58
Tankolt-e már valaki vizezett, pancsolt, silány minőségü benzint?
  • st3v3
    #58
    Nem mindegy, hogy milyen üzemanyagot önt a tankba! Ahogy a technika fejlődik, úgy nő a motorok teljesítménye és bonyolultsága, és a hozzájuk tartozó üzemanyagelosztó-rendszerek precizitása is egy svájci órához kezd hasonlatossá válni.
  • st3v3
    #57
    Románia
    Gyenge minőségű a benzin Romániában

    Ukrajna
    A benzinkutak felében pocsék a benzin
  • st3v3
    #56
    http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/a-rossz-benzin-miatt-robbant-le-az-auto-512357

  • st3v3
    #55
    http://www.bama.hu/baranya/kozelet/megalltak-az-autok-valami-nem-stimmelt-a-benzinnel-508886

  • st3ve
    #54
    http://nol.hu/gazdasag/izotoppal_jelolnek_az_uzemanyagot

  • Ryder159
    #53
    Augusztus elején OMV-n tankoltam és a 95-ös benzin tele volt naftával. szerencsére megúsztam egy benzin pumpa cserével, de hihetetlen, hogy ilyen benzin árak mellet, minden szart eladnak.
  • st3ve
    #52
    FRISS

    Benzin helyett furcsa folyadékot tankolt több autós is az egyik pécsi benzinkútnál. A kocsik leálltak, nem sokkal a tankolás után. A szervízben derült ki, hogy a benzinnel volt baj, pontosabban a benzin helyett valamilyen furcsa, vízszerű anyag került a motorba. A MOL vizsgálja, hogy mi törtenhetett annál a kútnál, az autósok kárát pedig megtérítik.

    Video

    http://tv2.hu/musoraink/tenyek/131908_furcsa_folyadekot_tankoltak.html
  • pszihopata
    #51
    a sziszegés az vákum
  • st3ve
    #50
    m1 benzinteszt

  • st3ve
    #49
    Kivonul Magyarországról az OMV?
  • AlieN911
    #48
    Agip kút sima 95 benyájáról mi a véleményeket?
  • AlieN911
    #47
    Nekem is szisszeg :DD tök vicces.. mindig meg szoktam szaglászni a kupakot, néha semmi benzin szaga sincs:D
  • wander01
    #46
    én is hozzászólnék :)

    1. a legtöbb mostani autónak tudtommal alulról szivja a rendszer a napftát a tankból szal ha viz van benne, egyből azzal öblöget, egyből szopás van.
    2. négyes golfomnál volt hogy a 45 literes tankba 52-t tankoltam, tágulási tartályt telenyomva hosszu ut előtt (a pöcökkel), simán megy. most az ötösben is van, de nem tolom tele direkt mert még hibát is jelezhet rá.
    3. vizes benzinnel shell kuton találkoztam (fehérvár, régi tuskó kut), ott konkrétan szinte tiszta viz jött a pisztolyból, volt is nagy balhé. szerencsére nem az enyémben landolt a cucc... :)
    4. magyarországon az OMV-t és Lukoil-t kivéve mindenki MOL benzint forgalmaz, csak a füszerezés más. Én kizárólag OMVnél tankolok, a többiből többet eszik a verda és nem is megy annyira. mondjuk nekem 98 az előirás de faszom tankol 98-at mikor a környéken sehol sincs.
    5. nekem a kocsiban túlnyomást csinál a rendszer a tartályban, bármikor leveszem a tanksapkát sziszeg mint egy kigyó :)
  • AlieN911
    #45
    Ez nem jó :)
    Én az elvileg 45 literes tankkal 440 (tél) - 650 (nyáron, hosszabb táv) km teszek meg :) átlagosan 500-520 km !
    Vezetési stílustól is függ, ha olyan az autó, amit befolyásol h. nagypapi tempo, vagy küldöd neki :)
    Szerencsére nekem nem sokat befolyásol ez :)
  • Molnibalage
    #44
    Ilyen kis eltérést nehéz fogyasztással kimutatni, mert a külső hőmérséklettől, a tempótól, tehát az adott forgalomtól is függ.

