17
  • Sir Ny
    #17
    De, a facebook profitja eléggé a semmi közelében mozog. Mit gondolsz, mi másért vonulnának tőzsdére? Azért, hogy aztán a részvényeseknek osztalékot fizessenek a saját profitjukból? VAGY hogy más irányítson mindent, ne ők? Azért vonulnak tőzsdére, hogy bevonjanak egy kis pénzt, mert a szervereket fenntartani NEM olcsó mulatság.
  • BlackRose
    #16
    Van a Facebok-nak produktuma... a LEHETŐSÉG (képessé tesz néhány dolog elvégzésére) és ugyanakkor szórakozni is lehet rajta, vagyis azok a dolgok amelyek FB nélkül lehetetlenek, ez a produktum.

    Mondjuk ezt egy kicsit nehéz elképzelni ha nem poszt-indusztriális szempontból nézzük a dolgokat, de azért a produktum ott van. Az most persze más kérdés, hogy ez a produktum primáris gazdasági szempontból értéktelen vagy sem, de akkor meg kell emliteni, hogy pl. a szórakoztatóiparnak sincs produktuma. Persze ez sem igaz, csak nincs primáris/szekundáris gazdasági produktuma, de harmadlagos produktuma igen is van.
  • Yoshimitsu
    #15
    A Facebook profitja nem nulla. Az a marha sok reklám ami van rajta, mind fizetett.
    És amikor a Pannon, a Meki, meg egy halom cég a plakátjain már nem is a saját oldalukat hirdetik, hanem a fecebookosat, akkor gondolhatod milyen reklámpénzt csekkoltak a facebooknak. Lassan a facebook saját magába integrálja a netet. :S:D
    még az Amazon-nak is van facebook oldala. És valószínüleg az összes cégnek ami szóba került a cikkben.

    Az undorító csak az, hogy egy olyan dolog ér ennyire marha sok dollár milliárdot, aminek produktuma nincs is...
  • Sir Ny
    #14
    dotkomlufi 2.

    még csak az sem kell, hogy a felhasználóbázis elkezdjen csökkenni, akár egyik napról a másikra az ezredére eshet az értéke ( tekintve, hogy a facebook profitja kb 0, szaz a spekulánsokon kívül senki nem fog fb részvényt venni )
  • formatuq
    #13
    bizony, ennek a lufinak is durrania kell.
    iszonyat butasagnak tartom a fb (ugy hogy amerikaban elek) es eleg koran k-line ra kerult meloban :) sokan szeretnek is erte, bekaphatjak!
  • BlackRose
    #12
    És ez elérhető egy varázspálca segítségével. Nézd, senki sem állítja, hogy a FB nem rendelkezik potenciállal de, csak azért mert valaki Jamaikai és fekete nem jelenti, hogy fogadni kell rá a 100m sprinten.

    Nagyon hosszú és nehéz az út valaminek a megvalósításáig, főleg ha nem rendelkezel semmiféle tapasztalattal az adott területen. Kétlem, hogy az Amazon-t a saját területén könnyű lenne megverni, ugyanis már több mint 10 éves tapasztalattal rendelkeznek és nem is kevés szabadalommal is ezen a területen.

    A Facebook egy más üzlet, éppen akkora esélye van az Amazon-t megverni az Amazon területén (e-commerce, cloud stb.), mint amekkora esélye van az Amazonnak megverni a Facebookot a szociális hálózatok területén… édes kevés.
  • fergusonpapa
    #11
    aza lényeg hogy ha fész elkezdene egy vásárloi szolgáltatást a bevételei megelöznének bárkit.
  • Rotyoka
    #10
    Az egy dolog hogy mekkor a bevétele de az is hogy huszada akkora a felhasználó bázisa mint a Facebooknak. És itt ez a lényeg
  • BlackRose
    #9
    Persze itt én most nem azt állítom, hogy az Amazon többet ér, mint a Facebook vagy sem, hiszen ezt lehetetlen objektívan megállapítani, főleg akkor, ha nem rendelkezünk sem szaktudással sem megfelelő adatokkal.
  • BlackRose
    #8
    Ha hiszed, ha nem az Amazon a földkerekség egyik stratégiailag legjobban pozícionált cége (e-commerce, cloud - web services, streaming video on demand stb.), és még 35 milliárd dolláros évi forgalommal is rendelkezik, ami kb. 15x a Facebook-énak.
  • BlackRose
    #7
    Jövőre kidurran a lufi... de az is lehet, hogy még az idén... persze Obama bácsinak és a stábjának most csak egy célja van, hogy jövő novemberig (választás) megvigyázza a gazdasági fellendülés illúzióját... persze volt már olyan király, aki azt gondolta, hogy meg tudja állítani a dagályt...
  • Dracad
    #6
    szerintem meg a dupláját éri az Amazonnak legalább.

    Hol ér fel az Amazon egy fél millárd tagú, közvetlenül felmérhető, szondázható és direkt reklámokkal bombázható embertömeggel?
    Akik ráadásul sokkal inkább szórakozásra használják ezt a hálozatot mint vásárolgatásra, ez természetesen erősebb márkafüggőséget is épít.

    Arról nem beszélve, hogy az egész közel-keleti Arab tavasz a facebookról indult, magyarán globálisan elérhető a segítségével a 18 feletti fiatal korosztály vagyis az egyik legfontosabb vásárlói réteg.

    Az amazonon keresztül kit érsz el? Még mindig a nyomtatott könyv a fő profiljuk.

    Vajon a 19-49 korosztályból globálisan hány százalék olvas el évi 1 nyomtatott könyvnél többet? Szerintem már 5%-al is sokat mondok.

  • juhasz1
    #5
    Kihagyták a Google, és a Microsoft is ... rendben van tegyük fel, hogy 100 milliárd dollárt fog addigra érni ... de akkor mennyit ér a Go.... vagy a Mi.... ????

    Azokat is túllépi?
  • Darth Sith
    #4
    annyit ér amennyit fizetnek érte. jelenleg a felhasználók adatai, a célzott reklámok megérnek a befektetőknek ennyit, ezért becsülik ennyire az értékét
  • Gascan #3
    lufi

    a negyedét ha éri az amazonnak talán...
  • Szefmester
    #2
    Majd ott is rákattintanak a like gombra ha venni akarnak. Csak ezt majd elfelejtik megemlíteni, de bekérnek minden vásárláshoz szükséges adatot.

    Mellesleg a nagy semmi érne ennyit? Ez még egyszer igencsak látványosan és gyorsan fog kipusztulni a köztudatból.
  • tmisi
    #1
    No már csak onnan hiányzik.