16
  • Tetsuo
    #16
    Ha egy kicsit szetneznel a vilagban, rajonnel, hogy ez van sok orszagban. Pl. Lengyelorszagbol is elvandorolnak a diplomasok.
    Nem rohog senki semmin, mindenkinek van baja eleg. A magyar orvosok hiaba vandorolnak Ángliaba, mert megy oda boldog-boldogtalan.
    Frissen szabadult es korozott Kelet-europai, meg millionyi indiai, akik szep lassan kiturjak az angolokat mindenhonnan.
    Senkinek nincs oka rohogni, foleg nem masokon.
  • sanyicks
    #15
    -az is + azt is
  • sanyicks
    #14
    Na igen ezért is gáz a védekezésed. Ugyanis jól leírtad az is hogy a diploma IS szar, tehát tényleg az egész rendszernek nincs értelme.
  • Cat #13
    "nincs olyan hogy diplomavizsga így külön"

    Most nagy baromságot mondtál. Még egy gyenge főiskolán is soktucat vizsga, mire a diplomához eljut az ember. Ha mindegyik csak egy órán át tart, akkor is napokig bezárva kellene ülnöd egy teremben, hogy valóban beszámolj a tudásodról. A diplomamunka készítés és annak leadása már csak formaság, az is egy teszt, hogy tudsz e egyedül komplex munkát végezni, felhasználva az eddigi tudásanyagot. De közel sem kell benne minden eddig megtanult dolgot használni, a témaválasztáskor te döntheted el, hogy mit szeretsz, mi fekszik neked jobban. Ez a tananyagnak csak egy igen kis része.
  • sanyicks
    #12
    Szükség van matekra, de csak úgy felületesen megismerkedve mivel mit lehet hogy tudjad mit kell keresni ha szükség van rá (mert van könyv, meg internet ha valamire szükség van meg lehet találni a képleteket, segítséget). De ennek ellenére az megy mint a kötelező képzéseken, magolj be mindent, tudjad a képletet (amit lehet az életben egyszer sem fogsz használni) ha az éjszaka közepén felkeltenek, és oldd meg számológép nélkül. Könyörgöm mi a fütyinek?
    Egyébként én is így csináltam ahogy te, bár én előbb megszereztem a szakmai képséses oklevelet, aztán naiv módon jelentkeztem főiskolára mert azt hittem hogy tanulni fogok valami szépet, de tévedtem. Autodidakta módon vagy melóban 1000x többet lehet tanulni.

    Már ott is látszik hogy nem a tudás a lényeg, hogy nincs olyan hogy diplomavizsga így külön. Nem mehetsz be és mondhatod "én magamtól megtanultam mindent, le szeretnék vizsgázni", kötelező végignyomnod az x évet. (jó ez csak ilyen álmodozás ugyanis szép országunkban ha egy ilyet lehetővé tennének a végén az lenne mint sok helyen az autós jogosítványnál, csak akkor engednek át ha odatolod a megfelelő összeget az illetékesnek :) )

    Olyan mintha azt mondanák a kocsidat csak akkor vizsgáztatják le ha a vizsgáztató helyen javítod megvételtől kezdve.
  • sanyicks
    #11
    Bullshit. Furcsa módon másnak nem kell 4 év egyetem hogy bármilyen új technológiát megtanuljon...
    A sokféle irányra meg az kéne hogy lehessen szakirányt választani.
    Mellesleg az anyag durván 2 évtizedes lemaradásban van a technológiához.
    Tehát a lényeg, elcsesztél pár évet, és lett egy papírod... aztán tanulhatsz utána hasznosat is magadtól :)