    Ugyanazon benzinmennyislgből eltérő feltételek estén - legyen ez most 45 liter, akár +/- 10% táv eltérés is adódhat. Ha a tankolás ennél kisebb mértékben "csal", akkor meg vagy lőve...
  • Magnumrolcsi
    #43
    Ha úgy véled, hogy átbasztak a kúton, mert többet tankoltak vagy 3-5L el(esetleg többel), akkor érdemes nézni mennyi km-t mész. Azt már csak tudod mennyit megy egy normális tankolással(legyen 45l). Majd ahhoz a km-hez viszonyítod ezt távot.
  • 111222
    #42
    Üdvözletem! Láttam a topic címet gondoltam benézek. A tank szellőzésről az aktív széntartály a felelős.
  • AlieN911
    #41
    Agip kút milyen? sima 95 benya érdekelne.. van ilyen forensis kártyám, amivel -8 Ft/liter...
    Eddig Shell-t használtam, teljesen jó volt.
  • Tinman #40
    Pl. minek? a 63 literes tankom, már a tartalékkal van, világosan le van írva a kocsi könyvben.

    Zegi u.o. márka kúton érdekes, 61 litérnél több még soha nem ment bele...
  • Micsu
    #39
    azért ne csodálkozz ha esetleg Írországban is pár lityóval többet tankolsz a verdádba, egyébként nézz utána pár dolognak mielőtt rinyálni kezdesz
  • [NST]Cifu
    #38
    Ezért lehet hallani a sziszegést, amikor letekered a tanksapkát.

    Amikor sziszeg a betöltőnyílásnál akkor mi is történik? Levegőt szív be. Ha tele tankolod, akkor nem gond, mert a tankból kiszorul. De ha csak keveset tankolsz bele...
  • Palinko
    #37
    sajna 30 éveseket vagy olyan konstrukciókat szereltem általában, szal köszi az infót
  • Zsolti9014
    #36
    vagyis bocs, nem arról, hanem a VW-konszernes autókról, de valahol épp Skodára volt kihegyezve.
  • Zsolti9014
    #35
    pont ez jutott eszembe, amikor megnyitottam a blogposztot, rögtön kerestem is az autó típusát, mert éppen Skoda Fabiáról írták a cikket ITT is.
  • Sml
    #34
    A Te általad felhozott példa egy szimpla ejtőtartályos rendszer.
    Ha a tetején nem lenne egy "szellőztető", akkor a csökkenő üzemanyagszint felett alacsonyabb lenne a nyomás, ami visszatartja a folyadékot, így az nem tud a karburátorba lefolyni.

    Ez egy amolyan közlekedőedény, aminek az ismerete kimerül az általános iskola fizika tantárgyában.
  • Sml
    #33
    Igazad van, tényleg hülye példa.

    Már a húszéves autókban is van EVAP rendszer.

    Még videot is találtok róla.
  • fifi
    #32
    megvannak a minimális műszaki ismereteim/több is/ és tartom, hogy nincs vákuum a tankban...
  • Palinko
    #31
    sztem nincs vákum a tankban:
    http://www.autokut.hu/au_tartalyok.htm

    itt írnak a szellőzőrendszerről, régebbi autókban csak egy sima levegőcső volt.

    most elég hülye példa lesz de hirtelen ezt találtam :D



    ez egy camaro, ugye hátul a vastag a betöltő, elöl a kettő a kimenő és a visszajövő cső, balról pedig a szellőztető lesz szerintem, ott a sarkán.
  • Krisztiam #30
    igen a töltőpisztoly 3szor kattant és olyan volt, mintha nem is tankoltam volna bele semmit..
    de később se ment fel fullra a benyamérő műszer..
  • Garga Pitic #29
    Mi alapján vélted, hogy tele van? Gondolom, a töltőpisztoly kattanásából.

    - vagy tényleg nem volt tele és korábban kattant a töltő
    - vagy valóban tele volt, de nem minden benyamérő műszer követi azonnal a változást
    - vagy mittomén
  • Sml
    #28
    Ne hasonlítsd már össze az almát a körtével. Vagy eddig is mindenki simsonról beszélt?
    Ha nincs meg a minimális műszaki alapismereted, akkor ne szállj vitába légyszives, mert vesztesként kerülsz ki.

