35
  • Tetsuo
    #35
    Jah emlexem, az volt a legkomolyabb Technics deck Amorphus Z fejjel, csak a regi Nakamichik vertek hangminosegben.
    Hozzateve, hogy a hangterjedelem spektruma kazettaknal (meg metalnal is), azert nem teljesen volt 20-20k.. ill. nem +-1dB turessel.

    Az ok, hogy az analog sound jobban tetszett, de egy 20 bites DAT kazetta alazza es alazta 15 eve is az analog kazikat.

    A digitalis technikanak is van felso kategoriaja, ami probalja kikuszobolni a bena PCM hibakat, gyakran ez sikerul is, a szintetikus erzest pedig a (túl)kvantalashoz adott zajjal probaljak kikuszobolni, ami ma mar egesz jol hangzik, a szo legszorosabb ertelmeben.

    A bakelitfetis ertheto, en is szeretem, de Soto kollega kicsit tuloz.
    Egy komolyabb CD-lejatszo, mondjuk a SACD asszem behalt, vagy egy DAT sem megy ma mar.. pedig a 20 bit megiscsak 20 bit. Szal egy CD-bol is ki lehet hozni azert eleg szep hangokat, bar sokat kell erte algoritmizalni, mert tenyleg nem a legszerencsesebb formatum.
    Plane, hogy a bakelit joval tovabb elall mint a CD lemez. ;)
    DVD-Audio meg valahogy nem terjed es asszem gyakran Dolby-s veszteseges tomoritesu.. :(
  • kryst
    #34
    Nekem akkor volt ez nagyon szembetűnő és fura is volt nekem, amikor először hallottam CD lemezt. Valahogy fura volt, nekem is és ez jött egyből le, hogy valami hiányzik a zenéből. Valahogy a dob, a hangok nagyon mesterségesnek tűntek, de ezt akkor annak tulajdonítottam be, hogy talán azért, mert a CD ennyire tiszta hangzást lehet kihozni, amit a analóg cucc elvesz a zenéből. Viszont nem voltam makulátlanul elégedett a CD minőséggel. És most lehet, hogy hülyeséget mondok, de nem igazán dinamikusak a zenék a CD lemezeken! És most nem arra gondolok, hogy szanaszét EQ-ot hangot használ sok ember, mert akkor van benne mély, de a mély nem egyenlő a dinamika tartománnyal, mint ezt sokan gondolják. Szerintem akinek van egy kis hallása az bizotos észreveszi a kettő közti különbséget analóg, és digitális hang közt. Hát a nők azok nem igen tudnak különbséget tenni hangzások közt!:)
  • kryst
    #33
    Hát ez szerintem ez attól függ, hogy milyen kazettás cuccot hallgatott az ember! Én egy Techics RX 747-es Decket használtam annak idején aminek Metal kazettán 20-20000hz-ig vitt át. Normálon tudott 30-18000hz-ig. Szinte egy ugyan azt a minőséget lehetett hozni mint egy CD-el, max az enyhe kis szalag zaj ami a számok közt volt fellelhető. De, most is nekem a fülemnek jobb hallgatni egy ilyen analógabb hangot, mint egy teljes digitális hangzást, mert tényleg a zenéből valami hiányzik. Persze manapság már én sem hallgatok kazettát,:) csak hébe hóba, de észre lehet venni a különbséget.
  • Soto
    #32
    Örvendetes, hogy nem mindenki dől be a marketing fogásoknak és a piacgazdaság profitorientált szemléletének.
    Egyébként csináltunk egy meghallgatást a VIASAT stúdiójában, amelynek keretében A-B teszttel vizsgáltuk az eredeti analóg mastert és a 96 KHz mintavételezési frekvenciával és 24 bit felbontással digitalizált verziót. Tíz zenész és hangmérnök vett részt a teszten, mindenki egyértelműen az analóg hangzást tartotta jobbnak. Való igaz, volt egy nőszemély, aki a digitális verzióra szavazott, de közismert tény, hogy a nők egyhén szólva szerény képességekkel rendelkeznek a zeneművészet területén, különös tekintettel a zeneszerzésre.
  • sanyicks
    #31
    Igen ezt hívják nosztalgiának ;) ugyanis a kazetta már minden tekintetben rosszabb mint a cd, vinyl-nél nem mindenben.
  • kryst
    #30
    Na pontosan ezt vettem észre én is a CD-nél, hogy rettentően steril a hangja, és száraz. Nekem olyan mintha hiányozna belőle valami. Ezt főleg akkor veszi észre az ember, amikor valami analóg cuccot hallgatott előtte, pl valami régi LP-ét. Bár lehet, hogy ezért megköveznek itt, de nekem a kazettát is kellemesebb volt hallgatni, és most nem ilyen műsoros rossz minőségű kazettára gondolok, ha nem tényleg profi minőségű magnóval (Deck)el rögzített zenéről. Sokkal lágyabb a hangja mint egy CD-nek, és fura, de nekem nem igazán esik jól hallgatni sima CD-ét pont ez a steril hang és ahogy mondod élettelen hang miatt nem jó hallgatni. Ennek ellenére nem azt mondom én sem, hogy rossz, de tény és való, hogy az emberi fül az analóg hangot érzi természetesnek, bármennyire is legyen az össze vissza digitalizálva.
  • Soto
    #29
    Ebben a transznacionális tőke által vezérelt virtuális világban az embert egyelőre nem sikerült digitalizálni. Az ember hallásérzékelése analóg,következőleg az eredeti jelet digitalizálhatják, kódolhatják, csűrhetik-csavarhatják, az sosem tudja reprodukálni az eredeti hangzást. Egyébként nemcsak műszaki, hanem filozófiai képtelenség, hogy egy analóg jelbe akármilyen módszerrel beavatkozunk, és a módosított jel információtartalma megnőne.

