20
-
#20 Jó pár évvel lemaradtak...... de nagyon.... És talán meg is érdemlik...
Mára már természetesnek kéne lenni annak, hogy belehallgatsz a zenébe a neten keresztül...és ha tetszik, megveszed a neten az egész albumot...csakhogy így nem kapna mindenki a bevételből..... hát igen )) -
#19 Előbb-utóbb már a kiadóknak is ki kell lépni a kőkorszakból, és erre rá is fognak kényszerülni, ahogy az előadók úgy döntenek, hogy kihagyják őket a buliból és közvetlenül kezdik értékesíteni az alkotásaikat. Mert ahogy fejlődnek a disztribúciós megoldások, úgy van egyre kevesebb dolga a kiadóknak, így a létezésük értelme is fogyogat - nem csoda, ha minden újítás ellen foggal-körömmel tiltakoznak, mert tudják jól, hogy azok a koporsójukba jelentik a szögeket. Csakhogy lassan öncélúvá válik a létezésük, mert sem a fogyasztóknak, sem a zenészeknek nem előnyös, hogy mindegyiken élősködnek. -
gkalcso #18 Egy zenésznek eddig a kiadó kegyét kellett kivívnia. Most feltölti a művét és megtörtént a kiadás.
Most is azé lesz inkább a főszerep, aki a legtöbb emberhez el tudja juttatni a szerző szerzeményét
-
Cat #17 A skypenak a jövője ért 8 mrdt, a warnernek a múltja 3mat. (Még évtizedekig jön a nála lévő jogokból bevétel.) -
aronvirginas #16 Nem egészen, mivel csak streamelésről van szó -
bakagaijin #15 Szerintem mert nem te vagy a célcsoport. Egyébként van abban valami amit mond. Addig fognak kekeckedni a kiadók, míg jön valaki és meg nem veszi őket kilóra. A Warner Music pl. 3mrd-ért kelt el. Összehasonlításképp az MS 7-8mrd-ot fizetett a Skype-ért. -
Marko001 #14 "Én amúgy leginkább az ilyen Grooveshark-féle közösségi megoldásokban látok fantáziát, ahol bárki hozzáférhet a bárki által feltöltött zenéhez."
Mint egy nagy nyílt fájlcserélő oldalnál? :) -
aronvirginas #13 "Egyébként a cloudnak két nagy előnye van"
Van azért nem kevés hátránya is, csak ezekről a nagy rózsaszín felhő miatt nem szokás beszélni. Én amúgy leginkább az ilyen Grooveshark-féle közösségi megoldásokban látok fantáziát, ahol bárki hozzáférhet a bárki által feltöltött zenéhez. Sajnos azonban nehéz kiszűrni a duplán feltöltött dalokat/albumokat, így egyaránt találunk majd AC/DC-t, ACDC-t és talán AC-DC-t is... -
FoodLFG #12 A csávó semmi újat nem mondott.
Az a baj, hogy elég nagy a zeneipar lendülete, kurva sok pénz van mögötte, de előbb utóbb csak megdöglenek végre. Mi, kalózok is ezen dolgozunk a magunk kis jelentéktelen fájlmegosztó módján.
Ha ehhez hozzájönnek még a nagy technológiai vállalatok, az csak jó lehet. Ha jól csinálják, akkor talán pár kalóz át is szokik hozzájuk.
Egyébként a cloudnak két nagy előnye van. Az egyik, hogy mindenhonnan könnyen elérhető, a másik pedig, hogy egy nagy közösség van mögötte. -
kutanmiki #11 Ez a Jenner elég expertnek tűnik a témában, nem értem miért nem hallgat rá az úgynevezett "zeneipar". -
Yv@n #10 Ők gyak egy tárhelyet adnak, amire felpakolhatod azt amit akarsz.
Ezért érdekes, hogy a zeneipar mit jártatja a pofáját, elvégre az adott zenék használati jogával te már rendelkezel, akkor mi a fasz közük hozzá, hogy épp hol tárolod? -
#9 Tehát ők tárolják a hozzá való jogosultságomat is? -
#8 A felhő (cloud) lényege az, hogy nem a gépeden, tévéden, telefonodon tárolod a zenét, hanem egy on-line szolgáltatónál, és számítógépről, okostévéről, vagy telefonról is elérheted, bárhol, ahol net van. -
atomjani #7 Nem jó egyik sem. Ha valaki csinál egy zenét, az inkább adja el saját maga. Bár így is lejön az áfa, a társasági adó és néhány költség. De legalább a maradék pénz az övé. Az Ártisjus vagy minek hívják szervezetre sincs szükség. Az is csak pénzt szed el a zenészektől. -
semmikozod #6 A google music egyelőre csak usában érhető el. Kár, mert kíváncsi lettem volna rá. -
#5 A baj számomra az, hogy nem jön le a cikkből, hogy mi az a felhő alapú zenszolgáltatás. Nekem spec gőzöm sincs, de érdekelne. -
#4 Szépen lassan múlik az az idő, mikor a kiadóknak beleszólása van az egész ipar alakulásába. Ahogy jelennek meg az új előadók, szerzők és számukra kedvezőbb feltételeket, lehetőséget kínál egy másik üzleti modell, azok mellé fognak állni. Az előadók, kiadók, vásárlók közül, már régóta csak kettőre van szükség. Biztos nem lesz gyors a folyamat, de a végeredmény nem kérdéses. -
#3 Szerintem már ott el lett b@szva, hogy zeneIPAR. Tömeggyártás. Nyomják az ócska szarokat, mint a kínaiak a műanyag zoknit.
Szépen lassan illene eljutunk teljesen oda, hogy a weben keresztül meg tudod hallgatni középszar minőségben a zenét (sample, mondjuk 64k mp3), és pár centért letölthetnéd a falc-ot. A pénz pedig tényleg az előadókhoz jutna, nem pedig ezekhez az idióta kiadókhoz, akiket csak a pénz éltet. -
PetiX87 #2 "Ehhez kapcsolódóan számos új szolgáltatás alakulhat ki, lehetnek majd például olyan ajánlatok, amelyek jobb minőségű fájlokat kínálnak az előfizetőiknek"
Ugyanazt eladják többször ahelyett, hogy alapból egy jó minőségű (mondjuk 320k mp3 ..) tartalmat bitosítanának. Ehelyett kapjuk a 128k szarokat. (Tudom ez így (egyelőre) jobban megéri nekik. ) -
miszterjoe #1 Egyetértek. A zenei kiadók meg már rég csak vergődnek.
"[..] a zeneipar semmit sem tanult az elmúlt évek történéseiből. Az ágazat gyakorlatilag csődöt mondott az új technológiák kezelésének és az új üzleti modellek kifejlesztésének területén."
És ez a kulcs.
"A zenei menedzsereket hosszú távon nem érdekli a zene, csak meg akarnak bizonyosodni arról, hogy megkapják a következő prémiumukat is. Ha egy évvel tovább dolgoznak, akkor több millió dolláros prémium üti a markukat. Így, ha lehetőségük van arra, hogy lelassítsák a fejlődést, akkor azt meg is teszik."
Suttyó banda...