    2011-ben a vilag szegyene, ha valamit nem lehet kiprobalni vasarlas elott....Az hogy te matt hulyekent kapasbol megveszel minden szir-szart, az maganugy....
  • senoy
    #52
    Ezzel ugyan meg nem jatszottam, de szemely szerint nekem mar a Doom3 sem tetszett jatekmenet miatt.Az alapjan amit olvasok itt-ott, lehet ki se probalom. :)

    De remeljuk majd valaki megveszi a licencet es megmutatja mit lehet kihozni ebbol a motorbol(kb. mint anno :)).
  • Laza
    #51
    Nem tudom miről beszélsz, végig a saját véleményemet írom, és azt ahogyan Én láttam. Nem kötelező vele egyetérteni. Tényként azt írom, ami úgy is van (pl freskó égbolt, pöckölős irányítás) ... de ez is valaki zavar, valakit nem, attól még ilyen :)

    Lehet, hogy ha több időt töltök vele, akkor valamilyen szinten megtetszik, de úgy vagyok vele, hogy van itt egy rakat másik játék, ami SZÁMOMRA sokkal jobb, hangulatosabb és érdekesebb, ezért inkább azokkal töltöm az időmet (pl DI, még csak a dzsungelben tartok) :)
    Persze amikor még annyi idős voltam, mint Te, akkor 3-4 nap alatt megettem egy játékot, és biztosan meglett volna ennek is a maga helye az étlapon ... vannak akiknek most is simán belefér :)
    De annak az időszaknak már vége, és még ha időm is engedné, akkor is megválogatnám, hogy mivel játszok, mert ezeket már hajlamos vagyok nagyon unni :)
  • Laza
    #50
    Ja, csak az után van jogom ugatni meg vinnyogni, ha kifizettem érte az adót?
    Mert ugye ha kifizetem, akkor is itt porosodna ... a készítők meg vígan elsétálnak a pénzemmel, és leszarják, hogy tetszik vagy sem.
    25 éve játszom, konzolon/PC-n rengeteg pénzt kifizettem anno csak azért, mert még se demó, se internetes videók tömkelege nem segítette a választást, és szutyok szart vittem haza, amit másnak már bukóval tudta csak elcserélni. Úgyhogy ma ha tehetem, 'kipróbálom' azt, amiért majd pénzt fogok adni, függetlenül attól, hogy a készítők adtak e rá lehetőséget demó formájában, vagy sem. Egy autót is kipróbálok, egy TV-t is jól megnézek, egy ruhát is felpróbálok vásárlás előtt ... és sorolhatnám. És vásárlás nélkül a kipróbálás után mindenről lehet véleményem, így a játékszoftverekről is ... van is ;)

    Ettől függetlenül így is rengeteg játék van, amit próba nélkül, látatlanul kapásból megveszek. Pl hogy csak a legutóbbit említsem: Witcher2 (többet is vettem, de azokat kipróbáltam ilyen vagy olyan formában).
    De holnap jön meg a BF3, előrendelve a Skyrim és a D3, és jópár eredeti, még végigjátszatlan játékom van a polcon (pl Bioshock, amin még a fólia is rajta van, Tescoban volt 990Ft :) ).
  • wraithLord
    #49
    Áruld már el, miért szeretnek a hozzád hasonlók azzal "érvelni", hogy "ha nem vetted meg, mit pofázol". Nem értem. Ez maximum egy rossz pont az illetőnek, de
    az ég világon semmi köze nincs a témához, a játék minőségéhez.

    Ezenfelül pedig honnan veszed, hogy aki "ugat", warezolt játékkal játszott? Csak nem magadból indulsz ki? Mert nekem furcsamód nem ez szokott elsőre beugrani ilyen esetben. Addig nem fikázok másokat, amíg nem adnak rá okot. Nálad mi az ok...? Persze ez félig-meddig költői volt.