    A minap az egyik hangmérnök kollégám azzal rukkolt elő, hogy spekrumanalizárorral elemezte és digitalizálta egy C-227 típusú Steinway
    zongora hangját, amit betáplált egy szintetizátorba, következőleg a szintetizátor úgy fog szólni, mint a Steinway. Közöltem vele, ha még egyszer ki meri ejteni ezt az orbitális baromságot a száján, akkor kirúgom a cégtől.

    Akinek van némi zenei hallása és nem az interneten és MP3-on ismerkedett meg a zenekultúrával, az tudja, hogy a CD egy sterilizált élettelen, műhang, ami kifejezetten idegesítő. A förtelmesen pocsék MP3 és a többi információtömörítést alkalmazó eljárás pedig egyenesen bűncselekmény, ami csak arra alkalmas, hogy lerombolja a fiatalok zenei ízlését, értékszemléletét. A profitorientált üzletpolitikának azonban nagyszerűen megfelel. Habár szerzői jogokat sért, mivel az információtartalom csökkentésével és torzításával megváltoztatja az eredeti mű jellegét.

    Ami az analóg vinyl (bakelit) lemezt illeti, annak kicsi a dinamikája, keskeny a sávszélessége, zajos, de sokkal inkább hallgatható, mert a hangja a tecnikai tökéletlensége ellenére is természetes. Az analóg lemezhez képest a CD hozzávetőlegesen olyan, mint a szexbomba a guminőhöz képest.
  • Tetsuo
    #28
    :) Ugy ertem, hogy eloszor digitalizaljak a vinylt, majd flac-ban tudod letolteni, foleg techno lemezek eseten. Jo minosegu hangzas, a hanglemez analog zajaval..
  • Tetsuo
    #27
    Keszulhet bakelitrol vagy komolyabb digit forrasbol is, gondolom mar sok zenet igy is meg lehet venni netes boltokban..