    #24: Az üzemanyagtankok nem bírnának ki ennyit, az egyet jelentene a sérülékenységgel, ergó hamar kilyukadnának.
    A kipufogógáz pedig nem a tankba van vezetve, hanem egy bizonyos részét visszadolgozza a motor, ami az EGR (exhaust gas recilculation) szelepen keresztül valósul meg.

  • Krisztiam #27
    sziasztok
    én egyszer úgy jártam, hogy tankoltam az egyik Mol kútnál és kb egy egység hiányzott az üzemanyag mutatónál és teletankoltam a kocsit és nem ment fel fullra a mutató.. 1725 Ft-om bánta..
    nem értettem miért??
  • fifi
    #26
    biztos lehetsz benne, hogy nem fogja a mérőt/pláne ekkora mértékben/ megmachinálni...
    az OMH és a NAV úgy megbaszná őket, hogy ihaj...
  • fifi
    #25
    ha vákuumot szívna, nem lenne pl a Simsonon/hogy ne menjek nagyon bonyolult dologba bele/ a tanksapkán egy kis furat.... Ha nem lenne, és szívna, összerántaná a tankot...
  • Molnibalage
    #24
    Ez tuti? Baromi nagy hülyeség lenne ez. A tartályok baromira kis vákuum alatt is elvesztik stabilitésukat. Néhány milibarrór beszélek itten.

    Én eddig úgy tudtam, hogy a kipuf gáz egy részét visszavezetik a térbe, merthogy folyamatosan csökkenő szint estén zárt rendszerben a töltés után a csökkenő szint miatt a nyomás lecsökenne a tartályban. Ergo lásd fent vákuum, de ha valami csoda fojtán kibírná a tartály nyári melegben 100 mbar vákuumnál a benzinnel elérheted gőznyomását...
  • bardocz
    #23
    Asszem a Skodánkba így mindig 10 literrel többet nyomtunk.
  • Sml
    #22
    Tévedés.
    A tankban nincs levegő, az üzemanyag gőzét bedolgozza a motor úgy, hogy vákuumot szív a tankba.
    Ezért lehet hallani a sziszegést, amikor letekered a tanksapkát.
    Amúgy én nem hinném, hogy mahinálnák az üzemanyagot.
    Még csak logika sincs benne.
  • Panzermeyer
    #21
    Másik sztori. Faternek LPG üzemű kocsija van, a déli határtól nem messze lakunk. Jelenleg kb 170 Ft / liter áron lehet gázt tankolni az Euro Gas / Euro Petrol kúton Szabadkán, nálunk kb 210 Ft / liter. A poén az, hogy az országhatáron túli gázzal többet elmegy a kocsi, mint az itthon tankolttal, és ők a magyaroktól veszik.
  • Panzermeyer
    #20
    Az konkrétan megtörtént, hogy egyszer felutaztunk haverral BP-re vidékről. Az indulás után nem sokkal megtankoltunk. Feljutottunk, furikáztunk is ide-oda. Egy idő után újra kellett tankolni. Elmentünk egy E..o kútra. Fogalmam sincs melyik lehetett, kerületet sem tudok mondani, mivel nem vagyok ismerős a fővárosunkban. Tankolás után nyílegyenesen jöttünk haza. Útközben viszont hamarabb meg kellett állni újra tankolni, mert ugyanaz a mennyiségben tankolt üzemanyag nem volt elég! Szégyen és gyalázat... Ahogy most utána jártam látom, hogy már ki is vonultak az országból. Lehet nem véletlen.
  • Vlala #19
    Mendemondák mindegyik kútról szálldogálnak, nagyrészt a konkurrencia terjeszti, "majdnem meg is történhetett volna" típusú eseményekről.

    Kíváncsi vagyok, melyik kút lesz az első, amelyiknek a benzinje "bizonyítottan" rákot okoz, vagy impotenciát... mert , hogy átbabáznak a kúton, már annyira sem érdekli az embert, mint maga a 400 Ft-os benzinár - ahogy írtad, a legnagyobb átbaxás benzintémában.