    Vagy te olyan vagy, hogy ha megveszel egy játékot, mindegy hogy milyen, akkor is elhiteted magaddal, hogy nagyon fasza, különben a paradoxontól kiégnek az agysejtjeid? :D
  • Bhalage
    #48
    sztem aki nem vette meg az ne ugasson es foleg ne nyigjon (mint itt teszik sokan) hogy igy szar ugy szar :d sztem ez a non plus ultraja a tahosagnak, kiprobalod mi, ilyenkor elgondolkodom ,hogy az ember tenyleg kepes ennyire hulyenek nezni magat, vagy szimplan ennyire hulye (a kerdes koltoi, a valaszt igazabol leszarom)

    mas: ha nem vagy akkora isten, hogy tudd mit erdemes megvenni es mit nem, nos arrol megintcsak nem en tehetek; (

    egy demot tenyleg kiadhattak volna mint kesobb valaki irta, akkor tudja mire szamitson az ember- ezzel egyetertek.
  • hdo
    #47
    Nekem a rögtön mélyvíz eléggé pozitív irányban alapozta meg a hangulatot! Oblivionban meg utáltam, hogy nem eresztenek a dolgomra az elején egy csomó ideig! Könyvekben is utálom amelyik 30 oldalas tájleírással meg egyebekkel kezd, in medias res sokkal élvezetesebb ... számomra!
  • kanduhr
    #46
    Szerintem is! Amíg meg nem vettem a kalasnyikov szerű fegyvert, addig csak döcögött a játék, de az első komolyabb akciónál (véletlenül betévedtem az első csatornába) már magába szippantott a cumó és nem eresztett.
  • BobaFett
    #45
    csak azt tudnám, az XBOX360 verizop (grafikailag) miért tökéletes ? ugyanis abba is ATI kártya van.
  • Magiszter
    #44
    Csak kukacoskodás, de miért úgy írtok mintha kész tények elé állítanátok a népet? Szerinted nincs hangulata, szerinted nincs jó zenéje...stb. Elvégre te csak a saját véleményedet nyilvánítod ki. Vagy ha más nevében is mondod akkor Szerintünk. De az hogy végső kinyilatkoztatásként közlöd a halandó pórnéppel a megfellebbezhetetlen igazságot... Ez böki a csőrömet.

    Nem személynek szól csak úgy általánosságban mondom

    Laza:
    Részben egyet értek, de többségében viszont nem. Én az első 2 órát kb úgy játszottam végig hogy "vattafakizdiszsit". De ahogy haladtak előre az események kezdett érdekesé válni. A zene szerintem jó helyen van, a világ végül megfogott, a küldetések "változatosak" voltak, a lehetőségek pedig még inkább kibővítették a játékélményt. Igaz többet el tudtam volna viselni belőle mert nagyon laposan indult az egész és a végére viszont túl sok mindent sűrítettek bele szerintem. Az utolsó pályán köpni nyelni nem tudtam ahogy rám uszítottak lényegében mindent és mindenkit az összes előző területekről. Az már sok volt nekem. De összességében kellemes emlékekkel zárult a játék. Tény hogy több dinamikát és kiegyensúlyozottabb játékmenetet elviseltem volna, de nem volt rossz próbálkozás. Ami különösen tetszett az a szerelgetés/gyártás lehetősége. Szerintem 8/10 az apró hibák és hiányosságok miatt.
    De az én egyéni véleményem.
  • Laza
    #43
    Igazából csak annyi, hogy semmilyen hangulatot nem alapozott meg a játék. Legalábbis Én semmilyen hangulatelemet nem véltem felfedezni, sem zenében, sem semmiben.
    Egy Oblivionban több a hangulatot megalapozó elem, pedig aztán az teljesen elengedi a kezed a fél órás bevezető után :)
  • hdo
    #42
    "... de itt kb az első 5 perc után úgy felültettek egy quadra 0 infóval, mintha egész életemben fejvadász lettem volna ..."

    És ezzel mi is a gond? Nem kötekedésből, kíváncsiságból.
  • gombabácsi
    #41
    egy demót kiadhatnának, mert kipróbálási céllal nem fogok letölteni egy fél winnyónyi anyagot :o)
  • Laza
    #40
    Hmm, milyen nagy szavak, biztos sokakat megérintenek :)
    Te is a kutyáddal élsz hét éve? :D Felszálltatok a hype vonatra? :)