    A loudness war eleg komoly, fokent a pop rnb-szar es rock zeneben, kommerszebb klasszikus zeneben elofordult mar, fokent angol es amcsi teruleten, Chill Out Classical meg hasonlo neveken.
    Ilyen zanzas valogatasokat erdemes messze elkerulni.
    Akinek a mai popzene tetszik, annak igazabol teljesen mind1 milyen a minoseg.. marcsak azert is, mert ez a popzene alapbol dinamikatlan, vegig magas RMS jelszintu.. tehat nem a mastering hanem maga a "mu" keverese felel meg a loudness warnak.

    A bakelit (hanglemez) vs CD-hez annyit, hogy kb. olyan mint répa vs krumpli.
    A bakelit az analog, ennek minden elonyevel es hatranyaval, a CD meg digitalis, ennek minden elonyevel es hatranyaval.
    Mindegyikbol ki lehet hozni egy eleg magas szintet, de ahhoz komoly cucc kell sajnos.
  • lordofchaos
    #26
    A FLAC is CD-ről készül.
  • sanyicks
    #25
    Ez egy tipikus loudness waros kinézet. Erősen hallható is még vorbis kódolású youtube-on is. A spektruma pedig szokásos "tégla". Hasonló a mai kiadványok 99%-a. Vannak durvábban, és kevésbé durván túlhangosított/kompresszált dolgok.
  • FoodLFG
    #24
    Amióta hallottam erről a loudness warról, azóta kezdett nekem gyanús lenni ez a felvétel: http://www.youtube.com/watch?v=O21mUZs0KHw

    Hallgattam-hallgattam és nem értettem, hogy miért olyan furcsa. Ugyanis az eleje még valahogy jól szól, aztán a refrénkörnyékén ilyen tompa telített hatása van az egésznek. Most az a kérdés, hogy vajon ez közvetlenül a loudness war miatt van így, vagy direkt így akarták oO?
    Érdekes, hogy más számoknál nem szokott ilyen érzésem lenni, pedig azokon is biztos fel van tolva a hangerő.

    Itt van eacban a flacből enkódolt wav képe:
    http://imgur.com/37TaS
    http://i.imgur.com/37TaS.png
  • sanyicks
    #23
    loudness war

    bár aki ezt nem vette észre, mindegy. Egyébként nem kell ilyen sem, elég ha a zene lejátszónak van peak meter-je. Ha sokszor másodpercekig stabilan a 0 db-n áll, vagy alig mozdul, az full clippinges. És persze aki hallja annak ez is elég. Van ám olyan szám ahol már nem csak tompább hanem szó szerint zörögve torzul mert hiányzik a hullám fele.
    De most komolyan simán lehetne 12 biten is nyomni ennyi erővel a zenét, mert a 16bitből az alsó részt a mai masterek kb nem használják, mert annyira túl van hangosítva még a csend is :DD
  • sanyicks
    #22
    Pedig azon van, és ha most random megnézed pár 2000 utáni lemez spektrumát ugyan ezt fogod látni és hallani! Sőt sok előtte készültnél is. Ez nem egyedi dolog, ez az általános.
  • Inquisitor
    #21
    De régen egy sikeres csapat albumán mondjuk volt 11-13 szám, amiből 5-6 jó volt. Most meg van 1db. Viszont akkoriban (hiába volt százezres eladásuk) mentek a zenekarok szépen fellépni, amivel több pénzt szereztek. A mai műmájerek a stúdió háttér nélkül ha akarnának se tudnának fellépni. Tisztelet a kivételnek.
  • Zolthen
    #20
    Az a bajuk ezeknek, hogy régen egy jó szám miatt megvetted az egész albumot, most viszont csak azt az egy jó számot veszed meg.
  • zlatzky
    #19
    Valoban nem ugyanaz, de... Van egy tobb szaz darabbol allo cd gyujtemenyem, meglehetosen draga, Audiolab cd jatszom, a hozza tartozo, meg dragabb erosito, hangfalak, es honapok ota szinte csak az iPodom hallgatom. A cd-nek bizony lassan befellegzik, ha jo minosegben konvertalod oket, es veszel egy komoly fulhallgatot, nagyon jo minosegben lehet zenet hallgatni. Cd-im mar csak a helyet foglaljak, szinte.
  • Mardel
    #18
    Semmilyen kódolás nem változtatja meg így a hangot, se mp3, se egyéb.
    Ez éppenséggel egy eredeti cd-ről készült EAC-al ripelt wavpack szám volt, de ugyanígy nézne ki más egyébben is.
    Tehát ez így jött ki a studióból, gondolom akik netre felteszik azoknak nem az a szórakozásuk, hogy clippingelve rakják fel, főleg hogy a legtöbb ember nem is tudja hogy eszik-e vagy isszák.
    Neten rákeresve is találni pár fórumot ahol erről írnak.