    Egyébként konkrétan a bme informatikai képzésére a legigazabb hogy semmire sem jó, ott aztán tényleg semmi használhatót nem tanítanak. Más helyeken azért jobb a képzés, ha nem is sokkal. De azét a magyar felsőoktatás úgy egészben egy vicc.
  • hdo
    #10
    Osztom a véleményt, rohadtul nincs szüksége semmiféle matekra az informatikát végzett emberek többségének! Én is azért hagytam ott a francba a szakot főiskolán, és végeztem el helyette egy sokkal célirányosabb, ám nem diplomát adó informatikai képzést.
  • Komolytalan
    #9
    Felmérések szerint tényleg nem kellene 5-10x fizetés - 1.5-2x fizetésért már maradna a dokik nagy része.
  • Sequoyah
    #8
    A BME képzéssel nincs baj. Nem gyakorlati tudást ad, de azt ne is adjon, mert mit tanítana? Annyi technológia van és irány, amit lehetetlen pár év alatt átfogni, és azok közül csak keveset fog alkalmazni a diák. Konkrét gyakorlati tudást megszerezzük az utolsó évben, vagy a munka első éveiben, a cégek finanszírozzák ezt. Az egyetem annyit adott nekem, hogy diploma után bármilyen új technológiát rövid idő alatt meg tudtam tanulni és azt jó minőségben alkalmazni.
  • Sequoyah
    #7
    Pedig nem kéne idehaza svéd béreket fizetni, hogy maradjanak, bőven elég lenne, ha nem minimálbérhez mérhető összegekből kéne megélniük.
    Informatikusként én is sok tudással rendelkezem, de ég a pofám, hogy a nálam többet tanult, nagyobb felelősséget vállaló ráadásul itthon még keresettebb orvosok felét-3adannyit keresnek mint én... És nem az én fizum a sok...
  • amitakartok
    #6
    "A munkáltatók részéről érkező kritikák között többször visszaköszönt, hogy egyes intézmények túlzottan elméleti tudással látják el a hallgatókat."

    Ez bizony már igaz. Pl. a BME is nem munkára készíti fel a hallgatókat, hanem kutatásra. Ez talán még jól is jöhetne, ha nem elernyésző számú hallgató maradna MSc képzésre aktuális munka helyett.
  • tiaro
    #5
    "kifejezetten nehéz feladat olyan informatikust találni, aki jó szakember, és megelégszik a hazai bérekkel."

    No shit, sherlock!
  • Komolytalan
    #4
    Azt szokták mondani, hogy aki tud, csinálja, aki nem tud, tanítja. Ezért fos a Magyarországi képzés, mert az oktatók között elvétve akad olyan szakembert, akit fejlesztőként felvenne bármelyik cég.
  • Komolytalan
    #3
    Elég volna az, ha Magyarországon maradnának. A magyar felsőoktatáson röhög az egész világ. Lassan már kötelező lesz a diploma mindenkinek, ezt elég vastagon finanszírozza az állam, a végzettek jelentős részében meg fel se merül, hogy itthon dolgozzon - vagy ha mégis, akkor kizárólag olyan multinál, aki hazaviszi a nyereségét, és otthon adózik. Aki igazán tehetséges azt csillagászati fizetésekkel csábítják, és pár elmebetegen kívül más nem marad itthon (+ ugyebár a selejt).

    Pár éve volt egy riport egy fiatal dokival, aki hétvégére kiment fapados járattal Angliába, letolt egy ügyeletet, és keresett valamivel többet, mint az itthoni havi fizetése. Ugyancsak itt említették, hogy érdemes megnézni hogy hány doki tesz Svéd nyelvvizsgát a diploma megszerzése előtt. Nem akarok számokat mondani, de durván 5-10x kezdőfizetést kaptak Svédországban mint nálunk, plusz sokkal jobb munkakörülményeket.
  • bah
    #2
    Azért nem teljesen haszontalan, de vészesen rossz hatékonyságú. Az alatt az idő alatt , amit ott kell töltenie az embernek sokkal fontosabb és értékesebb dolgokat is meg lehetne tanulni. Több gyakorlati képzésre lenne szükség valóban, mondjuk ehhez több pénz is kellene, meg az , hogy az iskolák vezetői is hajlandóak legyenek változtatni a már megszokott és kényelmes módszereiken.
  • sanyicks
    #1
    Hát persze ugyanis az informatikai karokon matematikust, adatbázis FILOZÓFUST, elektrotechnikust képeznek, informatikus helyett...
    Tehát a megszerzett tudás teljesen haszontalan...