    Hogy magamból induljak ki, speciel Én kihasználom a 'kipróbálás lehetőségét', mert ugye a szoftver piac is olyan, mint a mozi ... előre kifizeted a manit, aztán ha szart adnak, mehetsz a sóhivatalba panaszkodni, a pénzed senki sem adja vissza.
    Ezt kipróbáltam egy órán keresztül, majd töröltem és nem vettem meg. A Dead Islandtól jobban féltem, mégis egy óra játék után másnap azonnal megvettem. BF3 és Skyrim természetesen berendelve, próba nélkül :)

    És hogy miért töröltem? Mert nekem már az első óra annyira nulla hangulatot árasztott, hogy úgy voltam vele, azt a nagyon kevéske időmet inkább a többi jobbnál jobb játékkal töltöm, amit természetesen meg is vettem :)
    Már eleve nem tetszett ez a statikus, díszlet grafikás világ ... a freskó égbolt, a semmire sem reagáló tereptárgyak, az, hogy a díszlet fényeffekteken a karakter úgy suhan át, mint egy szellem, a pöckölős irányítás (kicsit akarok oldalazni, erre csúszik fél métert) ... a lövöldözés meg nem egy nagy szám ... sőt.

    És hozzáteszem, nem vagyok egy graf buzi, nálam a hangulat az első számú ... tehát ha megkapom a kitűnő hangulatot, minden hibától el tudok tekinteni (lásd DI) ... de itt kb az első 5 perc után úgy felültettek egy quadra 0 infóval, mintha egész életemben fejvadász lettem volna, majd mehettem hentelni ... az NPC-k meg csak üllnek/állnak, néznek ki a fejükből, meg sem mozdulnak ...
  • hdo
    #39
    Irigylem a szabadidődet, nekem 4 délután volt!
  • Bhalage
    #38
    azert kivancsi lennek, hgoy az itt postolo fikabajnokok kozul hanyan vettek meg, vagy csak ugatnak jobbrabalra, mint a kutyam.
  • lipovics
    #37
    Általában egyet szoktam érteni a tesztekkel, ezzel most nem. Jó, ha három csillagot adnék neki összesen.
    Agyatlan fps, Serius Sam 3 apokaliptikus környezetben, humor nélkül.
    2 óra után töröltem a francba.
  • vmiki88
    #36
    Dehogy, csak akkor játszottál vele, amikor nem voltál jó passzban.

    Bár a konzolporttal egyet értek, de jönni fognak hozzá a patchek.
  • Lord Zax
    #35
    Egy újabb 1 délutános techdemo, 0 történet, szar konzol port, 0 hangulat.
    Végül is ha ez kell a parasztnak és veszik is akkor miért ne.
    Egy nagy nevű fps gyártó cég ezzel csak lerombolja a volt presztízsét.
    A bethesda meg csak maradjon meg az elder scrollsnál meg a falloutnál.
    Ez így egy nagy fostalicska lett.
  • FoodLFG
    #34
    Carmack szerint jobb a Direct3D, mint az OpenGL, de annyival nem, hogy nekik megérje rá áttérni.
    http://www.bit-tech.net/news/gaming/2011/03/11/carmack-directx-better-opengl/
  • sanyicks
    #33
    akinek mosottak a textúrák talán be kéne kapcsolni az aniso szűrést... ami egyébként 1000x többet javít a látványon(minden játékban) mint a fostos de divatos anti-aliasing amivel lehet villogni a haverok előtt hogy annyin viszi a kártyája, viszont 100x kevesebb erőforrással is beéri.
  • sanyicks
    #32
    mi köze a tesszalációnak a textúrákhoz? Egyébként ez is van opengl-ben, ahogy minden más is+ még több, max nincs kihasználva...
  • who am I 7
    #31
    az ember azért gyorsan hozzászokik a tesszalációhoz..nekem pl. kifejezetten gagyinak hatottak a lapos textúrák (közelről viccesen elmosottak) és a mozdulatlan égbolt..semmi sunrays, vagy mi a tököm.Szerintem kb dx9es szint ez a graf, még, ha távolról talán szebbnek is hat a táj, sok a hiányosság a GL miatt...
  • Herkulles
    #30
    Korrekt, jó cikk.