    ok, so we've all heard the examples of this new way of "enhancing," metal albums. Death Magnetic, The new Alice in Chains, Arch Enemy's Rise of the Tyrant, which sounds like your hearing it through a tube. I didn't even notice it until I started hearing a swishing sound when I would listen to new albums. My question is why do you think the recording industry has gone to these extremes and what are some new albums that aren't "enhanced,
  • narumon
    #17
    Ha ez egy eredeti CD-n van így (amit azért én kétlek) akkor tényleg menjenek a picsába, ez gány munka úgy ahogy van.
  • Ferrer
    #16
    Azét vicc, hogy a Guitar Heróban jobban szól.. ha én zeneszerző lennék, biztos nem engedném ezt a vandalizmust.
  • Mardel
    #15
    Nem kell nézni a vonalakat, a linkelt videóbna is hallható hogy a CD-ből elveszett a dinamika, mivel hangosításnál lecsökkentik az értékeket alegmagasabb és a legalacsonyabb hang között így mondjuk egy cin vagy egy dob tompán fog szólni, de hangosabban, mindezt azért mert az ember amit hangosabbnak hall az első hallásra jobb is...
  • Evoluti0N
    #14
    Nem értek az ilyesmihez, de ha már egy programban kell vonalakat nézni ahhoz, h összetudd hasonlítani a 2 hangot, akkor nem tök mindegy, h melyik verziót hallgatod?
  • Mardel
    #13
    Itt meg egy videó ahol összehasonlítja a LoudnessWar áldozata lett Metallica - Death Magnetic számát és a Guitar Heros változatot.

    Itt tisztán lehet hallani a különbséget, sajnos az eredeti CD szarabbul szól.

  • Mardel
    #12
    Link javítva
  • Mardel
    #11
    A flac még mindig semmit sem fog segíteni a LoudnessWar ellen.
    CD-n is ugyanolyan szarul hangzik mint flacben.

    Itt van az Arch Enemy - Night Falls Fast számának hullámsávos képe.

    Látszik, hogy a hang még menne tovább, de le van vágva, mivel elérte a CD korlátját. Ez köszönhető a nagyszerű studio munkáknak szerintük ami hangosabb az jobban szól, így mindent szinte még felhangosítanak ennek meg az az eredménye hogy tompán szól minden ha durva hangosítás van benne akkor meg recseg is.
  • Rotyoka
    #10
    Persze, hogy nem mivel amit letöltesz nem csak oda van hányva, hanem akár flacként is le tudod szedni
  • sanyicks
    #9
    Te tudnád az ellenkezőjét?
    Amúgy ap LP működési elve és a fizika is igazolja. LP-nél nem lehet akármit akármilyen sűrűségben a lemezbe vésni, az anyag korlátai miatt -> torzítás
    Olvasásnál tűnél bejön az a fránya tehetetlenség is, bár ez lézeres aranyárú olvasóval kiküszöbölhető.
    Koszolódás, kopás, karcolódás.