    A játéknak vannak hibái, meg egyedi ID stílusa van, összességében zseniális. Mindenbe belelehet kötni, ha könnyű az a baj, ha nehéz az a baj, ha rövid.. meg a nagy storykat hiányolni egy megyek lövök játékból. :D
  • Magiszter
    #29
    Az Authority katonákkal nem is volt bajom. Páncélos ürgék így persze hogy nem törődnek a fejlövéssel annyit. Ám az egyszerű banditák vagy mutánsok se igazán zavartatták magukat ha fejbe dörrentettem őket egy Big Momma-val. Érdekes, mikor szíven lőttem akkor már meghalódott elsőre is. Szóval én ott inkább valami hibára gyanakszom sem mint szándékoltságra.

    A lőszerekről meg csak annyit hogy lényegében a Big Momma-val bármire lehetett menni, pár lövésből megvolt. A másik kedvenc a Dinamitos Nyíl, illetve a Bumeráng... bocsánat Wingstick a második inkarnációjában. Amit sokat használtam még azok a "pókbotok". Némileg ki lehetett egyenlíteni velük a túlerőt.

    Visszatérve a fejlövésre, szerintem beüzemelem a Fraps-ot és felveszek egy ilyet hogy érthetőbb legyen. Tarkopasz bandita, félmeztelen benyeli a fejlövést majd vígan lődöz tovább.

    De amúgy tényleg jó játék, bármennyire is divat fikázni.
  • hdo
    #28
    Ha shotgun vagy sniper fejlövés, akkor bizony 1 lövés sisak, 1 lövés fej és fekszik.

    Minden más fegyvernél több lövés kell, és oké hogy ez nem az igazi, de én azért nem láttam ezen kivetnivalót, mert a játékban is elhangzik, és való igaz, hogy a töltények iszonyat sokat számítanak!

    Példának okáért, egy nehézpáncélos Authority ürgébe belepumpálhatsz egy teljes tár "buckshot" sörétest mielőtt megfekszik, de ha pulse töltényt használsz ugyanabban a fegyverben és fejbe célzod, akkor szó szerint 1 lövéstől szétrobbanik a feje.

    Ha mindenki terülne egy bármilyen fejlövéstől, akkor a töltények hatékonysága különböző ellenfeleknél nem lenne annyira szembetűnő!
  • Magiszter
    #27
    Azt kihagytam hogy íme a példa hogy nem csak DirectX-ben lehet játékot írni hanem OpenGL-ben is vannak olyan megoldások amik DirectX 11 exkluzív fícsörként voltak beharangozva.
  • Magiszter
    #26
    Nem olvastam végig a HSZ-eket, biztos sok a fikázás de:
    - Nálam a CFG fájl módosításával megszűnt a textúra-idő-eltolódás problémája.
    Más hibával nem találkoztam és ez a hiba is inkább Driver gond mint a játéké.
    - A játék látványvilága elképesztően szép. Tudom 10 centiről nézve mosottak a textúrák, de ha belenézel a nagyvilágba akkor az összkép szájtátós. Sehol nem láttam még ilyen szép sziklavonulatokat, vagy égboltot.
    A városok hangulata is nagyon jó. Él, mozog, lélegzik.
    - A karakterek kidolgozottak, reagálnak rád, a környezetükre, a sérülésekre.
    - A története ugyan nem egy best seller regény alapján készült, de nem is vártam filozófiai mélységeket egy nem RPG játéktól.
    - A technikai megoldások ott voltak a szeren. A robotpók készítés, sentry gun tákolás, a bumeráng, a lőszergyártás... az autóversenyek...stb. Szerintem mindenből megtalálták azt a mennyiséget ami még nem túl kevés, de még nem is sok.

    Amit hibának tudok felrónia az a fejlövés után tovább harcoló ellenség. Ez az egy ami igazán szembetűnő volt és ami igazán zavart. Lényegében szartak magasról a fejlövésre. Ha volt rajtuk sisak, ha nem.

    Összességében nekem tetszett a játék. Ha lesz hozzá normális Driver, illetve kijavítanak 1-2 apróbb hiányosságot (fejlövés, illetve a 10 centiről mosott textúrák ami miatt sokaknak nem volt vizuális orgazmusa) akkor egy teljesen jó játékot kapunk, változatos helyszínekkel, ellenségekkel, játékmenettel.
  • hdo
    #25
    Sosem szerettem ezt "az év játéka" címet. Túl általános, ég és föld a különbség 2 műfaj között. Ez olyan mintha "az év autója" helyett ettől az évtől "az év járműve" díjat osztanák.