    Az lp és a cd között érzékelhető különbségek, 99%-ban a loudness warnak tudhatók be, mert míg a cd mainstream dolog ma és a szétcseszett agyonhangosított fost rakják rá, addig a lp-re lehet hogy normális mastert. De ez nem a technológia különbsége, hanem a féreg kiadók döntése.
  • tiburon26
    #8
    mekkora egy ír szeszkungo ez...
  • csulok0000
    #7
    az utolsó kijelentésedet tudnád igazolni?
  • cateran
    #6
    "Ha a gyerekeimmel vagy a barátaimmal meg akarok hallgatni egy lemezt, akkor mindig be kell szállniuk az autómba, amelyet négy hangszóróval szereltünk fel. "

    WTF?

    "Az énekes ezután az internetre tért ki. Elmondta, hogy szerinte a blogok nem töltik be az egykori zenei magazinok funkcióit és az internet voltaképpen elviselhetetlenül unalmas. Azok, akik a blogokban és más fórumokon megszólalnak ugyanolyan emberek, mint akikről a kocsmákban a legjobb tudomást sem venni. Ezek azok a személyek, akik csak elvannak magukban és rossz hangulatot terjesztenek.
    "

    Wait,what?

    " Az egyetlen probléma csak az, hogy a mai fiatal zenekarok egyikének sincs mondanivalója"

    Ebben sajnos van nemi igazsag..:S

    "Live 8 ingyenes segélykoncert-sorozat számtalan jegyét 1000 fontért árulták az eBay oldalán. A zenész közölte: "Mélységesen felháborít, hogy egyes emberek hasznot húznak mások szegénységéből és kiszolgáltatottságából." Az aukciós piacteret nyerészkedő elektronikus stricik gyülekezetének nevezte, és a jegyek árusításának azonnali beszüntetését követelte. Kijelentette, hogy örülne ha néhány hacker betörne a rendszerbe és tönkretenné azt. Az eBay később levette a honlapjáról az ajánlatokat. "

    Ez pedig derek dolog volt tole, bar aki olyan hulye hogy nem nez semminek sem utana,az eppen megerdemli, hogy szopjon....

  • sanyicks
    #5
    Mekkora egy fasz, látszik semmit nem ért semmihez. Egyrészt cd-n az elérhető max 44khz-s mintavétel, 16 biten... lossless formátumokban pedig 192khz, 24biten. Szal a cd maga a minőség gátja.
    Na meg ő biztos nagyon sokat dolgozott a lemezével hogy jó minőségű legyen, de gyanítom ha letöltenék egyet clipping hegyek és dinamika kompresszió fogadna! Minőség az b+!
    "CD és a bakelitlemezek közül egyértelműen az utóbbi biztosít jobb zenei minőséget," ez is egy közismert nagyon hülye tévhit.
  • FoodLFG
    #4
    Azaz! Találó hasonlatok.
  • avman
    #3
    Kurt Cobain mikor is loccsantotta ki az agyát... mai elődadó... besírsz, b+.
  • feri79
    #2
    "egy zenei CD még mindig egy kicsit jobb az MP3-as zeneszámoknál"
    Ezek még mindig abban a tévhitben élnek, hogy a CD az zenei minőség csúcsa. Még Szerencse, hogy van nekünk flac, ...
    Egyébként meg ma már szerintem nem a zenei forrás minősége a szűk keresztmetszet a minőség tekintetében. Lehet az akár egy stúdióban használt formátum, nem fog jobban szólni a monitor melletti két csipogón, mint egy 192-320-as mp3.



  • netperformer
    #1
    Erről az emberről valamiért az a benyomásom keletkezett a cikk elolvasása után, mint amikor egykori matektanáraim szidták a számológépet, hogy "Jajj bezzeg nekik mennyit kellett számolni..." Vagy a lyukkártyával programozókat, hogy "Az volt ám az igazi programozás..." :DD